Kétféle hossz volt, PAZ pótnak hívták őket. Volt egy-egy, és kettő-kettő paneles változat is. Meg a hídszerkezetes, amit a Cement kft-sek hurcoltak Szegeden, még néhány éve is.
Akkor kellett volna ilyen gép, amikor a házgyári lakásokat építették. Halvány emlékeim vannak róla, hogy annak ideján nálunk MAZ nyergesvontató húzott egy 1 tengelyes félpótot amin az egyes panelokat hordták. Ha jól emlékszem 1db volt a jobb oldalon 1 meg a bal oldalon.
Szoktak ilyennel betonlapokat is szállítani. Meg a tapasztalatok felhasználásával ma már gyártanak 2 szintes félpótkocsikat is ezzel a fajta futóművel.
Érdekes ez a DAF fülke dolog. Sokszor közösködött már más gyártókkal. Sokáig használták azt a fülkét amit a Renault-nál Midliner néven használtak, de ugyanezt használta a Volvo és a német Magirus is. Később amikor átvette a Leylandot akkor nekiállt a Leyland fülkét használni a 45-ös (korábban 800-as sorozatnál). A DAF 95-ös fülke pedig a spanyol Pegaso-val volt közös munka (ott Troner néven futott, igaz nem sokáig, és mivel az angol Seddon Atkinson is Pegaso tulajdon volt ezért ott is feltünt néhány éven át).
Pedig most direkt nézegettem a Renaultot a Deltánál, hát nem estem hanyatt tőle. De ha a DAF még attól is kisebb, akkor az elég siralmas lehet. Mondjuk a legtöbbet azzal a Pony-s kutyaóllal látom, főként cseh vagy szlovák szinekben.
ÁÁÁ a Renaultban van rakodóhely (ágy alá és lehajtva is elfér alatta) és az ágy is szélesebb. Ja és két félből hajtható. Az én esetemben az ágy alatt kettő térképeknek való irattartó méretű és egy nagyobb de formatervezett (lefelé keskenyedik) doboz van.
Olyat láttam Olaszországban a lakott terület kezdetén, hogyha 50 felett jöttél egy közlekedési lámpa pirosra váltott megvárta amíg megálltál és csak utána lett zöld. Egy csomó helyen a vasúti átjáróban szól a kolomp is. Szerintem ez is fokozza a biztonságot. És a kedvencem Angliából: nagy körforgalomból építsünk több kis körforgalmat
Nem ragaszkodom a képekhez, az információ, a tájékoztatás bőven elég. Nyilván számos dolog van, amiről nem tudok, így örülök minden látókör szélesítésnek.
Hidd el nem marad annyiban ha küldenek valamit. Erre egy fillért nem fognak tőlem beszedni. Az előzésre befizettem a 25-öt (aminél ugyanúgy lehetett volna elnézőbb a féreg), de ezt tényleg nem követtem el.
Ha nekem ott a helyszinen neki állt volna ágaskodni akkor abban a pillanatban elkértem volna az Ő papírjaikat és szépen felírtam volna minden adatot. Aztán besétálnék a rendőrkapitányságukra és megkeresném a felettesét. Ha nem ért a szép szóból az idiótája ..................
Ezt elmondtam ott a helyszinen. Erre jött azzal a dumával, hogy majd szakértő fogja megvizsgálni, meg hogy én most őt direkt hülyének nézem (nem akartam mondani neki, hogy ez rá van irva). Fényképet mostmár több helyről is hallottam, ez azért megnyugtató. Csak tudod bosszant, hogy miért pont engem????? Komolyan mondom ezeket nem ember hozta világra...
Ha jól tudom ami nem biztos akkor csak az egyik rendőr jelenthet fel.A másik nem tanuskodhat a kollégája mellett.Hivatkozhatsz arra,hogy nincs fénykép amivel bizonyítanák a piros lámpán való áthaladásodat. Mondhatod még,hogy féktávolságon belül voltál amikor sárgára váltott. Mivel te úgy itélted meg,hogy biztonságosan nem tudnál megálni ezért még a SÁRGA jelzés alatt áthaladtál.Ezt kell mondani :o)))) Aztán sok sikert.
Jól belenyúltál :)) Egy az egyben Renault, 1 ágy, tényleg nagyon kicsi. 7.5-ben ha nemzetközi, akkor szerintem vagy Iveco, vagy ha van rá keret Merci. Persze mindegyik magasfülkével, úgy teljesen kényelmesek 1 embernek.
Ezzel csak az a baj, hogy mire felfogod (és elcsodálkozol, hogy mik vannak :)) addigra tök nem marad időd fényképezni. Most is angolban végigmentem a 350-es "bundeson" és ott is voltak olyan érzékelős megoldások, hogy csak néztem. Útszűkületnél pl. érzékeli, hogy ki mennyire van tőle és a messzebb levőt megállitja ha jönnek szemből (szerintem igy működhetett). Vagy pl. visszafele Hollandiában is volt valami olyasmi "tábla" ami a pirosat előre jelzi a teherautóknak és ha az jelez akkor már nyugodtan el lehet kezdeni fékezni, mert a pirosig pont meg tudsz állni.
Nekem is van egy csomó kamionozás során külföldön készült képem, átnézem őket hátha akad valami használható abba a csokorba! Amúgy ez jóó, tetszik ez a közlekedési jelzőtáblás-lámpás dolog!!
Mentem egy 7,5-s DAF LF-fel egy kanyart Németországba. Hát nem ez az autó lesz a kedvencem bár lehet hogy csak elszoktam a kicsiktől (gyanítom nem). Billegett, nem akart menni (170-es volt, emlékezetem szerint a 150-es Iveco sokkal jobban ment), belül halálosan kicsi. Egyben lehajtható ágy, de csak ha előrehúzod az ülést (éjszaka nehéz kiszállni p*silni), nulla rakodási lehetőség. Minden sebességváltásnál lehetőségem volt egy jobbra indexre. A tank meg csak 150literes, a mutató összevissza mér, első tankolásnál tankoltam bele 143 litert, erőssen imádkoztam hogy elérjünk a kútig. Éljenek az Iveco-k!!!
Gondolom, sokan járnak innen külföldre. Gabesz képei kapcsán kérdezem, össze tudnánk-e szedni egy nagy csokorral közlekedéssel kapcsolatos érdekességeket.
Írok néhány példát, mire is gondolok.
Emlékeim szerint valaha nem voltak telezöldes kereszteződések Magyarországon, aztán egyszercsak lettek:-)
Ny-Európában korábban már lehetett látni a forgalomirányító jelzőlámpákon másodperc alapú visszaszámlálós lámpát, egy-két éve már náluk is van ilyen.
Olaszországban a gyalogosoknak is három fény segíti az átkelést, nem csak kettő, mint idehaza (kép).
Ausztriában láttam közúti kereszteződésben villogó zöld jelzést, a stabil zöld, és a sárga között, nálunk ezt még nem alkalmazzák.
Vagy olyan szemléletbeli különbségre gondolok, mint például a vadak átkelési lehetőségei az autópályák alatt vagy felett. Nálunk ritkásan akad egy 4-6 méter széles felüljáró ilyen céllal, Hegyeshalomnál átlépve a határt, pedig 1-2 kilométerenként követi egymást a 100 méter szélességet is meghaladó ilyen létesítmények.