Évtizedek óta nincs vasúti összeköttetés Szombathely és a tőle 40 kilométerre fekvő ausztriai Felsőőr közt.
A probléma tízezreket érint, ám csak Ausztriában beszélnek róla.
--------------------
Ebből az újságírói két mondatból csak egy fél mondat is igaz lenne, az nagy előrelépést okozna.
Sajnos nem úgy van.
Unatkozó újságírók, butaságokkal teli cikkeket írnak félévente mert a kétfejű borjú született című cikküket már saját szerkesztőjük se fogadja el.
Ha tízezreket érintene a dolog, akkor nem holnap, hanem már tegnap elkészült volna a vasút Szombathely és Felsőőr között.
De tízezreket a Budapest-Monor vasútvonal érint, nem pedig egy helyi vicinális.
Osszuk el tízzel az újságíró mondatát.
Ha naponta 1000 embert érintene a dolog (nem 10.000-t) akkor csákányos emberek tömege építene most vasúti pályát Szombathely környékén.
De a napi 1000 fő, egy olyan álom, mint hogy a vas megyei kislányok mindegyikéért el fog jönni a szőke herceg fehér lovon.
Mese.
-----------------------
Ausztriában valóban beszélnek róla, helyi vasútmániások.
amikor tartományi (burgerlandi) pénzről van szó, akkor azonnal szájzár kerül a megszólalni vágyókra.
Szívesen vennék ha szövetségi pénzből megépülne, de még jobban örülnének annak ha az osztrák szövetségi állam - tartományi pénz nélkül - vállalná az üzemeltetést is.
(A TEP70bsz-001 sajnos már félúton van az örök vágánymezők felé: elérte a prototípusok végzete. Vagyis az "átépítsük-e a sorozatgépeknek megfelelőre, úgy, hogy működjön is, vagy selejtezzük" című kérdésre a válasz a második opció lett. 12 évesen vágják szét, de ezek szerint ez olcsóbb, mint kipakolni a felét, és gyakorlatilag újraépíteni. Kár, pedig a péterváriak kedvenc játékszere volt. Komolyabban nem lehetett terhelni, mert mindjárt előjöttek a gyerekbetegségei, de üzembe még nem helyezett Szapszanokkal gurigázni, meg mérőmenetet játszani jó volt. Illetve egy rakás mv. rajta tanulta meg a TEP70bsz kezelését, mert vezetési szempontból azért közel olyan volt, mint a sorozatgépek.)
Rollende Landstrasse: Kik kaphatják ezt az igazolványt?
"A Magyar Államkincstár utazási kedvezményre jogosító hatósági igazolványt annak a részére állít ki, aki fogyatékossági támogatásban részesül, illetve aki, vagy aki után szülője magasabb összegű családi pótlék kerül megállapításra"
A gyorsforgalmi út Bucsu felé készen van, Kőszeg felé is talán hamarosan kész lesz. Magyar részről is időről időre felmerül a visszaállítás, de sógorék pont ellenkező irányban dolgoznak. Frideberg és Felsőőr között sincs már vonatforgalom, holott 10 éve még felibe-harmadába felújították a Felsőőr-Nagyszentmiklós vonalszakaszt. Utána meg a még meglévőt is megszüntették, holott a menetrendben is szerepelt, hogy hamarosan megindul a közlekedés Nagyszentmihályig. A másik oldalon meg a Sopronkeresztúr-Haracsony pár éve visszaállított szakaszon is újra megszüntették a személyforgalmat.
Évtizedek óta nincs vasúti összeköttetés Szombathely és a tőle 40 kilométerre fekvő ausztriai Felsőőr közt. A probléma tízezreket érint, ám csak Ausztriában beszélnek róla.
Elfogult vagy a Stadler jószágok felé, én nekem jó a négyrészes is, de ha érkezne pár hatrészes, akkor végre értelmesen lehetne alkalmazkodni a változó kapacitásigényhez, és a 70-71-en is megszűnnének az egy egység kevés, a kettő túl hosszú jellegű problémák.
Mi az, hogy 6+15? Ezt a kétféle változat dolgot már egyszer lefújták, mert nem akartak újabb közbeszerzést. Ha most ki kell írni közbeszerzést, akkor megint hónapokig vitatkoznak a paragrafusokon a jogászok?
Vasárnap ér haza a Nyugat-pályaudvarra az a magyar luxusvonat, amely október közepén indult el Iránba, a fedélzetén tehetős külföldi utasokkal. Homokviharba is kerültek, nagy volt a hőmérsékletingadozás, de a magyar kocsik állták a sarat.
A Jewels of Persia névre keresztelt luxusvonat november 9-én érkezik majd meg a Nyugatiba - közölte a MÁV Nosztalgia Kft.
A Golden Eagle és a Danube Expressz társszervezésében először október 15-én útjára indított luxusvonat célja Teherán volt, a szerelvény közlekedtetését és a szükséges vonatszemélyzetet a MÁV Nosztalgia biztosította.
A társaság szerint igazi vasúttörténeti kuriózum, hogy egy európai vonat eljutott Irán területére, ahol vendégszerető perzsa fogadtatásban részesült. Rendkívül változatos körülmények – magas hegyek, völgyek, alagutak, viaduktok – tarkították az útvonalat.
A kocsik először vettek részt kompolásban a Boszporuszon és a Van tónál, mely igazi kihívást jelentett a jármű kocsiszerkezetének.
A vonat Shiraz környékén sivatagi viharba került és bár a kocsikat megterhelte a nagy hőmérsékletingadozás, az éjjeli intenzív fűtés és a nappali klimatizálás, a flotta járművei kiállták az időjárási és domborzati körülmények próbáját - fogalmazott a cég.
A Magyar Közlönyt az Igazságügyi Minisztérium szerkeszti.
A Kormány 1627/2014. (XI. 5.) Korm. határozataaz „Elővárosi vasúti személyszállítás céljára 6+15 db villamos motorvonat beszerzése a MÁV-START Zrt. részére” tárgyú projekt műszaki tartalmának jóváhagyásáról és a közbeszerzési eljárásának megindításáról
A Kormány
1.jóváhagyja az „Elővárosi vasúti személyszállítás céljára 6+15 db villamos motorvonat beszerzése a MÁV-START Zrt. részére” tárgyú projekt (a továbbiakban: projekt) műszaki tartalmát,
2.felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a projekt közbeszerzési eljárásának megindításáról.
A Kormány 1627/2014. (XI. 5.) Korm. határozata az „Elővárosi vasúti személyszállítás céljára 6+15 db villamos motorvonat beszerzése a MÁV-START Zrt. részére” tárgyú projekt műszaki tartalmának jóváhagyásáról és a közbeszerzési eljárásának megindításáról
A Kormány 1. jóváhagyja az „Elővárosi vasúti személyszállítás céljára 6+15 db villamos motorvonat beszerzése a MÁV-START Zrt. részére” tárgyú projekt (a továbbiakban: projekt) műszaki tartalmát,
2. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a projekt közbeszerzési eljárásának megindításáról.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter Határidő: azonnal
Ha a különböző valamire jogosító igazolványokat, tanúsítványokat, engedményeket, igazolásokat egyetlen szervezet adná ki, akkor talán többé-kevésbé megtudnák mondani miből mennyi van forgalomban?
De egyelőre több tucat (nem elirás) szervezet, bizottság, hatóság, orvosi csoport, stb. ad ki olyan )különböző című) papírt, melynek alapján valamilyen utazási kedvezmény keletkezik.
az államkincstár legutóbb azt se tudta megmondani a miniszternek, hogy mennyit adott ebből ki.
Azt meg, hogy kinek, pláne nem tudja.
Elméletileg ott is van sok milliárdért telepített, évente fejlesztett számítógépes nyilvántartási háttér, valóságban csak saccolni tudják, hol, mennyi MÁK igazolvány van forgalomban.
Köszi! Erre nem gondoltam. Kik kaphatják ezt az igazolványt?
(Bár eddig a legjobban az országgyűlési képviselők ingyenes utazása irritált engem. Talán azért, mert egy ciklusban rendszeresen együtt utaztam egy olyan képviselővel, akinek pártja egyébként erősen vasútellenes lobbit folytatott. De az ingyenes első osztály és a mellé járó utazási költségtérítés jól jött neki.)
És mi lenne, ha számottevően megvágnák a kedvezményeket? Azt gondolod, hogy akkor azok mind teljes árú jegyet vennének? Nagy részük nem utazna (vagy nem vasúton...)
Tegnap utaztam a 80-as vonalon, a Keletiből 12 órakor induló sebesvonat olyan 20%-os feltöltöttségű volt. Aszódon megelőzött bennünket valami IC-féle, az meg olyan átlátszó volt, mint a színtelen nejlonfólia.