Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Martinka. Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55812

Ez jó kérdés, erre nekem is fel kell készülnöm. DRL megvéve, de egyelőre pihenőpályán... Ha egyszer valaki megépíti a vezérlését akkor talán be is tudom építeni. :/

Előzmény: ádibébi (55810)
vecserom Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55811

Nem tudom, hogy tudod-e használni a linket, de elméletileg ez a 307-es teljes kapcsolási rajza. De hogy a ráncfelvarrté vagy nem, azt nem tudom.

 

http://peugeot.mainspot.net/wiring307/

Előzmény: ádibébi (55810)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55810
A barna csati kiosztását meg azért vetettem fel, mert kiváncsi voltam, hogy a maradék lábakon mi van, és esetleg a drótok ellenőrzése céljából a csatin keresztül is meghajtanám a lámpákat. De ezt csak azért, hogy rájöjjünk, melyik pilácsot hogy kapcsolha a bsi.

Mivelhogy amíg a refi szálban lévő cuccot nem tudom izolálni, addig ebből nem lesz nappali fény... Barkácsolni meg annnnnnnyira nem akarok mostmár... Mármint lököst faragni, plusz lámpatesteknek. Pedig az már egyszerűbb lenne (bekötési szempontból). Bár ott is felmerül még némi kérdés, pl, hogy a tompi szálban nulla villany-járó motor esetén lévő 12,3 V nem foga-e egyből le is kapcsolni a drl szálat, tekintve hogy az már majdnem a névleges feszültsége. Szócal lehet, hogy a mosul vezérléséhez inkább a testszálon kéne csatlakozni...

Egyszóval meg kell tudom pontosan, hogy a 307 hogyan kapcsolja a lámpáit...
Előzmény: Zolysys (55806)
vecserom Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55809

Én próbálom eladni, csak a Vaterán más néven regisztráltam.

Előzmény: Martinka. (55777)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55808
Tudom!!! Csak helyeseltem, és örültem, hogy az elmélet egybevág azzal, amit a gyakorlatban ott találtam. (a ködben pl nem voltam biztos, de most már elhiszem azt is)
Előzmény: Zolysys (55806)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55807
A testekről nem tudjuk, hogy melyik melyik? (3-as, 4-es)
Persze mindez csak a drótok azonosításában segít, másban nem.

Azt valaki el tudná mondani, hogy mit mérek pontosan, ha drl modul NÉLKÜL, járó motor és lekapcsolt villany esetén az akksi+ és a refi szála között 14,4-et mérek? (drótok irányától függően + vagy -) A refi ilyenkor természetesen nem ég!
Előzmény: ádibébi (55805)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55806

Én a lámpa csatit írtam Ádi :):):):)

Előzmény: ádibébi (55805)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55805
Egészen pontosan! :))

Motortér, PSF1 elosztó, középső MR, azaz marron=barna színű csatlakozó (28 lábú):

2. Ablaktörlő

4. Duda
5. Ablaktörlő
6. Index
7. Test
8. Index

11. Helyzet
12. Helyzet
13. Köd



24. Köd
25. Refi
26. Refi
27. Tompi
28. Tompi


A maradék lábakat nem sikerült kiderítenem, nem említik a könyvemben...
Előzmény: Zolysys (55794)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55804

Ráadásul Ádi alvázszámát felhasználva dobta ezt a servicebox :)

Előzmény: citromheja (55803)
citromheja Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55803

Tudom. Csak nyomatékosítani akartam, hogy az általad ismert első verziós kábelkiosztása alkalmazható a ráncfelvarrtra is!

Előzmény: Zolysys (55802)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55802

Attól hogy kihagyták még lehetne ott. Ahogy Xe3 is írta valószínűleg azért hogy ne kelljen másik kábelköteget gyártani, hanem a régié is jó lehghyen a faceliftesekhez.

Előzmény: citromheja (55799)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55801

Nem korlátozzák, hanem ha sok az user rajta, akkor a használt aktív eszközök kevesek hozzá. Azért a 30 fölötti net még elég ritka szvsz.

A fix bérelt vonal meg megint más kategória, az ált. üzleti felhasználás.

Nekem speciel most 30 megás van, de még nem teszteltem, hogy mennyi az annyi és azt se nem tudom, hogy mennyi felhasnyálónak van ilyen, illetve azt sem, hogy hány szerver van, területi megoszlás szerinti, vagy egy központi, szóval fakk tudja pontosan mi és hogyan befolyásolja.

Előzmény: Martinka. (55800)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55800

Nekem 20/10 digis netem van. Igaz a 20 az nem 120 de a 20 még nem csökkent le egyszer sem. Az épületben van 2 előfizető aki 40-est használja. Töltenek mint állat, (én is) és ott is állandóan maxon jön nekik.

 

Nem tudom mekkora lehet a gerinc, de a városban sokan ezt használják. Még nem hallottam panaszt, hogy korlátozták volna. Hogy csinálják?

Előzmény: _Haszi_ (55798)
citromheja Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55799

 

A ráncfellvartba már nem megy bele a ködlámpa drótja, ha jól látom (8as csati hiányzik).

 

Tegnap láttam egy első verziós sw-t, aminél a lámpa búra belsejében volt ledszalag, mint az audikban. Az volt a helyzetjelzője... egész pofás volt.

Előzmény: Zolysys (55794)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55798

Jajj, hát amikor kezdődtek ezek a 30-60-120 Mbps szolgáltatások, akkor olvastam egy tanulmányt, miszerint ezek kb 30 előfizetőig tarthatóak... Osszátok el:) Meg kb. a szerver elég kis sugarú körzetében.

Előzmény: Martinka. (55797)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55797

Vidéken több ismerősöm is ezzel küzd. A városokban álltalában nem gond, de néha ott is előfordul, hogy nem tudnak megfelelő sávszélt adni.

Előzmény: tisvol (55796)
tisvol Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55796

"Ma egy kis cégnek is 100M-t kötünk be optikán."

Győrtől 10 km-re dolgozom. 2 M-nél NEM TUDNAK nagyobb sávszélességet biztosítani. A 21 században....

Előzmény: Törölt nick (55772)
Xe3 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55795

A francia mérnőki elme csodái :)

Nagyon lazán el tudom képzelni, hogy azok a 2 V-ok valami kóbor áramok. Azt úgy tudod letesztelni, ha valami ellenállással lehúzod a szálat testre, s úgy mérsz a vezetékre. Ha az fix 2-3 V, akkor az lehúzva is annyi lesz, ha csak kóbor áram, akkor ott is 0-át fogsz mérni. Mondjuk 1k ellenállásnál 2 mA folyik, szóval azzal tutira beterhelhetsz.

A ködlámpa szálat lazán el tudom fogadni annak a kompatibilitásnak (ne kelljen új kábelkorbács a ráncfelvarrotthoz.

A maradék szálakat szintén el tudom fogadni a hiányzó extráknak (spriccelő, lámpatörlő, valamint az automata lámpakapcsoló érzékelője, bár nem tudom, hogy az gyárilag hol van).

Járó motornál elképzelhetőnek tartom, hogy kint van a 12V a tompítotton valami áramkorláttal amit a BSI szabályoz. Az arra kellhet neki, hogy hogy észrevegye a kiégett izzót.

Ezt úgy tudod letesztelni, ha szintén beterhelsz arra a szálra mondjuk egy izzóval. Ha világít, akkor nincs áramkorlát, ha nem világit akkor van.

Több ötletem nincs :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ádibébi (55790)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.22 0 0 55794

1. tompított
2. helyzet
3. test
4.test
5.index
6.refi
7.magasságállító szabályzó
8. köd
9. magasságállító test

Előzmény: ádibébi (55793)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55793

Egy pluszos táp, egy test, két vezérlő bemenet (tompiba és ködbe), és a DRL kimenet, ami megy a refi szálra.

 

És a probléma ott van jelenleg, hogy a refi szálban -12V jelenik meg, ha jár a motor (a refi szál és az akksi pozitív sarka közé mérve 12 voltot látok).

 

Amíg ezen nem kerülök túl, addig nem is érdemes a többi problémára fókuszálni, mert így sosem fog menni (a vezérlő pozitívot küld a refi égőkbe).

Előzmény: Roleee80 (55792)
Roleee80 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55792

Szia!

Ha jól értem a vezérlőn van egy táp+,egy test és egy vezérlő jel bemenet?És ha csak a helyzetjelzőt kötnéd a vezérlőre egy feszültség stabilizáló elektronikán keresztül?Tompítottnál lehet a testet kapcsolják (vezérlő elektronika van benne)azért kapja meg a tápot direktbe csak tipp.

Előzmény: ádibébi (55791)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55791

Szerinted nem vagyok vele forródróton kapcsolatban? Minden van, elvi bekötés, folyamatábra, minden, ami kell. Nemcsak termék van, szupport is van :)

 

De mit csináljunk, ha a nyamvadt macska csak nem akar a rajzoknak megfelelni... Most gondolkozunk (mármint főleg ő, én szállítom az adatokat).

 

A fórumba azért írom ezt le, mert lehet közöttetek (akár eddig read-only) tag, aki rávágja csípőből, hogy ez hogy van, mitől van, hogy van egyáltalán az égők menedzselése pugfalván, és így adhat olyan tippet, ami bejön.

 

 

Bár hogy őszinte legyek, nem tudok most olyan bekötést elképzelni, amivel a refi szálán lévő -14,4-et izolálni tudnám, és adhatnék rá +9-et... De nem is én vagyok a hozzáértő. Viszont ha valaki mondja, hogy ide oda mit kössek, azt megcsinálom. De kitalálni...

Előzmény: Ambree (55788)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55790

No srácok, íme, amiket mértem:

 

(táblázatot kéne írnom, de ugye az itt nem megy.)

 

Függőlegesen az akksi oldalán lévő fő lámpatest csatlakozóinak száma, vízszintesen pedig a szituáció. A táblázat értékei a mért feszültségek, a testhez képest

 


Gyújtás nélkül mérve (akkun mért fesz 12,88V):


 

       nincs lámpa kapcsolva      helyzetjelző          + tompított              + reflektor

  1.           0                               10,78                    12,38                        12,17
  2.           0,01                          12,56                    12,38                        12,17
  3.                                            nulla végig, minden esetben
  4.                                            nulla végig, minden esetben
  5.                                            nulla végig, minden esetben
  6.                                            nulla végig, minden esetben
  7.                                            nulla végig, minden esetben
  8.           0                                 2,48                      2,46                          2,42
  9.           0                                 0,01                      0,02                        12,17

 

 

Járó motorral mérve (akkun mért fesz 14,4V körül):

 

 

         nincs lámpa kapcsolva      helyzetjelző          + ködlámpa           + tompított              + reflektor

  1.           12,33                        12,31                       12,30                    14,37                      14,37
  2.           0,01                          13,45                       14,44                    14,35                      14,35
  3.                                            nulla végig, minden esetben
  4.                                            nulla végig, minden esetben
  5.                                            nulla végig, minden esetben
  6.                                            nulla végig, minden esetben
  7.           0                                 0                            14,17                    14,17                       14,17
  8.           0                                 2,86                         2,86                      2,86                         2,86
  9.           0                                 0,01                         0,02                    12,17                       14,37

 

 

Tesztelés céljából, járó motornál, teljesen lekapcsolt világításnál bemértem a 9-es vezeték és az akksi + közé, és 14,45-öt kaptam.

 

Leszűrhető tanulságok:

 

  • Járó motornál az általam refi szálként azonosított 9-es csatin -14,45 V van.
  • Az 1-es csati a tompított szála. Kérdezem én, mit keres ebben a szálban 12,3V, amikor a tompi nincs bekapcsolva
  • A 2-es csati a helyzetjelző szála.
  • A 7-es csati a ködlámpánál kap feszültséget, pedig abban a lámpatestben nincs is ködlámpa...

 

 

Na, innen nem tudok továbblépni. A dobozom addig nyilván nem fog menni, amíg ezekre a drótokra csatlakozom...

 

 

 

 

Szabad a gazda.

 

 

 

Előzmény: ádibébi (55778)
Smíró Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55789

"Műszakira elvitted már? Nekem is 28.-án lesz 4 éves, talán még emlékszel, hogy egy napon vettük a verdáinkat :)"

 

persze, hogy emléxem:-) 28-án viszem... Én is bízom benne, hogy nem lesz gond:-D

Előzmény: bambipug (55751)
Ambree Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55788

Te Ádi, és Homemade Attilát nem lehet megkérdezni?

Nem adott valami leírást? Bekötési diagrammot? :-S

 

Előzmény: ádibébi (55784)
Ambree Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55787

Ha piros vagy fehér között kell választani, akkor inkább a piros. Szerintem.

Előzmény: Sas-307 (55785)
Spiler307 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55786

Sziasztok!eladó 6.7. pótülés swbe!25000Ft.

Sas-307 Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55785

Ambree emlékszel rá hogy a teszt 3008-as ami nálatok volt milyen színkóddal rendelkezett? Babylon piros??

 

Jó lenne látni egy ilyen színt élőben, ez a szín fut meg a gyöngyházfehér - szerinted??

 

Thx!

ádibébi Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55784
Home made. Attila, Szeged környékéről.

Ezzel az infóval nem jutunk előrébb. De nem ez az első doboza, amit csinált, és pl neki is ilyen műxik a saját (asszem) rönójában.

Most megyek méricskélni, felirom, hogy gyújtáson és járó motor mellett melyik szálon mi jön ki. Aztán azonosítom a szálakat a könyvből.

Előzmény: Ambree (55783)
Ambree Creative Commons License 2011.02.21 0 0 55783

A DRL kit típusát...

Előzmény: ádibébi (55782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!