Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414057

>Azok a mocsok, szemét utasok busszal akarnak utazni!

 

A kedves utasok utazni akarnak, sosem mondták, hogy busszal. Ekkora utastömegnél a fenntartható megoldás csak kötött pályás lehet, még ha nem is föltétlenül vonat.

Előzmény: manhattani (414043)
benbe Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414056

Csakhogy a döntés nem ez. Ha vasutat akarunk Kőszeg és Szombathely között, akkor a kőszegi buszos ráhordás azért elég nagy butaság. Inkább a vonal visszaépítése lehet megoldás, ami sok pénz. Azt kell eldönteni, hogy lesz-e egyszer pénzünk rá, és ha igen, akkor addig megy a párhuzamosság, utána fölszámoljuk, ha pedig nem lesz sose pénz rá, akkor lehet eldobni a vasutat.

 

Mi lett volna, ha 1996-ban, amikor a Bézéket alig sikerült megtölteni az esztergomi vonalon, nem volt még Suzuki és dezurbanizáció sem igazán, fölszedik a pályát? Akkor az elmúlt 15 évben is a mostanihoz hasonló, vagy mégsúlyosabb dugóban ülnénk itt Észak-Budán, megoldásra való esély nélkül.

 

Az a csapda, hogy látszólag buszokkal gyorsabban és olcsóbban lehet fejleszteni, de ez csak nagyon rövid távon igaz. Itt a 10-es úton azért nő minden határon túl a dugó, mert az emberek szoknak le a buszról (Volánról és vonatpótlóról egyaránt), mert a zsúfoltság elviselhetetlen számukra, időben pedig nem rövidebb, mint kocsival. Az emberek úgy várják vissza a vonatot, mint a messiást, és aligha lehetne 20 új busz bedobásával (ez kb. 2 milliárd forint beruházás) föllelkesíteni őket.

Előzmény: pavarotti (414053)
benbe Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414055

Állításod igaz, de attól, hogy színessel írod, még cseppet sem lesz releváns. Totál nem ide tartozik, lényegtelen, fölösleges, álszent, megtévesztő, propagandaízű marhaság.

 

Ugyanis a Volán által használt utak jelentős részén velük összemérhető vagy kisebb számban járnak további nehéz járművek, a jelentős többség személygépjármű, ami alig okoz úthibákat. Az úthibáknak tehát jóval több, mint 2%-áért felelősek a buszok, mégis csak valamivel több, mint 2%-ban járulnak hozzá az utak fönntartásához.

 

Egy mellékvonalon döcögő Bézé nyílván a vonalon keletkezett pályahibák 98-100%-áért felelős a mai teherforgalmi helyzetben, viszont az adott vonalra fordított fenntartási költség több, mint tízszeresét fizeti meg. A közös teherviselés tehát nem valósul meg. Úgy könnyű kihozni a nyereséget, hogy 20-50-szer kevésbé kell kivenni a részesedést a fenntartásból. Szeretnék társulni egy pékséggel, ahol ők veszik az új kemencéket, ők fizetik az áramot, viszont annyi pizzát süthetik ki náluk, amennyit csak jólesik, akkor is, ha az ő péksüteményeik elkészítését akadályozom ezzel. Ez egy jó üzlet lenne - és kb. ez a Volán státusza a közúton belül. Az autósok fizetik, de az autósok szopnak a 30-cal döcögő, a teljes utat elfoglaló sárga doboz miatt, amit lehetetlen kielőzni.

Előzmény: trizs77 (414047)
pavarotti Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414053

Ezt már kb. 1000x kitárgyaltuk.

A lényeg, hogy el kell dönteni, és a döntésért felelősséget vállalni, hogy akarunk-e pl. Szombathely és Kőszeg között vasutat.

Ha igen, akkor ne járjon sűrű buszjárat ugyanott, hanem Kőszegen és Szombathelyen hordjon rá a busz a vasútra, illetve legyen kombinált jegy/bérlet.

Ha nem, akkor pedig zárjuk be ott a vasútüzemet, ne költsük feleslegesen a 100milliókat.

Szerintem köztes megoldás nemigen van, illetve közgazdasági értelemben felesleges pénzpocsékolás.

Illetve fontos megjegyezni, hogy "nem" esetben is célszerű gondoskodni arról, hogy a távolsági forgalomban (még..) be nem zárt Szombathely állomásra épeszűen, ütemesen/vonathoz csatlakozva el lehessen jutni busszal..

Előzmény: manhattani (414043)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414052

Nem. A vasutat is különböző társaságok használják, nem csak úgy egyszerűen a vasút.

Ez olyan, mintha azt írnám, hogy a közlekedési lámpákat, utakat gépjárművek használják...

Előzmény: trizs77 (414047)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414051

Buszokra nem tudom mennyire igaz, de egy kamion kb 40.000 személyautóval egyenértékű elhasználódást jelet az útnak. Ha ennek arányában vennék ki a részüket a finanszírozásból, akkor mindenki jól járna, csak kamion alig lenne az utakon....

Előzmény: manhattani (414023)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414050

20-as vonal Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414049

Egyre több "buszbeállót" csinálnak uniós pénzből.Most intermodális csomópontnak hívják.

Előzmény: manhattani (414045)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414048

OFF, ha már kérdezted...

Ha mindenki mindenre felelne, amire van (ilyen) véleménye, akkor már összeomlott volna a fórum a hozzászólások számától.

Szerény véleményem szerint akinek nincs igazi mondanivalója, az ne nyomja meg a "válasz" gombot.

Előzmény: manhattani (414046)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414047

Majd ha az utak, közlekedési lámpák, útszéli bokrok vágása is a Volánhoz számolódik el, akkor lenne értelme a dolognak.....

 

 

------------------

 

Az utakat, közlekedési lámpákat, stb.   N E M  a Volán használja.

Hanem ők is.

Kb. 2%-ban.

 

A vasutat viszont CSAK a vasút használja.

Előzmény: Ashi Valkoinen (414021)
manhattani Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414046

Már, csak itt, nyolcszor-tízszer cáfolt, vagy teljesen hamis "érvekre" mit felelnél? Újabb cáfolatot? Látod, hogy teljesen hatástalan.

Előzmény: DJ. Bakter (414037)
manhattani Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414045

A villamosítást, ugye, a vasút jegyárbevételéből csinálnák? Nem úgy, mint a buszbeállót :-))

Előzmény: 20-as vonal (414044)
20-as vonal Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414044

Ide lenne jó a gysev kombinált bérlete,meg mihamarabb villamosítani.

Előzmény: M63 010 (414041)
manhattani Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414043

>Szombathely és Kőszeg között pofátlanul lenyúlta az utasok 90%-át!

 

Azok a mocsok, szemét utasok busszal akarnak utazni! Az a mocsok, szemét busz meg elviszi őket!

Közben a Volánnak azt kéne tennie, hogy kiállít egy embert minden buszmegállóba, és az odamenő utasoknak elmagyaráztatja, hogy neki el kell gyalogolnia a vasútállomásra, "nem érdekel, hogy messze van!!", és vonattal utazni, igaz, Peti? "Nem érdekel, hogy oda nem megy vonat!!"

Előzmény: M63 010 (414041)
M62-166 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414042

Buszon is pisálhatsz menet közben, csak a többi utas nem fogja díjazni :-) Vagy egy túlméretes pelenkába teszed akkor meg nem tud róla senki :D

Előzmény: schlumbergerrrr (414040)
M63 010 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 414041

Szombathely és Kőszeg között pofátlanul lenyúlta az utasok 90%-át! Sajnos az adottságok (egy helyközi bérlet 86/90%-os térítéssel vs teljesárú helyi bérlet Szombathelyen és Kőszegen vagy 67,5%-os diákbérlet) miatt az utasoknak jóval olcsóbb lett a busz. Sunbyi módon fél Kőszeget végigjárta, döglődésre kényszerítve ezzel a helyijáratot, ami az idén végleg kiszenvedett. :( Szombathelyen meg minő pech/szerencse a buszállomás 500 méteres környékén van a legtöbb iskola.

Előzmény: Törölt nick (414030)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414040

A vonaton lehet pisálni menetközben. A buszon hogy van ez?

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414037

Egyre gyakrabban látom ezeket a gagyi képeket a topicokba belinkelni.

Most komolyan, az ilyen hozzászólóknak van ennyi szabadideje, amit az ilyen képek keresésével tölt, vagy be van készítve előre a muníció? :(((

Előzmény: htibor (414034)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414036

Szerintem a vasút a versenyt elsősorban az igénytelen gördülőállománnyal veszítette el.

A volánoknak azért sikerült azért innen-onnan buszokat venni, a vasútnak kocsikat nem, vagy nem elégséges mennyiségben sikerült. De ha még sikerült is, az is csak pár évig volt üdítő, utána elkoszolódtak takarítás, karbantartás hiányában (posta Bhv, halbi).

Előzmény: Törölt nick (414035)
htibor Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414034

"Van olyan kapacitáskorlát, kilométer teljesítménykorlát a busznál, ami pl a vasúton nem teszi lehetővé a utasvonzó kínálati, de legalább az igények kielégítését szolgáló menetrendet? 

 

Olyan sokkot, amit 2007 ben 2009 ben a vonalbezárások, a 2008 as postabiciklis Szabó Pál okozta 10% vonatszámcsökkentés, vagy a 2012.04-15-i 400 vonat törlése a 2800 ból, olyat átélt a Volán?

Ekkora egyik pillanatról a másikra sokkterápiát nem alkalmaztak."

 

 

Előzmény: Törölt nick (414033)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414032

"1990 előtt nem ennyire kevés kocsival jártak ,akkor nem voltak ennyire rövidek  a vonatok."

 

Az biztos. De volt ennyi vonat?

Én viszonylag fiatal vagyok, de emlékszem még, amikor Pécsre volt napi 4-5 gyors/expresszvonat, jó kis sittes xx-57-es retkes kocsikkal (ami megállásaiban megfelelt a mostani IC-knek). Most meg van 9 IC, és még így is Pécs a legritkább közlekedéssel ellátott vidéki nagyváros. (nagyváros = hazai viszonylatban nagy, de egyébként kisváros).

 

"hogy az összes fizetőképes utast elhalásszák."

 

Ebben ki a hibás? Az, aki elhalászta, vagy az, akitől el lehet halászni?

Előzmény: Törölt nick (414030)
zjakabfi Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414031

régen pl.: 1990 előtt nem ennyire kevés kocsival jártak ,akkor nem voltak ennyire rövidek  a vonatok.

 

 de nem is volt a fővonalakon ilyen kínálati menetrend. kevesebb hosszabb, most meg több rövidebb vonat van, no meg persze csökkent az utasszám is

Előzmény: Törölt nick (414030)
setra415HD Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414029

"Nem csak a vasút kapja útadó mentesen a gázolajat, hanem pl a menetrend szerinti buszok meg a többi nagy szállító is."

 

Ez egész egyszerűen nem igaz.

Olvass utána annak is, hogy a jövedéki adó mekkora hányada igényelhető vissza.

 

"a MÁV zömében saját pénzből kénytelen megtenni a saját vonalain"

 

A MÁV-nál ugyanúgy adóforintokból épül(t) az állomás és a megállóhely, mint ahogyan az autóbuszmegállók és autóbusz-állomások is abból épülnek.

Előzmény: Törölt nick (414028)
setra415HD Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414027

Igen, mert zőmében ők használják a közútakat.

 

Előzmény: Törölt nick (414026)
setra415HD Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414025

Érdekességképpen, mert pár hete én is meglepődtem rajta:

A közlekedéshez kapcsolódó különböző adóbevételek, melyet a közúti közlekedésben résztvevők fizetnek, éves szinten megközelíti az 1000 milliárd Ft-ot. 

Előzmény: manhattani (414023)
manhattani Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414023

A Volán fizet pályadíjat az üzemanyag árában, és most már újabban direkt is.

Az üzemanyag árba épített adóból tellne az ország egész úthálóztának a kiváló állapotban tartására, csak elvonják, és a vasútnak adják...  :-)  Amelyik aztán nem a pályakarbantartásra költi, hanem inkább ...

Előzmény: Ashi Valkoinen (414021)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414022

...és több értelme, mint az előző mondatomnak.

 

Tehát helyesen, majd az utak, közlekedési lámpák fenntartása, az útmenti fák, bokrok nyírása is a Volán költségei közé fog tartozni, úgy jobban össze lehet hasonlítani a kettőt. Mert a vasútnak fenn kell tartania valahogy a vasúti infrát, míg a volánok igen ritkán aszfaltoznak újra autópályát... 

Előzmény: Ashi Valkoinen (414021)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414021

Majd ha az utak, közlekedési lámpák, útszéli bokrok vágása is a Volánhoz számolódik el, akkor lenne értelme a dolognak...

Előzmény: manhattani (414016)
zjakabfi Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414019

És személyek beforgatásával nem működne a dolog?

 

Előzmény: Sabee Gigant (414018)
Sabee Gigant Creative Commons License 2014.11.12 0 0 414018

Dehogynem! Kiv. az 5209 esetében. A gépcserének triviális oka van: Szerencsen nem lehet napivizsgálni, így Ms-on meg tudják oldani 2 kanyar között.

Előzmény: zjakabfi (414017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!