Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413597

a többi kocsirész eltérő száma csak azok számára van felírva, akik dolgoznak vele.

 

Nekik sem kell.

Előzmény: kihúzóvágány (413568)
r1232 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413596

A feketék az "alpályaszámok", az "főpályaszám", amivel az egész jármű azonosítva van, az fehér.

Előzmény: Ashi Valkoinen (413544)
Luigi78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413595

Ha jól értem a kérdésed:

Az Avala hoz kocsikat Halasig, amiket egy másik vonat végére (elejére) tesznek. Általában más a célállomás.

A személycsoportban meg ebben a helyzetben azt jelenti, hogy ezeket a tolatási mozgásokat akadályozzák a többi közlekedő vonat.

Előzmény: 1014 (413594)
1014 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413594

Sziasztok, "Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.": mit jelent a "kocsik átsorozása Halason (személycsoportban)"? 

 

Kösz!

Előzmény: Luigi78 (413587)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413593

Nem lehet online vonatjegyet venni

Leállt a MÁV e-ticket rendszere, bejelentkezés után csak egy fehér lapot látni. Tovább »

forrás: Index.hu

Luigi78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413592

"Nem mozdultak a személyvonatok menetvonalai..."

Ja, itt Én az Avalára gondoltam.

 

"A csehek felől inkább voltak rendszeres késései, mint a szerbek felől. Pláne, nem "órákat" késett."

Azért a 20-30 perc gyakori.

Múlt szombaton 149'. ( Tudom ez nem mindennapos, de ha ez januárban lett volna kimarad egy ütem az egyébként sem sűrű vonalon.)

 

"És milyen kocsikat kellene majd átsorozni Halason?"

Ez jó kérdés.

A tervezet jelöli hogy a 7925-ös kap kocsikat az Avaláról.

Azon sem lepődnék meg ha az egész vonat szerelvényét az Avala hozná fel Kelebiáról.

Hiszen gyakorlatilag honnan lenne szerelvény egy új, Halasról induló vonatnak?

 

Előzmény: István Gyuri (413590)
vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413591

Ugyan miért? Annyi lesz, hogy itt az Uzsgyiról át kell szállni az Avalára és viszont.

Hű, ha ezt a néhány évvel ezelőtti éned olvasná...:)

Amúgy persze én is így gondolom, és gondoltam már akkor is: egy ilyen megoldás elfogadható megoldás abban az esetben, ha az esetek nagytöbbségében ott lesz mind az Avala, mind az Usgyi (egyszerre és nem órákkal később)...

 

Nem értem az összehasonlítást.

Annyi, hogy az érintettek egy része, akikkel akkoriban te vitáztál, nem olvasta el figyelmesen a hozzászólásokat, vagy egy kalap alá vette több ember mondanivalóját, és a leghülyébb érveket kipécézve, kisarkítva, azokkal vitába szállva cinikusan visszautasította az összeset, nyilvánvalóan problémás dolgokat így helyénvalónak állítva be.

 

hát, akkor itt lett volna a lehetőség, hogy megmondják előre a tudós emberek, hogy jövőre mi lesz a szituáció,

Itt például többünk számára végig nem az volt a baj, hogy nem láttak az érintett cégek a messzi jövőbe, és még csak az sem, hogy nem alakult minden tökéletesen. Ezt már amúgy leírtam, válaszként egy hozzászólásodra, amikor tőlem idézted A-t és egy füst alatt számon kérted, hogy miért írok B-t, amikor A.

De íme, az én jóslatom: a legközelebbi őszi hosszú hétvégén az lesz, hogy sokan lesznek, az érintett társaság pedig nem fog tudni mit kezdeni a problémával, viszont ha van kire, akkor a másikra fog mutogatni, hogy ő szólt későn (értsd: nem egy évvel előre), meg nem engedte, pedig mi úúúúgy szerettük volna megoldani a helyzetet.

Előzmény: István Gyuri (413590)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413590

vrobee: És mi lesz a bajai vonattal? Dél-alföldi ütemesnek annyi?

Ugyan miért? Annyi lesz, hogy itt az Uzsgyiról át kell szállni az Avalára és viszont.

 

aki pár éve még igen nagy hévvel (és teljesen jogosan) keltél ki a világos problémáknak az "ez van, ezt kell szeretni", meg "csináld te, ha jobban tudod" jellegű bagatellizálása ellen.

Nem értem az összehasonlítást.

Itt sokan azt mondták, hogy "de hát a Start előre tudta PONTOSAN, hogy mennyi utas lesz az egyes RJ-eken" (akár állomásközre is lebontva...), hát, akkor itt lett volna a lehetőség, hogy megmondják előre a tudós emberek, hogy jövőre mi lesz a szituáció, hogy miként készüljön a Start (mert ha talán egy hónappal előtte szól a "szent" ÖBB-nek, akkor talán meg tudja oldani, hogy duplázzon egy RJ-et...)

 

 

Luigi78: Persze, mert oda eltolták. :)

Nem mozdultak a személyvonatok menetvonalai...

 

Én inkább a késésektől és azok zavarától félek.

Mostanában olyan nagy zűrök nincsenek a belépővel sem, ráadásul most egy kicsit későbbre is került, tehát pl. a belgrádi csatlakozásra várások miatti késések esélye szerintem csökkent.

 

Néha órákat késő vonat -alternatíva nélkül- hálátlan tud lenni a belföldi utasoknak.

Főként 2 órás ütemben.

A csehek felől inkább voltak rendszeres késései, mint a szerbek felől. Pláne, nem "órákat" késett.

 

Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.

Nem kell Halason körbejáratni a gépet a "pók"-ban :)

És milyen kocsikat kellene majd átsorozni Halason?

 

vrobee: Szerencsére alig több mint egy órával nő így a menetidő

Attól függ kinek a szeméből, milyen viszonylaton nézed, de még az egy órás növekedés is csak nagyon kevés utas esetében reális, felesleges túlozni....

A Te stílusoddal élve: a tömeges Belgrád-Pesterzsébet utasoknak valóban több mint egy órával nő meg az utazási idejük :-/

Jelenleg Belgrád-Fradi 7:58, jövőre 8:24 (de a Belgrád-KöKi meg 8:00, ez pedig teljesen összemérhető a jelenlegi Belgrád-Fradival, és az M3 jobb, mint az 1-es villamos elérése).

 

cserébe főpályaudvart nem érint...

És ezzel pl. sok utasnak rövidebb lesz az eljutási ideje. (és nem csak nemzetközi utasok vannak ám a világon!)

 

így már vitathatatlanul alkalmas lesz a későbbi Budapest-Belgrád ChinaCityExpress forgalmának felfuttatására.

Nem is értem a fintorgásod, beszólásaid okát...
Azzal már inkább van problémám, hogy ha nem fog KöKin gépcserézni az Avala, akkor az a 1047-es fordában elég nagy pazarlást fog jelenteni...
Meg azzal is problémám van, hogy beindult az a régi szemlélet, hogy a nemzetközi vonatokat úgy tárgyalják le, hogy az nem illeszkedik a hazai rendszerbe, mert most látom, hogy a páratlan Kálmán Imre később fog belépni Hegyesben, és majd Nagyszentjános előzi az "ütemes" gyorsvonatot... Ez nagyon gáz.

Kifelé is 10 perccel ütem előtt, már 21:00-kor fog menni a Keletiből.

Előzmény: vrobee (413574)
htibor Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413589

http://index.hu/belfold/2014/10/31/szolnoknal_bomba_miatt_leallt_a_vasut/

 

Nem közlekednek a vonatok a Budapest-Szolnok-Lőkösháza és a Budapest-Szolnok-Záhony vonalak közös szakaszán, Szolnok és Szajol között. Itt az egyik vágányt épp átépítik, a másikat pedig azért kellett lezárni, mert a tűzszerészek bombát találtak a közelében.

vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413588

Szerencsére alig több mint egy órával nő így a menetidő, cserébe főpályaudvart nem érint... így már vitathatatlanul alkalmas lesz a későbbi Budapest-Belgrád ChinaCityExpress forgalmának felfuttatására.

Előzmény: Luigi78 (413587)
Luigi78 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413587

"Míg a Kecskemét-Kiskunhalas szakaszon pont egy meglévő "személyvonat" menetvonalára illeszkedik"

 

Persze, mert oda eltolták. :)

 

Én inkább a késésektől és azok zavarától félek.

Néha órákat késő vonat -alternatíva nélkül- hálátlan tud lenni a belföldi utasoknak.

Főként 2 órás ütemben.

 

Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.

Előzmény: István Gyuri (413571)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413586

Irogatnak arról, hogy miért ment 2. osztályon. SZVSZ itt a pénzügyi vonatkozás mellett lehet egy pofoonegyszerű ok is. Ha 3-an vannak, akkor 1. osztályon nem férnének el egy fülkében.

Előzmény: M63 010 (413584)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413585

Azt irtam le, hogy mi volt 1965-ben, illetve 1980 elött

 

Hogy mi van ma, azt nem tudom, mivel jó pár éve nyugdijasok kenyerét kóstolgatom....és ebben a formában nem is igen érdekel már

Előzmény: misi967 (413583)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413584

Ez hogy működhetett? Mert annó még a Megyó idején volt egyszer egy erős havazás. Emiatt vonaton mentek le Debrecenbe a kormány tagjai. De akkorról az rémlik, hogy a biztonsági intézkedések miatt felborult a menetrend a vonalon. A Bécsikeringő EN menetrendjét talán nem borították fel emiatt.

 

 

Előzmény: trizs77 (413569)
misi967 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413583

hogy akik 1980 elött szereztek hivatásos jogositványt törvényileg megkapták automatikusan a PÁV 1-et, akik ez a dátum után vizsgáztak

 

Korkedvezményes jogsihoz,"sima" C-hez jó az a PAV III is...

Buszra,nemzetközi árufuvarozóira(ha kell még egyáltalán) PAV II

Megkülönböztető jelzést használó autóra PAV I.... többek közt.

Előzmény: k.novotny (413578)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413582

Sehol nem tartom logikusnak, hogy egy közös forgóvázakon nyugvó zárt motorvonat tagjainak külön pályaszáma legyen.

Előzmény: kihúzóvágány (413568)
vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413581

Aha, értem. Ez alapból persze vállalható, feltéve, hogy a csatlakozás durva késések nélkül teljesül... erre azért nem tennék nagyobb összegeket :( .

Előzmény: Törölt nick (413580)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413580

Ütemben megy majd az Avala. Csak annyi lesz a különbség, hogy az az egy vonatpár nem megy Bajáig, hanem Halason Kelebia felé fordul. Halas-Baja között marad a helyén személyvonat szintén ütemben.

Előzmény: vrobee (413574)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413579

De ezt a sorozáson mondhatták neked is:-)))

Előzmény: kihúzóvágány (413577)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413578

Kiegészités!!

 

Mindenkit felvettek 

 

Természetesen elötte orvosi vizsgálat volt, és aki azon megfelelt és az kemény is volt, annyira, hogy akik 1980 elött szereztek hivatásos jogositványt törvényileg megkapták automatikusan a PÁV 1-et, akik ez a dátum után vizsgáztak, külön el kellett menniük PÁV-ra (Pálya Alkalmassági vizsgálat)

 

Előzmény: k.novotny (413573)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413577

Engen 1963-ban akartak ugyanilyen feltételekkel citálni, de nem álltam kötélnek: nem akartam úgysem katona lenni, és nem volt erre egy havi fizetésnek megfelelő összeg.

Előzmény: k.novotny (413573)
vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413576

Igazából nem azon vagyok meglepve, hogy volt ilyen reakció a topikon, hanem hogy tőled - aki pár éve még igen nagy hévvel (és teljesen jogosan) keltél ki a világos problémáknak az "ez van, ezt kell szeretni", meg "csináld te, ha jobban tudod" jellegű bagatellizálása ellen.

Előzmény: vrobee (413575)
vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413575

Igen, úgy, mint a kutyatulajdonosnak, akit felelősségre vontál azután, hogy beleléptél a kutyája szarába a járdán, és erre annyit reagál, hogy "mégis, hova szarjon a kutyám, a lakásba"?

Előzmény: István Gyuri (413572)
vrobee Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413574

"Lovrin: Szép személyvonatozást vág le a vonat Kecskemét-Kiskunhalas között.

Egy jelenlegi menetvonalra "ül" rá."

És mi lesz a bajai vonattal? Dél-alföldi ütemesnek annyi?

Előzmény: István Gyuri (413565)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413573

Amikor ott akartam autóvezetést tanulni, a a katonatiszt azt mondta, maga távközlési iskolában tanul, majd rádiósnak hívjuk be, nem járhat autóvezető tanfolyamra.

 

Ez igy ebben a formában nem igaz

 

Mindenkit felvettek, aki sorköteles volt, de volt az évfolyam társam közt olyan is aki már katona viselt volt, azaz leszerelt, és 30-éves korában jelentkezett gkv tanfolyamra. Azt is felvették.

 

Csak a parancsnok volt katona, a 99% polgári alkalmazott volt

 

Ezt maximum a sorozáskor mondhatták neked.

 

Volt egy ismerösőm már 13-éves korában az akkori MHS-ben ejtőernyős szakosztályban sportolt, és elvégezte szintén ott a gkv hivatásost

 

1150-Ft volt kompletten a tanfolyam, amiben csak a D kategoria (busz), és az E kategoria (potkocsis ) vizsga nem szerepelt benne. Ezeket már később gyakorlathoz, illetve korhoz kötötték

 

Ez 1965-ben volt

Előzmény: manhattani (413570)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413572

OFF

De most itt a remek alkalom, és nem kell utólag okosnak lenni

Úgy látszik, a topiktársak maradnak inkább az utólag okoskodók táborában...

De a felvetésemmel legalább sikerült lezárni az október 23-i RJ-vitát :)

ON

Előzmény: István Gyuri (413443)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413571

Lovrin: Ennyi erővel beállíthatnánk személyvonatozni hasraütésszerűen Győr-Heha közé, vagy Kőki-Monor közé is,

Egy kicsit kevesebb indulat és több gondolkozás nem ártana...

Van az 1-esen is egy hely, ahol el tud menni a plusz bécsi vonat a többi vonat zavarása nélkül, ez a Keletiből a xx:05-ös menetvonal, meg a 100a-n is van egy hely, ahol elfér, minden órában a szegedi IC előtt (a záhonyi gyors "másik" órájában), tehát ezeken a helyeken nem célszerű más megállási renddel vinni (pláne, hogy a kiváltandó személyvonatpárját nem lenne miből kiadni).

Míg a Kecskemét-Kiskunhalas szakaszon pont egy meglévő "személyvonat" menetvonalára illeszkedik (és pont ott jön a másik irányú Avala is...) - egy kicsit más a helyzet, legalábbis szerintem.

Előzmény: Lovrin (413567)
manhattani Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413570

Aki nem tudott semmit, az talán tanulhatott.

Amikor ott akartam autóvezetést tanulni, a a katonatiszt azt mondta, maga távközlési iskolában tanul, majd rádiósnak hívjuk be, nem járhat autóvezető tanfolyamra.

Előzmény: Rollende Landstrasse (413559)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413569
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.31 0 0 413568

Tulajdonképpen logikus: az a szándék, hogy az első kocsi számát jegyezze meg mindenki - 1415 - és a többi kocsirész eltérő száma csak azok számára van felírva, akik dolgoznak vele.

Előzmény: Ashi Valkoinen (413544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!