Ja és a 10-12 000 ft az a költség, amibe az aktuális modell elkészítése kerül sok saját munkával, a befektetés milliós költségei a haszonból kell, hogy idővel megtérüljenek. :)
1:43-as classicbus szintű buszok gyártása itthon kb. 12-15 ezer forintos önköltséggel lehetséges. erre jön a haszon, ill. az adó. Talád ki, mennyi lehetne a végeredmény. :)
Én több mint 2 éven át dolgoztam a probléma megoldásán. Több szálon egészen odáig eljutottam genezissel együtt, hogy már "csak" a pénz kellett a gyártáshoz (2 félkész modellt is elkészítettem és több tucat céggel "tárgyaltam" is). Elvileg ő még mindig tervezi a modelleket számítógépen, de nekem nem jelzett vissza már vagy egy éve. Mindenesetre azt el kell hogy mondjam, egy a képen látható faros ikarus modell gyártása is több százezres tétel (csak a feltételek megtermetése), és mire ez megtérül, mindennel együtt, több ezer darabot kell belőle értékesíteni. arról nem beszélve, hogy csak a gyűjtők körében lehet némi esélyed erre, mivel játéknak így is túl drága. Egy ennél részletesebb játék (még mindig csak játék) eleve nagyon minimum 10-12 részből áll, ehhez az öntőformák tervezési, kivitelezési költsége nagyon magas, és akkor még csak műanyagból gyártatsz. Egy olyan modell, mint amilyen a nyitható ajtós 260-as, mindennel együtt kb. 700-800 ezer forintból jönne össze, mármint mire ténylegesen ott van nálad olyan mennyiség, amit értékesíteni tudsz. A kérdés, hogy el tudsz-e belőle sózni elég példányt. És egy Classicbus szintű busznál ezek a költségek rakétára ülnek és meg sem állnak olyan 2-2,5 millió forintos elő széria kikerülési költségig. Arról nem is beszélve, mennyi idő kell mindehhez (nekem egész jó kapcsolatokkal is 2 évbe telt mire mindenre gyártót és megoldást találtam). Nálunk valahol itt akadt el a dolog (pontosabban nem nálam), sajnálom, mert nagyon sok energiát és azért nekem jelentős összegű pénzt is beleöltem a dologba, talán többet, mint kellett volna. Talán még nincs vége, de én már biztosan nem leszek benne, buktam a dolgot. Csak azt bánom, hogy belementem. Én azért több sikert kívánok Neked. :)
Ilyet osztogattak anno a Csepel gyárban a dolgozóknak? Pár éve kaptam volna egyet, csak sokat volt kisgyerek kezében és elutasítottam. Már nagyon megbántam :-(
Hogy én gyártsam? (az kicsit tulzás) gyártatni inkább. Kettő magyar cégnél fut a szerszámgyártáshoz az árajánlat kérés egy Mávag N2-39 és Ikarus 266 de ez csak fantáziálás tervnek sem nevezném. 5000ft egy modellért nem is tudom ahoz 4-5 darabból kellene fröccsönteni egy modellt az pedig nagyon ront a minőségen mert a lentebbi képen lévő modellnél azért egy kicsit komolyabb modellre gondoltam. Persze ilyet is lehet gyártani:
Ilyesmi 1:43 vagy 0-ás méretarányu modellért komolyan mennyi forintot adnátok tudnátok kipréselni. (Esetleg nyers szinben amit mindenki maga igénye szerint festhetne.)
Én kérlek nem károgok, vészmadárkodokm! Ez nem károgás volt, hanem vízió, jövőkép, rosszslat:)
Mellesleg a soxar pattogó béka, ugrálócsibe, eredetihez közenincs márka, róna üdítő helyett inkább a fröccsöntött 260-ast gyártaná újra valami hazafi:(
Addig álljál fél lábon! Az a, ha látom sem biztos, hogy elhiszem kategória. Még félkész öntvény kép sem volt róluk, egyhamar nem is lesz szerény véleményem szerint:(
Azért elnyelt a nagy Szovjetunió 200 ezer darab Ikarust, így ott is legalább úgy fogynak mint máshol szerintem, az orosz buszok meg inkább csak otthon, így nagyobb biznisz nekik Ikarust gyártani:)
Arról nem beszélve, ha így emelik az árakat/romlik a Ft, már a legkevésbé sem fog izgatni 2 év múlva, hogy jé kijött megint egy Ikarusz... Vektor árban, 3 év múlva 1.5x-es Vektor árban, 4 év múlva 2x-es Vektor árban.