Üdv! Régebben rendeltem ledes irányjelzőt,csak hát ugye ki is kellett vennem,mert túl gyorsan villogott,mert ugye sima relé van benne.(Egyébként nagyon faszán nézett ki)Találtam olyan relét,amin lehet szabályozni,hogy milyen gyorsan villogjon az index.Valakinek valami tapasztalata e téren?
És még a legfontosabb kérdés,hogy melyik is pontosan az autóban az indexrelé?
Superb I-hez (2005) való Thule talpszettet és felújított generátort (AWX motorkódos 96kW PDTDI-hez) kínálok fel ilyen járművel rendelkező érdeklődőnek. Superb II-re csere miatt ezek nálam feleslegessé váltak.
Elsősorban a superb_2005@freemail.hu-n tudok válaszolni, fórumot ritkán olvasom.
Sebesség határolóról én még nem nagyon hallottam, értelmét sem nagyon látom, de nem ismerem a Superb rendszereit...
Szerintem lekormoltad a turbót, vagy eleve valamiért kormol a motor, bár ha azóta nem csinálta akkor ez nem valószínű. Minden esetre le kellene szedni egy állapotfelmérésre és takarításra. Ha mégis a kelleténél jobban kormol a motor akkor meg azt is meg kell szüntetni.
Turbós szabály különösen nem nagyon van az egy alapvető ökölszabályt leszámítva: hidegen nem hajtani, melegen nem leállítani és kész.
Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy amíg a hőfokmérő meg nem indul, pláne télen addig kerülni kell az intenzív gyorsításokat, és tartós országúti, vagy autópályás menet után 2-3 percig hagyni kell ketyegni alapjáraton mielőtt leállítanád, ha például betérsz egy pihenőbe vagy benzinkútra, hogy a turbó visszahűljön és nehogy ráégjen és rákokszosodjon a forró tengelyre az olaj, mert akkor hamar elhalálozik majd.
(ha országút után megvan az a pár perces városi menet akkor nem kell semennyit sem várni!)
(már) nem vagyok az a motor-szaggató típus, az előző autóm sem turbós volt, tehát "papásan" vezetek inkább, bár mindig ügyelek a forgalom dinamikájára.
Úgy emlékszem azonban, hogy a pihenőből továbbindulva kicsit, mintha visszafogottabb lett volna... s ez azt támasztja alá, amiről írsz is.
Akkor a sebességhatárolót ki is zárhatjuk, tehát nincs széria-elemként az autóban.
Azóta egyébként már mentem vagy ezer km-t, de nem jelentkezett a tünet.
(...és akkor veszek 1-2 turbó-leckét is... ha van fontos tudnivaló, szívesen veszem bárkitől)
Mit produkált a motor amikor nem akart 100 főlé menni? 100-ig minden olyan volt mint előtte és ott mintha falnak mennél vagy az alacsonyabb fokozatokban sem volt annyi erő amennyit megszoktál?
A leírás alapján sanszosnak tartom, hogy valamiért (szerintem turbó kormolódás, vagy valami hasonló miatt megszaladt a turbónyomás és vészüzembe állt az autó. Ez ilyenkor a leállítással és újra indítással deaktiválható és ha nem jön elő újra a probléma (pl.: a turbó geometriája kilazul és újra elkezd mozogni) akkor nem is áll vissza vészüzembe.
Nemrég lettem a tulajdonosa egy 2007-es, 1.9 PdTDI-nek.
Tempomattal kapcsolatos kérdésem lenne: nemrégiben utaztam valahová, ahol belőttem 100-ra.
Útközben aztán autópályára váltottam, ahol nagy meglepetésemre, nem akart 100 fölé menni... hiába nyomtam a gázpedált beljebb, nem történt semmi... addig-addig, hogy végül megálltam egy pihenőnél, hallgatóztam, szétnéztem a motorházban, de semmi.
Újra elindultam, de nem ment 100 fölé...kivettem üresbe, leállítottam, majd újra indítottam és akkor már ment minden, ahogyan kell...
Utólag az az érzésem, hogy valamiféle módon sebességhatárolót sikerült aktiválnom.
Már a megvétel előtt is olvastam a sebességtartó dolgairól, de az enyémben elvileg nincs sebességhatároló.
Az említett eset előtt babráltam a gombokkal, de nem volt tudatos, azóta sem tudom újra produlkálni...
Szóval van-e sebességhatároló ezekben, vagy nincs?
(azóta azt is tudom, hogy ha van, akkor ebből a funkcióból egy padló-nyomással vehető ki, de ezt akkor még nem tudtam...)
Azzal a leírással az a gond, hogy (valószínűleg egy nyers, szabad fordítás az eredeti nyelvből) végül a folyadékszint ellenőrzését álló motorral írja. Ilyenkor ~2-2.5literrel kevesebb megy bele a szükségesnél. A szintet ellenőrizni és beállítani járó motorral és a váltó P helyzetében kell, 30-45°C hőmérsékletű folyadék mellett.
Érdeklődtem, hogy mennyire megvalósítható ez itthoni körülmények között mert egyrészt érdekel is a dolog, meg azt is szeretném ha még menne egy jó ideig az általad említett nagyobb összeg vátó felújítás ráfordítása nélkül. Ezért gondoltam, hogy ha esetleg van egy pontos leírás és nem is bonyolult, akkor megpróbálnám. Nem, nem konkrétan váltós szaki. De még meg várom a röbbi hozzászólót is, hátha valaki csinált már ilyet, ha nem, akkor természetesen marad a márkaszerviz.
Én minden kocsimban cseréltettem a váltóolajat 100-nál,érdemes,ha hosszabb távon tervezel. Viszont otthon nem cserélném, bár a szerszámok megvannak, de láttam már szervízben is gányolt cuccot, otthon jellemzően lesz olyan, amit nem tudsz megcsinálni, és lesz valami, amit nem veszel észre. A szervíz garanciát ad, ha te cseszed el, sokban lesz.Mennyit spórolsz a munkadíjjon, 30-at?Mennyi egy váltó felújítás, 3-500?Megéri?A szomszéd autószerelő váltós?
Írtad, hogy olcsó olaj. Gondolom ez minőségben mutatkozik meg. Érdemes drágább olajat venni bele? Nem szeretnék ilyenen spórolni, ha valamivel többért olyan kerül bele amivel esetleg növelhetem a váltó élettartamát. Mit tanácsolsz?
Köszönöm a pontos leírást, és az alkatrész keresést!! Ezek a linkek amiket beszúrtál, nálam ismeretlen, nemlétező helyre mutatnak sajnos. Eszerint akkor a 19 liter olaj nem valós, de, hogy 13 literrel miért mondtak többet, azt nem tudom. Árban viszont jóval nagyobb összegre számítottam.
Az ATF kicserélése A leeresztőcsavart a tömítőgyűrűvel mindig ki kell cserélni → Eredeti alkatrészek elektronikus katalógusa. – A hidraulikaolaj-tartályt a járművön rögzíteni. – A zajcsillapítót leszerelni → Karosszéria-szerelési munkák; 50. jav.cs.. – Felfogóedényt, pl. -VAS 6208- aláhelyezni. – A leeresztőcsavart -1-es nyíl- kiszerelni. – Az ATF-et hagyni kifolyni. – Az új leeresztőcsavart -1-es nyíl- beszerelni és meghúzni meghúzási nyomatékkal. – Az ATF-ellenőrzőcsavart -2-es nyíl- kiszerelni. – A hidraulikaolaj-tartályt, pl. -V.A.G 1924- bevezetni az védőkupak egyik nyílásába -nyíl-, eközben a védőkupakot nem szabad benyomni felfelé. – AFT-et betölteni, amíg az az ellenőrzőfuratból kilép. – Az előválasztókart „P“ helyzetbe kapcsolni. – A motort beindítani, a fékpedált benyomni. – Álló helyzetben egyszer az összes előválasztókar-helyzetet átkapcsolni, ekkor kb. 10 másodpercig mindegyik helyzetet bekapcsolva kell hagyni. – Az előválasztókart „P“ helyzetbe kapcsolni. – A motort kikapcsolni. – Ezután az ATF-szintet ellenőrizni és kiegészíteni → Fejezet. Meghúzási nyomatékok Alkatrész Nm Leeresztőcsavar az olajteknőben1)→ Fejezet ATF-ellenőrzőcsavar az olajteknőben → Fejezet 1) Új csavart kell használni.
Akna van a háznál szerencsére, viszont a leírás érdekel, szívesen fogadnám!
Szomszédban van egy autószerelő, ha esetleg valami gond adódna :D egyébként biztos nem kezdenék bele egyedül én sem az említett szerelő nélkül, talán majd a 2. alkalomnál.
Láttam időről időre fel-fel bukkant, hogy cserélni szeretnék és cserélték is a gyári fejegységet. Egy ideig én is szerettem volna, minden lehetőséget körül jártam, és találtam egy transzmittert ami kerek 18 $-ba került, rendkívül jó minősége van mintha cd-ről szólna a zene, és ráadásul mindezt drót nélkül. Nagyon tudom ajánlani, itt egy magyar teszt videó a cuccról : https://youtu.be/wOtsbPYYd2w
Nem csak márkaszervizben lehet, de érdemes szerelőhöz vinni, bár nézhetek hozzá valami leírást ha akarod, de én ilyesminek már nem állnék neki otthon! Minimum akna vagy csápos kell hozzá!
"Egyébként a váltó nagyon szépen működik minden üzemmódban."
Ez igen nagy valószínűséggel így is lesz az első recsig, utána meg már csak vészüzem... vagyis: most még időben vagy a cserével, a hibás működésnél meg már elkéstél!