Keresés

Részletes keresés

Locksmithvill Creative Commons License 2012.01.01 0 0 58088

Üdv!

 

Érdeklődnék:

Nemrég szerelték be Ariston CF24 típusú gázkazánom.

 2bar jelenleg az üzemi nyomása, normális e vagy csökkentsem vissza 1-1,5bar-ra?

 

 

 

Kemenyes65 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 58087

Tisztelt Fórumozók!
 Segítséget szeretnék kérni fűtéssel kapcsolatban. Kissé hosszú lesz, előre is elnézést kérek. Kétszintes családi ház (földszint, tetőtérbeépítés) alapterülete 180 négyzetméter, átlagos belmagasság, műanyag nyílászárók, 50 cm-es poroterm tégla falazat, tetőtérbeépítés fafődém szigetelve. Ezt csak úgy mellékesen írom itt az elején, mivel később ezzel nem is akarok foglalkozni, mivel a problémám tárgya a kazán hőleadása, ill. hő le nem adása, aminek valószínűsíthetően  a kéményem az oka. Új építésű lakóház, új kazán, új szerelvények, csövek stb, tehát a szokványos "vízköves a kazán, a rendszer, elkormolódott a kémény,stb," szóba sem jöhet, mivel,az első begyújtástól rosszul üzemel. A kazán 7 tagos VIADRUS, a kémény a pincéből kezdődően a tűzfalon kivezetett, kisméretű téglában elhelyezett 200 mm- es belső átmérőjű 8 mm vastagságú acélcső, hossza 10,5 m. A vascső és a tégla között perlittel kiöntve. Őszi és a jelenlegi párás időben a begyújtás nehézkes, gyakorta visszafüstől. Az égés külső hőmérséklettől, és páratartalomtól, légköri nyomástól függetlenül csúnya, szerintem nem megfelelő mivel egyenetlen, kapkodva, szaggatottan tőrténik felmelegedett rendszer esetében is. Száraz (1-2 éves) szín alatt tartott cser és tölgy fával tüzelek, nyers fával nálam lehetetle lenne.  A begyújtástól számított 30 perc szükséges ahhoz hogy csak a kazánban 55 C fokra emelkedjen a hőmérséklet, ezután kapcsolom be a keringtető szivattyút(Grundfos 25/50) 1-es fokozatba, és látványosan esik vissza a hőmérséklet 40 c fokra, ami az egész tüzelés alatt jobb esetben valamikor felmegy újból 55 fokra, gyakorta nem. Ez még nem is zavarna, de a lakásban a radiátorok felső harmada nevezhető melegnek, alatta mintha nem is lenne, teljesen hideg ilyen vízhőmérsékletnél. 2-es vagy 3-as szivattyúállásnál még elszomorítóbb a helyzet. Fűtési idényben 10 köbméter fát tüzelek el, próbáltam már mindenféle módon tüzelni, levegőellátás változtatása, folytás, szivattyút később kapcsolom be, (80-90fok), a lakásban max. 22 fok, többet nem tudok elérni, a jelenlegi puha időjárási körülmények között sem, pedig egész nap megy a kazán. Hideg időben -10 alatt az éjjel-nappal folyamatos tüzelés mellett a 20-20,5 fok megállít. Próbálkoztam jó minőségű szénnel is de semmivel sem volt jobb, a szén nem bír benne égni, izzani, úgy ahogyan kellene. 4 évet szenvedtem már fával, 1,5 évet szénnel, sokmindennel próbálkoztam eredménytelenül. A kémény kazánnal ellentétes oldalán van, egy sparhett bekötésére kialakított csatlakozás, ritkán használtam, de próbálkoztam azzal is, hogy ezen keresztül falslevegőt adtam a kéménynek,számomra meglepő módon semmilyen változást nem tapasztaltam, se jobbat, se rosszabbat. Kipróbáltam egyidőben adtam a kéménynek falslevegőt az előbb már említett sparhett csatlakozáson kívül a kémény alsó és egyetlen kormolónyílásának eltávolításával (több napon keresztül), semmilyen változás. A kazánon az égési levegőt nem tudom normálisan beállítani, mert vagy csak üszkősődik a fa, feketedik és nem ég, vagy hatalmas lángokkal ég el amelyekben nem kékes szín, hanem az erős kék szín a meghatározó, a fa közelében. Parázs állapotban gyakorta látom a kémlelőnyíláson, hogy a tűztér egybefűggő kék lángtenger, csak éppen ez sem a kazán hőfokán sem a lakás hőmérsékletén nem érzékelhető. Egy rakat leégése beállítástól függően 1-től 3-3,5 óra alatt történik meg. Ettől huzamosabb leégési időt (4-4,5 órát) csak -10 fok alatt tudok elérni, de tartva a gyorsabb leégés melletti hőmérsékleti értékeket. Természetesen használok huzatszabályzót, kipróbáltam anélkül is de még talán rosszabb volt. Van gázkazánom is, 35 kw-os, a vegyes tőkéletlenkedése vitt oda hogy ezt a teljesítményűt vegyem. Most már tudom, tapasztalatból, 24 kw-os is simán elvitte volna. 5 évet fűtőttem gázzal, akkor sohasem fáztam, azt sem tudtam milyen az idő odakinn még ki nem mentem. Hónapokig le sem mentem a pincébe, azt sem tudtam van-e fűtésem, egyáltalán nem kellett semmivel sem foglalkozni. Tudom hosszú voltam, elnézést kérek érte de úgy gondoltam ezek az infó fontosak, a megoldás megfejtéséhez. É már-már kezdem feladni, rengeteget agyaltam rajra, aztán találkoztam ezzel a fórummal és gondoltam biztosan lesznek olyan segítőkész emberek akik okos dolgokat mondanak, amiből reményeim szerint megoldódik a problémám. A kéményseprőkkel többször próbálkoztam, hagy ne mondjak inkább semmit, megvan a véleményem.  A sors fintora, hogy 15 évcen keresztül tűzoltó voltam, nagyon sok kacifántos dolgot megoldottunk a csapattal, de úgy tűnik saját magamon nem tudok segíteni. Az előttünk álló,nyilvánvalóan nehéz, 2012-es esztendőben kívánok minden Fórumozónak és Családjának jó egészséget, békességet, nyugalmat, szeretetteljes otthont adó meleg családi fészket.

nixon70 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 58086

BÚÉK!!!!!

JAMIE222 Creative Commons License 2011.12.31 0 0 58085

Végül is a fúvókát békén hagytam, fémtiszta, nem volt miért piszkálni.Viszont a termoelem tartóján hajlítottam, most a termoelem vége ér bele az őrlángba, halványan izzik.Korábban a végétől 1-1,5cm re nyalogatta az őrláng, lehet hogy így nem funkcionált rendesen.

Egyenlőre jónak tűnik, ha holnap ilyenkor is gond nélkül műxik, akkor vélhetően megoldottam.

Előzmény: sjohn (58054)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58083

nekem az előző lakásomban nem volt szűrő

ott eldugult a mosógép gyári szűrője, mert nem foglalkoztam soha vele

amikor világított rajta az elzárt csap ikon akkor néztem mint hal a szatyorban

elzártam a sarokszelepet- cső leteker- sarokszelep megnyit- víz jön- mi lehet a baj

cső visszateker- mosógép hátulján leteker- sarokszelep megnyit- víz folyik(csak épp nem megfelelő nyomással)

bevallom eltelt egy kis idő mire rájöttem, hogy mi lehet a baj

Előzmény: sjohn (58080)
sjohn Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58082

OK. Én is megnézem mi lett hét év alatt.

Előzmény: true75 (58081)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58081

nekem a napokban van betervezve a 2 hónapos takarítás

holnap teszek fel képet, hogy mi van a szűrőben

Előzmény: sjohn (58079)
sjohn Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58080

Ja, és a karos csaptelepek is bírják...kop, kop, kop.

Előzmény: sjohn (58079)
sjohn Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58079

Specko én 7 éve csináltam a vízrendszert szűrős sarokszelepekkel, és bár szégyenlem még nem kellett egyiket sem kimosni.

Előzmény: true75 (58078)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58078

ez nem verseny

szerintem pillanatnyilag a bejövő oldali szűrőnél nincs jobb alternatíva

Előzmény: sjohn (58077)
sjohn Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58077

De, de, de...győztél:-))

Előzmény: true75 (58076)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58076

nem, de a bojlerből érkező melegvizet is szűrni kell

vagy azt szerinted szűri valami?

vagy az nem érintkezik a csappal?

Előzmény: sjohn (58075)
sjohn Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58075

Csak hidgvízre?

Előzmény: true75 (58074)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58074

egész pontosan 11db van

Előzmény: sjohn (58073)
sjohn Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58073

Kb. hány sarokszeleped van?

Előzmény: true75 (58072)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58072

nem tudom elhinni, hogy az összes sarokszelepedet 1-2 havonta meg fogod tisztogatni

inkább egy központi 5000 ft-ossal jobban jársz

Előzmény: sjohn (58069)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58071

ezt annyira nem erőltetném, ez azért elég messze van a 80-100 mikron finomságtól

én a kék szűrőt vettem tisztítható 100 mikronos szűrővel 6300ft-ért

ezt manuálisan kell tisztítani amit 1-2 havonta érdemes megtenni

le kell tekerni a poharat a házról és ki lehet mosni a szűrőt illetve ki lehet mosni a poharat is

-

az alján szelepes szűrő egy honeywell márkájú darab, ezek szűrőfinomságtól függően 16-21000 ft-ba kerülnek

ez tökéletesen megfelel a lusta kényelmes embereknek

ez öntisztitón működik ha az alján kinyitjuk a szelepet, gyakorlatilag kimossa önmagát

 

a "mesterek" az utóbbit szeretik beépíteni, mert itt nem kell magyarázkodni, meg visszamenni ha a tulaj félrekapatja a menetet vagy kifelejti a gumitömítést a tekergetős fajtából

-

lehet kapni duplikált szűrőt is, egyik felébe megy a finomszűrő, másikba meg a szénszűrő

az is jó megoldás

Előzmény: morgen66 (58070)
morgen66 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58070
Előzmény: true75 (58068)
sjohn Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58069

A 20.000 forintos vízszűrőnél mennyivel rosszabb a 2000 forintos szűrős sarokszelep?

Előzmény: true75 (58068)
true75 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58068

én a bejövő csőre anno kapásból tettem egy állítható nyomáscsökkentőt(3000ft) és egy nyomásmérő órát( a jobb fajta 990ft)

kellett még pár fitting kb 2000ft értékben és kis műszaki érzékkel megáldva is meg lehet csinálni az egészet egy óra alatt

-

nekem 3,5 barra van beállítva és ennyi

ajánlott még rögtön a bejövő oldalra egy vízszűrőt is felszerelni(típustól függően 5500-20000 ft) , mert az egykaros csaptelepekre a legtöbb esetben csak úgy van garancia(apróbetűs rész)

Előzmény: Törölt nick (58066)
morgen66 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58067

Kérdezd meg az ottani vízművet,hogy mekkora a nyomás.

De ha a szomszédoknak nincs akkor valószinű hogy nem kell.

Ha nemtudják megmondani veszel egy nyomásmérőt 500-600 ft.

Előzmény: Törölt nick (58066)
morgen66 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 58065

Szia!

Ez nagyon változó,sokmindentől függ.

2-6 bár között az álltalánosan elfogadott víznyomás.

Helytől és szolgáltatótól is változhat.

Víznyomás emelkedése az éjszakai órákban fordulhat elő,mivel kevesebb a fogyasztás.

De ezt a szolgáltatók figyelik és ha nagyon megnő a nyomás akkor azon korigálnak.

 

Konkrétan mire gondolsz?

Szétdurrant egy flexicső és perelni akarsz?

 

Előzmény: Törölt nick (58064)
Jena307 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58063
sziasztok ismeri valaki a ferolli domitop f24e kombi kazánt? az a gondom egy ideje hogy tusoláskor nem állandó a hőmérséklet, hanem ingadozik. Rettent idegesítő hogy hol forráz hol hideg, mi lehet a baja, vagy egyáltalán ez hiba e vagy ezek szerkezetüktől fogva ilyenek? Ilyenkor a hangja is változik.
true75 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58062

Pár sor egy cikkbők:

 

 

"Az árverseny miatt a legtöbb hirdetésben minél olcsóbbnak szeretnék feltüntetni a reklámozott homlokzati hőszigetelő rendszer árát. A komplett, szakszerű kivitelezés esetén bevizsgált rendszer egy elemét sem lehet kihagyni, ezért ott spórolnak, ahol látszólag a legkevésbé kritikus: a hőszigetelő anyag vastagságán. Ez persze nem jelent gazdaságos megoldást a felhasználók számára, hiszen ők akkor járnak jól, ha a mai, és nem a 25 évvel ezelőtti követelményeknek megfelelően szigetelik otthonukat.

Vegyünk például egy gyakran előforduló esetet. A 70-es években tömegével épültek a szigeteletlen B30-as falakkal határolt épületek. Ezen falak hőátbocsátási tényezője gyártmánytól függően, kétoldali vakolattal 1,32-1,43 W/m2K. Tudjuk, hogy ez ma már nem megfelelő, ezért a külső falakat hőszigetelnünk kell. Ha 3 cm vastag hőszigetelést teszünk erre, úgy a hőátbocsátási tényező 0,66-0,69 W/m2K lesz, ami a nyolcvanas évek színvonalának is éppen, hogy csak megfelel. Nem kell senkit sem emlékeztetni arra viszont, hogy hol vannak ma már az akkori energiaárak…

Aki vékony hőszigetelést alkalmaz, az duplán költ: egyszer a homlokzatszigetelési munkát, másodszor pedig éveken keresztül a nem kellően alacsony fűtési számlában fogja megfizetni a félreértelmezett takarékosság árát. Éppen ezért, csak lényegesen vastagabb hőszigeteléssel tudjuk kivédeni a növekvő energiaárak hatását.

Ha a B30-as falazatot 12 cm vastag AT-H80 homlokzatszigetelő lemezzel borítjuk, a fal hőátbocsátási tényezője 0,30 W/m2K alatt lesz, ami megfelel a mostani ajánlásoknak. A vastagabb hőszigetelés többletköltsége a teljes beruházásnak mintegy 30 %-a, de a fal hőátbocsátási tényezője több, mint felére csökken! Ez a plusz költség pedig néhány év alatt megtérül, még a jelenlegi energiaárak mellett is."



Előzmény: teeeeeeeeeeeeeee (58048)
morgen66 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58061
Előzmény: morgen66 (58060)
morgen66 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58060

Szia!

Készülék árakról itt tudsz tájékozódni.

Ha vegyes tüzelést is akarsz akkor a "ramaty" tárolót úgy kell kialakítani ,

hogy még egy puffer tartály is elférjen.

Árakról nem igazán érdems írni mert sokmindentől függ,de szerintem 1-1,5 milka.

/Terv,Gázterv,Gázszerelés,Kéményseprői szakvélemény,Készülékek árai, Anyagköltség,Munkadíj/

 

Biztos vannak olyanok akik konkrét számokat tudnak,hogy nekik mennyibe került.

 

Ha szigeteltetni akarod a házat akkor esetleg másfajta fűtési rendszerbe is lehet gondolkozni.

 

Minden a pénztől függ.

Előzmény: teeeeeeeeeeeeeee (58048)
GyusziP20 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58059

Köszi. Feleségem most megvette a termoelemet és a termomágnest, így estére akkor meg is tudom nézni.

Előzmény: sjohn (58049)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58058

"Mivel a ház 73-as épitésü"

"A ház 10x13 as B30 as tégla"

 

Akkor most mi legyen ?

.......esetleg hívd fel kijevet...

DE előtte azért olvasgasd a (hő)szigeteléses topikot !

 

ott kérj tanácsot nopanick olvtárstól !

Kiszámolja, hogy 10-12 cm szigeteléssel mennyit takarítanál meg a jelenlegihez képest és mennyi idő alatt "térül meg" a beruházás !

 

 

Előzmény: teeeeeeeeeeeeeee (58048)
sjohn Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58057

Ja, én is néztem már.

Előzmény: joevagyok68 (58046)
sjohn Creative Commons License 2011.12.29 0 0 58056

Igen.

Előzmény: JAMIE222 (58055)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!