Az ács megcsinálja a helyét a tetőnkben. Nem olyan nehéz szerelni, nem kell vakolni se, mert a garázsban lesz. Monolit födém van és benne ott az áttörés. Ami kicsit problémásabb, hogy 30-as falon megy majd át a kéménycső és 45 fokos a bekötés. Lehet, hogy kérek inkább majd geotarifát, és akkor nem kell egyenlőre a kémény mert az ELMŰ akkor már tud majd kiadni igazolást, hogy velük is megoldható az épület fűtése.
Konzultáltam egy gépésszel, és azt a választ kaptam, hogy a kémény szabvány előírja, hogy a kémény csak önálló kürtőben mehet, épületszerkezettel nem érintkezhet, és beltérben legalább 12 cm, kültérben 25 cm téglával egyenértékű hőszigetelésű legyen.
A kéményseprő szakvéleményen meg azt írják:
"A tervezett mesterséges égéstermék-elvezető berendezés tetőtéri szakaszának 90 perces tűzállósági határértékű tömör falazattal egyenértékű anyaggal történő elburkolásáról gondoskodni szükséges."
Most erősen gondolkodok az újratervezésen, megerősítjük a gipszkarton falat a tetőtérben, hogy oda kerüljön a kazán, a melegvíztároló meg a pincébe. Ilyen rövid távon már jó lesz a koncentrikus 60/100-as füstgázelvezetés is.
tavaly csináltam egy 10,5 m-es Leier LSK és Leier Turbo dupla kéményt (folyómétere 210 kg), ami négy fél napig tartott.
az a baj, hogy a beton elemből egy nap max 8-at szabad felrakni, mivel nincs kötés és a betonon lassan köt a habarcs, így az egész nagyon mozgékony. nálad 23 elem van, tehát szintén jobb lenne minimum 3 félnapos munkával számolni, mivel az állványozás, anyagmozgatás szintén időbe telik. arról meg nem is szólva, hogy vakoltatni akarod-e vagy lesz-e konzol a tetőnél, ki fog bádogozni, stb. egy 50 eFt-os munkadíj szerintem teljesen reális.
Node egy ilyen hosszú kéménynél ( Az építész azt ajánlja, hogy a füstgázt a házon belül szerelt 80/150 cm-es kőr keresztmetszetű, hőszigetelt saválló acélt kéménnyel oldjuk meg úgy, hogy a készülékből a házba az alapon keresztül átvezetjük, majd ott a sarokban vinnénk fel a tetőtérbe, ahol a kb. 45°-os tetősíkkal párhuzamosan elhúzva menne feljebb, végül egy 1,5 m-es függőleges kitorkolással érné el a tetőgerinc magasságát. )
az a 35 mm-es szigetelés számít valamit ?
ha kondenzációs a kazán a füstgáz hőmérséklet nem valami magas ezen a hosszú úton felveszi a környezet hőmérsékletét -igaz nagyrészt lakott térben halad, de megy azért a szabadban is.
Elfagyás ? hát ha nem tökéletes a kondenzáció van minek elfagyni, ha tökéletes, akkor nincs mi elfagyjon.
A kérdés, a probléma egyébként a műanyag - kontra saválló acél volt.
Szerintem nincs. Egy 80/80-as szétválasztott rendszerről van szó, amelynek az égéstermék elvezető ágát az elfagyás ellen 80/150 (35 mm hőszigeteléssel ellátott) szigetelt túlnyomásos szerelt kéménnyel kellene megoldani, légbevezető ága klasszikus 80-as sima rendszer.
Nem tudom, a kéményseprők így adták az engedélyt. A kémény hossza miatt szétválasztott rendszerű kell legyen és hőszigetelt. A főkétüsz oldalán elolvastam a segédleteket de abból nem tudom kitalálni, hogy miért. A szabványokhoz meg nincs hozzáférésem, és azt sem tudom, melyik foglalkozik érdemben kondenzációs kazánok füstgázelvezetésével.
Hagy kérdezzek meg egy hozzáértőt, hogy a korábbi postomban található terven szereplő füstgázelvezetéshez milyen lehetőségeim lennének?
A tetőtérben csak gipszkarton falak vannak, arra nem lehet a kazánt felszerelni.
A pincébe helyezés vonzónak tűnt, mert így nem a lakótérben éktelenkedik a kazán, és akkor még arról volt szó, hogy sima PPS füstcső elég, ami nem túl drága. Most a gázterv készítésekor derül ki, hogy csak hőszigetelt saválló acél kémény jöhet szóba, ami jóval borsosabb árú.
Tanácsot szeretnék kérni egy közvetlenül a ház mellé épített pincébe kerülő kondenzációs gázkazán füstgázelvezetéséhez. Az építész azt ajánlja, hogy a füstgázt a házon belül szerelt 80/150 cm-es kőr keresztmetszetű, hőszigetelt saválló acélt kéménnyel oldjuk meg úgy, hogy a készülékből a házba az alapon keresztül átvezetjük, majd ott a sarokban vinnénk fel a tetőtérbe, ahol a kb. 45°-os tetősíkkal párhuzamosan elhúzva menne feljebb, végül egy 1,5 m-es függőleges kitorkolással érné el a tetőgerinc magasságát.
Mi a véleményetek a megoldásról? Milyen más kéményrendszer jöhetne számításba?
A téglák kiváló állapotban vannak, mert az egyik kéményt egyáltaláln nem használták, a másikba meg alumínium bélés volt, idén februárig. 3-5mm korom volt a kéményben.
Csak a tető feletti rész volt szétfagyva, azért bontottuk vissza. A rossz téglákat a nem használt kémény tégláiból pótoljuk.
Falazó és vakoló habarccsal fogjuk visszaépíteni. Bélelve nem lesz, ahogy 1900 évig jó volt. Vegyestüzeléshez nem kell bélelni.
Kéményseprőnek is csak a tető feletti rész nem tetszett, de főleg a lóvé érdekelte.
A vörös porfesték jó ötlet. Köszi.
Én arra gondoltam, hogy a legvégén lekenem szintelen lakkal.
Hát időtálló nem a festéstől lesz hanem a tégla anyagától.
Magyarul nagyszilárdságú, fagyálló tégla kell oda.
kérdés , hogy az újgyártásuk között van é ilyen minőség ?
de : a régi bontásból való téglák általában jók ide,
tudják ezt a minőséget.
És csak az utólsó -6 -10 sor a kritikus.
A kéményfej befejező részének a felületképzése , jóminőségű cementes habarcsba rakás, majd dörzsölés pl. juta zsákkal.
És lehet csinosítani festéssel.
A vörös porfesték jó erre a célra, Ső ha ráér az ember, akár a fugákat is ráfestheti.
és ha mán újra építed a bélésről ne fedkezzél meg !
A megfelelőt, de a saválló acél minden füsthöz jó.
Anno 8 - vagy 10 éve én is reparáltam a kéményem. A bélelést bélelők készítették és meg a külsejét, mivel a nagyhangú kémény bélelők (ők nem nyertek mivel csipőből mondták , hogy át kell építeni , de nem nálam ), kéményseprők mindig belekötöttek a kémény külsejébe (mintha közük lett volna hozzá ).
Tehát az én technológiám . Fehércement megfestve vörös festékkel és a hibák kijavítva. A fehércement lényegesen szilárdabb a normál portland cementnél.
A hiba egyénbént jelentéktelen volt . Az évek során lefagyott talán egy vödörnyi tégla a külsejéről. Honnan tudom ? hát annyit tettem vissza. Azóta szép a kéményem és a kibiceknek sincs bajuk vele. .
Végül, hogy szép fényes legyen, be lehet kenni lenolajjal vagy parafin olajjal - általában 2 évig fényes. Mán hanyagolom, a fene mászkál oda fel !!
Az mondta aki csinálni fogja. Állítása szerint pont jó lesz ekkora méret, és fölösleges a nagyobb. A kémény amúgy 9 m hosszú lesz, és állítása szerint " akkora lesz a huzata, hogy még a kezemet is kiviszi ha belenyúlok "
28 kw- os vegyes tüzelésű kazánt szeretnék beépíteni, füstcső kivezetése 160 mm. Azt az infót kaptam, hogy a 160 as Leier szerelt kémény jó lesz hozzá. Találtam egy kémény kalkulátort, ahol pedig legalább 220 mm-es kéményt írnak ehhez a kazánhoz. Tudja-e estleg valaki a pontos igazságot ebben a kérdésben. Túlméretezni sem akarom, mert az se jó, ha padig kicsi akkor meg főleg nem jó.