Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aamen Creative Commons License 2001.08.22 0 0 67
elvtarsak,

ajanlgatnak itt egy feleves otajtos sx xsara90 hdi-t, 3.4 misiert, van benne tizezer kilometer. igazabol, en egy 110-esre gondoltam, es nem feltetlenul xsarara, inkabb 307-esre, de akarhogy is szamolom, a fenti sara ugyanigy felszerelve 1 misivel tobbe kerul, az pedig nagyon sok penz.
mit gondoltok:
- nem gyanusan olcso? (kereskedo arulja, aszondja, hogy a bank elvette az elozo tulajtol, merthogy nem fizette a reszletet)
- chiptuninggal elvileg ki lehet hozni belole 110 lovat. nem lenne-e korrektebb eljaras ratenni a 110-es toltolevegohutojet? esetleg kombinalni... atc-n kivul ki foglalkozik ilyesmivel, a gyari garancia lenne fontos.

hali,

aamen

KKCS Creative Commons License 2001.08.16 0 0 66
Hello!
Napra pontosan két évesen 52000 km után adtam el a Citroen Xsara kombim. (1,6 8v)Kímélő vezetés mellet 7,5 l/100km volt a fogyasztása vegyes (főleg városi)használatban, de ugyanennyit evett hosszútávon is 160-180 közt, vagy hegyi úton "égetve". A gyorsulása jónak érződik, pl. az apám Toyota Avensis 1,6 vvti-ének gyorsulása sokkal rosszabnak tűnik. Én is mentem vele 200-al, sőt a Róma - Nápoly autópályán egy kb 20 km-es lejtőn 215-el is. A szervíz költségek alacsonyak, olajcserénként 10000 - 15000 Ft. Ez, ha figyelembe vesszük a 20000 km-enkénti szervíz intervallumot, elenyészően kevés. Viszont most jön a feketeleves. Sorozatos hibák kezdtek előjönni kb 2 hónapja. Folyatta a váltó olajat, elromlott a központi zár (100000) elszállt mindkét hűtőventillátor (ami olyan primiív megoldással volt a Xsara I-en megcsinálva, mint egy Dácsia.) (2 x 70000 a motor + 2 x 13000 a lapát=166000) Tehát kifizettem a 300000 Ft-ot a szervízdíjjal, és úgy gondoltam, ideje búcsút mondani a Xsara-nak. Egyébként nem akarok általánosítani: a barátom berlingójában 240 000 km van, olaj és fékbetét cserén kívül még semmit sem kellet csinálni vele. Csak azért nem vettem Xsara II-őt, mert nem teszik az eleje. Ha valakinek bármi kérdése van, keressen meg a rightwing@freemail.hu
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.08 0 0 65
1.8 16V-es az már SX Plus felszereltségű!
Előzmény: MaRTiNuS (64)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.08 0 0 64
A sima Citroenes topicba elég sok Picassos van bbks már rakott fordulatszámmérőt az övébe asszem 12990+fa a kisker ára.

Gyári hifit meg nem azért vesz az ember, mert jó, hanem, hogy legyen kormányról való vezérlés meg sebességfüggő hangállítás.

Előzmény: Epoilacoda (63)
Epoilacoda Creative Commons License 2001.07.26 0 0 63
:-)
Jovo heten megyek erte, ugyanez, ugyanilyen szinnel - pedig azt mondtak, a tiziano voros nem tul nepszeru!

Csak gyari radiot nem rendeltem bele: a radio-magno nem a mufajom, a CD-re meg azt mondta a kereskedo, hogy cool cucc, hogy a kormanyrol birizgalja az ember, csak eppen szolni nem szol tul jol. Inkabb vegyek 120 helyett 60-ert egy szepen szolot, es hozza egy CD tarat a masik 60-ert - azutan szol fel napig, nem kell birizgalni se a kormanyrol, se mashogy...

ElC.

Előzmény: deRosa (62)
deRosa Creative Commons License 2001.07.20 0 0 62
Udvozlet Mindenkinek,

Tegnap este ota kis csaladunk is belepett a
Citroen Xsara Picasso (1.8 16V SX Tiziano Voros)
taboraba.

Eddig ket erdekes es talan elvegzendo ujitasrol
olvastam a topicban:
- hangszorocserek (rendeltem bele gyari 1CDs
radiot) + zorgesmentesites (bar nalunk meg nem
jelentkezett ugye)
- fordulatszammero

Van valaki, akinek az autojan megtekintheto
valamelyik vagy mindketto?

Udv,
deRosa

Porter Creative Commons License 2001.07.19 0 0 61
Igen, ez tipushiba (nalam is volt).
Nem volt zavaro, egyszer-ketszer bevillant nehany percre a legzsak kijelzoje - a kotelezo szervizlatogatas soran fel ora alatt megoldottak a problemat a szevizben.

A 40.000-es szervizem eleg huzos volt a 20 ezressel osszehasonlitva, majd 50e forintot hagytam ott (mondjuk fekbetet-csere, meg ilyenek). A 60.000-es kb. ugyanott volt.

Ja, es meg egy negativ dolog ugrott be a Xsara-val kapcsolatban: az elso feltengelyem gumiharangja kiszakadt, vagy kiragta valami allat - a potlas meg valami tizenezer forintba kerult - a Xsara-k gumiharangja ugyanis eleg specialis, egy extra femlemez van rajta.

Előzmény: Rolandoo78 (60)
Rolandoo78 Creative Commons License 2001.07.18 0 0 60
Szia!

Nekem is pont ugyanilyen autóm van, igaz 1 évvel fiatalabb. Azért írok, mert érdekelne, hogy neked is volt-e gondod a légzsák visszajelzőkkel a műszerfalon? Állítólag az ülés alatti érzékelők nem bírják a strapát(a Citroen Pásztor szerint ez szériahiba). Egyébként nagyon imádom a kocsit, remélem sokáig húzza majd gond nélkül. Ja és még egy kérdés: mi várható a 40000-res szervízen? Hova érdemes vinni?

Kösz!

Előzmény: Porter (59)
Porter Creative Commons License 2001.07.17 0 0 59
Nekem egy 2,5 eves Xsara I 1,6 8v Coupe-m van (aut. klimaval), ujonnan vettem, most 66e km van benne.

Meg soha nem hagyott ott az uton, 2-3 kisebb elektromos hibaja volt csak, amit alt. 5 perc alatt orvosoltak a szervizben (ventillator megallt=relecsere, meg ilyenek). A riasztom (nem gyari, GT, viszont a gyari szervizben raktak bele) azonban 5-szor ment tonkre.

Valaki emlitette a magassagot - en 198 cm vagyok, es igen, zavar a helyhiany a labnak - de ezt csak az elso hosszu autopalya-menet utan vettem eszre. Ha "csak" 190 cm lennek, nem lenne baj.

A klimaja nekem tetszik, hosszu tavon jol tartja a homersekletet - indulas utan neha azonban tulsagosan is befut.

A fogyasztast tankolas utan utana szoktam kalkulalni - a 7,7 es 7,9 l erteket oramu pontossaggal tartja a gep, 2,5 eve tudom, hogy 630 es 650 km kozott be fog villani a sarga es lyenkor altalaban 50 l megy bele. (30% autopalya, 30% orszagut es 40% varos, klima).
A rekordom 9 l - telen, varosban es kis tavolsagok mellett. Autopalyan folyamatos 150-es tempo mellett 7,5 l.
A tankolassal egy dologra kell vigyazni - ha az utolso 200 km-t folyamatos tempoban, autopalyan vezeted (es persze nem az M7-esen), akkor csak az utolso nehany liternel gyullad ki a sarga - egyszer megszivtam igy, 25 km utan megallt a motor, hala istennek egy kis lejto segitett, igy a maradek 2 km-en pont elgurultam a benzinkutig, es a toltooszloptol 20 meterre allt csak meg az auto.

Menetteljesitmeny: a 13,3 s nullarol szazra nem mond sokat - a szubjektiv gyorsulasi erzes jo, a motor nem erotlen. A 200-at egyebkent megfutja a kocsi, csak kell neki 5-6 km - es a motor itt meg csak 5600-at porog.

A stabilitasaval elegedett vagyok, normalis hasznalat mellett nehezen provokalhato a futomu. A vizes tesztpalyan is jol viselkedett, inkabb alulkormanyozott tulajdonsagokat mutatott. Es ha mar valasztan lehet, akkor inkabb Xsara, mint A4 kombi - ez utobbi feneket kb. dupla olyan nehez volt megfogni a rantopad utan.

Osszegezve, elegedett vagyok a geppel, csak egy dolog nem tetszik benne: 120 folott nagyon hangos hajtaszajok jonnek belole - ha sokat mesz autopalyan, ez egy ido utan nagyon idegesit.

Egyebkent gondolkodtam a nyar elejen, valami nagyobb kocsira valtok, de szerintem a Xsara tul jo auto ahhoz, hogy annyiert eladjam, mint amennyit kinaltak erte. Igy valoszinu jovo tavaszig marad meg.

obga Creative Commons License 2001.07.17 0 0 58
Gondolom újabban használod a klímát! Valahol a kondenzvíznek le kell csöpögni...
Rolandoo78 Creative Commons License 2001.07.16 0 0 57
Sziasztok!

Van egy Xsara I-em másfél éves, és újabban vízfoltokat fedezek fel alatta a garázsban reggelre. Elképzelhető, hogy a klímától van? Tudtok segíteni, hogy mi baja lehet, vagy rohanjak egyből a szervízbe? Egyébként nagyon elégedett vagyok vele, remélem ez sem túl komoly.
Köszi.

tarnol Creative Commons License 2001.06.22 0 0 56
Sziasztok,

kinéztem egy 1.816V-t. Szerintetek, mi az amit feltétlenül meg kell nézni a Xsara-n. Olvasgattam az előző hozzászolásokat így egy-két dologgal már tisztában vagyok. Esetleg lenne valaki, aki eljönne velem "vizsgálodni".

Köszi: tarnol

N.fero Creative Commons License 2001.06.21 0 0 55
Szia bvsc!

Az amit írsz, végülis 1 kerregés, amit hallasz, de kimozdulnak a mutatók is, vagy csak a km óráé, ez változó. Ez igy szofverhiba, elvileg a szervizben meg kellene tudni csinálni, illetve nem tudják sehol az országban. Ezt a citroënnél is tudják (hogy van ilyen hiba, azt is tudják, hogy szofverhiba, de nem tudják a megoldást) ne foglalkozz vele. Az automata klíma érdekesen viselkedik, a beállított höm. próbálja tartani, ezért van, hogy hol erősen fúj, hol alig. Főleg télen amikor megy a fűtés, vagy ha beállítod a klímát 18-20C-ra, szellőzésnél vagy ajtónyitás után dolgozik mint az "állat". Ennek szvsz ilyennek kell lennie.De tényleg nem gyengéscke klímával az 1.4-s, amúgy jól megy, de klímával küszködik.

Csaó

Előzmény: bvsc (53)
igazi hős Creative Commons License 2001.06.21 0 0 54
Szia bvsc,
1.4I és automata klíma: hogy érzed, nem gyenge egy kicsit?
Előzmény: bvsc (53)
bvsc Creative Commons License 2001.06.21 0 0 53
Sziasztok!
Xsara 1.4i kocsim most 1 éves,mindössze 10e km-el és igazan kulonosebb gond nem volt vele, most ajanlanak egy garancia meghosszabbítási szerzödést (1 év + garancia, 2 év + Asistance)- erdemes ezzel foglalkozni szerintetek vagy nem?
A szervizben tipushibakent a kormanyszervo kompresszor gyakori meghibasodasat es elektromos hibakat emlitettek.
Nehany kerdes: mi okozza a muszerfal alól gyujtasráadáskor idönként hallható elektromotor hangot -ekkor a km-óra mutatója enyhén rezeg. a szervízben fogalmuk sincs (jellemző), megneztem a SAGEM (ez lathato halvanyan az órán) lapjat az Interneten itt beszelnek valamiféle "léptetőmotorrol" - de nem igazan értem a francia szöveget! Ezek szerint talán nincs is kilométerspirál csak valami elektronikus jeladó(?). Ha valaki többet tud erröl a témáról, úgy tegye közkinccsé!
Más az automata klima jl müködik, de, hogy mikor mit csinál az teljesen rejtély - hol zúg a ventilátor mint az állat, majd lekapcsol - visszakapcsol látszólagos logika nélkül. Ami még furcsa a kocsi szellöztetése kikapcsolt ventinél, nulla!
Az idönkénti leállásrol már a Picassonál olvastam, ez marha jó (visszakapcsolás, fékezés, klímaventi megy, kuplung be -motor le!)különösen kanyarban, mert kormányszervó nélkül még egy kamiont is könnyebb befordítani!
Oszy1.816v Creative Commons License 2001.06.20 0 0 52
Sziasztok,

Koszi az infokat, majd megirom milyen a tipus. Kanyarban jol viselkedik a tipus??? Ez fontos szamomra:)))

Udv
Oszy

Előzmény: Tripletheader (48)
N.fero Creative Commons License 2001.06.19 0 0 51
Helló!

A hétvégén 23.-án Citroën találkozó lesz Szakályban, mindenkit szeretttel várunk, programot tudok küldeni, egész napos lesz!

Csaó

I. Blasius Creative Commons License 2001.06.19 0 0 50
"de ez ebben a kategoriaban sajna megszokott."

Azért ez enyhe túlzás, hogy egy minden alsóközépkategóriás autó zörög. Manapság szvsz maximum egy miniautónak illene zörögnie.

Előzmény: Tripletheader (48)
aamen Creative Commons License 2001.06.19 0 0 49
hat ha ez a kategoriaban mexokott..
egy devu lajost akarok lecserelni egy sarara, de ha ez a zorges normalis..
a lajos legalabb nem csorog-zorog. csak lenne belole normalisan felszerelt, meg dizel.

hali,

aamen

Előzmény: Tripletheader (48)
Tripletheader Creative Commons License 2001.06.19 0 0 48
arhoz kepest nagyon korrekt. nekem volt xsara 1 is, ocsem osszetorte, lett xsara 2. a motor alapjaban veve rendben van, bar a klima nagyon zabalja. parasztsag, h kisporoltak belole a hatso 2 hangfalt. es a belseje telleg csorog-zorog, de ez ebben a kategoriaban sajna megszokott.

- th

Előzmény: Oszy1.816v (46)
igazi hős Creative Commons License 2001.06.19 0 0 47
Az ára helyett először nézd meg az alapfelszereltséget: 4 légzsák, ABS, automata légkondi, plusz egy csomó elektromos bigyó. És persze egy modern motor. Szerintem a felszereltségéhez határozottan jó az ára.
Előzmény: Oszy1.816v (46)
Oszy1.816v Creative Commons License 2001.06.19 0 0 46
Sziasztok,

Edesanyam rendelt egy Xsara 1.6 16v-t, elvileg holnap megjon. A felszereltseget nem tudom de a 3,5mill nem sok erte??? Esetleg van valakinek jo vagy rossz tapasztalata a kocsival? (remelem csak jo lesz:))

Udv
Oszy

deRosa Creative Commons License 2001.06.19 0 0 45
Hello,

Egy hozzaszolas, es egy kerdes:

Xsara 2 1.6 16V kombit jelenleg szinte lehetetlen
kapni, elkapkodtak. Ha ma rendel valaki,
szeptemberi gyartasra veszik fel, oszre lesz
auto. Tegnap szerettem volna +rendelni... :-(

Viszont elgondolkodtattak a Picasso-n, mint
alternativan, holott eltokeltem Break-re faj(t)
a fogam. Van valakinek erre vonatkozo jo/rossz
tapasztalata?

Udv,
deRosa

aamen Creative Commons License 2001.06.18 0 0 44
a valakit erdekel, van mar a xsara 110 hdi-nek is ara, plusz 190e a 90 lovashoz kepest. forras: http://autoszalon.citroenauto.hu/xsara.htm

hali,

aamen

N.fero Creative Commons License 2001.06.18 0 0 43
Szia gerion!

Talán igazad van, DE az 1.4-s 75LE-s motor 1 p*csköszörű, az öregeknek, megfontolt kényelmes utazáshoz való. Nekem is van xsara I, ami 1.6-os még a "régi" motorral, 1 éves. Szerintem jól megy láthatsz korábbról hozzászólást hogyan. A fogyasztása 4 személy, tele csomagtartó, klíma 130-140-s tempó - sztrádán 300-km-n át - 6,4 liter. Azt hiszem ez jó. A kivitellel, a műanyagokkal lehet hogy vannak ghondok, de az ár-értéket vesszük figyelembe akkor az jó. Gondold át, a 16V motor már tuti jó hidd el . Ha tudod próbáld ki, változni fog a véleményed. Látogasd a "sima" Citroën és a PSA topicot sok mindent meg tudsz onnan is.

Csaó

Előzmény: gerion (42)
gerion Creative Commons License 2001.06.13 0 0 42
Nekem Xsara-I 1.4-em volt, tavaly cseréltem le. 45e km-t mentem vele, ennek jó kétharmadát városban.
A kocsi 75Le motorja irgalmatlanul gyenge volt, viszont rendesen fogyasztott.
A kocsi formára nagyon tetszett, nagyon jól kézre esett minden, a kényelemmel sem volt gond. Fék és futómü ehhez a motorhoz bőven jó volt.
Gondot okozott viszont (és végül ezért adtam el) az utastér csapnivaló minősége. Zörgött, zizegett, nyekergett minden. Ez ellen az autórádióval igyekeztem védekezni, de azután besokalltam.
Másik gond a terhelhetőség volt. Ez alatt azt értem, hogy ha már hátul is ült egy felnőtt, a csomagtartóban meg volt két szimpla sporttáska, akkor a kocsi háta rendesen leült, a hátsó sárvédők meg össze-vissza verték magukat a döccenőkön. Végül leszedtem őket. A kocsi motorja 3 felnőttnél már teljesen kifulladt.
A Xsara II-t nem vezettem, csak ültem benne a szalonban, mert 1.6 16V motorral papíron jónak tünt. Amikor azonban ugyanazokkal a béna műanyagokkal találtam szemben magamat, mint a sajátomban, akkor otthagytam az egészet.
Egyébként összességében az autó minősége a kedvező árral arányos volt, továbbá igazi meghibásodást, leállást egyet sem produkált, így azért lebeszélni sem akarok róla senkit.

G

Előzmény: Bezso (39)
N.fero Creative Commons License 2001.06.13 0 0 41
Helló Mindenkinek!

2001. június 23.-án kerül megrendezésre a VIII. Citroën Márkatalálkozó Szakályban (Tolna Megye). Egész napos,változatos, kellemes szórakozást igér az egész családnak (gyerekeknek is).

Akit érdekel mailen küldöm a programot, mert kicsit hosszú ide beírni!

Csaó

N.fero Creative Commons License 2001.05.28 0 0 40
Helló Xsara tulajdonosok!

Én tulajdonosa vagyok 1 xsara 1.6i 8V, 1 éves autónak.Olvastam többféle véleményt, de csatlakozom azokhoz, akik meg vannak elégedve vele. Jó a fogyasztása 140-150-s tempónál teljes terhelés (sztrádán némezországig) mellett, klímával 6,4 lit.,városba 8 fölé még nem ment, télen sem. ABS is van benne, de a 20.000-km-s szerviznél tökélestes volt, mint az új.

Nyitottunk egy citroëneseknek topicot, mert a PSA nagyon vegyes és főleg CX tulajdonosok vannak. Nézzétek meg,gyertek oda. Csak ennyi, hogy Citroën. Szervezünk találkozó június végére aki tud jöjjön, többet ott már leírtam, vagy a citroen.hu honlap fórumában.

Csaó

Bezso Creative Commons License 2001.05.07 0 0 39
Beültem egy Xsara-ba, amelynek a kormány magassága és az ülésmagassága is állítható volt, de a 190 cm feletti magasságomhoz nem sikerült úgy beállítani, hogy a kormány ne akadályozza a térdem. Igaz, menni nem tudtam vele, mert úgy lehet, hogy nem zavar volna annyira a kormány.

Másoknak nincs ilyen problémája?

bvsc Creative Commons License 2001.04.23 0 0 38
Sziasztok XSARA-sok!
-Adott egy 10 hónapos, mindossze 7500 km-t futott Xsara 1,4i. Látszolag minden
rendben van de az aktualis szervizre figyelmezteto jelecske
(csavarkulcs szimbolum) egy idő óta 0-t mutatgat es egy "F" hibakod
(?) is megjelenik rövid idore. Mit jelenthet ez, hatha ismeri valaki a HIBAKÓDOKAT? Ez szerintem más Xsarat hajtót is érdekelne, különben meg
nem szeretnem, ha a szervizben jol megszivatnanak!
-A 10ezres szervízről van vaklakinek tapasztalata (CPásztor)
-Az automata klímát sikerült valakinek télen hűtésre állítva bekapcsolnia? - A gyári automata klima előttem egy rejtély, hogy mikor mit csinál és talán elég gyengécske is - vagy csak nálam?
udv.KT
I. Blasius Creative Commons License 2001.04.16 0 0 37
Nekem is furcsa volt eleinte a 30 ezres olajcsereintervallum, de végül is az autósújságok manapság a 20 ezres intervallumvallumra azt írják, hogy átlagos. Miért ne lehetne a Pug valamiben jobb az átlagnál? Másban úgysem jobb:))
Előzmény: mb001 (36)
mb001 Creative Commons License 2001.04.14 0 0 36
Tényleg klassz ez a 30e. vagy 2 éves olajcsere intervallum, csak sajnos egyetlen olaj sem tudja ezt, még egy Pug-ban vagy Xsara-ban sem.
Ennek a nagyvonalúságnak meg leginkább a motor látja kárát.
Előzmény: I. Blasius (31)
berzol Creative Commons License 2001.04.14 0 0 35
Valaki lemérné nekem az 5 ajtós Xsara csomagtartójának szélességét és mélységét (és esetleg a magasságát a kalaptartóig)?
atita004 Creative Commons License 2001.04.09 0 0 34
Ma megijesztett Xsarank!! Miután leállítottam a motort és kivettem a kulcsot, nem aludt el a fedélzeti computer világítása. Semmi nem volt rajta csak világított. Visszatettem a kulcsot, gyújtást adtam rá, aztán megint kivettem, és elaludt a fény. Gondolom semmi komoly, de 1 kicsit idegesít. Csinált már ilyet másnak is?
SPS Creative Commons License 2001.04.03 0 0 33
Ez a fogyasztás-dolog érdekes az 1.6 8v -nél, mert nekem 1500 km alatt (tél, hideg, 90 % autópálya átlag 160 km/h -val) a fogyasztás 8,3 volt. Azért az nem olyan rossz, nem ?

Üdv,

SPS

mccheese Creative Commons License 2001.04.03 0 0 32
Az autópályán történő 150km/h-s haladást nem nevezném sportos igénybevételnek.

Mcc

Előzmény: berzol (13)
I. Blasius Creative Commons License 2001.04.03 0 0 31
Elég ellentmondásos a Pug-nál ez az olajcsere dolog. A Frédi- Béni, ahol vette, azt mondta, hogy nem árt 15 ezrenként/vagy 1 évenként olajat cserélni benne. Nemrég volt a 6 ezres első olajcserén a Pug Fábiánnál, ott azzal köszöntek el, hogy 2 év múlva, vagy 30 ezer km-nél hozzuk újra. A kocsi digitális számlálója szintén 30 ezerre jelzi a szervízt, egy csavarkulcs ikonnal. De, hogy ez olajcserét jelent-e, vagy mást is, azt nem tudom. Arra sajnos nem emlékszem, hogy a használati utasítás mennyit írt.

De levonva a következtetést, ha nem hajtja szét az ember a kocsit, elég 30 ezrenként olajat cserélni benne, de mivel ez nem fog 2 év alatt összejönni neki, így a 2 év lesz az irányadó.

Előzmény: igazi hős (30)
igazi hős Creative Commons License 2001.04.03 0 0 30
Ebben a 30 ezres olajcserében biztos vagy? Csak mert a ZX-ben ugyanezt a motort 10 ezrenként kell szervízeltetni. Nem lehet, hogy 15 ezrenként olajcsere, 30 ezrenként szervíz?
Előzmény: I. Blasius (28)
atita004 Creative Commons License 2001.04.03 0 0 29
1etértek. Aki teheti, inkább 16V motort válasszon!! De ezt már korábban is leírtam...
Előzmény: I. Blasius (28)
I. Blasius Creative Commons License 2001.04.02 0 0 28
Szerintem nem érdemes 1,6-os 8V-s Xsarat venni, a motorja elég ósdi. A húgom 206-os Pug-jában ugyanilyen motor van, városban 10 felett, autópályán 8 körül eszik. Kizárt dolog, hogy az új motor ennél ne tudjon jobbat (nem nagy kunszt). És emellett nem egy sprintbajnok. Egy előnye van a 8V-s motornak: a Pug-nál 30000 km vagy 2 év (elvileg) az olajcsereperiódusa, az Autó 2 viszont azt írta, hogy az új 1,6-os Xsara 20 ezrenként szorul olajcserére. Ez valamennyit enyhít a fogyasztás okozta többletköltségen.
SPS Creative Commons License 2001.03.30 0 0 27
Csak fölhozom, mert eléggé mélyre került ! Jó hétvégét, SPS
SPS Creative Commons License 2001.03.27 0 0 26
Én is erre gondoltam, hogy
"Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék."
De mivel
"Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )"
ezért nem értem. Amúgy ha egy kocsiban ABS van, és emiatt jelentösen nöne a fék elhasználódása, akkor azt valószínüleg úgy is méreteznék. Szerintem. ;-)
A tárcsacsere ideje függhet a betét keménységétöl; ha puha a betét, akkor a tárcsa nem kopik annyira, és fordítva.

Üdv,

SPS

igazi hős Creative Commons License 2001.03.27 0 0 25
Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék. (Ha ABS nélkül blokkol, akkor -mivel nem súrlódik- nem kopik a betét, csak a gumi, de az nagyon :-))
Egyébként az új egyhatosnak gyengébbnek tűnik a motorfékje (ez némiképp logikus is), ez plusz a kellemes menetteljesítmény indokolhatja az erős betétkopást. A tárcsák pedig nem örökéletűek, elvileg minden 2-3. betétcserénél azt is cserélni kell (nem csak a Citroënnél, minden típusnál), csak itthon ezt gyakran "megspórolják".
A Xsara I felszereltsége gyengébb a II-énél, de annyival olcsóbb is volt.
berzol: nem Xsara, de közel 10 éves a ZX-em (május 3-án lesz 8 éves): az elmúlt 2,5 évben előre-nem-tervezett szervízen csak egyszer volt, de az is "csak" fényezés. (Előttem keresztbe fordult egy Volvo és én a korlátot választottam a becsapóds helyett.) A futómű elég gyorsan "kopik", az első 100,000 km-en belül kellett lengéscsillapítókat cserélni és féltengelyeket felújítani, ez részben a lágy rugózás hibája (meg a magyar utaké és a jobb lábamé). A "régi" Xsara valószínűleg ilyen szempontból hasonló lehet, az új rugózása sokkal keményebb, ez itt pozitívum lehet...

igazi hős, akinek még nincs XsaraII 1.6SX kombija, pedg nagyon szeretné :-))))))))

Előzmény: borgasz (23)
SPS Creative Commons License 2001.03.27 0 0 24
Én kíváncsi lenék arra, hogy az ABS-töl miért kopnak el hamarab a fékalkatrészek, nem is beszélve a városi használatról ... SPS
Előzmény: borgasz (23)
borgasz Creative Commons License 2001.03.26 0 0 23
NetMan

igen láttam, nos elég vékonyak voltak...:(
azt modták a szervízben, hogy az ABS miatt meg mert szinte csak városban használom az autót ez nem meglepo.
Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )

Borgasz

Előzmény: NetMan (22)
NetMan Creative Commons License 2001.03.26 0 0 22
Nekem 60 000-nel kellett kicsérelni az első fékbetéteket. A tárcsa még nem kopott el, még jó az eredeti.
Ez persze múlhat a fékezési szokásokon ill. a szervizen is...(láttad a betéteket?).

NetMan

Előzmény: borgasz (19)
atita004 Creative Commons License 2001.03.25 0 0 21
Nem tudja vki, tenap mit alkotott a Xsara T4 és kicsiny csapata Korzika Rallyn?
Pénteken láttam az Euerosprton az összefoglalót, de tegnap a válogatott meccs miatt lemaradtam róla... Szóvala pénteki gyorsaságik után dagadt a mellem, vagy a kis Xsarank kipfozott bátyója nemcsak hogy helytállt, de vezetett is az 1. nap után... :-)))
Előzmény: SPS (20)
SPS Creative Commons License 2001.03.24 0 0 20
Hátha így hétvégén többen szólnak hozzá, meg hát el ne süllyedjen már ez a topick ! SPS
borgasz Creative Commons License 2001.03.22 0 0 19
Sziasztok!

Tegnap vittem el a XsaraI-t húszezres szervízre.
Ki kellett cserélni az elso fékbetéteket mert igencsak el voltak kopva.
A szerelok megnyugtattak, hogy ez természetes és a negyvenezres szervíznél még a tárcsákat is ki kell majd cserélnem a következo betétgarnitúrával együtt...
Ez nem túl rentábilis...

Borgasz

atita004 Creative Commons License 2001.03.21 0 0 18
:)))))
Előzmény: SPS (17)
SPS Creative Commons License 2001.03.20 0 0 17
Lehet, hogy hülyének fogsz nézni, de csak most jut eszembe, hogy a Xsara II az egy kombi volt. Igy viszont már természetesen számomra is másképp néz ki a dolog.

Üdv,

SPS

Előzmény: atita004 (16)
atita004 Creative Commons License 2001.03.19 0 0 16
Hát, nem tom. Mondom, én vezetgettem mind2t egy pár hónapon át, de nekem a II sokkal szimpatikusabb. Vagy lehet, hogy az I-ben kétféle 1.6os mtor volt? Mert akkor nem ugyanarról beszélünk... :-)
Mindenestre én jobban élvezem a 2t, szerintem az I nem volt túl dinamkus, ez viszont már harap. Csak vmit kéne kezdeni a sebességleszabályozó-automatikával, mert 200nál tovább nem engedi az autót, pedig akkor még csak 5500-at fordul, tehát még van benne vagy egy 10es.
Előzmény: SPS (15)
SPS Creative Commons License 2001.03.19 0 0 15
Kedves atita004,

ez a rádió-dolog elszomorít, mert nekem kellene fedélzeti számítógép, de a HiFi nem gyári lenne benne ;-) !

Ez a menetteljesítmény azt jelenti, hogy én hajtottam egy Xsara II -öt (1.6 16v 110 Le) pár tíz kilométert városon belül, és a gyorsulása - érzésre ! de ez fontos amikor mész ;-) - ugyanolyan volt, mint a késöbb használt I -esé (1.6 8v 90 Le).

Üdv,

SPS

Előzmény: atita004 (14)
atita004 Creative Commons License 2001.03.16 0 0 14
SPS: a fedélzeti száítógépet csak rádióval lehet rendelni, és fordítva.
Ja, és hogyhogy ugyanolyan az új és a régi 1.6-os menetteljesítménye??? Pl. gyorsulás: I:14mp, II:9,5mp!!! Az tény, hogy a II 8 körül fogyaszt (klímával ez lehet 9 is), de sokkal(!) jobban megy.
Ha az I tetszett, a II-t imádnád...

Berzol: nekünk az utóbbi időben volt egy Xsara I-ünk, most van egy Xsara II-nk (hiába, anyám, teljesen belezúgott), de egyikkel sem volt semmi probléma. Pedig Xsara I már futott 45 e km-t. (Persze a nagyobb költségek mindig késább jönnek ki.)

ZP: a fentiekből kiderül hogy énmár vezettem mind2t, és szerintem a II-es tényleg stabilabb lett. És azt már nem is ecsetelgetem, hogy mekkora a különbség pl a két 1.6-os motor között...

Üdv!

berzol Creative Commons License 2001.03.14 0 0 13
Én is érdeklődöm a Xsara Break iránt. Mint sok más emberben, bennem is előítéletek vannak a francia kocsik iránt. A Xsara esetében a futóművet emlegetik legtöbbször, de nem világos, hogy akik panaszkodnak rá, azok milyen vezetési stílus mellett érezték a hátrányait. Egy kombit, főleg családi célokra használva nem szokás sportos igénybevételeknek kitenni.

Mi a helyzet a megbízhatósággal? Mindig azt mondják, hogy mostmár jók a Citroenek (francia autók). Ezt mondták 10 éve is, és azt mondják minden új modellnél, hogy mostmár tényleg jó.

Előzmény: ZP (9)
SPS Creative Commons License 2001.03.13 0 0 12
Mielött valaki félreérti, természetesen a 8 szelepes és a 16 szelepes motor közötti "menetteljesítményben ugyanazt" - ahogy korábban írtam - úgy kell érteni, hogy az elöbbi egy Xsara I -esben van, az utóbbi egy II -esben !

Amúgy tudja-e valaki, hogy lehet-e fedélzeti számítógépet beépített autórádió nélkül szereltetni ?

Üdv,

SPS

SPS Creative Commons License 2001.03.10 0 0 11
ZP,

ehhez tényleg ajánlani tudom a PSA - stb topickot, ott több mint kimerítö válasz(oka)t kaphatsz a kérdéseidre.

pete_sampras,

Igen, láttam én is ilyen kocsikat, de én maximalista vagyok. A klíma legyen höfokszabályozós, másnéven automata; és legyen a kocsiban fedélzeti számítógép is.

Üdv,

SPS

pete_sampras Creative Commons License 2001.03.10 0 0 10
SPS,
Multkor kivancsi voltam a hasznaltauto arakra, megvettem az Auto Tradert. Ebben lattam egy 3 ekmt futott 1.6i (nem 16V) regi Xsarat (2000 oktoberi volt) klimaval, ABS-sel meg mindennel ami kell. Az ara 2.69 MFt volt. Nagyon jo ajanlatnak tunt. Ugyhogy keresgelj, biztosan talalsz 1.6 8V motorosat teljes extraval.
Udv.
pete
ZP Creative Commons License 2001.03.10 0 0 9
Sziasztok!

Az Alfa és a Skoda oldalakról ruccantam át hozzátok .

Nézegetek egy családi kombit, a Xsara Break is ott van a versenyben.
Egy két kérdés:

Mi az aaz önkormányzó hátsó és a pseudo-McPherson első futómű?

Tényleg jobb a 2-es Xsra futóműve? Az 1-esé kritikán aluli, stabil, de mindig azt érzem, hogy a kasztni leszáll a futómű fölül. Állítólag a szélesebb nyomtáv, mag a 142-os kerék javított rajta.

Köszi az infókat!

ZP

SPS Creative Commons License 2001.03.09 0 0 8
Naszóval,

amit én kimazsoláztam, az az, hogy az 1.6 16v 110 LE motor átlag 8.5 körül fogyaszt és menetteljesítményban, stb. ugyanazt tudja, amit a 8 szelepes, de az csak 7.5 körül fogyaszt. Nem egy nagy különbség, de most már csak az újabbat lehet kapni, és ez persze drágább.

Bárki szerint mennyi esélyem van arra, hogy a mostani 1.6 16v SX felszereltséget (höfokszabályzós klíma, szervo, 4 légzsák (ebböl elég lenne kettö is)), + fedélzeti kompjuter ! megkapom egy 1-2 éves, 8 szelepes motorral szerelt Xsarában ?

Én, mint már írtam, egy Xsara I -et nyúztam 1500 kilométert és az is tetszett. Ha a felszereltség meglenne ...

Üdv,

SPS

ReRack Creative Commons License 2001.03.08 0 0 7
Azér még gyorsan leírnám, hogy kolleganő céges 1-es xaráját vezettem 2x Győrig meg vissza, hát nem volt feledhetetlen élmény... Szerintem kicsit hangos volt de lehet, hogy csak a kevés km. miatt, a fogyija sem volt nagyon kevés, az indexhangtól meg be lehetett dilizni...

Re

SPS Creative Commons License 2001.03.08 0 0 6
Jó'vanna, megyek ... ;-) SPS
turbo2 Creative Commons License 2001.03.07 0 0 5
Kersgélj tartalom szerint ha sok a többi citró.
Előzmény: SPS (-)
Diravi Creative Commons License 2001.03.07 0 0 4
Nezz at a PSA topikba, ber mennyire is 'nem komalod'. Az 1.6i 16-rol pl. nemregiben esett szo, raadasul nehany Xsara tulaj is probalja enyhiteni a Citroen CX (es BX/XM) tulsulyt :)
Előzmény: SPS (3)
SPS Creative Commons License 2001.03.07 0 0 3
Köszi ;-) !

Ez se' kutya hozzászólás, de azért másvalaki ???

SPS

tuff Creative Commons License 2001.03.06 0 0 2
szia SPS!

irtam neked a céges email-re de nem válaszoltál, mondjuk az is lehet, hogy rosszul
emlékeztem :)
de ezek szerint akkor az indexest használod...

az Xsara-król nem tudok mit mondani, csak amit már telefonon is, meg azt, hogy nekem
annyira nem tetszik, de hát ez izlés kérdése...

más autó nem jön be ennyiért ?
peugeot 206 ?
vagy majd nyáron a 307 ?

vic

SPS Creative Commons License 2001.03.06 0 0 1
De hogy még 1-es sem ... :-(((((((((((((
SPS Creative Commons License 2001.03.05 0 0 0
Ennyire 0 azért nem lehet a téma ... :-((( SPS
SPS Creative Commons License 2001.03.05 0 0 topiknyitó
Sziasztok mind !

OFF

Tudom, hogy van a "nagy" PSA-stb topick, de abban inkább (már amit át tudtam olvasni a rettentö sok információ között) nagyobb Citroenek vannak; és volt már Xsara 2 -es topick is, de az meg elsüllyedt.

ON

Ki mit tud (föleg akinek van) az 1.6 -os, 16 szelepes 110 lóerös motorról ? Mennyit fogyaszt, biztosítás ? Mióta szerelik a Xsarákba ?
Van-e valami tipikus nyügjük ezeknek az autóknak, stb. ?

Ebböl is látszik, hogy nekünk még nincs, de tervezzük, és szeretnék róla több infót.
Mentem egy Xsara I -es, de 90 lóerössel már 1500 kilómétert, kényelmes volt, a fogyasztása is jó volt, de volt egypár apróság (nem elég sebességfüggö szervó, nagyon billegett sávváltáskor, ilyenek) ami nem tetszett.

Egyenlöre ennyi, remélem lesz info, üdv,

SPS

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!