Beültem egy Xsara-ba, amelynek a kormány magassága és az ülésmagassága is állítható volt, de a 190 cm feletti magasságomhoz nem sikerült úgy beállítani, hogy a kormány ne akadályozza a térdem. Igaz, menni nem tudtam vele, mert úgy lehet, hogy nem zavar volna annyira a kormány.
Sziasztok XSARA-sok!
-Adott egy 10 hónapos, mindossze 7500 km-t futott Xsara 1,4i. Látszolag minden
rendben van de az aktualis szervizre figyelmezteto jelecske
(csavarkulcs szimbolum) egy idő óta 0-t mutatgat es egy "F" hibakod
(?) is megjelenik rövid idore. Mit jelenthet ez, hatha ismeri valaki a HIBAKÓDOKAT? Ez szerintem más Xsarat hajtót is érdekelne, különben meg
nem szeretnem, ha a szervizben jol megszivatnanak!
-A 10ezres szervízről van vaklakinek tapasztalata (CPásztor)
-Az automata klímát sikerült valakinek télen hűtésre állítva bekapcsolnia? - A gyári automata klima előttem egy rejtély, hogy mikor mit csinál és talán elég gyengécske is - vagy csak nálam?
udv.KT
Nekem is furcsa volt eleinte a 30 ezres olajcsereintervallum, de végül is az autósújságok manapság a 20 ezres intervallumvallumra azt írják, hogy átlagos. Miért ne lehetne a Pug valamiben jobb az átlagnál? Másban úgysem jobb:))
Tényleg klassz ez a 30e. vagy 2 éves olajcsere intervallum, csak sajnos egyetlen olaj sem tudja ezt, még egy Pug-ban vagy Xsara-ban sem.
Ennek a nagyvonalúságnak meg leginkább a motor látja kárát.
Ma megijesztett Xsarank!! Miután leállítottam a motort és kivettem a kulcsot, nem aludt el a fedélzeti computer világítása. Semmi nem volt rajta csak világított. Visszatettem a kulcsot, gyújtást adtam rá, aztán megint kivettem, és elaludt a fény. Gondolom semmi komoly, de 1 kicsit idegesít. Csinált már ilyet másnak is?
Ez a fogyasztás-dolog érdekes az 1.6 8v -nél, mert nekem 1500 km alatt (tél, hideg, 90 % autópálya átlag 160 km/h -val) a fogyasztás 8,3 volt. Azért az nem olyan rossz, nem ?
Elég ellentmondásos a Pug-nál ez az olajcsere dolog. A Frédi- Béni, ahol vette, azt mondta, hogy nem árt 15 ezrenként/vagy 1 évenként olajat cserélni benne. Nemrég volt a 6 ezres első olajcserén a Pug Fábiánnál, ott azzal köszöntek el, hogy 2 év múlva, vagy 30 ezer km-nél hozzuk újra. A kocsi digitális számlálója szintén 30 ezerre jelzi a szervízt, egy csavarkulcs ikonnal. De, hogy ez olajcserét jelent-e, vagy mást is, azt nem tudom. Arra sajnos nem emlékszem, hogy a használati utasítás mennyit írt.
De levonva a következtetést, ha nem hajtja szét az ember a kocsit, elég 30 ezrenként olajat cserélni benne, de mivel ez nem fog 2 év alatt összejönni neki, így a 2 év lesz az irányadó.
Ebben a 30 ezres olajcserében biztos vagy? Csak mert a ZX-ben ugyanezt a motort 10 ezrenként kell szervízeltetni. Nem lehet, hogy 15 ezrenként olajcsere, 30 ezrenként szervíz?
Szerintem nem érdemes 1,6-os 8V-s Xsarat venni, a motorja elég ósdi. A húgom 206-os Pug-jában ugyanilyen motor van, városban 10 felett, autópályán 8 körül eszik. Kizárt dolog, hogy az új motor ennél ne tudjon jobbat (nem nagy kunszt). És emellett nem egy sprintbajnok. Egy előnye van a 8V-s motornak: a Pug-nál 30000 km vagy 2 év (elvileg) az olajcsereperiódusa, az Autó 2 viszont azt írta, hogy az új 1,6-os Xsara 20 ezrenként szorul olajcserére. Ez valamennyit enyhít a fogyasztás okozta többletköltségen.
Én is erre gondoltam, hogy
"Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék."
De mivel
"Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )"
ezért nem értem. Amúgy ha egy kocsiban ABS van, és emiatt jelentösen nöne a fék elhasználódása, akkor azt valószínüleg úgy is méreteznék. Szerintem. ;-)
A tárcsacsere ideje függhet a betét keménységétöl; ha puha a betét, akkor a tárcsa nem kopik annyira, és fordítva.
Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék. (Ha ABS nélkül blokkol, akkor -mivel nem súrlódik- nem kopik a betét, csak a gumi, de az nagyon :-))
Egyébként az új egyhatosnak gyengébbnek tűnik a motorfékje (ez némiképp logikus is), ez plusz a kellemes menetteljesítmény indokolhatja az erős betétkopást. A tárcsák pedig nem örökéletűek, elvileg minden 2-3. betétcserénél azt is cserélni kell (nem csak a Citroënnél, minden típusnál), csak itthon ezt gyakran "megspórolják".
A Xsara I felszereltsége gyengébb a II-énél, de annyival olcsóbb is volt.
berzol: nem Xsara, de közel 10 éves a ZX-em (május 3-án lesz 8 éves): az elmúlt 2,5 évben előre-nem-tervezett szervízen csak egyszer volt, de az is "csak" fényezés. (Előttem keresztbe fordult egy Volvo és én a korlátot választottam a becsapóds helyett.) A futómű elég gyorsan "kopik", az első 100,000 km-en belül kellett lengéscsillapítókat cserélni és féltengelyeket felújítani, ez részben a lágy rugózás hibája (meg a magyar utaké és a jobb lábamé). A "régi" Xsara valószínűleg ilyen szempontból hasonló lehet, az új rugózása sokkal keményebb, ez itt pozitívum lehet...
igazi hős, akinek még nincs XsaraII 1.6SX kombija, pedg nagyon szeretné :-))))))))
igen láttam, nos elég vékonyak voltak...:(
azt modták a szervízben, hogy az ABS miatt meg mert szinte csak városban használom az autót ez nem meglepo.
Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )
Nekem 60 000-nel kellett kicsérelni az első fékbetéteket. A tárcsa még nem kopott el, még jó az eredeti.
Ez persze múlhat a fékezési szokásokon ill. a szervizen is...(láttad a betéteket?).
Nem tudja vki, tenap mit alkotott a Xsara T4 és kicsiny csapata Korzika Rallyn?
Pénteken láttam az Euerosprton az összefoglalót, de tegnap a válogatott meccs miatt lemaradtam róla... Szóvala pénteki gyorsaságik után dagadt a mellem, vagy a kis Xsarank kipfozott bátyója nemcsak hogy helytállt, de vezetett is az 1. nap után... :-)))
Tegnap vittem el a XsaraI-t húszezres szervízre.
Ki kellett cserélni az elso fékbetéteket mert igencsak el voltak kopva.
A szerelok megnyugtattak, hogy ez természetes és a negyvenezres szervíznél még a tárcsákat is ki kell majd cserélnem a következo betétgarnitúrával együtt...
Ez nem túl rentábilis...
Lehet, hogy hülyének fogsz nézni, de csak most jut eszembe, hogy a Xsara II az egy kombi volt. Igy viszont már természetesen számomra is másképp néz ki a dolog.
Hát, nem tom. Mondom, én vezetgettem mind2t egy pár hónapon át, de nekem a II sokkal szimpatikusabb. Vagy lehet, hogy az I-ben kétféle 1.6os mtor volt? Mert akkor nem ugyanarról beszélünk... :-)
Mindenestre én jobban élvezem a 2t, szerintem az I nem volt túl dinamkus, ez viszont már harap. Csak vmit kéne kezdeni a sebességleszabályozó-automatikával, mert 200nál tovább nem engedi az autót, pedig akkor még csak 5500-at fordul, tehát még van benne vagy egy 10es.
ez a rádió-dolog elszomorít, mert nekem kellene fedélzeti számítógép, de a HiFi nem gyári lenne benne ;-) !
Ez a menetteljesítmény azt jelenti, hogy én hajtottam egy Xsara II -öt (1.6 16v 110 Le) pár tíz kilométert városon belül, és a gyorsulása - érzésre ! de ez fontos amikor mész ;-) - ugyanolyan volt, mint a késöbb használt I -esé (1.6 8v 90 Le).
SPS: a fedélzeti száítógépet csak rádióval lehet rendelni, és fordítva.
Ja, és hogyhogy ugyanolyan az új és a régi 1.6-os menetteljesítménye??? Pl. gyorsulás: I:14mp, II:9,5mp!!! Az tény, hogy a II 8 körül fogyaszt (klímával ez lehet 9 is), de sokkal(!) jobban megy.
Ha az I tetszett, a II-t imádnád...
Berzol: nekünk az utóbbi időben volt egy Xsara I-ünk, most van egy Xsara II-nk (hiába, anyám, teljesen belezúgott), de egyikkel sem volt semmi probléma. Pedig Xsara I már futott 45 e km-t. (Persze a nagyobb költségek mindig késább jönnek ki.)
ZP: a fentiekből kiderül hogy énmár vezettem mind2t, és szerintem a II-es tényleg stabilabb lett. És azt már nem is ecsetelgetem, hogy mekkora a különbség pl a két 1.6-os motor között...
Én is érdeklődöm a Xsara Break iránt. Mint sok más emberben, bennem is előítéletek vannak a francia kocsik iránt. A Xsara esetében a futóművet emlegetik legtöbbször, de nem világos, hogy akik panaszkodnak rá, azok milyen vezetési stílus mellett érezték a hátrányait. Egy kombit, főleg családi célokra használva nem szokás sportos igénybevételeknek kitenni.
Mi a helyzet a megbízhatósággal? Mindig azt mondják, hogy mostmár jók a Citroenek (francia autók). Ezt mondták 10 éve is, és azt mondják minden új modellnél, hogy mostmár tényleg jó.
Mielött valaki félreérti, természetesen a 8 szelepes és a 16 szelepes motor közötti "menetteljesítményben ugyanazt" - ahogy korábban írtam - úgy kell érteni, hogy az elöbbi egy Xsara I -esben van, az utóbbi egy II -esben !
Amúgy tudja-e valaki, hogy lehet-e fedélzeti számítógépet beépített autórádió nélkül szereltetni ?
ehhez tényleg ajánlani tudom a PSA - stb topickot, ott több mint kimerítö válasz(oka)t kaphatsz a kérdéseidre.
pete_sampras,
Igen, láttam én is ilyen kocsikat, de én maximalista vagyok. A klíma legyen höfokszabályozós, másnéven automata; és legyen a kocsiban fedélzeti számítógép is.
SPS,
Multkor kivancsi voltam a hasznaltauto arakra, megvettem az Auto Tradert. Ebben lattam egy 3 ekmt futott 1.6i (nem 16V) regi Xsarat (2000 oktoberi volt) klimaval, ABS-sel meg mindennel ami kell. Az ara 2.69 MFt volt. Nagyon jo ajanlatnak tunt. Ugyhogy keresgelj, biztosan talalsz 1.6 8V motorosat teljes extraval.
Udv.
pete