Sziasztok, "Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.": mit jelent a "kocsik átsorozása Halason (személycsoportban)"?
Ugyan miért? Annyi lesz, hogy itt az Uzsgyiról át kell szállni az Avalára és viszont.
Hű, ha ezt a néhány évvel ezelőtti éned olvasná...:)
Amúgy persze én is így gondolom, és gondoltam már akkor is: egy ilyen megoldás elfogadható megoldás abban az esetben, ha az esetek nagytöbbségében ott lesz mind az Avala, mind az Usgyi (egyszerre és nem órákkal később)...
Nem értem az összehasonlítást.
Annyi, hogy az érintettek egy része, akikkel akkoriban te vitáztál, nem olvasta el figyelmesen a hozzászólásokat, vagy egy kalap alá vette több ember mondanivalóját, és a leghülyébb érveket kipécézve, kisarkítva, azokkal vitába szállva cinikusan visszautasította az összeset, nyilvánvalóan problémás dolgokat így helyénvalónak állítva be.
hát, akkor itt lett volna a lehetőség, hogy megmondják előre a tudós emberek, hogy jövőre mi lesz a szituáció,
Itt például többünk számára végig nem az volt a baj, hogy nem láttak az érintett cégek a messzi jövőbe, és még csak az sem, hogy nem alakult minden tökéletesen. Ezt már amúgy leírtam, válaszként egy hozzászólásodra, amikor tőlem idézted A-t és egy füst alatt számon kérted, hogy miért írok B-t, amikor A.
De íme, az én jóslatom: a legközelebbi őszi hosszú hétvégén az lesz, hogy sokan lesznek, az érintett társaság pedig nem fog tudni mit kezdeni a problémával, viszont ha van kire, akkor a másikra fog mutogatni, hogy ő szólt későn (értsd: nem egy évvel előre), meg nem engedte, pedig mi úúúúgy szerettük volna megoldani a helyzetet.
vrobee: És mi lesz a bajai vonattal? Dél-alföldi ütemesnek annyi?
Ugyan miért? Annyi lesz, hogy itt az Uzsgyiról át kell szállni az Avalára és viszont.
aki pár éve még igen nagy hévvel (és teljesen jogosan) keltél ki a világos problémáknak az "ez van, ezt kell szeretni", meg "csináld te, ha jobban tudod" jellegű bagatellizálása ellen.
Nem értem az összehasonlítást.
Itt sokan azt mondták, hogy "de hát a Start előre tudta PONTOSAN, hogy mennyi utas lesz az egyes RJ-eken" (akár állomásközre is lebontva...), hát, akkor itt lett volna a lehetőség, hogy megmondják előre a tudós emberek, hogy jövőre mi lesz a szituáció, hogy miként készüljön a Start (mert ha talán egy hónappal előtte szól a "szent" ÖBB-nek, akkor talán meg tudja oldani, hogy duplázzon egy RJ-et...)
Luigi78: Persze, mert oda eltolták. :)
Nem mozdultak a személyvonatok menetvonalai...
Én inkább a késésektől és azok zavarától félek.
Mostanában olyan nagy zűrök nincsenek a belépővel sem, ráadásul most egy kicsit későbbre is került, tehát pl. a belgrádi csatlakozásra várások miatti késések esélye szerintem csökkent.
Néha órákat késő vonat -alternatíva nélkül- hálátlan tud lenni a belföldi utasoknak.
Főként 2 órás ütemben.
A csehek felől inkább voltak rendszeres késései, mint a szerbek felől. Pláne, nem "órákat" késett.
Viszont ha rendes is a vonat, szinte kivitelezhetetlen a gépkörbejárás és kocsik átsorozása Halason (személycsoportban) ennyi idő alatt.
Nem kell Halason körbejáratni a gépet a "pók"-ban :)
És milyen kocsikat kellene majd átsorozni Halason?
vrobee: Szerencsére alig több mint egy órával nő így a menetidő
Attól függ kinek a szeméből, milyen viszonylaton nézed, de még az egy órás növekedés is csak nagyon kevés utas esetében reális, felesleges túlozni....
A Te stílusoddal élve: a tömeges Belgrád-Pesterzsébet utasoknak valóban több mint egy órával nő meg az utazási idejük :-/
Jelenleg Belgrád-Fradi 7:58, jövőre 8:24 (de a Belgrád-KöKi meg 8:00, ez pedig teljesen összemérhető a jelenlegi Belgrád-Fradival, és az M3 jobb, mint az 1-es villamos elérése).
cserébe főpályaudvart nem érint...
És ezzel pl. sok utasnak rövidebb lesz az eljutási ideje. (és nem csak nemzetközi utasok vannak ám a világon!)
így már vitathatatlanul alkalmas lesz a későbbi Budapest-Belgrád ChinaCityExpress forgalmának felfuttatására.
Nem is értem a fintorgásod, beszólásaid okát... Azzal már inkább van problémám, hogy ha nem fog KöKin gépcserézni az Avala, akkor az a 1047-es fordában elég nagy pazarlást fog jelenteni... Meg azzal is problémám van, hogy beindult az a régi szemlélet, hogy a nemzetközi vonatokat úgy tárgyalják le, hogy az nem illeszkedik a hazai rendszerbe, mert most látom, hogy a páratlan Kálmán Imre később fog belépni Hegyesben, és majd Nagyszentjános előzi az "ütemes" gyorsvonatot... Ez nagyon gáz.
Kifelé is 10 perccel ütem előtt, már 21:00-kor fog menni a Keletiből.
Nem közlekednek a vonatok a Budapest-Szolnok-Lőkösháza és a Budapest-Szolnok-Záhony vonalak közös szakaszán, Szolnok és Szajol között. Itt az egyik vágányt épp átépítik, a másikat pedig azért kellett lezárni, mert a tűzszerészek bombát találtak a közelében.
Szerencsére alig több mint egy órával nő így a menetidő, cserébe főpályaudvart nem érint... így már vitathatatlanul alkalmas lesz a későbbi Budapest-Belgrád ChinaCityExpress forgalmának felfuttatására.
Irogatnak arról, hogy miért ment 2. osztályon. SZVSZ itt a pénzügyi vonatkozás mellett lehet egy pofoonegyszerű ok is. Ha 3-an vannak, akkor 1. osztályon nem férnének el egy fülkében.
Ez hogy működhetett? Mert annó még a Megyó idején volt egyszer egy erős havazás. Emiatt vonaton mentek le Debrecenbe a kormány tagjai. De akkorról az rémlik, hogy a biztonsági intézkedések miatt felborult a menetrend a vonalon. A Bécsikeringő EN menetrendjét talán nem borították fel emiatt.
Ütemben megy majd az Avala. Csak annyi lesz a különbség, hogy az az egy vonatpár nem megy Bajáig, hanem Halason Kelebia felé fordul. Halas-Baja között marad a helyén személyvonat szintén ütemben.
Természetesen elötte orvosi vizsgálat volt, és aki azon megfelelt és az kemény is volt, annyira, hogy akik 1980 elött szereztek hivatásos jogositványt törvényileg megkapták automatikusan a PÁV 1-et, akik ez a dátum után vizsgáztak, külön el kellett menniük PÁV-ra (Pálya Alkalmassági vizsgálat)
Engen 1963-ban akartak ugyanilyen feltételekkel citálni, de nem álltam kötélnek: nem akartam úgysem katona lenni, és nem volt erre egy havi fizetésnek megfelelő összeg.
Igazából nem azon vagyok meglepve, hogy volt ilyen reakció a topikon, hanem hogy tőled - aki pár éve még igen nagy hévvel (és teljesen jogosan) keltél ki a világos problémáknak az "ez van, ezt kell szeretni", meg "csináld te, ha jobban tudod" jellegű bagatellizálása ellen.
Igen, úgy, mint a kutyatulajdonosnak, akit felelősségre vontál azután, hogy beleléptél a kutyája szarába a járdán, és erre annyit reagál, hogy "mégis, hova szarjon a kutyám, a lakásba"?
Amikor ott akartam autóvezetést tanulni, a a katonatiszt azt mondta, maga távközlési iskolában tanul, majd rádiósnak hívjuk be, nem járhat autóvezető tanfolyamra.
Ez igy ebben a formában nem igaz
Mindenkit felvettek, aki sorköteles volt, de volt az évfolyam társam közt olyan is aki már katona viselt volt, azaz leszerelt, és 30-éves korában jelentkezett gkv tanfolyamra. Azt is felvették.
Csak a parancsnok volt katona, a 99% polgári alkalmazott volt
Ezt maximum a sorozáskor mondhatták neked.
Volt egy ismerösőm már 13-éves korában az akkori MHS-ben ejtőernyős szakosztályban sportolt, és elvégezte szintén ott a gkv hivatásost
1150-Ft volt kompletten a tanfolyam, amiben csak a D kategoria (busz), és az E kategoria (potkocsis ) vizsga nem szerepelt benne. Ezeket már később gyakorlathoz, illetve korhoz kötötték
Lovrin: Ennyi erővel beállíthatnánk személyvonatozni hasraütésszerűen Győr-Heha közé, vagy Kőki-Monor közé is,
Egy kicsit kevesebb indulat és több gondolkozás nem ártana...
Van az 1-esen is egy hely, ahol el tud menni a plusz bécsi vonat a többi vonat zavarása nélkül, ez a Keletiből a xx:05-ös menetvonal, meg a 100a-n is van egy hely, ahol elfér, minden órában a szegedi IC előtt (a záhonyi gyors "másik" órájában), tehát ezeken a helyeken nem célszerű más megállási renddel vinni (pláne, hogy a kiváltandó személyvonatpárját nem lenne miből kiadni).
Míg a Kecskemét-Kiskunhalas szakaszon pont egy meglévő "személyvonat" menetvonalára illeszkedik (és pont ott jön a másik irányú Avala is...) - egy kicsit más a helyzet, legalábbis szerintem.
Amikor ott akartam autóvezetést tanulni, a a katonatiszt azt mondta, maga távközlési iskolában tanul, majd rádiósnak hívjuk be, nem járhat autóvezető tanfolyamra.
Tulajdonképpen logikus: az a szándék, hogy az első kocsi számát jegyezze meg mindenki - 1415 - és a többi kocsirész eltérő száma csak azok számára van felírva, akik dolgoznak vele.