Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Amúgy csak azért érdekelt, mert a pusztán "elméletileg fellép magasabb hőfok" ill. "tizedmásodpercekig marad 10x fokon a víz (a laborban)" nem igazán fog segíteni egy 103 "fokos" termikus elfolyó tesztelésében. Mert hát mégiscsak onnan indultunk el, ezt nem kéne elfelejtenünk. Vagy rosszul gondolom?
Azon agyaltam itt a víz forrásának kitárgyalása közben, hogy hogyan alakul ki egy kazánban a 100 fokos víz illetve mikor. Abból indultam ki, hogy mikor fűtöm fel a kazánt szépen melegszik a víz felül, a hőmérők is ott vannak és a kazántest tapintásával is érzékelhető a jelentős különbség, gondolom ez a rétegződés miatt van. Na most mi van akkor ha el van zárva az elmenő-visszatérő? Elképzelhető hogy a kazán tetején elkezd forrni a víz az alján meg még hideg vagy langyos? Vagy önmagában elkezd gravitációsan keringeni amíg az összes víz fel nem forr és akkor van a bumm? Azért ez erősen elméleti kérdés :)
Teljesen lehült rendszer esetén nekem 2x indul a szivattyú míg állandósul a folyamatosan keringethető hőfok. Először 65 foknál indítja a szabályzó a szivattyút 10 fokos hiszterézissel, azaz az előremenő 55 fokra visszhűlésekor leállítja a keringetést. A visszatérő ilyenkor még csak 10-15 fokot emelkedik, a második löketnél viszont már a visszatérő hőfokától függ mennyinél álljon le a keringés. Ha a visszatérő eléri a 45 fokot akkor a szivattyú leállítása csak 50 fokos előremenőnél történik. A hőmérsékletek normalizálódásánál (75-80 fok) ezeknek már nincs jelentőssége, ilyenkor nálam az előremenő/visszatérő között általában 7-8 fok van, ez talán a radiátorok alulméretezéséből adódik.
A fenti számokhoz hozzátartozik, hogy a fütési rendszeremben kb. 80 liter víz van + a kazánban 120 liter.
Csak mellesleg. Neked sikerült már 103 fokot mérned? Komolyan érdekel, hogy ideális körülmények között az pontosan 101, 105 vagy éppen 103-e, ill. sikerült-e már valakinek megmérnie?
Nem, az nem kérdés, ugyanis mindenütt ugyanannyi. Te is viccelsz?:)
A légköri nyomás változhat, attól függően milyen magasan/mélyen vagy a tengerszinthez képest. A nyomás változhat, attól függően, hogy nyitott vagy zárt térben nézzük. Azonban a normál légköri nyomásállandó. Ez ugyanis a tengerszinten mért légköri nyomás.
Végül, mikor a visszatérő hőfoka is elég magas (55-60fok) , ekkor lezárom a primért is(de kb 2-3 mm-re legyen nyitva) ezután már tartja a hőt szépen/ ha szükséges a szekunderen adok hozzá még több levegőt.
Én is hőcs keresztül fűtök, de nekem sikerült 90-re felnyomni, igaz 55kw-os kazánnal. Ebben az üzzemmódban max 10 fok a hőlépcső.
Amikor először próbálod ki, meg lehet próbálni, hogy a ház ne kérjen semmit, és így felnyomni a puffit, a víz tágul egy kicsit a bizt szelepen keresztül, de utánna már mennek a magasabb hőfokok(nekem először 85ig ment a puffi, mostmár 95-ig fel tudom fűteni)
A fütésről: Én igy csinálom. Felső begyujtás, a csőtermó 30 C-on / őntvény- hősokk miatt/ később a csőtermó 60 C-ra állítva( vagyis ha a kazánba lévő víz eléri ezeket a fokokat, ekkor kattan a csőtermó és kell indítania a keringetőt. A két érték általában nem eggyezik, ezt ki kell tapasztalni)Ekkor a kazánba lévő vízfok le fog esni, ilyenkor a csőtermó is kikapcsolja a kergetőt, majd a víz megint fel fog menni a beállított értékig ekkor kezdődik előlről az egész.. ezt még feljebb kell vinni addig, hogy a kazánba a víz hőfok elérje a 70-80 C-fokot
Hoppá ezt eltévesztettem,elnézést.Láthatod a 31732 ben hogy 103fokot írtam.Ha ezen lovagolsz hát lovagolj.De azértz van 103 fokos víz ami úgy igaz, hogy visszahűl 100ra.
Ha elírás, elírás, de nem én, hanem te írtad el. Én arra válaszoltam, amit leírtál. 130 fokos víz nincs. Légköri nyomáson legalábbis.
Ha elírtad, akkor elég csak annyit válaszolnod, hogy: "hoppá, ezt eltévesztettem, elnézést". Vagy leesne a karikagyűrű az ujjadról, ha megtennéd?:)))
A 103 fok is érdekes egyébként, mert a víz forráspontja nem véletlen lett 100 fok. Normál körülmények között ha forralod a vized, nem tudsz elérni 103, 110 vagy bármennyi fokot pusztán azzal, hogy te ott akarsz tesztelni:)))
A "túlhevített folyadék" egy elég speciális kategória, nem valószínű, hogy termosztát tesztelésnél létre tudod hozni a laborkörülményeket:
7.3.8.2. A folyadék túlhevítése (forráspont fölé melegítése)
Egy igen gondosan kitisztított lombikot töltsünk meg előzőleg hosszabb ideig forralt, majd lehűtött vízzel! Az ilyen ún. "kiforralt" víz nem tartalmaz oldott gázokat. Helyezzünk a vízbe hőmérőt, és melegítsük a vizet keverés és lehetőleg rázkódás nélkül! A hőmérőről leolvasható vízhőmérséklet 100 °C fölé emelkedik anélkül, hogy a víz forrásba jönne. A túlhevített folyadék hirtelen jön intenzív forrásba. A forrás megindulása után a víz hőmérséklete 100 °C-ra süllyed vissza.
Megjegyzések - A túlhevített víz forrása gyakran robbanásszerűen indul meg. Ilyenkor a forró víz kifröccsenhet az edényből, a kísérletnél tehát indokolt a fokozott óvatosság. - A folyadékok túlhevülésének elkerülésére, illetve a tartós egyenletes forrás, a buborékképződés biztosítására ajánlatos az edénybe néhány darabka horzsakövet dobni.
az 1000 l -es pufferom a hőcserélőn keresztül fogom fűteni , mert amúgy fagyállózni kéne , de oda azért kell esbe (tudom így csak max 70 fokra fogom tudni felfűteni (ez az érték a tartály 2/3- ánál van)
de attól hogy esbe van benne nem lessz nagyobb a teljesítménye a kazánnak.
ha szelep lessz benne a hiányzó vízmennyiséget honnan veszi majd? mivel a szelep tartja a neki megfelelő hőfokot és zárni fog ,a szelep és a höcsi között lecsökken a mennyiség, ott vagy ahol a part szakad és kidobtag a szelep árát az ablakon