Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bezso Creative Commons License 2001.05.07 0 0 39
Beültem egy Xsara-ba, amelynek a kormány magassága és az ülésmagassága is állítható volt, de a 190 cm feletti magasságomhoz nem sikerült úgy beállítani, hogy a kormány ne akadályozza a térdem. Igaz, menni nem tudtam vele, mert úgy lehet, hogy nem zavar volna annyira a kormány.

Másoknak nincs ilyen problémája?

bvsc Creative Commons License 2001.04.23 0 0 38
Sziasztok XSARA-sok!
-Adott egy 10 hónapos, mindossze 7500 km-t futott Xsara 1,4i. Látszolag minden
rendben van de az aktualis szervizre figyelmezteto jelecske
(csavarkulcs szimbolum) egy idő óta 0-t mutatgat es egy "F" hibakod
(?) is megjelenik rövid idore. Mit jelenthet ez, hatha ismeri valaki a HIBAKÓDOKAT? Ez szerintem más Xsarat hajtót is érdekelne, különben meg
nem szeretnem, ha a szervizben jol megszivatnanak!
-A 10ezres szervízről van vaklakinek tapasztalata (CPásztor)
-Az automata klímát sikerült valakinek télen hűtésre állítva bekapcsolnia? - A gyári automata klima előttem egy rejtély, hogy mikor mit csinál és talán elég gyengécske is - vagy csak nálam?
udv.KT
I. Blasius Creative Commons License 2001.04.16 0 0 37
Nekem is furcsa volt eleinte a 30 ezres olajcsereintervallum, de végül is az autósújságok manapság a 20 ezres intervallumvallumra azt írják, hogy átlagos. Miért ne lehetne a Pug valamiben jobb az átlagnál? Másban úgysem jobb:))
Előzmény: mb001 (36)
mb001 Creative Commons License 2001.04.14 0 0 36
Tényleg klassz ez a 30e. vagy 2 éves olajcsere intervallum, csak sajnos egyetlen olaj sem tudja ezt, még egy Pug-ban vagy Xsara-ban sem.
Ennek a nagyvonalúságnak meg leginkább a motor látja kárát.
Előzmény: I. Blasius (31)
berzol Creative Commons License 2001.04.14 0 0 35
Valaki lemérné nekem az 5 ajtós Xsara csomagtartójának szélességét és mélységét (és esetleg a magasságát a kalaptartóig)?
atita004 Creative Commons License 2001.04.09 0 0 34
Ma megijesztett Xsarank!! Miután leállítottam a motort és kivettem a kulcsot, nem aludt el a fedélzeti computer világítása. Semmi nem volt rajta csak világított. Visszatettem a kulcsot, gyújtást adtam rá, aztán megint kivettem, és elaludt a fény. Gondolom semmi komoly, de 1 kicsit idegesít. Csinált már ilyet másnak is?
SPS Creative Commons License 2001.04.03 0 0 33
Ez a fogyasztás-dolog érdekes az 1.6 8v -nél, mert nekem 1500 km alatt (tél, hideg, 90 % autópálya átlag 160 km/h -val) a fogyasztás 8,3 volt. Azért az nem olyan rossz, nem ?

Üdv,

SPS

mccheese Creative Commons License 2001.04.03 0 0 32
Az autópályán történő 150km/h-s haladást nem nevezném sportos igénybevételnek.

Mcc

Előzmény: berzol (13)
I. Blasius Creative Commons License 2001.04.03 0 0 31
Elég ellentmondásos a Pug-nál ez az olajcsere dolog. A Frédi- Béni, ahol vette, azt mondta, hogy nem árt 15 ezrenként/vagy 1 évenként olajat cserélni benne. Nemrég volt a 6 ezres első olajcserén a Pug Fábiánnál, ott azzal köszöntek el, hogy 2 év múlva, vagy 30 ezer km-nél hozzuk újra. A kocsi digitális számlálója szintén 30 ezerre jelzi a szervízt, egy csavarkulcs ikonnal. De, hogy ez olajcserét jelent-e, vagy mást is, azt nem tudom. Arra sajnos nem emlékszem, hogy a használati utasítás mennyit írt.

De levonva a következtetést, ha nem hajtja szét az ember a kocsit, elég 30 ezrenként olajat cserélni benne, de mivel ez nem fog 2 év alatt összejönni neki, így a 2 év lesz az irányadó.

Előzmény: igazi hős (30)
igazi hős Creative Commons License 2001.04.03 0 0 30
Ebben a 30 ezres olajcserében biztos vagy? Csak mert a ZX-ben ugyanezt a motort 10 ezrenként kell szervízeltetni. Nem lehet, hogy 15 ezrenként olajcsere, 30 ezrenként szervíz?
Előzmény: I. Blasius (28)
atita004 Creative Commons License 2001.04.03 0 0 29
1etértek. Aki teheti, inkább 16V motort válasszon!! De ezt már korábban is leírtam...
Előzmény: I. Blasius (28)
I. Blasius Creative Commons License 2001.04.02 0 0 28
Szerintem nem érdemes 1,6-os 8V-s Xsarat venni, a motorja elég ósdi. A húgom 206-os Pug-jában ugyanilyen motor van, városban 10 felett, autópályán 8 körül eszik. Kizárt dolog, hogy az új motor ennél ne tudjon jobbat (nem nagy kunszt). És emellett nem egy sprintbajnok. Egy előnye van a 8V-s motornak: a Pug-nál 30000 km vagy 2 év (elvileg) az olajcsereperiódusa, az Autó 2 viszont azt írta, hogy az új 1,6-os Xsara 20 ezrenként szorul olajcserére. Ez valamennyit enyhít a fogyasztás okozta többletköltségen.
SPS Creative Commons License 2001.03.30 0 0 27
Csak fölhozom, mert eléggé mélyre került ! Jó hétvégét, SPS
SPS Creative Commons License 2001.03.27 0 0 26
Én is erre gondoltam, hogy
"Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék."
De mivel
"Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )"
ezért nem értem. Amúgy ha egy kocsiban ABS van, és emiatt jelentösen nöne a fék elhasználódása, akkor azt valószínüleg úgy is méreteznék. Szerintem. ;-)
A tárcsacsere ideje függhet a betét keménységétöl; ha puha a betét, akkor a tárcsa nem kopik annyira, és fordítva.

Üdv,

SPS

igazi hős Creative Commons License 2001.03.27 0 0 25
Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék. (Ha ABS nélkül blokkol, akkor -mivel nem súrlódik- nem kopik a betét, csak a gumi, de az nagyon :-))
Egyébként az új egyhatosnak gyengébbnek tűnik a motorfékje (ez némiképp logikus is), ez plusz a kellemes menetteljesítmény indokolhatja az erős betétkopást. A tárcsák pedig nem örökéletűek, elvileg minden 2-3. betétcserénél azt is cserélni kell (nem csak a Citroënnél, minden típusnál), csak itthon ezt gyakran "megspórolják".
A Xsara I felszereltsége gyengébb a II-énél, de annyival olcsóbb is volt.
berzol: nem Xsara, de közel 10 éves a ZX-em (május 3-án lesz 8 éves): az elmúlt 2,5 évben előre-nem-tervezett szervízen csak egyszer volt, de az is "csak" fényezés. (Előttem keresztbe fordult egy Volvo és én a korlátot választottam a becsapóds helyett.) A futómű elég gyorsan "kopik", az első 100,000 km-en belül kellett lengéscsillapítókat cserélni és féltengelyeket felújítani, ez részben a lágy rugózás hibája (meg a magyar utaké és a jobb lábamé). A "régi" Xsara valószínűleg ilyen szempontból hasonló lehet, az új rugózása sokkal keményebb, ez itt pozitívum lehet...

igazi hős, akinek még nincs XsaraII 1.6SX kombija, pedg nagyon szeretné :-))))))))

Előzmény: borgasz (23)
SPS Creative Commons License 2001.03.27 0 0 24
Én kíváncsi lenék arra, hogy az ABS-töl miért kopnak el hamarab a fékalkatrészek, nem is beszélve a városi használatról ... SPS
Előzmény: borgasz (23)
borgasz Creative Commons License 2001.03.26 0 0 23
NetMan

igen láttam, nos elég vékonyak voltak...:(
azt modták a szervízben, hogy az ABS miatt meg mert szinte csak városban használom az autót ez nem meglepo.
Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )

Borgasz

Előzmény: NetMan (22)
NetMan Creative Commons License 2001.03.26 0 0 22
Nekem 60 000-nel kellett kicsérelni az első fékbetéteket. A tárcsa még nem kopott el, még jó az eredeti.
Ez persze múlhat a fékezési szokásokon ill. a szervizen is...(láttad a betéteket?).

NetMan

Előzmény: borgasz (19)
atita004 Creative Commons License 2001.03.25 0 0 21
Nem tudja vki, tenap mit alkotott a Xsara T4 és kicsiny csapata Korzika Rallyn?
Pénteken láttam az Euerosprton az összefoglalót, de tegnap a válogatott meccs miatt lemaradtam róla... Szóvala pénteki gyorsaságik után dagadt a mellem, vagy a kis Xsarank kipfozott bátyója nemcsak hogy helytállt, de vezetett is az 1. nap után... :-)))
Előzmény: SPS (20)
SPS Creative Commons License 2001.03.24 0 0 20
Hátha így hétvégén többen szólnak hozzá, meg hát el ne süllyedjen már ez a topick ! SPS
borgasz Creative Commons License 2001.03.22 0 0 19
Sziasztok!

Tegnap vittem el a XsaraI-t húszezres szervízre.
Ki kellett cserélni az elso fékbetéteket mert igencsak el voltak kopva.
A szerelok megnyugtattak, hogy ez természetes és a negyvenezres szervíznél még a tárcsákat is ki kell majd cserélnem a következo betétgarnitúrával együtt...
Ez nem túl rentábilis...

Borgasz

atita004 Creative Commons License 2001.03.21 0 0 18
:)))))
Előzmény: SPS (17)
SPS Creative Commons License 2001.03.20 0 0 17
Lehet, hogy hülyének fogsz nézni, de csak most jut eszembe, hogy a Xsara II az egy kombi volt. Igy viszont már természetesen számomra is másképp néz ki a dolog.

Üdv,

SPS

Előzmény: atita004 (16)
atita004 Creative Commons License 2001.03.19 0 0 16
Hát, nem tom. Mondom, én vezetgettem mind2t egy pár hónapon át, de nekem a II sokkal szimpatikusabb. Vagy lehet, hogy az I-ben kétféle 1.6os mtor volt? Mert akkor nem ugyanarról beszélünk... :-)
Mindenestre én jobban élvezem a 2t, szerintem az I nem volt túl dinamkus, ez viszont már harap. Csak vmit kéne kezdeni a sebességleszabályozó-automatikával, mert 200nál tovább nem engedi az autót, pedig akkor még csak 5500-at fordul, tehát még van benne vagy egy 10es.
Előzmény: SPS (15)
SPS Creative Commons License 2001.03.19 0 0 15
Kedves atita004,

ez a rádió-dolog elszomorít, mert nekem kellene fedélzeti számítógép, de a HiFi nem gyári lenne benne ;-) !

Ez a menetteljesítmény azt jelenti, hogy én hajtottam egy Xsara II -öt (1.6 16v 110 Le) pár tíz kilométert városon belül, és a gyorsulása - érzésre ! de ez fontos amikor mész ;-) - ugyanolyan volt, mint a késöbb használt I -esé (1.6 8v 90 Le).

Üdv,

SPS

Előzmény: atita004 (14)
atita004 Creative Commons License 2001.03.16 0 0 14
SPS: a fedélzeti száítógépet csak rádióval lehet rendelni, és fordítva.
Ja, és hogyhogy ugyanolyan az új és a régi 1.6-os menetteljesítménye??? Pl. gyorsulás: I:14mp, II:9,5mp!!! Az tény, hogy a II 8 körül fogyaszt (klímával ez lehet 9 is), de sokkal(!) jobban megy.
Ha az I tetszett, a II-t imádnád...

Berzol: nekünk az utóbbi időben volt egy Xsara I-ünk, most van egy Xsara II-nk (hiába, anyám, teljesen belezúgott), de egyikkel sem volt semmi probléma. Pedig Xsara I már futott 45 e km-t. (Persze a nagyobb költségek mindig késább jönnek ki.)

ZP: a fentiekből kiderül hogy énmár vezettem mind2t, és szerintem a II-es tényleg stabilabb lett. És azt már nem is ecsetelgetem, hogy mekkora a különbség pl a két 1.6-os motor között...

Üdv!

berzol Creative Commons License 2001.03.14 0 0 13
Én is érdeklődöm a Xsara Break iránt. Mint sok más emberben, bennem is előítéletek vannak a francia kocsik iránt. A Xsara esetében a futóművet emlegetik legtöbbször, de nem világos, hogy akik panaszkodnak rá, azok milyen vezetési stílus mellett érezték a hátrányait. Egy kombit, főleg családi célokra használva nem szokás sportos igénybevételeknek kitenni.

Mi a helyzet a megbízhatósággal? Mindig azt mondják, hogy mostmár jók a Citroenek (francia autók). Ezt mondták 10 éve is, és azt mondják minden új modellnél, hogy mostmár tényleg jó.

Előzmény: ZP (9)
SPS Creative Commons License 2001.03.13 0 0 12
Mielött valaki félreérti, természetesen a 8 szelepes és a 16 szelepes motor közötti "menetteljesítményben ugyanazt" - ahogy korábban írtam - úgy kell érteni, hogy az elöbbi egy Xsara I -esben van, az utóbbi egy II -esben !

Amúgy tudja-e valaki, hogy lehet-e fedélzeti számítógépet beépített autórádió nélkül szereltetni ?

Üdv,

SPS

SPS Creative Commons License 2001.03.10 0 0 11
ZP,

ehhez tényleg ajánlani tudom a PSA - stb topickot, ott több mint kimerítö válasz(oka)t kaphatsz a kérdéseidre.

pete_sampras,

Igen, láttam én is ilyen kocsikat, de én maximalista vagyok. A klíma legyen höfokszabályozós, másnéven automata; és legyen a kocsiban fedélzeti számítógép is.

Üdv,

SPS

pete_sampras Creative Commons License 2001.03.10 0 0 10
SPS,
Multkor kivancsi voltam a hasznaltauto arakra, megvettem az Auto Tradert. Ebben lattam egy 3 ekmt futott 1.6i (nem 16V) regi Xsarat (2000 oktoberi volt) klimaval, ABS-sel meg mindennel ami kell. Az ara 2.69 MFt volt. Nagyon jo ajanlatnak tunt. Ugyhogy keresgelj, biztosan talalsz 1.6 8V motorosat teljes extraval.
Udv.
pete

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!