Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gasolin Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12250
Fotó nincs?
Előzmény: MALWIN (12248)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12249
"A független kerékfelfüggesztéseket láttam rajta. "

Ha jól emlékszem a februári C&T-ben az Amszterdami kiállításos cikkben volt erről szó. Tridec vagy valami hasonló nevű cég gyárt ilyen futóműveket.
Előzmény: Roadtrain (12245)
MALWIN Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12248
Kétféle hossz volt, PAZ pótnak hívták őket.
Volt egy-egy, és kettő-kettő paneles változat is.
Meg a hídszerkezetes, amit a Cement kft-sek hurcoltak Szegeden, még néhány éve is.
Előzmény: Gasolin (12246)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12247
Köszi a képes beszámolót is.
Előzmény: MALWIN (12243)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12246
Akkor kellett volna ilyen gép, amikor a házgyári lakásokat építették.
Halvány emlékeim vannak róla, hogy annak ideján nálunk MAZ nyergesvontató húzott egy 1 tengelyes félpótot amin az egyes panelokat hordták. Ha jól emlékszem 1db volt a jobb oldalon 1 meg a bal oldalon.
Előzmény: Roadtrain (12245)
Roadtrain Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12245

Szoktam ilyeneket látni az M3-on és lövésem nem volt mit vihetnek vele.

A független kerékfelfüggesztéseket láttam rajta.

Gondoltam is valami speckó dolog.

Erre a újság meghozta a megvilágosodást :o))))

A Matchbox kategóriákban elég jó írások vannak benne.

Előzmény: Gasolin (12244)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12244
Szoktak ilyennel betonlapokat is szállítani. Meg a tapasztalatok felhasználásával ma már gyártanak 2 szintes félpótkocsikat is ezzel a fajta futóművel.
Előzmény: Roadtrain (12242)
MALWIN Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12243
Sziasztok, egy megkésett romániai képes beszámoló:
Dacok minden mennyiségben:
darus:












nyerges:













lepukkant, nylon-fűtéssel::-))















szép állapotú, elég ritka látvány:














Ezenkívül egy messzire szakadt IFA termosz:















..és egy, a sok traffipaxos kocsi közül:















Arad és Déva között 3 helyen is mértek ilyenekből.
Végére egy visszaúti kép, a Bukarest-Pitesti autópálya útjelzője:
Roadtrain Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12242
Ja üveget. :o)))
Előzmény: _Gabesz (12240)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12241
Előzmény: Roadtrain (12239)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12240
Üveget nem?
Előzmény: Roadtrain (12239)
Roadtrain Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12239

Megvettem a márciusi Lastauto-t :o))

Rá nem jöttem volna,hogy a képen szereplő félpóttal mi a bánatot szállítanak :ĐĐĐ

 

_Gabesz Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12238
Hmm akkor csak jól emlékeztem :)
Előzmény: Gasolin (12236)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12237
Érdekes ez a DAF fülke dolog. Sokszor közösködött már más gyártókkal.
Sokáig használták azt a fülkét amit a Renault-nál Midliner néven használtak, de ugyanezt használta a Volvo és a német Magirus is.
Később amikor átvette a Leylandot akkor nekiállt a Leyland fülkét használni a 45-ös (korábban 800-as sorozatnál).
A DAF 95-ös fülke pedig a spanyol Pegaso-val volt közös munka (ott Troner néven futott, igaz nem sokáig, és mivel az angol Seddon Atkinson is Pegaso tulajdon volt ezért ott is feltünt néhány éven át).
Előzmény: Gasolin (12236)
Gasolin Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12236
A DAF LF fülkét a Renault szállítja, azaz egy és ugyanaz. Csak a belső kialakítás más, azt mindkét gyártó maga alakítja ki.
Előzmény: _Gabesz (12235)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12235
Pedig most direkt nézegettem a Renaultot a Deltánál, hát nem estem hanyatt tőle. De ha a DAF még attól is kisebb, akkor az elég siralmas lehet. Mondjuk a legtöbbet azzal a Pony-s kutyaóllal látom, főként cseh vagy szlovák szinekben.
Előzmény: poiuzf (12234)
poiuzf Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12234
ÁÁÁ a Renaultban van rakodóhely (ágy alá és lehajtva is elfér alatta) és az ágy is szélesebb. Ja és két félből hajtható. Az én esetemben az ágy alatt kettő térképeknek való irattartó méretű és egy nagyobb de formatervezett (lefelé keskenyedik) doboz van.
Előzmény: _Gabesz (12225)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12233
Az első mondat viszont nagyyon érdekes. Meg tudná ezt valaki erősíteni, esetleg cáfolni?
Előzmény: poiuzf (12231)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12232
Igen, ez ismerős, igaz, csak köremilekből.
Előzmény: poiuzf (12231)
poiuzf Creative Commons License 2006.03.19 0 0 12231
Olyat láttam Olaszországban a lakott terület kezdetén, hogyha 50 felett jöttél egy közlekedési lámpa pirosra váltott megvárta amíg megálltál és csak utána lett zöld.
Egy csomó helyen a vasúti átjáróban szól a kolomp is. Szerintem ez is fokozza a biztonságot.
És a kedvencem Angliából: nagy körforgalomból építsünk több kis körforgalmat
madártávlatból
a hozzá való közlekedési tábla
használati útmutató
Előzmény: Törölt nick (12230)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12230
Nem ragaszkodom a képekhez, az információ, a tájékoztatás bőven elég. Nyilván számos dolog van, amiről nem tudok, így örülök minden látókör szélesítésnek.
Előzmény: _Gabesz (12224)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12229
Hidd el nem marad annyiban ha küldenek valamit. Erre egy fillért nem fognak tőlem beszedni. Az előzésre befizettem a 25-öt (aminél ugyanúgy lehetett volna elnézőbb a féreg), de ezt tényleg nem követtem el.
Előzmény: Roadtrain (12228)
Roadtrain Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12228
Ha nekem ott a helyszinen neki állt volna ágaskodni akkor abban a pillanatban elkértem volna az Ő papírjaikat és szépen felírtam volna minden adatot.
Aztán besétálnék a rendőrkapitányságukra és megkeresném a felettesét.
Ha nem ért a szép szóból az idiótája ..................
Előzmény: _Gabesz (12227)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12227
Ezt elmondtam ott a helyszinen. Erre jött azzal a dumával, hogy majd szakértő fogja megvizsgálni, meg hogy én most őt direkt hülyének nézem (nem akartam mondani neki, hogy ez rá van irva). Fényképet mostmár több helyről is hallottam, ez azért megnyugtató.
Csak tudod bosszant, hogy miért pont engem????? Komolyan mondom ezeket nem ember hozta világra...
Előzmény: Roadtrain (12226)
Roadtrain Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12226
Ha jól tudom ami nem biztos akkor csak az egyik rendőr jelenthet fel.A másik nem tanuskodhat a kollégája mellett.Hivatkozhatsz arra,hogy nincs fénykép amivel bizonyítanák a piros lámpán való áthaladásodat.
Mondhatod még,hogy féktávolságon belül voltál amikor sárgára váltott.
Mivel te úgy itélted meg,hogy biztonságosan nem tudnál megálni ezért még a SÁRGA jelzés alatt áthaladtál.Ezt kell mondani :o))))
Aztán sok sikert.
Előzmény: _Gabesz (12216)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12225
Jól belenyúltál :))
Egy az egyben Renault, 1 ágy, tényleg nagyon kicsi. 7.5-ben ha nemzetközi, akkor szerintem vagy Iveco, vagy ha van rá keret Merci. Persze mindegyik magasfülkével, úgy teljesen kényelmesek 1 embernek.
Előzmény: poiuzf (12222)
_Gabesz Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12224
Ezzel csak az a baj, hogy mire felfogod (és elcsodálkozol, hogy mik vannak :)) addigra tök nem marad időd fényképezni. Most is angolban végigmentem a 350-es "bundeson" és ott is voltak olyan érzékelős megoldások, hogy csak néztem. Útszűkületnél pl. érzékeli, hogy ki mennyire van tőle és a messzebb levőt megállitja ha jönnek szemből (szerintem igy működhetett). Vagy pl. visszafele Hollandiában is volt valami olyasmi "tábla" ami a pirosat előre jelzi a teherautóknak és ha az jelez akkor már nyugodtan el lehet kezdeni fékezni, mert a pirosig pont meg tudsz állni.
Előzmény: Törölt nick (12221)
Gerob Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12223
Nekem is van egy csomó kamionozás során külföldön készült képem, átnézem őket hátha akad valami használható abba a csokorba!
Amúgy ez jóó, tetszik ez a közlekedési jelzőtáblás-lámpás dolog!!

poiuzf: :DDDD
poiuzf Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12222
Mentem egy 7,5-s DAF LF-fel egy kanyart Németországba. Hát nem ez az autó lesz a kedvencem bár lehet hogy csak elszoktam a kicsiktől (gyanítom nem).
Billegett, nem akart menni (170-es volt, emlékezetem szerint a 150-es Iveco sokkal jobban ment), belül halálosan kicsi. Egyben lehajtható ágy, de csak ha előrehúzod az ülést (éjszaka nehéz kiszállni p*silni), nulla rakodási lehetőség. Minden sebességváltásnál lehetőségem volt egy jobbra indexre. A tank meg csak 150literes, a mutató összevissza mér, első tankolásnál tankoltam bele 143 litert, erőssen imádkoztam hogy elérjünk a kútig.
Éljenek az Iveco-k!!!
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.18 0 0 12221

Gondolom, sokan járnak innen külföldre. Gabesz képei kapcsán kérdezem, össze tudnánk-e szedni egy nagy csokorral közlekedéssel kapcsolatos érdekességeket.

Írok néhány példát, mire is gondolok.

  1. Emlékeim szerint valaha nem voltak telezöldes kereszteződések Magyarországon, aztán egyszercsak lettek:-)
  2. Ny-Európában korábban már lehetett látni a forgalomirányító jelzőlámpákon másodperc alapú visszaszámlálós lámpát, egy-két éve már náluk is van ilyen.
  3. Olaszországban a gyalogosoknak is három fény segíti az átkelést, nem csak kettő, mint idehaza (kép).
  4. Ausztriában láttam közúti kereszteződésben villogó zöld jelzést, a stabil zöld, és a sárga között, nálunk ezt még nem alkalmazzák.
  5. Vagy olyan szemléletbeli különbségre gondolok, mint például a vadak átkelési lehetőségei az autópályák alatt vagy felett. Nálunk ritkásan akad egy 4-6 méter széles felüljáró ilyen céllal, Hegyeshalomnál átlépve a határt, pedig 1-2 kilométerenként követi egymást a 100 méter szélességet is meghaladó ilyen létesítmények.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!