Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230924
Előzmény: Ati_66 (230922)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 1 230923

Ott speciel jó helyen volt a jobb gumi. Fronthajtásnál, ha kitör a hátulja, (túlkormányzás) rá kell lépni a gázra és "salakmotorosan" kellene ellenkormányozni. De tudom, hogy ez csak elviekben hangzik ilyen szépen, abban a pillanatban a legtöbben ösztönösen bevágják a féket és még rosszabb lesz a helyzet.

Előzmény: Ati_66 (230922)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230922

OFF

Én sem kockáztattam úgy gondoltam. 4 db egyforma mintázatú Michelin Alpin volt a kocsimon, csak úgy alakult, hogy 2-2-t eltérő években cseréltem és elől a hajtott keréken volt az új, hogy havon jobban tudjak közlekedni. A baleset nem havon történt, egyedül csak az lehetett az ok hogy az idősebb abroncsok anyaga az öregedés miatt már nem úgy viselkedett a jégen mint az újak. Óvatosan ment mert már km-ek óta jeges volt az út (nem ónos eső, hanem kora tavaszi derült éjszakai pára lefagyás miatt foltokban). Egy enyhe íven feltehetően az aszfalton lévő repedezés miatt hirtelen kitört a kocsi fara és nem tudta megfogni. Ezért kell mindig a hátsó tengelyen a jobb tapadás akkor is, ha nem olyan nagy különbségről beszélünk, mint ami például a téli - nyári abroncsok között van.

 

Előzmény: dhpage (230920)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230921

:))) oké, oké a nyeletlen baltát is a fizika irányítja. Ahhoz, hogy közlekedjünk is kell egy kis irányított fizika. :)

Előzmény: dhpage (230919)
dhpage Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230920

én mindig egyforma gumikat teszek fel, ez alap. de itt arról volt szó, hogy mi van akkor, ha eltérőek. nem rutinos ismerősnek, családtagnak nem adok kezébe olyan autót, ami nem 100% biztonságos.

 

egyébként meg eltérő "gumik", kimegy a fara téma:

https://www.youtube.com/watch?v=_McqY5oN1ys

 

Előzmény: Ati_66 (230913)
dhpage Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230919

akkor sofőr már nem is kell, hülyeség az egész forma1 és rally :D

Előzmény: Törölt nick (230911)
Pinyo Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230918

Robi, esetleg egy telehód kiírás két forralt bor között :) ?

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230917

Ónos esővel borított úton inkább ne próbáljátok. Az nem sima, mint tudjuk.

Előzmény: marcony (230916)
marcony Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230916

23-25-ös szingóval lehet biciklizni letaposott havon egész jól.

Sőt lehet menni vele felfelé is, lefelé már baj van, mert nem  jó éca a fékezés. :-)))

 

Egyik télen befagyott az Omszki tó.

Az egész csapat ráment versenybiciklivel hülyéskedni, vagyis még tükör jégen is lehet szingóval biciklizni.

Előzmény: Törölt nick (230912)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230915

Egy szó kimaradt. Az autózásról gondolkodtam úgy mint a sporttárs. 

Előzmény: henngergely (230914)
henngergely Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230914

Rendben, de egy bicikli nem autó.

Előzmény: Ati_66 (230913)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230913

Én is így gondolkodtam és saját káromon tanultam meg, hogy rosszul gondolom. Mindig csak te vezeted az autóidat? Nem kétlem hogy a farának váratlan kitörését meg fogod akár 10-ből 10 alkalommal. A mi kocsinkkal is a feleségem pördült meg nem én. Szerencsére csak a kocsink tört és mást sem tört össze.

Előzmény: dhpage (230910)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230912

Mindig a hajtott kerékre kell a jobb gumit tenni. Vagyis nem, minden keréken olyan guminak kellene lennie ami az adott viszonyok között a legjobb tapadást biztosítaná.

Lehet télen is biciklizni ugyanazzal a gumival, ha száraz az út. Ha full hó van, akkor bügykös gumival. HA meg mindent beborít az ónos eső, a bicajos úgyse fog elindulni, eltaknyol még gyalog, mielőtt felszállna a keróra.

Előzmény: marcony (230903)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230911

1 dolog irányítja, a fizika.

Előzmény: dhpage (230910)
dhpage Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230910

a fékerő sem véletlenül van úgy elosztva, hogy előre több jut. ha elöl van rosszabb gumi, akkor kitör a kormányzott kerék (vagy gázadásnál nem irányba megy, hanem kontrollálatlan lesz).

vezettem eleget hóban, első és hátsó kerekes autóval, négykerék meghajtásúval, milliónyi fajta gumival. van tapasztalatom, hogy mit nem szabad. :)

 

az autót 2 dolog irányítja: a kormányzott kerék és a motorerő. minden más csak utána jön.

Előzmény: marcony (230908)
Alexfux Creative Commons License 2018.12.18 0 0 230909

Hát abból még nem volt baj, ha nem tudtál elindulni, de abból már igen, ha nem tudtál megállni. :-)

 

De a viccet félretéve autónál a hátsó tengelyen lévő rosszabb gumi nem csak a kanyarodáskor lehet veszélyes, hanem fékezéskor is, amikor a súlypont előre megy az első kerekek felé, hátul a kopottabb gumik miatt megszűnik a tapadás és már kész is a baj. Totalcar cikk

 

És egy másik, ami kicsit másabb aspektusból is megvilágítja a kérdést

 

De ezen a kérdésen komoly emberek vitatkoznak késhegyre menően.

 

Bringánál meg már hallottuk a megoldást, hogy nem legyek nagyon off topic.

Előzmény: dhpage (230907)
marcony Creative Commons License 2018.12.18 0 0 230908

Soha nincs abból baj, ha a síkos úton nem tudsz elindulni, vagy nem tudsz gyorsan menni.

Ellenben mi a helyzet akkor, ha egy kis fékezésnél, vagy egy kanyarodásnál, megelőz a kocsi hátulja?

 

Nem kell nekem hinni, de kérdezd meg a gumisodat. :-)))

 

Üdv:

M

 

Előzmény: dhpage (230907)
dhpage Creative Commons License 2018.12.18 0 1 230907

"Autóra pedig a hajtási módtól függetlenül hátra."
ezzel pl. egy elsőkerekes autónál el is vesztetted a kormányzás és a haladás képességét :)

Előzmény: marcony (230903)
dhpage Creative Commons License 2018.12.18 0 0 230906

első
de mondjuk jég vagy csúszós fehér aszfalt ellen nem véd az sem, lásd mai esésem. :D :D

Előzmény: motoros79 (230895)
Alexfux Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230905

"Bringára motorkerékpárra,  előre kell tenni a jobb tapadást biztosító gumit."

 

Na újat tanultam, de szinte biztos, hogy nem fogom hasznosítani, mert ilyen havas időben nehéz lenne rávenni a bringázásra. Sajnálom a bringát és főleg magamat. :-)

 

Bár egy jó fat-bike-ot szívesen kipróbálnék. Aszongyák azzal nagyon jó hóban menni.

Előzmény: marcony (230903)
NAR Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230904

Előre. Ha a hátsó megcsúszik, azt meg lehet fogni, ha az első, abból esés lesz.

Előzmény: motoros79 (230895)
marcony Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230903

Úgy van ahogyan mondod.

 

Bringára motorkerékpárra,  előre kell tenni a jobb tapadást biztosító gumit.

Autóra pedig a hajtási módtól függetlenül hátra.

 

(Persze vannak olyan autók, amire tehetsz bármilyen gumit, akkor is hajlamos a farolásra.

Ilyen pl. A 740-760 Volvó, különösen a Dieseles változata, ami ebből a szempontból nézve kifejezetten szar autó.

Ebben elől van egy 6 hengeres dög nehéz teherautó motor, ugyanakkor könnyű a hátulja és a hátsó kerék hajtja meg.)

 

Előzmény: Ati_66 (230901)
SzeZo Creative Commons License 2018.12.16 0 1 230902

Ma egészen szolid forgalom volt, de az idegbajosok legtöbbje autóba szállt. Többször rám dudáltak olyan helyzetekben, amikor nyílegyenes úton tekertem nyílegyenesen, csak a szemből jövők miatt pár másodperccel később lehetett engem kikerülni. Egy nőnemű még az ablakot is letekertette hatalmas országúti rombolóján és rikácsolt valamit, amiből csak a bicikli szót értettem. Remélem, a beáramló hideg levegő nem okoz neki középfültőmirigy-gyulladást.

A napsütés és a havas táj miatt a polár szemüveget vettem fel. Visszafelé befelhősödött és úgy éreztem, késő este van már. Meglepett, mikor próbaképp levettem az okulárét. Láttam:-).

Ati_66 Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230901

Abban igazat adok, hogy inkább a tömegközlekedés mint a bringa. A gépkocsiknál szerintem is hátul kell stabilizálni a jobb abroncsokkal, mert tapasztaltam milyen az amikor csak elől a hajtott kerék tapad.

De ha már csúszós úton bringázni kell, akkor viszont a kerékpár első kerekének legyen jobb tapadást biztosító gumi. Nem azonos a hatása az első kerék megcsúszásának kétkerekű közlekedési eszköznél, mint 4 kerekűnél.

 

 

Előzmény: Alexfux (230900)
Alexfux Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230900

Hú, ez jó kérdés volt! Látszik a válaszokból is! :-)

 

Autóknál örök vita, hogy előre vagy hátra tegyük a jobb gumikat. Az "öregek" és a gumisok a hajtott kerékre esküsznek, a profik a hátsóra, mondván, hogy kanyarban az stabilizálja az autót és ha megcsúszik a hátsó kerék, akkor a túlkormányzott autót sokkal nehezebb újra összeszedni, mint ha az eleje csúszik meg (alulkormányzott).

Ezért én a hátsó kerékre tenném a jobb gumit bringán is.

 

De inkább mennék békávéval. Jó nagyot lehet esni még száraz úton is, hát még ilyenen és a karácsonyt gipszben, ne adj'Isten kórházban tölteni nem vidám.

 

De ez csak az én véleményem.

 

Meséld el, hogy hogyan döntöttél légy szíves!

 

Üdv!

 

AF

Előzmény: motoros79 (230895)
oleandro Creative Commons License 2018.12.15 0 0 230899

csakis az elsőre. Amit irányítasz. A hátsó amúgyis kevésbé csúszik, mert azon van a súlyod!

motoros79 Creative Commons License 2018.12.15 0 0 230898

Hátsókerék megcsúszását gondolom jobban lehet korigálni mint az elsőkerékét. Gondolom. Én is az elsőre gondoltam, de előtte kikérem más véleményét is.

henngergely Creative Commons License 2018.12.15 0 0 230897

Első kerékre tedd a jobban tapadót, az irányíthatóság miatt.

Előzmény: motoros79 (230895)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.12.15 0 0 230896

Nem vagyok mérnök, de inkább a meghajtott kerékre tenném. Kipörgés ellen is az a jobb.

Előzmény: motoros79 (230895)
motoros79 Creative Commons License 2018.12.15 0 0 230895

Sziasztok! Hétfőn 1 napot bringával kell menjek melóba. Nyári gumi van elől hátúl. Van 1 darab nagybordás rücskös gumim. Hova szereljem, előre vagy hátra?  A célom, hogy ne csússzak el :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!