én a bejövő csőre anno kapásból tettem egy állítható nyomáscsökkentőt(3000ft) és egy nyomásmérő órát( a jobb fajta 990ft)
kellett még pár fitting kb 2000ft értékben és kis műszaki érzékkel megáldva is meg lehet csinálni az egészet egy óra alatt
-
nekem 3,5 barra van beállítva és ennyi
ajánlott még rögtön a bejövő oldalra egy vízszűrőt is felszerelni(típustól függően 5500-20000 ft) , mert az egykaros csaptelepekre a legtöbb esetben csak úgy van garancia(apróbetűs rész)
sziasztok ismeri valaki a ferolli domitop f24e kombi kazánt? az a gondom egy ideje hogy tusoláskor nem állandó a hőmérséklet, hanem ingadozik. Rettent idegesítő hogy hol forráz hol hideg, mi lehet a baja, vagy egyáltalán ez hiba e vagy ezek szerkezetüktől fogva ilyenek? Ilyenkor a hangja is változik.
"Az árverseny miatt a legtöbb hirdetésben minél olcsóbbnak szeretnék feltüntetni a reklámozott homlokzati hőszigetelő rendszer árát. A komplett, szakszerű kivitelezés esetén bevizsgált rendszer egy elemét sem lehet kihagyni, ezért ott spórolnak, ahol látszólag a legkevésbé kritikus: a hőszigetelő anyag vastagságán. Ez persze nem jelent gazdaságos megoldást a felhasználók számára, hiszen ők akkor járnak jól, ha a mai, és nem a 25 évvel ezelőtti követelményeknek megfelelően szigetelik otthonukat.
Vegyünk például egy gyakran előforduló esetet. A 70-es években tömegével épültek a szigeteletlen B30-as falakkal határolt épületek. Ezen falak hőátbocsátási tényezője gyártmánytól függően, kétoldali vakolattal 1,32-1,43 W/m2K. Tudjuk, hogy ez ma már nem megfelelő, ezért a külső falakat hőszigetelnünk kell. Ha 3 cm vastag hőszigetelést teszünk erre, úgy a hőátbocsátási tényező 0,66-0,69 W/m2K lesz, ami a nyolcvanas évek színvonalának is éppen, hogy csak megfelel. Nem kell senkit sem emlékeztetni arra viszont, hogy hol vannak ma már az akkori energiaárak
Aki vékony hőszigetelést alkalmaz, az duplán költ: egyszer a homlokzatszigetelési munkát, másodszor pedig éveken keresztül a nem kellően alacsony fűtési számlában fogja megfizetni a félreértelmezett takarékosság árát. Éppen ezért, csak lényegesen vastagabb hőszigeteléssel tudjuk kivédeni a növekvő energiaárak hatását.
Ha a B30-as falazatot 12 cm vastag AT-H80 homlokzatszigetelő lemezzel borítjuk, a fal hőátbocsátási tényezője 0,30 W/m2K alatt lesz, ami megfelel a mostani ajánlásoknak. A vastagabb hőszigetelés többletköltsége a teljes beruházásnak mintegy 30 %-a, de a fal hőátbocsátási tényezője több, mint felére csökken! Ez a plusz költség pedig néhány év alatt megtérül, még a jelenlegi energiaárak mellett is."
Előszőr is kőszőnőm a gyors reagálást. Olvasgattam már a forumot, de mint nő és laikus nekem sajna mind kinai. Ezért fordultam ide hozzátok, hogy tanácsot adjatok :)
A ház 10x13 as B30 as tégla és 19 éve Terrenova szigetelés, mult honapban ablakok 3as üvegezzéssel kicserélve a fődém ugye hagyományos gerenda szigetelve 15 cm-es gyapottal,
Ház kőzepén egy szuper 1 honapos cserépkályha.előtte kandallo amit egy mester ugy épiett meg hogy nevetőgőrcsőtt kapott a mostani cserépkályhás :)
havi 30-40 ezret fizetek gázt 7 konvektorom van ami csak alapon megy. és megfagyok ha nincs begyujtva a cserépkályha.
Előszőr a ház falát akartam szigetelni kint,de a fiam azt mondta előszőr a kőzpontit kellene mert ugye a sok juk a kandallok miatt és akkor a szigetelés semmit nem ér ha ujra tőmkődni meg festeni kell.
Természetesen a gázcirko mellé még szeretnék vegyestüzelésü kazánt is de ahová szeretném elég ramaty és az csak tervbe lessz és jővőre kivitelezve =ugye még pénz kell hozzá=
Mivel a ház 73-as épitésü minden elhasznált rajta mivel egyedülállo vagyok igy ahogy a pénzem engedi ugy ujitom fel.
És mivel nő és szőke vagyok ugy vettem észre sajna a "mesterek " nek nevezettek hülyének is néznek és csak a pénzkiszedés nagymesterei.
Igy ezért jőttem erre a forumra, hogy tanácsot , kivitelezést stb megtudjak.és utánna végre ne fázzak, mert most csak a számlák fizetése kőzben van melegem
Várom válaszaitokat,segitségeiteket, milyen kazánt, milyen csőveket milyen rendszert ajánlotok,
Köszi, kicserélem a termoelemet első körben, nem egy nagy tétel. Másik kérdés, ha jól látom, hogy a termoszelepet alulról egy 14-es kulcsnyílású anya rögzíti, amit ha letekerek akkor felülről ki tudom húzni a szelepet a szürke műanyag nyomógomb eltávolítása után?
ÉTI25-ös álló kazánom van. Az idén rám jár a rúd, az őrláng megint nem üzemel. Előzőleg kicserélte a szerelő az őrláng fúvóka házát, mondván a lángot terelő lemez szétégett. Utána egy napig volt jó, majd észrevettem, hogy a termoelem kintebb csúszott, nem húzta meg a hollendert rendesen. Ezt orvosoltam, két hétig jó is volt.
Most megint nincs őrláng, kijjebb, beljebb állítottam a termoelem végét a lángnál, állítottam az őrláng intenzitásán, hátha, már vörösen izzott a termoelem vége, de így se akar égve maradni.
Kérdésem, hogy a termoelem tönkre tud menni? Mert ha jól gondolom vagy ez ment tönkre, vagy a termoelektromos szelep? Vélemény?