Kb 2 éve ugyanez történt a 2/a dunakeszi lehajtója utáni hídnál. Ott a csatornázási művek nyergesének emelkedett fel a puttonya. Simán leszakadt a nyeregről az egész kóc. Annak nem volt ekkora sajtóvisszhangja mert éjjel történt.
Viszont a nyerges teknő hogy mitől emelkedett fel nem tudom, mert kb 5 km-rel arrébb ürítenek, közben van pár erős kanyar, ahol elbillent volna.
Ja az ok. Delta Truck-nal csinaltak (mar Ivecoval is foglalkoznak), szerintuk az uzemanyag minosege okozza ezt. A Renault-knal ugyanez szokott elofordulni, ott is ugyanigy elkezdenek fustolni es erotlenne valnak. Most ezt csak amiatt irom, mert mindig Shellnel tankolunk (oda van kartyank)...
No megvolt a szerviz. Ahogy irtam 2 injektor teljesen kuka lett, a masik 2-nek a tisztitas eleg volt (50E). Az ujak 94E+AFA/db aron jottek, de volt meg az auton egy kompressziomeres es egy kompjuter nullazas. Igy a vege 300E folott allt meg valamivel. Ami valtozott. Indulasnal nem erolkodik az auto, ugy indul ahogy egy autonak kell, sokkal szebben jar. Kicsit mondjuk meg fustol, de mig visszaertem vele a telepre mar az is gyengult. Szoval erezhetoen javult ezektol.
Egyebkent ezeken kivul kapott meg egy olajcseret (a rossz csucsok miatt allitolag bekormolta az olajat), gazolajszuro cseret (ezt a csucsok miatt ajanlottak), kapott 2 uj ekszijvezeto gorgot, egy feszitot kompletten, uj ekszijat, uj levegoszurot. Ezeket magunknak megcsinaltuk a delutan, remelhetoleg igy birni fogja egy darabig. Holnap pedig teszt gyanant elmegyek Skociaba :) Max terhelessel leszek, kivancsi leszek, hogy a fogyasztas miben fog valtozni.
te az a camion & truck magazin!!!!! meg szerintem nincs jóó autó, csak kinek mi tetszik, és mi jött be, úgymond. merci, na ne röhögtess, én nem alacsonyítom le magam, hogy merci, van annál különlegesebb vas is, de az nem ide tartozik.....
Sokat járok arra és látom mikor nyitott puttonnyal megindulnak a gépek.Elfelejtette vissza csukni a bírka.Még szerencse,hogy tegnap a 33-on jöttem mentem,bár az is tele volt idiótákkal.
A TV2 híradójában láttam. Azt mondja a riporter csaj. A jármű ún. billencse ütközött neki a hídnak (biztos mondták neki ezt a "szakszót"). Szerintem jobb lett volna puttonyt, vagy billenő teknőt mondani, ha már szakkifejezést adnak a szájába.
Drága lesz a biztosítónak (autó + műtárgy)
Azt mondták szét kellett vágni az alvázat. A kép alapján egy igen fiatal MAN volt.
A C&T-t nem ismerem, de nem hiszem hogy ez túl általános lenne. Negatív hangvételű tesztek azért nincsenek mostanában sehol, mert már minden autó jó. Különbségek persze vannak, ez különbözteti meg a valóban nagykirály Mercit az igénytelenebb Ivecótól.
A technikai jellemzőkkel az a gond, hogy azoknak mindenképp benne kell lenniük egy cikkben, ezzel mástól elvéve a helyet.
tegnap voltunk kocsitmosatni, és a mosó mellett ált egy gyuribácsi-kocsi és a srác a belső hajtott kereket próbálta meg lecsavarozni.... olyan ideg volt benne, hogy nem bírta megmozdítani az "anyukát", hogy már rendesen káromkodott! ha meg odamentünk volna segíteni, tuti kapunk a kulcscsal, hogy megijesztjük :o)
huhhh, erre msot mit mondjak????? nyílt titok??????? ez kicsit mélyen érintett, de nem ezen fogok megállni, az tuti! tudod engem az bosszant fel mélységesen, hogy van egy teszt és mivel jellemző ez kishazánkra, hogy egy terméket a jó oldaláról kell megvilágítani, mert a járműkiadó ezt megköveteli, az már nonszensz! jó persze ezt tudni lehetett, mondjuk egy autósújságíró W.R. is megmondta, hogy ez van és még sütit is küldenek.......
miért van az hogy egy mercit körbe kell nyalni, mert olyan überfa**a (mondjuk egy cégsajtó nem ezt állítja, ha olvassátok), az ivecora azt mondják, hogy sz*r, mert olasz...... olyan nevetséges dolgokat irnak le, és mondanak, vagy ha el is merik mondani, hogy akkor most mi van...... még az a jóó, hogy nem is drága, ahhoz képest, hogy ilyen terjedelmes.
jóó persze tanárúr engem is érdekel, de már nem villanyoz fel, hogy látok egy szorzatot!az a bajom mint az iskolával, hogy marhára nem az életnek készít fel(de ezzel nem csak én vagyok igy), életet nem lehet kérni bele???????? :o)
láttátok tegnap este a híradóban(már ha ez híradó...), hogy egy 4tengelyes mancikának úgymaradt a kádja, amivel beleakadt egy hídba????????? ennyire hülyék nem lehetnek az emberek, nem???????? hogy a francba lehet úgyhagyni a puttonyt??????? felemelve???????????? komolyan én már ilyeneken sírni tudnék....... mert biztos elvette az eszét vmi! de azért gondoljatok bele 90el söpör(a riporternéni ezzel kezdte, hogy ezt már lehet tudni....wowwww) és a puttony beleakad egy hídba...... meg a tulaj nem nyilatkozik...... azzal kéne inkább foglalkozni, hogy milyen fa**a pályánk van abony és polgár közt! hogy 130nál le lehet esni róla, olyan kanyarokat csináltak, hogy olyan bukkanó van a kanyar közepén, hogy rendesen bebillensz még kocsival is, meg foltozzák a belső sávot......
a hungárián meg miért nem teszik ki, hogy alacsony kocsival bemeni felakadásveszélyes???????? :D
ja és hogy olyan mint az M3as...... az M3on hatvantól kezdve egy púp sincs! a M7 is biliárdasztal, az egyest már régen láttam.......
Nurnberg elott van 1-2 emelkedo, de ez tok sik utnak mondhato...
Na kiderult, hogy 2 porlasztocsucsnak annyi, holnap reggel hozom el oket Kecelrol. Kivancsi leszek milyen lesz az ujakkal az auto, neha tenyleg olyan erzesem volt, hogy az E15-os erosebb volt mint ez. Lehet, hogy ettol szarnyakat kap a verda :) Ha latok majd arakat, akkor leirom mennyibe kerul egy ilyen mulatsag.
Én már voltam arrafele, olyan lankás a terep, nem biliárd asztal, meg nem is Alpok vidéke, ha magyarból kéne vennem példát, akkor M3-as pálya talán, vagy mondjuk M7-es 1-2 emelkedője, esetleg M7-es Ordacsehi-Balatonszárszó közötti szakaszához tudnám még hasonlítani.
Amúgy így fogyasztás terén anno mikor spanyolban voltam, akkor kifelére egy 29,5 literes adat jött ki Nagykanizsa-La Jongoquera (fr.-spanyol határ) szakaszon. Az hozzá tartozik, hogy 430-as EURO 3.as Ivecoval voltunk, 16 sebességes pofozós ZF váltó, meg motyó is csak 6 tonna volt a póton. Hazafelére max. súllyal azért már emelkedett 30 liter fölé az átlag, de ez egyértelmű dolog.
A tesztútvonal a következő volt: Indulás Münchenből A93-ason Regensburg fele ott irány az A3-ason Nürbergbe, onnan vissza az A9-esen Münchenbe. Összesen 257,7km Hogy ez síkvidék vagy nem nem tudom, talán valaki járt már arra kamionnal és ismerős neki az út.
"hogy egy újságról beszélünk, ahol ahol nem mndegy hogy mi van leirva és nem a rosszdolgok fognak megjelenni"
Nyilt titok, hogy a C&T-ben nem jelenhet meg negatív hangvételű cikk tesztelt járműről. (valószínűleg ennek egyik oka az, hogy többet nem kapnának tesztautót, anélkül meg az autósújság eléggé nehezen van meg)
Ezért is olvasok külföldi szaksajtót, mert bizony van ahol le merik írni, hogy valami nem jó az autón.
Ott nem félnek, hogy nem kapnak esetleg a gyártótól tesztautót. Lesz@rják, mert elmennek a Sixt-hez, a Hertz-hez és kibérelnek egy pár hónapos vontatót egy hétre és letesztelik (volt már rá példa). Ez olyan szempontból is jó, hogy nem egy olyan autót kapnak a gyártól, ami kimondotan az újságíróknak lett összerakva (bőrülés, faberakás a műszerfalon stb.) hanem egy olyan autót ami a mezei vevő is kap. (tudni érdemes, hogy a gyáraknak van egy olyan részlegük, aminek az a dolga, hogy az újságíróknak tesztelésre átadandó autótkat összeállítják /ha kell automata váltót raknak bele, más hídat, gumiabroncsot szerelnek stb. / illetve a legapróbb részletet is ellenőrzik, hogy az autó a legjobb formáját mutassa a teszten.)
" elmondják azt a sok maszlagot, hogy igy a furat, meg a löket, meg ilyen váltóáttétellel készülnek a kocsik..... ki a fa**t érdekel????"
Én bevalom, általában elolvasom ezt is mert érdekel. :o)
Igy van. És mennyi ilyen lehet még... Például a Hungária krt az M3 irányába, ami ugye perpill a budapesti teherforgalom "elkerülője" (úristen miket irok, de sajnos igy van...). 20 centivel kellett volna csak lejjebb épiteni az utat és nem kellene a Köbányai fele kerülgetni a 4m-es autóknak.
Nem vagyok Kamionos ,de ismerem a dollgokat picit:):)
Tortnet a kovetkezo.Kamionos haver leparkol hetvegere es eljon hozzam.
Szemelyautoval megyunk Parizsba.Gondolltam leparkolok egy melygarazsba ott tuti a dolog.Megyek le es kint a 2.3m korlatozas.Haver kiaball hogy allj meg allj meg!!
Kerdem miert??Mert korlatozas van te marha:):)
Utaskent annyira figyelt hogy eszre sem vette hogy szemelyautoban ul.
Ehhez azert az hozza tartozik hogy Tulmeret tulsulyt hordott alltalaban.
Tehat a Buszosnak illet vollna jobban figyellni:(:(
Busz esete! Tényleg a sofőr a híbás de, modjuk ha valaki menne a Frankfurti reptérre vezető uton gondolna rá, hogy csak alacsony autóval lehet arra elmenni! Az előjelzőt szerintem sem muszály atombiztosra csinálni!
A Merci tesztet szerintem elég sik vidéken csinálhatták! A fogyasztásból adodóan és az elért átlagtsebesség is érdekes! Ezen adatok alapján nem éri meg a 480-as! A gazdát ugysem érdekli a sofőr mennyit váltogat és milyen kényelmes neki az autó! 2,5 milla az már pénz viszont! Szerintem a valóságos teszt alapján biztos a 480-as a jobb ahol hegy is van mert itt csak lefelé mentek az biztos! Saját vélemény szerint 500Ps a minimum az fölőtt már jó!(Na a 480 még belefér)
A Milos féle cikk valóban érdekes! Egy AETR ellenőrzésre kiváncsi lennék azért náluk! 5milla kereset elgondolkoddtató!!!! (Brutto-netto) Ezért hányszor ért haza az aktuális évben, hány km-t teljesített? Ebben az évben elvált-e a családjától stb...... Ha ekkora fizetést lehet adni a gépkocsivezetőknek akkor sok kérdés felmerül? Nem kell mindig a sírást halgatni?
mik az esélyei annak hogy egy rutintalan valaki elkezdjen kamionozni? úgy értem megvan CE meg belföldi meg páv 2öm és akárhol nézem állásokat, mindenhol gyakorlattal keresnek, hogy lehet akkor belépni a "körbe", van aki egyáltalán keres gyakorlat nélkül valakit? eléggé kétlem :(
azért azt sem kell elfelejteni, hogy egy újság igen nagyon meg fogja szűrni hogy mit ir le vagy irat le, ezt gondolom mint (te mondod szerkesztőség, akkor közel áll hozzád az írás), szóval hogy a hűtőskolega beszámolt, hogy vett egy űberállat gépet, hát ő igy reklámoza magát, hogy megteheti, ám legyen....
meg azt te is tudod, hogy egy újságról beszélünk, ahol ahol nem mndegy hogy mi van leirva és nem a rosszdolgok fognak megjelenni, mert mindenki el akar adni! sajnos az újságok túlnyomó többségének már nincs értéke, szerintem!
nézd ott van a söfőrkérdés egy-két oldalon szemléltetve, de hát kérem miért csak egy cég alkalmazottait kérezik meg, milért nincs meg az hogy pölö határállomásokon mint régen készítik a cikket?????
miért van az hogyha egy terméket mutatnak be akkor az űberállat, és csak egy-két országét dícsérik agybafőbe, mikor kiderűlt, ha elolvastátok a cikkeket amiket felraktam, hogy még a "csillagok" sem úgy állnak ahogy elméletileg kéne nekik!!!, meg az hogy semmi élet nincs a szövegekben!!!!! miért????? elmondják azt a sok maszlagot, hogy igy a furat, meg a löket, meg ilyen váltóáttétellel készülnek a kocsik..... ki a fa**t érdekel???? akit érdekel azt felvilágosítják a merkúrok, hogy mi van, de ottsemfogják elmondani, hogy ilyen áttételű fogaskerék van benne ilyen fogszámmal, meg hogy a bennfoglaló méreteket beadják????? én arra lennék kiíváncsi, ha már nálluk van a tárgy, amiről adni kéne egy kis beszámolót, akkor kicsit több életet kéne belevinni, és egy kis sofőrtapasztalatokat......
különben az összes iylen tesztes dolog, kicsit nemjóóóó, de legalább régen az autóopiacban volt egy olyan oldal, hogy használtautó, és akkor ott leirták hogy mik a bajok...... iylen kéne egy ebben a kategóriában is!
meg könyörgön ne csak teherautókat kéne szemezgetni, hogy most akkor megváltoztatták a lámpáját, meg kiküszöböltek egy két dolot....... mi lenne ha ugyanannyi helyet adnának a pótosoknak is?????? lehet ha nyerek a lottón akkor egy újságot fogok életrehívni, ebben a térben, és ott nemlesz teherautó, hanem csak pót! mert azért ausztrál barátunk is ezen ment el, hogy miért nem hallott róla, megmondom itt senki sem hallott róla!!!!!!! lehet van kivétel, de az kevés!!!!!!
kicsit műű ez a dolog, sajnos!!!
az hogy vkinek nincs visszafuvarja, hát akkor ahogy szoktákl mondani a nagyok, a "varrodában" kell rendet tenni!
az hogy a OFF a suzuki swift jóóóóó, hogyne, majd levizeltem a bokám mikor megláttam egy háromajtós citromsárgát belőle!!!!!! tetszik ON
meg azt te is tudod, hogy ha egy céget mutatnak be akkor csak jót, pláne ha nagy cégről van szó!!!! mondjuk ki is rúgnák a palit, ha rossz fényben tűntetné fel a munkaadóját, ez magyaroszág!!!!!!!! nem kell sokat várni, emberek!!!!
Ja és 1-2 dolog amin lehetne javitani. A felső rekeszeket simán vissza lehetne rakni a régiből, ott 2 is volt, ebben az újban csak 1 van (a magastetősnél nincs ilyen gond). Az oldalsó külső kis "csomagtartó" lehetne nagyobb. A tank alapból csak 180literes, ez is lehetne nagyobb (főleg az angol miatt). Izzócseréhez ne kelljen már fülkét billenteni. Olajszint ellenőrzéshez se (OK, ott a kijelző a műszerfalon, de akkor is). A fék még mindig lehetne erősebb (hiába az automata bubu, az MAN-ben jobb fék volt). 4. és 5. fokozat kicsit közelebb is lehetne egymáshoz.
Mondjuk ezekhez mindhez lehet igazodni, meg hozzá is lehet szokni, de csak kényelmesebb lenne.
Ja igen. Elfeljetettem :) Nem sikerült kideriteni mi okozhatta, de valószinű egy motormosás miatt mehetett szét. Mielött kimentem vele, elment az autó műszakira. Kapott egy motormosást, éjszaka (akkoriban voltak a -10-ek) valószinű megfagyott a szij és ez gyengithette meg. Délután elindultam itthonról, éjjel leálltam, reggel elinditottam, negyed órát járattam, majd kb. 15 km után kigyulladt a töltés lámpája és elkezdett a viz a pirosba felmenni. Innen eléggé egyértelmű lett, hogy mi a gond. Leállósávban megvártam mig kihült, aztán lassan elgurultam az első parkolóig. Na addigra teljesen darabokra hullott a szij. Délutánra hoztak itthonról újat, kicseréltük, azóta nincs vele semmi baj. Autó. Februárban belement 18000km, az ékszijat leszámitva komolyabb baja nem volt. Péntektől viszont szervizbe került, alapjáraton elkezdett elég rendesen kékesen füstölni, meg néha tök erőtlen is lett. Érdekes, hogy az olaj szinte egyáltalán nem fogyott, és a fogyasztása is teljesen jó volt (17-18/100km...max 90km/h). Mint kiderült az egyik befecskendező romlott el (nagyjából 3.5 hengerrel járt), ezt most a Bosch vizsgálja meg (le lett küldve nekik mind a 4) valami laboratóriumban. Ha javitható akkor megjavitják, ha nem akkor csere. Ezen kivül kell még neki egy új vizpumpa, meg ki le lesz cserélve 2 feszitőgörgő. Nagyjából ennyi. A hidegben egyébként néha az ABS visszajelzője hülyéskedett, de mostanra az is elmúlt. Végülis ha odafigyelnek rá akkor nem egy rossz autó (majdnem minden út után át van nézve).