Hírek a Gasolin Presstől.
A Dana Corporation amerikai részlegei csödvédelmet kértek és kaptak.
A hír magyar vonatkozása, hogy a Rába Futomű kft. tavalyi 30MrdFt-os bevételének 13%-t tették ki a Dana USA részére törénő szállítások, de ezen kivöl beszállítói az európai részlegnek is.
Szintén Rába hír, hogy aláírták a honvédelmi tárcával az idei és a jövő évi szállításokról a megállapodást. A megállapodás szerint idén és jövőre is bruttó 6,7MrdFt értékben szállítanak. Ez nagyjából hasonló érték mint a tavalyi érték (akkor 157db jármű került leszállításra). A 6,7MrdFt-os összegben benne van a saját jármű és a honvédség részére átalakított MB, MAN tgk., azaz nem csak a H sorozat.
A pénzjegynyomda fogja a digitális tachográfokhoz a chipkártyát a magyar sofőröknek gyártani (mint a kiírt tender nyertes).
Ünnepélyes alapkőletétel a Szegedi Ipari Logisztikai Központ (SZILK) területén Az ünnepélyes alapkő-letételél dr. Vörös Béla GlobálLog (korábban Praelog) Kft. igazgatójának köszöntője után, beszédet mondott: Botka László polgármester, Kautz István elnök-vezérigazgató Masped Rt. és dr. Csonka István, ügyvezető vezérigazgató Zoll-Platz Kft. -től. A SZILK befektetői: Masped Rt., Zoll-Platz Kft., Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata és a MÁV Kombiterminál Kft. A tervezett Szegedi Ipari Logisztikai Központ Budapesttől 165 km-re a város határában, közvetlen az M 5 -s mellett 46 hektáron terül el. A GlobálLog Kft. 9,6 hektárt vásárolt a 46 hektárból, s ott az első ütembe 5 ezer négyzetméter raktárterületet, 1200 négyzetméter irodaépületet, utakat és parkolókat alakít ki, 450 millió forintból. A felépülő raktárépület felében, 2500 négyzetméteren vámraktár működik majd, a fennmaradó terület kapcsán az érdeklődőkkel jelenleg is folynak a tárgyalások. Az első ütemnek tervezett bejezése ez év december.
Próbálkozom egy főleg szakmai fórum létrehozásával . Ebben kérném a segítségeteket . Ha ismertek szerelőket (akik hajlandóak másoknak tanácsot adni) kérem , hogy írányítsátok az oldalamra és ott a fórumban segítse a rászorulókat . Én is szerelő vagyok , tehát tőlem is lehet kérdezni ......sok tapasztalatom van ,de varázsló és mindent jobban tudó nem vagyok . Ezért más tanácsát és tapasztalatát is szívesen veszem . Bővítsük egymás ismereteit ........hiszen olyan gyorsan fejlődik a szakma .
Természetesen a kamionosokat is várom.hiszen az ő problémájukon szeretnénk segíteni .
Jaja a 62-es...ott láttam én is először ilyet, ez ugyanolyan, csak sokkal nagyobba és sokkal nagyobb területen (100km-eken keresztül). Itt a többi, elvileg felment mind :)
Épp számoltam, hogy februárban sikerült 16000km-t letolni úgy, hogy 1 hetet szervizben volt a vas. A március szerintem jobb lesz, ez a Glasgow rendesen megdobta (saccra 5600 lett oda-vissza, visszafele ráadásul volt a 2 Angol felrakó mellé még 3 Belga is). Csak lenne már rendben ez a rohadt autó.
Gas, Deltánál igen. Szerintem az Iveco 100x jobban ki van találva mint a Ren. Lehet, hogy szarabb anyagokból van, meg zörög is (de ahogy most olvasom a Ren is), de valahogy otthonosabbnak tűnik. Nézegettem a szalonban egy nemzetközis 7.5-est, hát lehangoló volt a Cargohoz képest. Egyébként az autó ugyanúgy rossz maradt (legalábbis a füstölése megmaradt alapjáraton), de mivel mechanikailag minden rendben, mindenki szerint csak az elektronika lehet a ludas. Amiben lehet is valami, mert a 90-es korlátot teljesen szoftveresen oldották meg és lehet, hogy tönkrevágtak valamit a programon. És mióta megkapta a korlátozást azóta csinálja ezeket a dolgokat.
Megjöttem Skóciából, hát félelmetes milyen egy hely volt. Legalábbis nekem igy elsőre egy élmény volt. Csináltam csomó képet (igazi géppel) mindjárt feltolom őket, mert holnap este fordulok vissza Liverpoolba.
Glob, Ne hagyj kétségek közt...lövésem sincs melyik cégnél van Merci meg Ren. Nekem egyik melóhelyemen se voltak ilyen gépek.
Ha belföldi fuvarozó vállalatnál szeretnél elhelyezkedni akkor igen (régen ezek voltak a sárga rendszámosok). Akkor is kell ha utána a nemzetközi vizsgát is le akarod rakni.
Régóta olvasom a topicot és most egy kérdésem lenne. Szeretnék csatlakozni a szakmához, és nem sokára belekezdenék a C. kat jogsiba elsö lépésként, kérdésem az lenne, h a belföldi vizsgára szükségem lesz-e és ha igen miért??
Szeva, így e modell alapján sokminden lehet. Rába 842, 843, 853, 836, F26,K26 váz. Épültek Rába D2156HMN6(200le) D2356HMN6(220Le) D2156MTN6(256Le, turbós) döntött elrendezésű motorokkal, illetve a 843 típus MAN D2858M1 típusú motorokkal, később beépültek a Rába álló elrendezésű, D2156MT6, illetve az MTKLL6 típusú motorok is. Sebességváltóként a ZF AK6-80 típust és változatait alkalmazták, esetenként GV-80 típusú gyorsító előtéttel(szorzómű) Tengelykapcsolójuk Csepel gyártmány,motortól függően 082.11 illetve 12 típussal, a MAN motorhoz Sachs gyártmányú GF 420KR típust alkalmazták.
A típusok rendkívül szerteágazóak, műszaki adatot ezért csak konkrét típusmegjelölés alapján tudok mondani.
A bérek a te dolgod, de ha ismernéd, tudnád, hogy nem olyan rossz. A 18 óra nem olyan mint gk-t vezetni-van sok, lötyögős idő benne. Az útvonalam nagyjából(határtól) Nagylak-Arad-Szászsebes(Sebes)-Nagyszeben (Sibiu)-Ramnea Valcea-Pitesti-Bukarest-Fetesti-Cernavoda-Constanta. Az út egy-két kivétellel jó. Pitesti-Bukarest között autópálya, benne kb 10km szar szakasz, Bukaresttől Constanta felé 103 km autópálya, szépen kiépítve, halál üresen. A benya átlag 3,19-3,30 lei között mozog, 1euro 1,44 lei. Kevés helyen lehet euro-ért tankolni, ahol igen, ott megvámolják az embert rendesen.Bukarestben 20euroért 18,76 litert adtak, Déva előtt ugyanennyiért 20litert. De a legtöbb kútról elhajtják az embert, ha nem lejjel fizet. Készültek képek Roman, Dac, Ikarus, Ifa, és még sokminden, de jelenleg csak a gépem memóriakártyáján leledzenek, mert nem annál a gépnél vagyok, ahova fel tudnám tölteni őket.. A fertőtlenítés: a határon minket nem fertőtlenítettek,(a kamionokat viszont igen) viszont Constanta után egy faluban igen. A falu előtt ellenőrző pont volt, meg kellett állni, adtak egy zöld cetlit, azzal a falu másik végén kiépített fertőtlenítőhelyre menni, ahol a cetli leadásával egyidőben lelocsolták valami szarral a kerekeket fehér védőruhás alakok.Tisztára, mint a híradókban.Amúgy jól meg volt szervezve, az ellenkező irány ott, ahol minket fertőtlenítettek, cetlit kapott, és ott fertőtlenítették őket, ahol mi kaptunk cetlit-így nem volt torlódás, illetve csak kicsi. Ezután is volt egy fertőtlenítés, a fetesti hídnál kellett átmenni egy kapuzaton, és az egész autót bepermetezték valami lével.Pénzt egyikért sem kértek.
Még egy kérdés. Határon volt fertőtlenítés? Minap mondta a TV, hogy ezek a mocskok odaát elkérnek 400 lejt fertötlenítés gyanánt. Úgy tesznek, mintha esély lenne rá, hogy innen majd autók átviszik a fertözést, miközben odaát hamarabb döglött meg madár a madárinfluenzában mint nálunk. Csak le akarják húzni az autósokat, miközben meszes (lehet még azt se tesznek bele, mert az pénzbe kerül) vízzel spriccelnek. Még jó, hogy a madaraknak szárnyuk van, és tesznek a határokra. Ha rajtuk múlna még azokat is levennék.
Ha már így felhívtad rá a figyelmem. Köszi az infot.
Nekem annyira nem szimpatikusak ezek a fizetések. Nem megyek ilyen hajóra dolgozni. :o)
Te hogy az utazásodról tovább beszéljünk. Mondj még 1-2 dolgot.
Autópályán mentél? Van ott autópályadíj? Mennyibe kerül a nafta?
Román teherautókról nem készültek képek? Szóval ilyen dolgok érdekelnének.
Hogy miért csinálta ilyenre a francia a tempomatot nem tudom.
Egyébként én nagyon praktikusnak találtam. Kézre esik. Sokat használtam.
6 hengeres motoros üres autónál aktíváltam, úgy megindult, hogy nem gyöztem kapaszkodni a kormányba. :o)
Vazze, kiszeded belőlem a belső infót, oszt azt se mondod rá, hogy kakukk:-) Aszt mi a varnyúlábé' variálták meg ennyire a tempomatot? Mé'nem jó az SWF megoldás, a füles csúszka a gombbal? Persze, ha francia volt az illető, nem szóltam.