Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atita004 Creative Commons License 2001.04.03 0 0 29
1etértek. Aki teheti, inkább 16V motort válasszon!! De ezt már korábban is leírtam...
Előzmény: I. Blasius (28)
I. Blasius Creative Commons License 2001.04.02 0 0 28
Szerintem nem érdemes 1,6-os 8V-s Xsarat venni, a motorja elég ósdi. A húgom 206-os Pug-jában ugyanilyen motor van, városban 10 felett, autópályán 8 körül eszik. Kizárt dolog, hogy az új motor ennél ne tudjon jobbat (nem nagy kunszt). És emellett nem egy sprintbajnok. Egy előnye van a 8V-s motornak: a Pug-nál 30000 km vagy 2 év (elvileg) az olajcsereperiódusa, az Autó 2 viszont azt írta, hogy az új 1,6-os Xsara 20 ezrenként szorul olajcserére. Ez valamennyit enyhít a fogyasztás okozta többletköltségen.
SPS Creative Commons License 2001.03.30 0 0 27
Csak fölhozom, mert eléggé mélyre került ! Jó hétvégét, SPS
SPS Creative Commons License 2001.03.27 0 0 26
Én is erre gondoltam, hogy
"Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék."
De mivel
"Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )"
ezért nem értem. Amúgy ha egy kocsiban ABS van, és emiatt jelentösen nöne a fék elhasználódása, akkor azt valószínüleg úgy is méreteznék. Szerintem. ;-)
A tárcsacsere ideje függhet a betét keménységétöl; ha puha a betét, akkor a tárcsa nem kopik annyira, és fordítva.

Üdv,

SPS

igazi hős Creative Commons License 2001.03.27 0 0 25
Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék. (Ha ABS nélkül blokkol, akkor -mivel nem súrlódik- nem kopik a betét, csak a gumi, de az nagyon :-))
Egyébként az új egyhatosnak gyengébbnek tűnik a motorfékje (ez némiképp logikus is), ez plusz a kellemes menetteljesítmény indokolhatja az erős betétkopást. A tárcsák pedig nem örökéletűek, elvileg minden 2-3. betétcserénél azt is cserélni kell (nem csak a Citroënnél, minden típusnál), csak itthon ezt gyakran "megspórolják".
A Xsara I felszereltsége gyengébb a II-énél, de annyival olcsóbb is volt.
berzol: nem Xsara, de közel 10 éves a ZX-em (május 3-án lesz 8 éves): az elmúlt 2,5 évben előre-nem-tervezett szervízen csak egyszer volt, de az is "csak" fényezés. (Előttem keresztbe fordult egy Volvo és én a korlátot választottam a becsapóds helyett.) A futómű elég gyorsan "kopik", az első 100,000 km-en belül kellett lengéscsillapítókat cserélni és féltengelyeket felújítani, ez részben a lágy rugózás hibája (meg a magyar utaké és a jobb lábamé). A "régi" Xsara valószínűleg ilyen szempontból hasonló lehet, az új rugózása sokkal keményebb, ez itt pozitívum lehet...

igazi hős, akinek még nincs XsaraII 1.6SX kombija, pedg nagyon szeretné :-))))))))

Előzmény: borgasz (23)
SPS Creative Commons License 2001.03.27 0 0 24
Én kíváncsi lenék arra, hogy az ABS-töl miért kopnak el hamarab a fékalkatrészek, nem is beszélve a városi használatról ... SPS
Előzmény: borgasz (23)
borgasz Creative Commons License 2001.03.26 0 0 23
NetMan

igen láttam, nos elég vékonyak voltak...:(
azt modták a szervízben, hogy az ABS miatt meg mert szinte csak városban használom az autót ez nem meglepo.
Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )

Borgasz

Előzmény: NetMan (22)
NetMan Creative Commons License 2001.03.26 0 0 22
Nekem 60 000-nel kellett kicsérelni az első fékbetéteket. A tárcsa még nem kopott el, még jó az eredeti.
Ez persze múlhat a fékezési szokásokon ill. a szervizen is...(láttad a betéteket?).

NetMan

Előzmény: borgasz (19)
atita004 Creative Commons License 2001.03.25 0 0 21
Nem tudja vki, tenap mit alkotott a Xsara T4 és kicsiny csapata Korzika Rallyn?
Pénteken láttam az Euerosprton az összefoglalót, de tegnap a válogatott meccs miatt lemaradtam róla... Szóvala pénteki gyorsaságik után dagadt a mellem, vagy a kis Xsarank kipfozott bátyója nemcsak hogy helytállt, de vezetett is az 1. nap után... :-)))
Előzmény: SPS (20)
SPS Creative Commons License 2001.03.24 0 0 20
Hátha így hétvégén többen szólnak hozzá, meg hát el ne süllyedjen már ez a topick ! SPS
borgasz Creative Commons License 2001.03.22 0 0 19
Sziasztok!

Tegnap vittem el a XsaraI-t húszezres szervízre.
Ki kellett cserélni az elso fékbetéteket mert igencsak el voltak kopva.
A szerelok megnyugtattak, hogy ez természetes és a negyvenezres szervíznél még a tárcsákat is ki kell majd cserélnem a következo betétgarnitúrával együtt...
Ez nem túl rentábilis...

Borgasz

atita004 Creative Commons License 2001.03.21 0 0 18
:)))))
Előzmény: SPS (17)
SPS Creative Commons License 2001.03.20 0 0 17
Lehet, hogy hülyének fogsz nézni, de csak most jut eszembe, hogy a Xsara II az egy kombi volt. Igy viszont már természetesen számomra is másképp néz ki a dolog.

Üdv,

SPS

Előzmény: atita004 (16)
atita004 Creative Commons License 2001.03.19 0 0 16
Hát, nem tom. Mondom, én vezetgettem mind2t egy pár hónapon át, de nekem a II sokkal szimpatikusabb. Vagy lehet, hogy az I-ben kétféle 1.6os mtor volt? Mert akkor nem ugyanarról beszélünk... :-)
Mindenestre én jobban élvezem a 2t, szerintem az I nem volt túl dinamkus, ez viszont már harap. Csak vmit kéne kezdeni a sebességleszabályozó-automatikával, mert 200nál tovább nem engedi az autót, pedig akkor még csak 5500-at fordul, tehát még van benne vagy egy 10es.
Előzmény: SPS (15)
SPS Creative Commons License 2001.03.19 0 0 15
Kedves atita004,

ez a rádió-dolog elszomorít, mert nekem kellene fedélzeti számítógép, de a HiFi nem gyári lenne benne ;-) !

Ez a menetteljesítmény azt jelenti, hogy én hajtottam egy Xsara II -öt (1.6 16v 110 Le) pár tíz kilométert városon belül, és a gyorsulása - érzésre ! de ez fontos amikor mész ;-) - ugyanolyan volt, mint a késöbb használt I -esé (1.6 8v 90 Le).

Üdv,

SPS

Előzmény: atita004 (14)
atita004 Creative Commons License 2001.03.16 0 0 14
SPS: a fedélzeti száítógépet csak rádióval lehet rendelni, és fordítva.
Ja, és hogyhogy ugyanolyan az új és a régi 1.6-os menetteljesítménye??? Pl. gyorsulás: I:14mp, II:9,5mp!!! Az tény, hogy a II 8 körül fogyaszt (klímával ez lehet 9 is), de sokkal(!) jobban megy.
Ha az I tetszett, a II-t imádnád...

Berzol: nekünk az utóbbi időben volt egy Xsara I-ünk, most van egy Xsara II-nk (hiába, anyám, teljesen belezúgott), de egyikkel sem volt semmi probléma. Pedig Xsara I már futott 45 e km-t. (Persze a nagyobb költségek mindig késább jönnek ki.)

ZP: a fentiekből kiderül hogy énmár vezettem mind2t, és szerintem a II-es tényleg stabilabb lett. És azt már nem is ecsetelgetem, hogy mekkora a különbség pl a két 1.6-os motor között...

Üdv!

berzol Creative Commons License 2001.03.14 0 0 13
Én is érdeklődöm a Xsara Break iránt. Mint sok más emberben, bennem is előítéletek vannak a francia kocsik iránt. A Xsara esetében a futóművet emlegetik legtöbbször, de nem világos, hogy akik panaszkodnak rá, azok milyen vezetési stílus mellett érezték a hátrányait. Egy kombit, főleg családi célokra használva nem szokás sportos igénybevételeknek kitenni.

Mi a helyzet a megbízhatósággal? Mindig azt mondják, hogy mostmár jók a Citroenek (francia autók). Ezt mondták 10 éve is, és azt mondják minden új modellnél, hogy mostmár tényleg jó.

Előzmény: ZP (9)
SPS Creative Commons License 2001.03.13 0 0 12
Mielött valaki félreérti, természetesen a 8 szelepes és a 16 szelepes motor közötti "menetteljesítményben ugyanazt" - ahogy korábban írtam - úgy kell érteni, hogy az elöbbi egy Xsara I -esben van, az utóbbi egy II -esben !

Amúgy tudja-e valaki, hogy lehet-e fedélzeti számítógépet beépített autórádió nélkül szereltetni ?

Üdv,

SPS

SPS Creative Commons License 2001.03.10 0 0 11
ZP,

ehhez tényleg ajánlani tudom a PSA - stb topickot, ott több mint kimerítö válasz(oka)t kaphatsz a kérdéseidre.

pete_sampras,

Igen, láttam én is ilyen kocsikat, de én maximalista vagyok. A klíma legyen höfokszabályozós, másnéven automata; és legyen a kocsiban fedélzeti számítógép is.

Üdv,

SPS

pete_sampras Creative Commons License 2001.03.10 0 0 10
SPS,
Multkor kivancsi voltam a hasznaltauto arakra, megvettem az Auto Tradert. Ebben lattam egy 3 ekmt futott 1.6i (nem 16V) regi Xsarat (2000 oktoberi volt) klimaval, ABS-sel meg mindennel ami kell. Az ara 2.69 MFt volt. Nagyon jo ajanlatnak tunt. Ugyhogy keresgelj, biztosan talalsz 1.6 8V motorosat teljes extraval.
Udv.
pete
ZP Creative Commons License 2001.03.10 0 0 9
Sziasztok!

Az Alfa és a Skoda oldalakról ruccantam át hozzátok .

Nézegetek egy családi kombit, a Xsara Break is ott van a versenyben.
Egy két kérdés:

Mi az aaz önkormányzó hátsó és a pseudo-McPherson első futómű?

Tényleg jobb a 2-es Xsra futóműve? Az 1-esé kritikán aluli, stabil, de mindig azt érzem, hogy a kasztni leszáll a futómű fölül. Állítólag a szélesebb nyomtáv, mag a 142-os kerék javított rajta.

Köszi az infókat!

ZP

SPS Creative Commons License 2001.03.09 0 0 8
Naszóval,

amit én kimazsoláztam, az az, hogy az 1.6 16v 110 LE motor átlag 8.5 körül fogyaszt és menetteljesítményban, stb. ugyanazt tudja, amit a 8 szelepes, de az csak 7.5 körül fogyaszt. Nem egy nagy különbség, de most már csak az újabbat lehet kapni, és ez persze drágább.

Bárki szerint mennyi esélyem van arra, hogy a mostani 1.6 16v SX felszereltséget (höfokszabályzós klíma, szervo, 4 légzsák (ebböl elég lenne kettö is)), + fedélzeti kompjuter ! megkapom egy 1-2 éves, 8 szelepes motorral szerelt Xsarában ?

Én, mint már írtam, egy Xsara I -et nyúztam 1500 kilométert és az is tetszett. Ha a felszereltség meglenne ...

Üdv,

SPS

ReRack Creative Commons License 2001.03.08 0 0 7
Azér még gyorsan leírnám, hogy kolleganő céges 1-es xaráját vezettem 2x Győrig meg vissza, hát nem volt feledhetetlen élmény... Szerintem kicsit hangos volt de lehet, hogy csak a kevés km. miatt, a fogyija sem volt nagyon kevés, az indexhangtól meg be lehetett dilizni...

Re

SPS Creative Commons License 2001.03.08 0 0 6
Jó'vanna, megyek ... ;-) SPS
turbo2 Creative Commons License 2001.03.07 0 0 5
Kersgélj tartalom szerint ha sok a többi citró.
Előzmény: SPS (-)
Diravi Creative Commons License 2001.03.07 0 0 4
Nezz at a PSA topikba, ber mennyire is 'nem komalod'. Az 1.6i 16-rol pl. nemregiben esett szo, raadasul nehany Xsara tulaj is probalja enyhiteni a Citroen CX (es BX/XM) tulsulyt :)
Előzmény: SPS (3)
SPS Creative Commons License 2001.03.07 0 0 3
Köszi ;-) !

Ez se' kutya hozzászólás, de azért másvalaki ???

SPS

tuff Creative Commons License 2001.03.06 0 0 2
szia SPS!

irtam neked a céges email-re de nem válaszoltál, mondjuk az is lehet, hogy rosszul
emlékeztem :)
de ezek szerint akkor az indexest használod...

az Xsara-król nem tudok mit mondani, csak amit már telefonon is, meg azt, hogy nekem
annyira nem tetszik, de hát ez izlés kérdése...

más autó nem jön be ennyiért ?
peugeot 206 ?
vagy majd nyáron a 307 ?

vic

SPS Creative Commons License 2001.03.06 0 0 1
De hogy még 1-es sem ... :-(((((((((((((
SPS Creative Commons License 2001.03.05 0 0 0
Ennyire 0 azért nem lehet a téma ... :-((( SPS

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!