Attól hogy kihagyták még lehetne ott. Ahogy Xe3 is írta valószínűleg azért hogy ne kelljen másik kábelköteget gyártani, hanem a régié is jó lehghyen a faceliftesekhez.
Nem korlátozzák, hanem ha sok az user rajta, akkor a használt aktív eszközök kevesek hozzá. Azért a 30 fölötti net még elég ritka szvsz.
A fix bérelt vonal meg megint más kategória, az ált. üzleti felhasználás.
Nekem speciel most 30 megás van, de még nem teszteltem, hogy mennyi az annyi és azt se nem tudom, hogy mennyi felhasnyálónak van ilyen, illetve azt sem, hogy hány szerver van, területi megoszlás szerinti, vagy egy központi, szóval fakk tudja pontosan mi és hogyan befolyásolja.
Nekem 20/10 digis netem van. Igaz a 20 az nem 120 de a 20 még nem csökkent le egyszer sem. Az épületben van 2 előfizető aki 40-est használja. Töltenek mint állat, (én is) és ott is állandóan maxon jön nekik.
Nem tudom mekkora lehet a gerinc, de a városban sokan ezt használják. Még nem hallottam panaszt, hogy korlátozták volna. Hogy csinálják?
Jajj, hát amikor kezdődtek ezek a 30-60-120 Mbps szolgáltatások, akkor olvastam egy tanulmányt, miszerint ezek kb 30 előfizetőig tarthatóak... Osszátok el:) Meg kb. a szerver elég kis sugarú körzetében.
Nagyon lazán el tudom képzelni, hogy azok a 2 V-ok valami kóbor áramok. Azt úgy tudod letesztelni, ha valami ellenállással lehúzod a szálat testre, s úgy mérsz a vezetékre. Ha az fix 2-3 V, akkor az lehúzva is annyi lesz, ha csak kóbor áram, akkor ott is 0-át fogsz mérni. Mondjuk 1k ellenállásnál 2 mA folyik, szóval azzal tutira beterhelhetsz.
A ködlámpa szálat lazán el tudom fogadni annak a kompatibilitásnak (ne kelljen új kábelkorbács a ráncfelvarrotthoz.
A maradék szálakat szintén el tudom fogadni a hiányzó extráknak (spriccelő, lámpatörlő, valamint az automata lámpakapcsoló érzékelője, bár nem tudom, hogy az gyárilag hol van).
Járó motornál elképzelhetőnek tartom, hogy kint van a 12V a tompítotton valami áramkorláttal amit a BSI szabályoz. Az arra kellhet neki, hogy hogy észrevegye a kiégett izzót.
Ezt úgy tudod letesztelni, ha szintén beterhelsz arra a szálra mondjuk egy izzóval. Ha világít, akkor nincs áramkorlát, ha nem világit akkor van.
Egy pluszos táp, egy test, két vezérlő bemenet (tompiba és ködbe), és a DRL kimenet, ami megy a refi szálra.
És a probléma ott van jelenleg, hogy a refi szálban -12V jelenik meg, ha jár a motor (a refi szál és az akksi pozitív sarka közé mérve 12 voltot látok).
Amíg ezen nem kerülök túl, addig nem is érdemes a többi problémára fókuszálni, mert így sosem fog menni (a vezérlő pozitívot küld a refi égőkbe).
Ha jól értem a vezérlőn van egy táp+,egy test és egy vezérlő jel bemenet?És ha csak a helyzetjelzőt kötnéd a vezérlőre egy feszültség stabilizáló elektronikán keresztül?Tompítottnál lehet a testet kapcsolják (vezérlő elektronika van benne)azért kapja meg a tápot direktbe csak tipp.
Szerinted nem vagyok vele forródróton kapcsolatban? Minden van, elvi bekötés, folyamatábra, minden, ami kell. Nemcsak termék van, szupport is van :)
De mit csináljunk, ha a nyamvadt macska csak nem akar a rajzoknak megfelelni... Most gondolkozunk (mármint főleg ő, én szállítom az adatokat).
A fórumba azért írom ezt le, mert lehet közöttetek (akár eddig read-only) tag, aki rávágja csípőből, hogy ez hogy van, mitől van, hogy van egyáltalán az égők menedzselése pugfalván, és így adhat olyan tippet, ami bejön.
Bár hogy őszinte legyek, nem tudok most olyan bekötést elképzelni, amivel a refi szálán lévő -14,4-et izolálni tudnám, és adhatnék rá +9-et... De nem is én vagyok a hozzáértő. Viszont ha valaki mondja, hogy ide oda mit kössek, azt megcsinálom. De kitalálni...
Függőlegesen az akksi oldalán lévő fő lámpatest csatlakozóinak száma, vízszintesen pedig a szituáció. A táblázat értékei a mért feszültségek, a testhez képest
Gyújtás nélkül mérve (akkun mért fesz 12,88V):
nincs lámpa kapcsolva helyzetjelző + tompított + reflektor
0 10,78 12,38 12,17
0,01 12,56 12,38 12,17
nulla végig, minden esetben
nulla végig, minden esetben
nulla végig, minden esetben
nulla végig, minden esetben
nulla végig, minden esetben
0 2,48 2,46 2,42
0 0,01 0,02 12,17
Járó motorral mérve (akkun mért fesz 14,4V körül):
nincs lámpa kapcsolva helyzetjelző + ködlámpa + tompított + reflektor
12,33 12,31 12,30 14,37 14,37
0,01 13,45 14,44 14,35 14,35
nulla végig, minden esetben
nulla végig, minden esetben
nulla végig, minden esetben
nulla végig, minden esetben
0 0 14,17 14,17 14,17
0 2,86 2,86 2,86 2,86
0 0,01 0,02 12,17 14,37
Tesztelés céljából, járó motornál, teljesen lekapcsolt világításnál bemértem a 9-es vezeték és az akksi + közé, és 14,45-öt kaptam.
Leszűrhető tanulságok:
Járó motornál az általam refi szálként azonosított 9-es csatin -14,45 V van.
Az 1-es csati a tompított szála. Kérdezem én, mit keres ebben a szálban 12,3V, amikor a tompi nincs bekapcsolva
A 2-es csati a helyzetjelző szála.
A 7-es csati a ködlámpánál kap feszültséget, pedig abban a lámpatestben nincs is ködlámpa...
Na, innen nem tudok továbblépni. A dobozom addig nyilván nem fog menni, amíg ezekre a drótokra csatlakozom...
Fogalmad sincs - mert nem úgy írtam le, hogy érthető legyen. Mea maxima culpa...
Csapó kettő (gyere, gondolkozz velem, kérlek! A megoldás tuti egyszerű, csak nem nekem ;)):
A 8 tűs csatlakozó a gyári tompi/refi/W5W/index kombóhoz, azaz a csepp alakú fő fényszórótestekhez tartozik. Ehhez jön az akksi mellől a biztidobozból összesen 9 ér (neked 10, a xenoné máshogy van, mibt a halogéné). (az ominózus 9. ér az első fázisos lámpákban még bennelévő ködlámpa ottfelejtett (?) vezetéke, amit Jean-Pierre-ék viccből bennehagytak a ráncfellvart, tehát már külön ködlámpás autókban.)
A DRL-nek ehhez csak úgy van köze, hogy a kis dobozzal ebből a 8 vezetékből 3-ra is rácsatlakozok. A nappali fény kimenetet a refi vezetékére kötöm rá, ezzel a refi égők dimmelve mennek. A dobozt még rákötöm a tompi és a ködlámpa szálára is, vezérlési célból (ha ebből a két szálból vmelyikbe áram kerül, a DRL lekapcsol, ahogy Martinka is írta. Szabály szerint a DRL nem éghet együtt semmi más főfényforrással). Szóval eddig 3 csatlakozási pont.
Aztán az egész doboz még megy a +12-re és a testre (nyilván relével, biztosítékkal, ahogy kell, de ez itt nem lényeg). 5 kábel összesen.
Eddig meg is vagyok, és álló motornál műkszik is rendesen (ha ráadom a tompit, elalszik a DRL. Ködlámpával nem lehet kipróbálni, mert a pugban ködfény csak járó motor mellett van). A bekötés tehát a gyakorlat szerint jónak tűnik.
A probléma ott van, amikor az autót beindítom. Ekkor ugyanis vmiért a drl elalszik. Ilyenkor, tehát járó motornál az van, hogy ha az egyik tápszálat bontom, a drl egy pillanatra felvillan, a bontás pillanatában.
Ahhoz, hogy a doboz megfelelően működjön, a refi (DRL) drótban vagy 0V, vagy 9V, vagy 12V lehet (9 a DRL-dobozból jön, 12 pedig ha húzom az indexkarnál a reflektort). A tompi és a ködlámpa szálban vagy 0, vagy +12V, a kapcsolók állásától függően.
Nos, álló motornál (gyújtáson, vagy anélkül, tökmindegy) ez rendben is van.
De járó motornál nyilván nem ez a helyzet. Vagy a refi-szálba kerül -12V, ami elég bizarr lenne, mert eddig nekem úgy tűnt, pozitívos a vezérlése mindennek (de mit értek én hozzá). Vagy még az lehet, hogy a két vezérlőszál (tompi, köd) vmelyikébe kerül vmi kóbor dolog... De az a poén, hogy a probléma akkor megvan, ha a két vezérlő szál nincs is bekötve, szóval gyanúsabb, hogy a refi-szállal van vmi.
Ezt fogom kimérni délután, ha addig nem szakad le az ég.
Gyanakszom az égők kiégését figyelő rendszerre egyébként, bár nem tudom, az pontosan hogyan műkszik. És mint írtam, tegnap a 8 vezetékből a testhez képest, bekapcsolt helyzetjelző mellett találtam egy +12, egy +10, és egy +2V-os szálat. A +12 a helyzetjelzőé, a másik kettőről fogalmam sincs (tompi magasságállítók? Vagy csak az egyikük?), de ez a két ismeretlen szál összesen pont (majdhogynem századvoltra pontosan) az akku aktuális feszültségét adják ki.