Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gasolin Creative Commons License 2006.03.01 0 0 12112
Mik a tapasztalatok az Iveco-val.
A múltkori kalandról (talán ékszíjszakadás vagy valami hasonlót írtál) mesélhetnél. Azt hiszem nem írtál róla, csak egy mondatban utaltál rá.
Előzmény: _Gabesz (12110)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.01 0 0 12111
Ezzel a volvo cikkel kapcsolatban bennem az maradt meg, hogy a tulaj magyaráz, hogy milyen sz@r nekik, mert kevés a pénz stb. de megveszi a legnagyobb és talán a legdrágább felszereltségű gépet.
Az ilyen nekem ne papoljon. Ha volt rá pénze, akkor biztosan ki is fogja termelni az árát (ha lizingbe vette), ha meg készpénzért vette, akkor a vételárat már előteremtették az eddigi autójai és ez is ki fogja termelni.
Elhiszem, hogy a fuvarozás már nem az az aranybánya ami a kilencvenes évek elején volt, meg tartott az orosz válságig, de aki eddig ezzel foglakozott az eddig is megtalálta a számítását és ezután is meg fogja találni. (Sok nemzetközis céget láttam, és aki nem a megélhetési fuvarozó kategóriába tartozott, azon általában látszott, hogy van mit a tejbe aprítani. Persze ez így normális. A megfelelő munkának meg van az eredménye.)
Szóval attól, hogy elsírja magát már nem hatódik meg senki, és sajnálni sem fogják különösen az útán, hogy látják mit vett. És minden bizonnyal ha jobban megnézzük nem Suzuki Swift-el jár (bár az új Swift szerintem nagyon pofás) és nem egy 8. emeleti panellakásba jár haza esténként aludni.
Az ilyen bennem inkább ellenszenvet vált ki, mint megértést és együttérzést.
Ja és egy hűtős fuvaros nekem azt mondta, hogy hollandiában virág mindig van visszfuvarban.



Más: a Milosról egy elég jó image építő cikk volt és a sofőr is elégedetten nyilatkozott (jó fizetés).
Kérdés: ha az egyik kamion parkolóban megkérdezünk egy európázó Milos sofőrt, hogy mennyire elégedett akkor ugyanezt mondja? Mert ha igen, akkor valóban érdemes lehet ott dolgozni.
Előzmény: deps (12106)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.01 0 0 12110
Najó. A feltekerés legyen mondjuk +2 perc :)
Előzmény: Gasolin (12109)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.01 0 0 12109
" Ha ki is kell bogozni elötte, akkor van vagy 1 perc"

Mostanában láttam valamelyik külföldi újságban egy apró szerkezetet, amivel pár másodperc alatt egy kurblival fel lehet csévélni a spanifert, és így nem kell kézzel összetekerni.
Előzmény: _Gabesz (12107)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.01 0 0 12108
Még valami...
A buszon állitólag többnyire szerbek voltak...egy ilyen eset után ők max örömkönnyeket hullattak volna értünk (de ez már egy másik topic).
Előzmény: _Gabesz (12107)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.01 0 0 12107
Egy spanifert tényleg sokáig tart rajta áthúzni. Ha ki is kell bogozni elötte, akkor van vagy 1 perc :))))
Egyébként találkoztam már olyan felrakóval is ahol el se engedik az árút ha nincs körbe leszögelve és lespanizva.

Buszos baleset.
Nyilván hibás volt a sofőr is, de az ilyen tipusú fix magasságkorlátozó akkor se megoldás. Tömör vas, 1000 csavarral, 100m mélyen lebetonozva, egy tankot is simán megállitana.
A másik a mérete.
Hiába kint van a 3.65-ös tábla, eleinte a Volán buszai közül is felakadt 1-2 (meg még egy csomó turista busz is). Olyanok akik elötte rendszeresen jártak a gyorson. Persze azokon nem halt meg senki, emiatt nem is lett belőlük akkora ügy (azóta a gyorson járó Volánbuszokat lecserélték olyan alacsony Ikarusokra mint amik a BKV-nál vannak).
Más.
Abból az irányból ahonnan a busz jött, a táblán kivül (ami hiába irja a 3.65-öt ha a vaskeret ettől is alacsonyabb) semmi magasságkorlátozó nem volt, a felüljáró alatt is simán átment (ment ott már át pótos kamion is), gondolom abban bizott, hogyha mindenen túljutott, akkor pont nem a korlátozó fogja majd megfogni. Nem igy történt.
Előzmény: Gasolin (12105)
deps Creative Commons License 2006.03.01 0 0 12106

bréékóó gasolin!

 

akkor megpróbálok .... nélkűl irni :D

 

szóval ez a kis teszt szemléltet egy jóóóó dolgot amit már tudni lehetett, hogy erősebb kutya ba**ik, de azért nem mindegy mennyit etetnek meg véle, de ahogy láttuk "elhyanyagolható".... bár ahogy az élet produkálja nem vagyunk egyformák. lásd ha egy erősebb kocsi van alattad akkor annak kicsivel jobban nyomni fogod, és ez bizony fogyasztással jár és nem versenyeznek, hanem túratempóban mennek, és az már hosszútáv és ott már lejelentkezik a többlettüzemanyag.

volt egy teszt a legutóbbi ctb-ban egy fhvolvóról. egy hűtős cég akik vettek egy 610es kékséget, mint túrázót. namost amit elmondott a cég szakija, és mondjuk ezt osztom is , hogy ha budapestről indul a szerelvény és a célállomás madrid, akkor egy odavissza úton egy 420as szerelvénnyel összehasonlítva EGY napot tud spórolni a 610es! azthiszem ez magáért beszél. az átlagsebessége akkora, hogy a hegyes-budapestet autópályán megy akkor visszaváltás nélkűl el tud jönni a fővárosba, nem úgy mint egy 420es társa. mondta az úr aki mindakettőt vezette......

 

én mondjuk amit betettél ide tanárúr az jóóó és érdekes, de én arra gondoltam, hogy egy laob-os teszt az látványosabb lenne, pölö egy ugyanolyan teherautó ami koppra ugyanaz, de mégsem, mert egy euro4 est vetnek össze egy 5v6-ossal már nemtudom, és azthiszem 48as mocival.

 

szorry, hogy nem szkenneletm még be, de azonvagyok, e az államvizsgára való készülés nagyon kivesz.....

 

a buszoshoz meg annyit, hogy ennyire vak nem lehet vki, hogyha látta akkor mégis megpróbálja, hogy tényleg elfér-e.... komolyan mondom ez hü**e volt! ennyi emberrel a háta mögött????? jó oké a magyarokban bízott, hogy hátha az a 3.6méter az 4m és akkor mázlija van. komolyan mondom kíséretem alatt láttam már ilyen "akadályt" amire ki volt téve, hogy 3.5m és amikor rámértünk/mértem, akkor az olyan szinten volt 4m-er, hogy nemigaz. mondjuk a hidaknál is láttam már olyat, hogy ki volt téve a 4.5m(ez a híívatalos), de a mérésnél meg ott álltál, hogy ez csak 4m?????????? a másik véglet, meg az, hogy ha az egyik oldal 4.5m, akkor a másik oldalon tehát a jövő oldalon meg ott van , hogy 3.9-4m!!!!!!!!

 

van szórás rendesen!

 

cisszzzzzzz

Előzmény: Gasolin (12105)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12105
Ehhez kapcsolódik, hogy valamelyik nap ment az egyik német adón egy dokumentumfilm, ami a BAG munkáját mutatta be (olyasmi nint nálunk a közlekedési felügyelet).
Holland kamion krumplit vitt, úgy látták mintha túlsúlyos lett volna. Elmentek a sofőrrel egy mérlegre. 46t volt. Monták a sofőrnek, le kell rakodni 6t. Ha ez megvan mehet tovább, illetve ha már ott voltak a mérlegnél jobban átvízsgálták a pótkocsit és az egyik tárcsafék annyira meg volt repedve, hogy azt is megjavíttaták a sofőrrel.
Egy külföldi kamiont elkisértek műhelybe fékhatásmérésre. Eredmény 50%-os fékerő. Javítás nélkül nem mehet tovább.
Másik kamion gipszet vitt, a raklapok nem voltak lerögzítve, annak ellenére, hogy volt nála egy csomó rögzítő heveder. Némi bűntetés és bűntetőpont mellett kötelezték a rögzítésre.
Érdekes, hogy mindegyik sofőr arra panaszkodott, hogy (azért nem jó a fék, nincs rögzítve az árú) mert ha áll az autó akkor nincs bevétel ezért ott sporólnak ahol tudnak.

Egy esetleges baleset után meg majd ráérnek gondolkodni a bőrtönben, hogy megérte-e...

Jut eszembe nagyon durva volt a szerb busz balesete a ferihegyi úton. Kár a sérültekért és a halottakért.
Előzmény: Roadtrain (12100)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12104
:o)
Előzmény: Pavel (12102)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12103
A Wastegate szelep (szokták Bypass szelepnek is hívni) lényege (szerintem ezt hívták az egyik prospektusodban megkerülő szelepnek):
Minden turbofeltöltésű autónál ismert az ún. turbolyuk fogalma (az az idő amikor rálép valaki alacsony fordulatszámon a gázpedálra és a jármű "némi gondolkodás" után kezd el gyorsulni (kis fordulatszámon a kipufogógáznak nincs elég ereje, hogy megfogassa a turbina lapátkerekét ezért a tengely másik oldalán lévő turbina sem tud extra levegőt szállítani).
Azért, hogy lerövidítsék ezt a turbolyukat azt tálálták ki, hogy kisebb méretű turbot szerelnek az autóra, hogy alacsonyabb fordulatszámon a kisebb átmérőn áthaladva a kipufogógáz nagyobb nyomást kifejtsen ki ezáltal megforgatva a turbinát feltöltést produkáljon.
Ezzel azonban az a gond, hogy nagyobb fordulatszámon már túlságosan nagy a kipufogógáz nyomása (káros a turbofeltöltőre) ezért beépítik azt a Wastegate szelepet a leömlőcsövek és a turbo közé, ami nagy fordulaszámon kinyit és így a kipufogógáz egy részét a turbofeltöltőt elkerülve a kipufogóba küldi, ezzel biztosítva a megfelelő nyomást a turbofeltöltőnek. (alacsony fordulatszámon természetesen zárva van)
Hogy mikori fejlesztés nem tudom.

Hasolnó célt lát el a váltóztatható geometriájú turbofeltöltő, illetve nem olyan rég mutatott be a BMW egy turbomotort, amiben 2db turbofeltöltő van. Az egyik egy kisebb átmérőjű az alacsonyabb fordulatszámhoz (hogy hamarabb legyen feltöltés), a másik pedig egy nagyobb átmérőjű a magasabb fordulaszámhoz.
(persze egy BMW megteheti, hogy 2db drága turbofeltöltőt szereljen az autójába, mert ott a presztízs miatt ezt meg lehet fizettetni a vevővel, de a teherautóknál minden az alacsony költségről szól)
Talán majd egyszer a teherautókba is szerelnek ALS-t, és akkor nem kell ilyennel foglalkozni.
Előzmény: Roadtrain (12098)
Pavel Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12102
Hát most még elnézzük, de legközelebb figyelj oda jobban :o)
Előzmény: Roadtrain (12101)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12101

Elnézést kérek a nagyérdeműtől,de nem Kögel volt hanem Schmitz :o///

 

Itt a link.
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12100

Egyik nap valahol ráakadtam egy félpót tesztre.

Gondoltam elolvasom (mi bajom lehet).Hát írtak olyanokat,hogy a szám tátva maradt.Ez a fékerő elosztás meg ingyom bingyom.Hát rendesen leestem a székről.Nem is gondoltam volna,hogy ilyenek vannak.

Azt hiszem Kögel volt,de megpróbálok rá keresni hátha meglesz.

Pavel Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12099
Igen, kb erre lehetett számítani, de azért nagyon tanulságos teszt.
Előzmény: Roadtrain (12096)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12098

Arra már nem lenne tippem,de tényleg érdekes lehet.

Erről a Wastegate szelepről lehetne többet tudni??

Nem vagyok otthon turboban.

Csak pár szóban érdekelne.

A Wastegate szelep mikori fejlesztés?

Előzmény: Gasolin (12097)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12097
Érdekes lenne egy V6 - V8 összehasonlítás is. Egy 1848-as és egy 1850-es Actros közt.
Előzmény: Roadtrain (12096)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12096

Azért ennek örülök,hogy ott fent az okosok is vették a fáradságot és rájöttek erre.

Érdekes tanulmány mindenesetre.

Megmondom őszintén,hogy ilyesmire tippeltem :ĐĐĐĐĐĐĐĐ

Előzmény: Gasolin (12095)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12095
Eléggé hülyére sikerült az elöző hozzászólás. Na de a lényeg.


Adva van 2db MB Actros nyergesvontató Megaspace fülkével.
Mindkettő EURO5-ös V6-os motorral szerelve. Az egyik 1836, a másik 1848-as jelzéssel.
Ugyanazzal a híddal szerelve elől-hátul, még gumiabroncs mérete is ugyanaz.
Különbség: a kisebb motor egy normál turbofeltöltővel volt szerelve, míg a nagyobb egy Wastegate szeleppel (magasabb fordulatszámon a kipufogógáz egy részét egy szelep nem engedi a turbina felé, így biztosítva alacsonyabb fordulatszámon a jobb feltöltést) szerelt.
A motornál a nagyobb teljesítményt ezen kívül pusztán a motorvezérlés átprogramozásával érték el.
Nagyobb a különbség a nyomatékváltónál.(a nagyobb bemenő nyomaték miatt van szükség 2 különböző váltóra) A nagyobb motor olyan váltót kap, amiben a mozgó alkatrészek másmilyen anyagminőségben (erősebb) készülnek, és másmilyen olajjal is van feltöltve.
A cél az volt megnézzék, mi a különbség a 2 jármű közt. Többet fogyaszt az erősebb? Megéri a felárat?

Ott ahol 25t hasznos terheléssel a 1848-as az utolsó fokozatban még 1000 1/min fordulatszámon erőteljesen húz köszönhetően a nyomatékos motornak, ott a kisebb 1836-os motor már rég 1500 1/min fordulatszámon dolgozik egyel alacsonyabb fokozatban.
Gyorsulás: 0-85km/h teljes terheléssel a gyengébb motornak 9s több időre van szüksége, 60-85km/h sebességre gyorsulásnál az utolsó fokozatban a kisebb motornak 20s több időre van szüksége.
Ha a vezethetőséget nézzük a kisebb motorral szerelt járműnél sokkal többször kell a sebességváltóhoz nyúlni és kapcsolgatni mint a nagyobb motornál, azaz erősebb motorral szerelt autó sokkal jobban (kényelmesebben) vezethető.

A szokásos tesztútvonalat a kisebbik motoros jármű 3km/h alacsonyabb átlagsebességgel abszolválta mint a nagyobb. Ugyan ez nem nagy különbség, de ha figyelembe vesszük a napi 9 órás limitet, akkor ez kb. 25-30km mínuszt jelent.

Fogyasztás: a tesztútvonalat a 1836-os, 28,5L/100km -es fogyasztással abszolválta 83,1Km/h-s sebességgel, míg a 1848-as 28,7L/100km-es fogyasztással 85,6Km/h átlagsebességgel.
Ha azt nézzük, hogy minden egyes 1km/h-s átlagsebesség növekedés kb. 1%-os fogyasztásnövekedést is jelent akkor elmondhatjuk, hogy a nagyobb motor még fajlagosan kevesebbet is fogyaszt mint a kisebb motor.

Ár: a 1848-as kb. 12.000Euroval drágább mint a 1836-os.
Ha azt nézzük, hogy 4-5év múlva egy 1836-ost sokkal nyomottabb (alacsonyabb) áron lehet eladni mint egy erősebb 1848-as, akkor már nem is biztos, hogy olyan nagy a különbség.
Összegezve több szempontot a tesztelők arra a következtetésre jutottak, hogy az erősebb motorral szerelt jármű jobb alternatíva, mert a forgalomban sokkal agilisabban tud részt venni, magasabb átlagsebességet lehet vele elérni, a járművezetőt jobban tehermentesíti (kevesebb munkával vezethető), azaz hosszabb távon gazdaságosabb..
Előzmény: Gasolin (12094)
Gasolin Creative Commons License 2006.02.28 0 0 12094
Mindjárt bemásolom a MB összehasonlításért.
Ha valaki már hiányolta attól bocsi a késésért!
Garfield007 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 12093
KODI Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12092

hahó!!

most néztem a híreket, és szomorúan néztem, hogy megint az alkohol miatt volt egy nem kis baleset. sajnálom az embert aki meghalt....

 

Kodi 

Roadtrain Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12091

Nem tudom hol készült a kép,öcsémtől kaptam e-mailbe.

De ha jobban megnézitek a palin frankón női ruha van :o)))

Lehet a poén kedvéért csinálták,nemtudom.

Előzmény: sáfrányos (12087)
_Gabesz Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12090
Mondasz valamit...
Rám is simán rámgyorsit egy 90-es előzés közben a kavicsos, vagy az épp 85-öző furgonos. Meg szerintem az itthonlévők közt nincs is akkora "összetartás" mint azok közt akik kint vannak. Aztán lehet csak rosszul látom és tényleg csak bebeszélem magamnak. Nade nem akarok ebből vitát csinálni, úgyse vezetne sehova.
Előzmény: bx16trs (12086)
manf2000 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12089

Na bammmmeeeeegggggg. Ez.................. na neeee :(

A csávó kamionos vagy csak raktáros? Mert anyira nem értek hozzád de tudtommal tűsarkúban nem lehet nyomni a gázt nameg ha egyészznap ezt csinálja mint raktáros akkor megint csak a tűsarkú a bibi tehát én remélem, hogy ez a hapi csak a vicc kedvéért engette "ezt" megcsináltatni vele.

Előzmény: Roadtrain (12083)
deps Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12088

bréékóó roadtrain!

 

a cikket vhogy eljuttatom hozzád, de előbb beszkennelem! ja a cikkek amiket igértem fennvannak a táramon, van vagy 50db.

 

a cég amit mondasz az a LIDL központja. próbálkoztam nálluk, mint alkalmazott, de láttam hogy nincs értelme, egyebek miatt amit nem akarok itt leirni! nem tudom hogy halad, mert már régen jártam ott, de amikor jártam akkor is csak elsuhantam mellette a biciklimmel..... :) állítólag a közeljövőben már kéne üzemelnie, de lehet, hogy még a felvett alkalmazottak előképzésen vannak székesfehérváron és vhol ausztriában, ha jól tudom az utóbbit.

 

a cikkről meg majd intézkedem!

 

cisszzzzzz

Előzmény: Roadtrain (12085)
sáfrányos Creative Commons License 2006.02.25 0 0 12087

Szevasztok kamionosok.

 

Te Roadtrain, hol készültek azok az iszonyat képek a XXI. századi munkaruháról és hordójukról?

Hogy még véletlenül se járjak arra felé!

 

Előzmény: Roadtrain (12083)
bx16trs Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12086
Inkább tényleg csak simán köcsög volt, mert du 1/2 4 volt, szóval jó látási viszonyok, de biztos, ami biztos alapon, volt hátsó lámpám is! Mind1!
Azt veszem észre, hogy a nemzetközi kamionosok kevésbé csinálnak ilyeneket, inkább a belföldiek, egyébként csak kiemeltem ezt az esetet, mert a kamionok "rémisztőbbek", de az autósokról, akkor már szólni sem szabadna, mert az katasztrófa!
Folyamatosan megy a harc az utakon, pedig lehetne kultúráltan is közlekedni!
De ez csak álom!
Előzmény: _Gabesz (12082)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12085

Jöhet az adat minden mennyiségben :o)))

Te deps barátom!!!

Milyen logisztikai központnak tűnő dolog van ott felétek???

Az M3-on ha jösz Debiből :o)) és ha emlékeim nem csalnak Hejőpapi lejáró környékén a pályáról látni ezt a nagy kócerájt.

Igaz kamiont még nem láttam,de hogy van vagy 20 rampás beálló ezen a felén az tuti .

Nincs valami infód róla??

Előzmény: deps (12080)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12084

Az első négy képen láthatjuk a XXI.század munkaruháját :o))))))))

A másik sorozat pedig csak úgy :o)))))))))

Előzmény: Roadtrain (12083)
Roadtrain Creative Commons License 2006.02.24 0 0 12083

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!