Szeptember 3-án múlt 2 éves az autó, 90 ekm ment bele.
A garancia 2+3 év, és/vagy 150 ekm, amit meghosszabbítottam a 2+3 éven belül 250 ekm-ig (50 eFt, az autó 1 éves koráig lehet megkötni).
Szóval, garanciális, még 3 évig (és/vagy még 160 ekm-ig).
Kínomban már feltúrtam a web-et hasonló jelenséget és esetleg megoldását keresve, és olyat is olvastam, hogy ha sír/tutul a váltó, annak oka lehet - bármi egyéb mellett - a túltöltés is.
És az enyém pont azóta van túltöltve, hogy hallani kezdtem ezt a bosszantó tutulást.
(Lendkerék csere volt gariban, és ekkor a feltöltő csavarjáig töltötték. Jóval később a szervizben hozzáfértem a Ford IDS rendszerhez, és legnagyobb meglepetésemre - és a személyzet meglepetésére !! - azt láttam, hogy teljes feltöltés és 0,5 l kiszippantás a javasolt. Pont 2 l ment bele csavarig, tehát vélhetően alulról 33 %-os a túltöltés. Fogalmam sincs, jelent-e bármit, vagy véletlen időbeli egybeesés. Erről folyt már diskurzus itt is.)
A rádió nagyon jó 5let, köszi. De van egy hasonló - de talán még erőteljesebb - hangot adó ipari porszívóm/takarítógépem is, .... .
Az nem elég, ha látom, hogy "tejes" opálos az olaj? (neadj'isten habos)
Én a kis csónakmotorom hajtóműolaján láttam ilyet, akkor egy átlátszó edénybe letettem, és egy hét után szépen különvált, és látszott, mennyi is a víz benne.
"Az már ott nem számít, hogy hány fok van kint. A gyártók mégis a külső klímától teszik függővé az ajánlásaikat"
Nem szakértőként a véleményem:
A hidegoldali viszkozitás inkább az indításkori minél gyorsabb, és jobb kenést szolgálja, tehát autópályán nem igazán jáccik.
Szerintem igenis számít a külső hőfok autópályán is. a karter maga is hűtőként funkcionál, nem véletlenül néha bordázott is, esetleg lehet + olajhűtő, ami ventillátor nélkül jelentősen menetszél függő, valamint a motortérbe beáramló hideg levegőnek is van szerepe a motor össz. hőháztartásában. Nagy összegben nem mernék fogadni, de szerintem egy dugóban araszolásnál lehet, hogy nagyobb hőmérsékletek fordulnak elő a motorban.
Amit viszont láttam (azt hiszem motorkerékpárnál ugyan) a motorolaj hőmérséklete alacsonyabb, mint a hűtővízé. (persze karterben mérve, biztosan vannak forróbb pontok is a rencerben)
Nem, mert évente jön szervizre, átvizsgálásra és átlagba 7-8 ezer az éves futásteljesítménye. Nyugdíjas vidéki házaspár, inkább unokákhoz járó autó ...
Az biztos. De azért vannak átmenetek a folyamatos világítás és a néha bevillanás, vagy a bizonyos fordulatszámon való fel-fel gyulladás közt. Én sem arra gondoltam, hogy folyamatosan világít, mert az tényleg kuka ha úgy jár vele az ember és nem kell sokat menni úgy vele.
volt szerencsém ( sajnálatosan ) egy időben több ilyen Astrá-t is hajtanom...
egyszer kaptam egy "cseredarabot"...
azt tapasztalatból mindenki tudta a cégnél, hogy ezek keményen kajálják az olajat, ezért általában volt bennük 1-2 liter tartalék...
elindulva olyan csörgő hangot hallatott a motor, hogy egy traktor megirigyelhette volna...
a másik tippem az volt, hogy max. 2 henger jár...
leállva beleborítottam a csomagtartóban talált ÖMV literes olajat és jött a meglepi: még hosszas várakozás után sem volt nyoma a nívópálcán az olajnak!!!!
Mennyi lehetett benne????
Az általam hosszabban használt hasonló darabot 315.000 km-rel adták el, annak kvázi kutya baja sem volt, ráadásul "gagyi" 10W-40-es AGIP olajat kapott szinte mindig...
Üzletkötőként dolgoztam, rengeteg indítás naponta, plusz toltam neki rendesen. 5000km-nél megszólalt valami a blokkban, kopogott,a szerelő mit mond?...csapágyas....mondom meg az anyád...olajcsere, azóta is síri csend az autóban, ...azt mondja, ja lehet az olaj vékonyodott, csak nem lehet ,biztos.
Nincs ember a földön akinek a kedvéért ebbe az autóba vékony olajat tegyek, meg másikba se, ha a gyár megenged vastagabbat.
Természetesen a gyári ajánlásokkal tisztában kell lenni, mert ha a furatokat úgy leszűkítették,hogy abba csak a 0w30 megy át, akkor nincs mit tenni.
Azért ha egy Opel Astra G II Classic Z14XEP motornál, folyamatosan minőségi, gyári előírással rendelkező olajjal szervizelve 62 ezer kilométernél elfogyott a lánc és a felső kerekek fogai ívre koptak, azért nem nevezném természetesnek. Már ha nem előre tervezett avultatásról van szó ... de nem akarok hinni a keringő elméleteknek.
Igen, ez nekem is fura. Ha az előírt viszkozitási határokon belül van a használt olaj, és az olajnyomás lámpa sem világít, akkor szerintem nem túl híg. Meg persze az előírt minőségnek is megfelel az olaj.
Mondjuk felhasználás függő is a dolog. Aki jobban hajtja az autót, az tegyen 40-es, 50-es olajat, de a minőség szint maradjon meg. És szerintem az többet jelent, hogy hogyan használjuk az autót, mint a külső hőmérséklet. Szerintem ha valaki pályázik, de kint csak 10 fog van, attól még nem kell 30-as olaj az autóba. Mehet az 50-es bele szerintem ott úgyis lesz olyan forróság a sok pörgetés miatt. Az már ott nem számít, hogy hány fok van kint. A gyártók mégis a külső klímától teszik függővé az ajánlásaikat. Miért? Nekem a 8 a 10 és a 20 éves autómnál is úgy van/volt. Miért? Mondjuk én is úgy vagyok, hogy rakom bele a hígat, a Total 0W-30-at a sok városi hidegindítás miatt.
Jaa, meg szintetikus olaj viszkozitása nem megy el annyira magas hőmérsékleten sem.
... csak annyit - vitátokba nem akarok részt venni - ezek a motorok valóban szériahibás blokkal voltak megáldva és tehettünk mi abba, meg más is, akár 5w-30 minőségi lét is, akkor is enni kezdte az olajat.
Hengerfal hőmérséklete túl magas volt - hiába tettek 72°C-on nyitó termosztátot bele - és az olaj beleégett, kokszosodott a lehúzógyűrűk alá és funkcióját nem tudta ellátni. A módosított blokknál nem csak az olajjáratokat változtatták meg, hanem a hűtőfolyadék áramlási paraméterein is javítottak. Főleg a 2.-3. henger között volt problémás.
Annyira ne fetisizáld az olajáramlás és a hűtés összefüggését. Leállított forró motornál az is kokszosodik, ha túlforrósodott gócok vannak.
Van ügyfelünk, aki közel 400 ezret rakott már a gépébe - igaz az már újként a módosított blokkal szerelt - és folyamatosan 10w-40-es olajjal kéri a szervizelést. Márkát szándékosan nem írok!:)
Az a baj, a sok interneten butlult okostóni a skodába is a vékony olajat teszi, még a felícia kezelési utasításába is benne van, hogy nem szabad, régebben volt ilyen autóm.
Idegen, ismeretlen cikkeknek hisznek az emberek, a gyári előírásnak nem...ki erti ezt..
kinek mi a régi, a 15 éves japán autómba 5w30 -tól 20w50 van az előírás de futkoz még az utakon pár millió ilyen idős autó. Nem az új autókról beszélek. Én nem egy városban használt régi típusú például láncos autót hallottam már zörögni. Kapásból tudtam, hogy vékony olaj van benne, a sok indítástól, meg az olaj elhasználódásából fakadólag még vékonyabb lett az olaj és ehhez elég 7-10 ezer km.
Főleg amelyik típusnál az olajnyomás feszíti a láncot.
A boltos rábeszélte a vékony olajra, a szerelő meg az új láncszetre, szerencsétlent.
...de hallgasson mindenki a marketing dumára, nálam elmegy az autó fél millió km et és még az olajat sem kell utántölteni de még a lánc sem volt cserélve csak a feszítő kopott meg, ja és nem zörög. Persze ehhez kicsit olajosnak kell lenni a kéznek, s lőn világosság.
Látom nem sikerült felfogni hogy egy típushiba miatt nem jó abba a Toyota motorba a sűrűbb olaj.Még a félszintetikus sem,nem hogy esetleg egy ásványi.A gyár ezért később módosított az alkatrészeken.Le van írva mi a hiba okozója és hosszabb távon milyen hibákat,lerakódást,olajráégést és gyűrűkopást,beragadást fog okozni.Ezáltal olajfogyasztást.
Nem gond ha nem értessz hozzá,csak akkor nem kell belevauzni.Ez nem a 120 as Skodri már amibe a Botondot töltötted.
ja, és akkoriban büszkén húzta ki magát a tulaj, ha a Zsigulija 80-100 ezret elment generáljavítás nélkül. (most meg kb. ennyit tudnak csalni a nepperek)
" ... Megy itt a "csak 5w30" mert más tönkre teszi süket szöveg, ugyan az az autó, afrikába meg 20w50-el megy, akkor itt nálunk nyáron nem mehet bele?..vicc az egész. ... "
Nem vicc ez, kérem.... a jelenleg gyártott autók egyre nagyobb részénél az a jellemző hogy a gyár Afrikától kezdve az Északi sarkig egységesen egy adott jóváhagyású és egy bizonyos SAE osztályú motorolaj használatát írja elő (pl. VW/Audi: SAE 5W-30, Volvo: SAE 0W-20, stb. ).
Évek óta követem a fórumot, már nem igazán szólok bele, mert látom sokan nem értik.
Csak egyszer venné valaki a fáradságot arra,hogy megnézi, a különböző éghajlaton forgalmazott,azonos típusú autók motorolaj ajánlását.
Megy itt a "csak 5w30" mert más tönkre teszi süket szöveg, ugyan az az autó, afrikába meg 20w50-el megy, akkor itt nálunk nyáron nem mehet bele?..vicc az egész.
" ... Elvileg "csak" 5 000 mérföld a különbség az ásványi és a szintetikus olajok között? .... "
Természetes hogy a jobb minőségű (teljesen szintetikus alapolajból készült) motorolajok többre képesek mint az ásványi bázisú olajok de szvsz egy olajcsereciklus hosszára ezen túl a motor konstrukciója és a használati körülmények legalább annyi befolyással bírnak.