Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 52995

"melyik is pontosan az autóban az indexrelé?"

 

Ott a műszerfal közepén az a (piros ??) kapcsoló, amivel a vészvillogót kapcsolod.

Gondolom így már érted, hogy miért nem lesz jó hozzá a linkelt kacat.

 

Előzmény: imi290 (52994)
imi290 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 52994

Üdv! Régebben rendeltem ledes irányjelzőt,csak hát ugye ki is kellett vennem,mert túl gyorsan villogott,mert ugye sima relé van benne.(Egyébként nagyon faszán nézett ki)Találtam olyan relét,amin lehet szabályozni,hogy milyen gyorsan villogjon az index.Valakinek valami tapasztalata e téren?

És még a legfontosabb kérdés,hogy melyik is pontosan az autóban az indexrelé?

 

https://www.ebay.com/itm/12V-3-Pin-LED-Adjustable-Car-Flasher-Flash-Relay-For-Turn-Signal-Light-CF13-New/291836108187?epid=1380225842&hash=item43f2c99d9b:g:WkEAAOSwIgNXob3t&vxp=mtr ez az index relé amiről szó van

 

Köszi előre is.

 

Lost_Nick Creative Commons License 2017.11.05 0 0 52993

Sziasztok,

 

Superb I-hez (2005) való Thule talpszettet és felújított generátort (AWX motorkódos 96kW PDTDI-hez) kínálok fel ilyen járművel rendelkező érdeklődőnek. Superb II-re csere miatt ezek nálam feleslegessé váltak.

Elsősorban a superb_2005@freemail.hu-n tudok válaszolni, fórumot ritkán olvasom.

T.Szaby Creative Commons License 2017.10.31 0 0 52992

Szia! A vezetékelést is meg kell csinálni. 2005-ös szintén Classicnál meg kellett

Előzmény: Zsoca0922 (52991)
Zsoca0922 Creative Commons License 2017.10.30 0 0 52991

Sziasztok.

 

Utolag szerelnék be tempomat kart 2003as autoba. Classic felszereltség. A vezetékelés ki van alakítva gyárilag, vagy azt is meg kell csinálni?

 

Köszönöm a válaszokat.

TWdoktor Creative Commons License 2017.10.21 0 0 52990

Sziasztok!

 

Tapasztalataitok alapján mennyit fogyaszt városban az 1,4-es és az 1,8 TSI motorral szerelt S3?

Az 1,4-es elég ehhez a kasznihoz, vagy inkább válasszam a nagyobbat?

Ezeknek a motoroknak hányas a környezetvédelmi besorolásuk?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Ursu1 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 52989

Sziasztok!

 

Olyan kérdésem lenne, hogy egy Superb I -be beépíthető-e gyári motoros ülés? Eredetileg nem az van benne.

Vagy át kell kábelezni, hogy működjön?

Egy motoros ülésben lehetséges,hogy nem lenne benne légzsák, ülésfűtés?

 

Válaszokat előre is köszönöm: Ursu

 

 

 

 

zida Creative Commons License 2017.10.14 0 0 52988

"Turbós szabály különösen nem nagyon van az egy alapvető ökölszabályt leszámítva: hidegen nem hajtani, melegen nem leállítani és kész."

Én még annyit szoktam, hogy időnként a szokásosnál jobban pörgetem a motort a turbó miatt, hogy lemenjen a korom a lamellákról és ne ragadjanak meg. 

Előzmény: Octi19 (52986)
k 5.20 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 52987

Köszi a válaszokat és a tanácsokat.

Turbót egyelőre nem borítom szét, úgy nyugtázom az ügyet, hogy alkalmi eset volt.

Esetleg megejtek majd egy "kormolást", lesz autópályamenet Budapest-Miskolc útvonalon...

 

A sebességhatároló már az újabbakban benne van.

Értelme annyi, hogy aki nem bír a lábával, annak segítség lehet traffi ellen.

 

Előzmény: Octi19 (52986)
Octi19 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 52986

Sebesség határolóról én még nem nagyon hallottam, értelmét sem nagyon látom, de nem ismerem a Superb rendszereit...

Szerintem lekormoltad a turbót, vagy eleve valamiért kormol a motor, bár ha azóta nem csinálta akkor ez nem valószínű. Minden esetre le kellene szedni egy állapotfelmérésre és takarításra. Ha mégis a kelleténél jobban kormol a motor akkor meg azt is meg kell szüntetni.

Turbós szabály különösen nem nagyon van az egy alapvető ökölszabályt leszámítva: hidegen nem hajtani, melegen nem leállítani és kész.

Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy amíg a hőfokmérő meg nem indul, pláne télen addig kerülni kell az intenzív gyorsításokat, és tartós országúti, vagy autópályás menet után 2-3 percig hagyni kell ketyegni alapjáraton mielőtt leállítanád, ha például betérsz egy pihenőbe vagy benzinkútra, hogy a turbó visszahűljön és nehogy ráégjen és rákokszosodjon a forró tengelyre az olaj, mert akkor hamar elhalálozik majd.

(ha országút után megvan az a pár perces városi menet akkor nem kell semennyit sem várni!)

Előzmény: k 5.20 (52985)
k 5.20 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 52985

Üdv,

(már) nem vagyok az a motor-szaggató típus, az előző autóm sem turbós volt, tehát "papásan" vezetek inkább, bár mindig ügyelek a forgalom dinamikájára.

Úgy emlékszem azonban, hogy a pihenőből továbbindulva kicsit, mintha visszafogottabb lett volna... s ez azt támasztja alá, amiről írsz is.

Akkor a sebességhatárolót ki is zárhatjuk, tehát nincs széria-elemként az autóban. 

Azóta egyébként már mentem vagy ezer km-t, de nem jelentkezett a tünet.

(...és akkor veszek 1-2 turbó-leckét is... ha van fontos tudnivaló, szívesen veszem bárkitől)

 

 

Előzmény: Octi19 (52984)
Octi19 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 52984

Mit produkált a motor amikor nem akart 100 főlé menni? 100-ig minden olyan volt mint előtte és ott mintha falnak mennél vagy az alacsonyabb fokozatokban sem volt annyi erő amennyit megszoktál?

A leírás alapján sanszosnak tartom, hogy valamiért (szerintem turbó kormolódás, vagy valami hasonló miatt megszaladt a turbónyomás és vészüzembe állt az autó. Ez ilyenkor a leállítással és újra indítással deaktiválható és ha nem jön elő újra a probléma (pl.: a turbó geometriája kilazul és újra elkezd mozogni) akkor nem is áll vissza vészüzembe.

Előzmény: k 5.20 (52983)
k 5.20 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 52983

Üdv mindenkinek!

Nemrég lettem a tulajdonosa egy 2007-es, 1.9 PdTDI-nek.

Tempomattal kapcsolatos kérdésem lenne: nemrégiben utaztam valahová, ahol belőttem 100-ra.

Útközben aztán autópályára váltottam, ahol nagy meglepetésemre, nem akart 100 fölé menni... hiába nyomtam a gázpedált beljebb, nem történt semmi... addig-addig, hogy végül megálltam egy pihenőnél, hallgatóztam, szétnéztem a motorházban, de semmi.

Újra elindultam, de nem ment 100 fölé...kivettem üresbe, leállítottam, majd újra indítottam és akkor már ment minden, ahogyan kell...

Utólag az az érzésem, hogy valamiféle módon sebességhatárolót sikerült aktiválnom.

Már a megvétel előtt is olvastam a sebességtartó dolgairól, de az enyémben elvileg nincs sebességhatároló.

Az említett eset előtt babráltam a gombokkal, de nem volt tudatos, azóta sem tudom újra produlkálni...

Szóval van-e sebességhatároló ezekben, vagy nincs?

(azóta azt is tudom, hogy ha van, akkor ebből a funkcióból egy padló-nyomással vehető ki, de ezt akkor még nem tudtam...)

Ha van, akkor hogyan kell aktiválni?

Ha nincs, akkor mi lehetett ez a jelenség vajon?

409 Creative Commons License 2017.10.10 0 1 52982

Azzal a leírással az a gond, hogy (valószínűleg egy nyers, szabad fordítás az eredeti nyelvből) végül a folyadékszint ellenőrzését álló motorral írja. Ilyenkor ~2-2.5literrel kevesebb megy bele a szükségesnél. A szintet ellenőrizni és beállítani járó motorral és a váltó P helyzetében kell, 30-45°C hőmérsékletű folyadék mellett.

Előzmény: SzaporV (52976)
yak54 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 52981

Hali

 

Talán érdekes lehet, hogy a Waze navigáció már működik az Android Autó alatt.

(lehet hogy csak nekem új)

 

G

Ursu1 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 52980

Így talán érthetőbb: http://www.ursu.hu/atf.pdf

Ursu1 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 52979

Igen nem kicsit hiányos a leírás, mert a fejezetek alatt még van bővebb leírás, Ezt az ELAS-bol másoltam ki.

Nekem a váltó felújítás után a felújító emberkétől kérdeztük meg a szerelőmmel,hogy is kell csinálni.

Utána néztem meg az elsa-ban, és a teljes leírás alapján stimmelt.

 

Előzmény: 409 (52973)
SzaporV Creative Commons License 2017.10.10 0 0 52978

Érdeklődtem, hogy mennyire megvalósítható ez itthoni körülmények között mert egyrészt érdekel is a dolog, meg azt is szeretném ha még menne egy jó ideig az általad említett nagyobb összeg vátó felújítás ráfordítása nélkül. Ezért gondoltam, hogy ha esetleg van egy pontos leírás és nem is bonyolult, akkor megpróbálnám. Nem, nem konkrétan váltós szaki. De még meg várom a röbbi hozzászólót is, hátha valaki csinált már ilyet, ha nem, akkor természetesen marad a márkaszerviz.

Előzmény: Gadgetfan0 (52977)
Gadgetfan0 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 52977

Én minden kocsimban cseréltettem a váltóolajat 100-nál,érdemes,ha hosszabb távon tervezel. Viszont otthon nem cserélném, bár a szerszámok megvannak, de láttam már szervízben is gányolt cuccot, otthon jellemzően lesz olyan, amit nem tudsz megcsinálni, és lesz valami, amit nem veszel észre. A szervíz garanciát ad, ha te cseszed el, sokban lesz.Mennyit spórolsz a munkadíjjon, 30-at?Mennyi egy váltó felújítás, 3-500?Megéri?A szomszéd autószerelő váltós? 

Előzmény: SzaporV (52963)
SzaporV Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52976

Te mit javasolsz? 

Előzmény: 409 (52973)
SzaporV Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52975

Azért egyenlőre csak gyűjtöm az infót. :) 

Előzmény: 409 (52973)
409 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52974

Olyan olaj kell bele, ami megfelel a VW G 052 162 A2 minőségnek.

 

A diffibe G 052 145 S2 kell.

Előzmény: SzaporV (52972)
409 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52973

 

 Ha ezt így a leírás alapján megcsinálja, nem sok ideje marad annak a szerencsétlen váltónak.  ://

Előzmény: Ursu1 (52969)
SzaporV Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52972

Írtad, hogy olcsó olaj. Gondolom ez minőségben mutatkozik meg. Érdemes drágább olajat venni bele? Nem szeretnék ilyenen spórolni, ha valamivel többért olyan kerül bele amivel esetleg növelhetem a váltó élettartamát. Mit tanácsolsz?

Előzmény: Ursu1 (52970)
SzaporV Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52971

Köszönöm a pontos leírást, és az alkatrész keresést!! Ezek a linkek amiket beszúrtál, nálam ismeretlen, nemlétező helyre mutatnak sajnos. Eszerint akkor a 19 liter olaj nem valós, de, hogy 13 literrel miért mondtak többet, azt nem tudom. Árban viszont jóval nagyobb összegre számítottam. 

Előzmény: Ursu1 (52970)
Ursu1 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52970

Olcsó olaj+tömítés+szűrő:

http://www.ebay.com/itm/371924493460

 

Ursu1 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52969

Az ATF kicserélése A leeresztőcsavart a tömítőgyűrűvel mindig ki kell cserélni → Eredeti alkatrészek elektronikus katalógusa.     –  A hidraulikaolaj-tartályt a járművön rögzíteni. –  A zajcsillapítót leszerelni → Karosszéria-szerelési munkák; 50. jav.cs.. –  Felfogóedényt, pl. -VAS 6208- aláhelyezni.   –  A leeresztőcsavart -1-es nyíl- kiszerelni. –  Az ATF-et hagyni kifolyni. –  Az új leeresztőcsavart -1-es nyíl- beszerelni és meghúzni meghúzási nyomatékkal. –  Az ATF-ellenőrzőcsavart -2-es nyíl- kiszerelni.   –  A hidraulikaolaj-tartályt, pl. -V.A.G 1924- bevezetni az védőkupak egyik nyílásába -nyíl-, eközben a védőkupakot nem szabad benyomni felfelé. –  AFT-et betölteni, amíg az az ellenőrzőfuratból kilép. –  Az előválasztókart „P“ helyzetbe kapcsolni. –  A motort beindítani, a fékpedált benyomni. –  Álló helyzetben egyszer az összes előválasztókar-helyzetet átkapcsolni, ekkor kb. 10 másodpercig mindegyik helyzetet bekapcsolva kell hagyni. –  Az előválasztókart „P“ helyzetbe kapcsolni. –  A motort kikapcsolni. –  Ezután az ATF-szintet ellenőrizni és kiegészíteni → Fejezet.   Meghúzási nyomatékok Alkatrész Nm Leeresztőcsavar az olajteknőben1) → Fejezet ATF-ellenőrzőcsavar az olajteknőben → Fejezet
1) Új csavart kell használni.   

Előzmény: SzaporV (52968)
SzaporV Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52968

Akna van a háznál szerencsére, viszont a leírás érdekel, szívesen fogadnám!

Szomszédban van egy autószerelő, ha esetleg valami gond adódna :D egyébként biztos nem kezdenék bele egyedül én sem az említett szerelő nélkül, talán majd a 2. alkalomnál.

Előzmény: Octi19 (52966)
SzaporV Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52967

Láttam időről időre fel-fel bukkant, hogy cserélni szeretnék és cserélték is a gyári fejegységet. Egy ideig én is szerettem volna, minden lehetőséget körül jártam, és találtam egy transzmittert ami kerek 18 $-ba került, rendkívül jó minősége van mintha cd-ről szólna a zene, és ráadásul mindezt drót nélkül. Nagyon tudom ajánlani, itt egy magyar teszt videó a cuccról : https://youtu.be/wOtsbPYYd2w

Octi19 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 52966

Nem csak márkaszervizben lehet, de érdemes szerelőhöz vinni, bár nézhetek hozzá valami leírást ha akarod, de én ilyesminek már nem állnék neki otthon! Minimum akna vagy csápos kell hozzá!

 

"Egyébként a váltó nagyon szépen működik minden üzemmódban."

 

Ez igen nagy valószínűséggel így is lesz az első recsig, utána meg már csak vészüzem... vagyis: most még időben vagy a cserével, a hibás működésnél meg már elkéstél!

Előzmény: SzaporV (52965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!