Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.13 0 0 73
Először is gratulálok, másodszor mesélj. Kilométer, ajtók, állapot, szín, extrák, vételár, ha nem hadititok ...

Macibb

Előzmény: Tomthumb (72)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.13 0 0 72
HÁHÁÁHÁÁÁ!

Megvettem!

Támadjon fel a topic, kérek minden rosszat és jót, ami létezik egy '84-es Ibiza 1.7 GLD-ről!

Azt már tudom, hogy a harmat az feketelaci hozzá képest.

giordano Creative Commons License 2000.10.12 0 0 71
Hello

Vettem egy ibizát. 94/12, 1.4 kp. bef., 55e km.
3 ajtó, kitűnő állapot, 1.16MHUF. Kérdés : milyen ködfényszórót vegyek rá ? a gyári 45eHUF, diszkréten a gyári helyre akarom berakni. Lehet nagyobb izzókat tenni előre mint a 60/55 -öe ?

JG

Törölt nick Creative Commons License 2000.10.12 0 0 70
Hol találok az 1985-ös Ibizához 2 db 165x13-as vagy 2 db 155x13-as acélfelnit? Lehet-e, hogy ezek kompatibilisek a Fiat Unóéval?

Macibb

GumiMaci Creative Commons License 2000.09.04 0 0 69
Hi !

Szeretnék venni egy Ibizát 92-93 kiadásban.
Mindenféle infot szívesen fogadok, milyet érdemes venni mire kell figyelni mik a reális arak stb.
Melyik felszerelés mit takar Crono, Friend ..

Köszi,
GM

Attilavagyok Creative Commons License 2000.07.31 0 0 68
A piacokon ennyi pénzért általában 1984-1990 közötti autókat lehet kapni (esetleg 1991-es olasz
kocsikat).
Még egy műszaki vizsgát megpróbálok belealkudni ebbe az árba.
Attilavagyok Creative Commons License 2000.07.30 0 0 66
Sziasztok!

Kocsivásárlásra adtam a fejemet, és az első amit megnéztem egy Seat Ibiza Crono volt, ami megtetszett.
1992-es 1.2-es hengerenkénti befecskendezéses motorral.
650 eFt-ért adják. Az eleje egy kicsit meg volt nyomva, ezért két helyen egy kicsit rozsdásodik.
Valószínűleg megveszem, úgyhogy minden info érdekel erről a tipusról.
Milyen felszereltséget takar a Crono? (Az tudom, hogy sportülések vannak benne, de ezen kívül mi más az alapváltozathoz képest?)
Ebben benne van-e a németek keze, vagy még "Fiat-os"?

Törölt nick Creative Commons License 2000.06.23 0 0 65
Szóbeli vállveregetéssel tüntetlek ki :-)

Macibb

Előzmény: IKSZ (64)
IKSZ Creative Commons License 2000.06.22 0 0 64
Köszi, de közben megoldottam a problémát egy kis maszekolással. Több órás szerelés után!
Előzmény: Törölt nick (63)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.19 0 0 63
Szerintem már a 93-96 évjáratnak is közös volt a padlóváza a Pólóval. Tapogatózz ebbe az irányba.

Macibb

Előzmény: IKSZ (62)
IKSZ Creative Commons License 2000.06.19 0 0 62
Hello!
Hátsó ablakletekerő szerkentyűt hol lehet szerezni (Ibiza '93-'96)? Valami műanyag pöcök ment szét, de ilyet nem hiszem, hogy kapok bárhol. Talán csak Spanyolországban, vagy valami bontóban. Vagy talán a VW-nek ugyanilyen van?
csk Creative Commons License 2000.06.15 0 0 61
Nekem van 4 db Opel felnim nem használt téli gumival, 175/70 R13, az nem jó az Ibizára?
Mert eladó...
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.08 0 0 60
Ha odamész lecsapni rá, tégy úgy. De akkor legyen annyi eszed, hogy elhozod a másikat is (ahogy én néztem, nincs balos-jobbos). Mikor jársz arrafelé? Én mostanában nem járok a 22-es körzetben ...

Macibb

Előzmény: SAMU (57)
IKSZ Creative Commons License 2000.06.07 0 0 59
Hoppá! Elírás történt. Természetesen 13 x 5 1/2-es a gyári felni! A régi Skodámra kellett 13 x 4 1/2-es (500,-Ft!).
Előzmény: IKSZ (58)
IKSZ Creative Commons License 2000.06.07 0 0 58
Micsoda!?
Egy felni 3,5 eFt használtan?
Akkor ezek szerint én jó áron vettem 30 ezerért 4 db gyári SEAT felnit (13 x 4 1/2) 80-90%-os téligumikkal szerelve, kiegyensúlyozva (Matador 175/70)?
Előzmény: SAMU (57)
SAMU Creative Commons License 2000.06.07 0 0 57
Basszus, nekem is pont most dobta el magát ugyanez az alkatrész a kilincsben. Én szétkaptam, megragasztottam valami specko fémragasztóval, ma du rakom vissza, meglátjuk meddig bírja.
A pentelei bontónak (22 446-990) most éppen van Ibizája, próbáld meg őket! Az áraikról: a Nádastó u. 4,5E-ért adja a fellnit, ők 3,5E-ért. Csak siess, mert ha nem jön be a ragasztás, akkor lecsapok rá. :)

A tank szerintem valahol 42-45 l között lehet.

Nincs valakinek fölösleges, de még használható első lengéscsillapítója?

Törölt nick Creative Commons License 2000.06.07 0 0 56
Feltörési kísérlet? Nem hiszem, a csomagtartó már egy ideje rosszalkodott. Ma nagyobb mennyiségű árut akartam szállítani, ezért raktam ki az elfekvő kólásüvegeket, újságokat stb. és találtam a csomagtér aljában egy fémdarabot, aztán hamar rájöttem, honnan is hiányzik. A bal ajtó nyitókilincsét meg már repedten örököltem, csak most továbbterjedt a repedés, ezért vált akuttá a helyzet.

Hány literes ennek az autónak a tankja egyébként?

Macibb

Előzmény: Törölt nick (55)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.06 0 0 54
SAMU, Renault 9 és más kartársak, akik ismerik a 84-es kocka-Ibiza alkatrészbányáit:

Elrepedt a bal ajtót kívülről nyitó kar ("kilincs"), és nem lehet az ajtót kívülről nyitni. Továbbá a csomagtartózárnak az a része, amelyik a hátfalra van csavarozva és abba akad(na) bele az ajtón lévő tulajdonképpeni zár nyelve. Ki tud segíteni, hogy ezeket hol lehet reális áron beszerezni?

Köszi előre is

Macibb

IKSZ Creative Commons License 2000.05.26 0 0 53
Van valakinek SEAT Ibiza gépkönyve ('93-'96)? Mindenhol csak a '84-'92-eset kapni (Maróti kiadásában 4400,-Ft).
ocema Creative Commons License 2000.05.25 0 0 52
A szédszedést valóban említették, de ahogyan Te is mondod, az összerakásra senki nem vállalkozik... Állítólag ezeknél az új autóknál (úgy 8-10 évesig és nem csak a SEAT-nál) elég sok berendezést úgy alkottak meg, hogy egy apróbb hibánál jóval több mindent kelljen kicserélni (üzlet...). Pl. nemrég kezdett beszarni a jobb első ajtó zárja - az a kis fülecske nem mindig ugrott vissza a helyére - valszeg eltörött, vagy beragadt a visszahúzó rugó. Nem nagy gond, ha nem ugrik vissza kézzel egy mozdulattal visszanyomható, de kellemetlen. A karosszérialakatos előttem szétszedte az egészet, majd eljutott egy dobozkáig, amiben a rugó van - ezen csavar zéró - szegecselve van. Mondta, hogy szédszedheti, de azt forrasztani kell összerakás után - felelősséget nem vállal mert van egy pár dolog, ami megolvadhat. Ez a bizgentyű gyárilag úgy 25.000 Ft. - itt is bontásból várok megváltást. Hát ez van.
Előzmény: IKSZ (51)
IKSZ Creative Commons License 2000.05.25 0 0 51
Tehát nem működik a sebességmérő, sem a kmszámláló, sem a napiszámláló? Mit jelent az, hogy az egész francot ki kellene cserélni? Ha egyik mérő sem működik, akkor az gyanús. Biztos nézték, de a Kmóra spirál nem törött? Ha fogaskerék probléma lenne, akkor szerintem működne a sebmérő. Vagy ez elektronikus cucc, és nem mechanikus? Azt meg nehezen tudom elképzelni, hogy megbonthatatlan lenne a rendszer. Én tutira szétkapnám. Csak lehet, hogy összerakni nem sikerülne:-)
Előzmény: ocema (49)
ocema Creative Commons License 2000.05.25 0 0 50
Lehet, hogy csak egy 5 Ft-os rugó.
ocema Creative Commons License 2000.05.24 0 0 49
Ami meg a kmórát illeti, már többen átnézték (a szakszerviz is). A pontos hibát nem tudják, de azokat a hibalehetőségeket, melyek a belső - állítólag megbonthatatlan - rendszeren kívül vannak, sajnos ki vannak zárva.
Előzmény: IKSZ (48)
IKSZ Creative Commons License 2000.05.24 0 0 48
Ez így van.
Előzmény: ocema (47)
ocema Creative Commons License 2000.05.24 0 0 47
Jó Neked, hogy értesz az autókhoz, én sajna csak ugatom a dolgokat, így rábízok szinte mindent egy nagyon rendes munkatársamra, aki amellett, hogy ért a kocsikhoz, rettentő jó autószerelő baráti köre van. Kisvárosban élek, a szomszédos nagyvárosban van legközelebb SEAT márkaszervíz, ott is vannak ismerősei és hát ne tudd meg miket mesél. Bár aki kicsit is járatos ezekben a dolgokban azért lehet fogalma. (Mondod, hogy Te is ott lehettél a szervizen, na ezt nem mindenhol engedik)Szal azt mondják, ha szakszervizbe viszed, vagy érts hozzá valamit+megengedik, hogy ott legyél, vagy pedig nagyon-nagyon jó ismerősöd legyen ott. (A viszonylag jó már nem elég...). Persze vannak kivételek, de csak a fenti esetekben lehetsz 91,5%-ig biztos abban, hogy jól csinálják, vagy legalábbis jóhiszeműen cseszik el...) Az én SEAT-om kb. 40.000 km után nem volt szakszervizben, én olyanhoz viszem (szintén via munkatárs), aki a fent említett SEAT-szervizben dolgozott, de megunta a mocskot és átment magánba.
Előzmény: IKSZ (46)
IKSZ Creative Commons License 2000.05.24 0 0 46
Ocema!
Ilyen húzós lenne egy kmóra javítás?! Egyáltalán megtalálták már a baját?

Saját tulajdonú kocsim csak egy '81-es Skoda 120L volt. Meg voltam vele elégedve, mert jól bírta a strapát, és sosem volt vele komolyabb gond (csak 1-2-szer a benzin fogyott ki:)) Ezen kívül a Fiatokkal van tapasztalatom (céges), VW polok, stb.
SEAT szakszervizben csak 1-szer voltam. A Fiat és a VW szakszervizhez képest kellemesek a benyomásaim (Pécs). Egy nagyszervizt (30e Km-es) kértem a kocsira (kmóra szerint 80e van a kocsiban). Megengedték, hogy ott legyek a szervizelésnél, különben nem is vittem volna szakszervizbe a kocsit. Ez nálam sokat számít, hogy lássam mit művelnek az autóval. Az olajat húzósnak találtam: 2100 Ft/L (félszintetikus). Castrolt 1200 Ft/L-ért tudtam volna szerezni. A gyújtógyertyákat én vittem, mert nem akartam Beru-t bele (3 pólusú Bosch W7DTC szett 2700,-Ft). Talán olajat is vinnem kellett volna?(!) Na mindegy, 15e Km múlva majd meglátom, hogy megérte-e a drága olaj. Kaptam pecsétet a szervizkönyvbe, ez a lényeg. Valószínű, hogy a következő autóm is SEAT lesz, ezért talán kedvező áron számítják majd be a náluk szervizelt autómat. Érdemes érdeklődni a tavaszi-téli szervizakció után, mert ilyenkor ingyenes az átvizsgálás!
Persze a 15e Km-ként esedékes szervizen kívül nem célszerű szakszervizbe vinni a kocsit. A 2500 Ft-os óradíj elég húzós, és a beépített alkatrészek többnyire a szakszervizben a legdrágábbak, ráadásul nem is mindig gyárit tesznek be. Szóval magam is meg tudok sok mindent csinálni. Szerencsére van szervizakna a garázsban. Így kényelmesen alá tudok mászni a kocsinak. Ha meg komolyabb probléma adódik, akkor meg kedvező áron egy jól felszerelt műhelybe viszem az autót.

Előzmény: ocema (45)
ocema Creative Commons License 2000.05.24 0 0 45
Az enyémnél van egy "komolyabb" gond. A kmóra és a számláló nem működik, a fordszámmérő viszont igen - így ez alapján tudom a sebességet. (Lemértük egy haverral: ő jó kmórás autóval+ kihalt egyenes útszakasz +mobiltelefon...)
100 nálam is 3000-en, 80 kb. 2500-on, 60 2000-en. Állítólag nagyon kicsi baja van, de az egész francot ki kellene cserélni (100.000 Ft.). Valszeg ez nem kamu, már szakszervizen kivul volt SEAT szervizes ismerős is megnézte, nincs más kiut. Esetleg bontásból úgy 30.000-ért. Egyébiránt elég jó áron jutottam hozzá. Haver új kocsit vett, a kereskedő 850.000-ért számította volna be neki. Szó sem volt előtte arról, hogy én érdeklődnék a kocsi iránt vagy ilyesmi. Aznap, mikor ment volna perkálni az újért (régi kocsi+ KP), felhívtam, hogy a régi helyett vigyen inkább 850 KP-t. Hát ennyi. A 80.000 km így csak becslés, mivel 56.000-en romlott el, de azt én is tudom, mikor és azt is hogy azóta mennyit futott. Ebből kifolyólag a fogyasztást nem tudom mérni pontosan, csak tankoláskor (én is mindig teletöltöm), 6,5 - 7 között mozog.
Olajat most fogok benne cseréltetni talán a héten - volt SEAT-os szerelő bácsi szerint is elég a Castrol.
Milyen kocsid volt előtte? Milyenek a szakszerviz tapasztalataid?
Előzmény: IKSZ (44)
IKSZ Creative Commons License 2000.05.24 0 0 44
Üdv Ocema!
Te milyen motorolajat teszel bele? Nekem Total Quartz7000 van benne (szakszerviz ezt tette bele), de szerintem bőven elég lenne a Castrol GTX3 Protec.
Azt hiszem '93-tól '96-ig gyártották ezeket az Ibizákat. Eddig én is meg vagyok elégedve vele. A kocsim fogyasztása 7 liter alatt van. Ez vegyes használatnál mutatkozik. Habár kevés a városi km, több az országút, ahol kényelmesen 110-120 az utazósebesség (1-2 személlyel). A 100-at 3000-es fordulaton viszi (110: 3300-nál, 120: 3600-nál). Mindig teli tankolom az autót, és 650-700 km megtétele után szoktam újratankolni (49 literes a tank). Amúgy a gyárinál nagyobb gumik vannak az autón (175/70 R13 helyett 185/65 R14), ezért valószínűleg kevesebbet mér a kmóra.
Egy picit lehetne benne több lóerő. Érezni, hogy vissza van fojtva a motor. És a gázpedál utolsó 1/4-e már semmit sem számít. Sőt, tökig nyomva, mintha leszabályozna valami.
Előzmény: ocema (43)
ocema Creative Commons License 2000.05.24 0 0 43
Sziasztok!
Nekem két éve van egy '93 júniusi Ibiza 1,3i CLX-em. Azt hiszem ebben az évben vagy talán '92-ben kezdték el gyártani már ezzel az új karosszériával - meg nem csak a karosszéria volt más - ez már a kemény Volkswagen-korszak. Szóval a tapasztalataim nagyon jók. Igaz ismertem már régebbről, első tulajdonostól vettem, aki mellesleg a haverom. 80.000 km van benne, tehát majdnem ugyanolyan gépem van, mint IKSZ-nek...
Amióta nálam van nem kellett rá sokat költeni. A legnagyobb kiadás 4 új gumi volt most nemrég (még az eredetiek voltak rajta - a gumis szerint az utolsó utáni pillanatban jöttem).
Szeretem ezt a kocsit.
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.18 0 0 42
Azért nem hagyjuk elsüllyedni ... elvégre topicga(ráz)da volnék vagy mi a szösz. Friss hír az én gépemmel kapcsolatban, hogy a székesfehérvári szerelő beavatkozása után lecsökkent fogyasztás újra elindult felfelé. Az értékek sorban:
5,73 (1-2 személy, kímélő 95 km/h)
6,66 (3 személy)
6,18 (nagyjából idáig tartom reálisnak a képet, innen emelkedik)
7,17
7,32
Elvileg nem lehetne okom panaszra, ez még mindig jobb, mint előtte a 8,5-10 literek. Most szombaton újra beugrom ugyanahhoz a szerelőhöz.

Macibb

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!