Azért ezeket a mesélek a fizetésemről sztorikat ne mindig hidd el. Én most egy 7,5-es munkahelyet nézek kb ugyanennyit keresnék kevesebb munkával. Nálunk (legalábbis úgy érzem) ha nem ment jól a cégnek levesznek egy kicsit a fizetésekből. Ha háborogsz következő hónapban rádobnak picit. Négy hét EU után nálunk volt aki 220ezret kapott (első hónapban még jobban keresett). Én ezért nem vagyok hajlandó csinálni csak így nincs most saját autóm, meg hetente személyautózhatok 2000km-t (Milánó mellett van általában a váltás). Ja és nem is akarok 4 hetet kinnt tölteni. Itt Tatabánya környékén ennél jobbat nemigen találsz, de lehet hogy máshol sem a cégnél van soproni, ajkai, salgótarjáni kolléga is. De ami a legjobban tetszik: egy cég szerzi a fuvarokat (leszed a fuvardíjból) 3 másik fuvaroz. És ezeknek egy a tulajdonosa, székhelye, egy cégként működik. Jut eszembe 2 cég szerzi a fuvarokat van már szlovák leányvállalat is.
Az ilyen pénz elsumákolás gondolom inkább a kisebb (pár autós) cégekre jellemző.
Ha meg valaki vállalja az europázást akkor szerintem nem magyar cégnél érdemes csinálni. EU-s munkáért EU-s pénzt!
Januártól lehet menni a hollandokhoz is dolgozni. Ott mindig keresnek sofőrt és a fizetések is jók.
poiuzf, Na én se ebből fogok jóllakni, elhiheted :) Utanként 220-230 pont jön össze kb. és ha jól tudom egy hamburger 600 pont (abból pedig 2 kell még nekem is :))
Road, Persze, hogy jobb a normális kamion méretű kamion (épp emiatt nem ugrok egyből a 12t-s után), de a múltkor beszélgettem egy hűtős faszival és ő nem sokkal keresett jobban a nyerges Volvon mint én a 7.5-es Ivecon. Pedig ő kint Európázik Spanyol-Angol között. Azt mondta, hogy náluk pl. havi 250E-nél (mármint ha ezt a fizut ő eléri) leállitják az autót. Nálunk mondjuk nem is km alapján megy, de igy átszámitva kb. ugyanott lennék.
:o(
Elszomorító a helyzet, azt csodálkoznak a fuvarozó cégek, hogy nem akarnak elmenni az emberek sofőrnek.
Mondjuk az étkezési jegy nem jár, hanem csak adható.
Elönye a munkáltatónak (és a munkásnak is) az az, hogy azután nem kell járulékokat fizetnie, ezért olcsóbb neki minha magasabb fizetést adna.
Ismerek belföldi céget akinek vannak összkerekes teherautói (nem fuvarozó cég, hanem szolgáltató). A sofőr a normája és a tényleg fogyasztás közti üzemanyagot megtakarítva havi 100-150eFt zsebpénzhez jutott.
Azt mondta, szépen 70-es tempoval jár a közúton így a 45L norma helyett 24-26L-el eljár (pontos normájára nem emlékszem). Derült égből villámcsapásként érte meg amikor megtudta, hogy a cég új összkerekes autóiban már ott van a gyári fogyasztásmérő (azóta nem beszéltem vele így nem tudom, hogy még mindig megvan-e neki a zsebpénz).
Nem csak nálatok. Mondjuk nekem annyiból jobb, hogy a magyar tankolásokért kapok Smart pontokat és ha nagyon muszáj azt be tudom váltani a McDonalds-ban :)
Régen lehetett adni adó és járulékmentesen a nemzetközi kamionosoknak 25 dollárt.
Ha jól tudom most 25 (vagy 30) Euro-t lehet adni. Azt is megadják a cégek?
Azért kérdezem, mert az 20 nappal és 25 Euroval számolva 130eFt készpénz.
Na a másodikon pont nem látszik a lényeg. Kurva hosszú gépes és egy nagyon rövid tandem volt az összeállitás. Egy hálófülkés normál tandemmal kb. ugyanott lett volna.
Én februárban igen sz*rul kerestem. Olaszból angolba, aztán franciából svájcba, személyautóval haza, személyautóval olaszba meg vissza (akit váltottam volna leamortizálta addigra az autót), utána itthonról francia, majd onnan Anglia. Kemény 160e forint. Nézelődöm is másfelé nagyon
Mondjuk az enyémtől vannak jobbak, meg rosszabbak is (állitólag). A 150 belföldre meg szerintem teljesen korrekt, a reptéren kerestem kb. annyit ha rendesen belehúztam. És mindemellé minden nap itthon voltam.
Akkor most jól elszégyellem magam, mert amikor megkérdeztem egy belföldes, papírkereskedő céget, mit adna egy ilyen tingli-tangli laza munkáért, 150-et mondott. Hát erre mondtam az nagyon kevéske.
Hmmm, 150Le és egy pót?? Az finom lehet. (lehet, hogy emiatt az IFA pót :))))))) Intim téma. 7.5 csak nemzetközi. 200 körül ha 1 napot vagyok itthon és ha csak angolba megyek. Ha becsúszik egy német vagy vmi más közelebbi, akkor természetesen kevesebb.
HI Én is ismét pótozok, az egyik pótunk egy forgózsámolyos kontex gyártmány, ha navigálnak, nagyon tudok vele tolatni, de még úgy érzem gyakorolnom, kell, de jól fordul és télleg csak gyakorlás kérdése a dolog. Másik pótunk egy IFA pót, na azt a talicskát senkinek nem kívánom kezdve, ott hogy 2, 45m-széles ill. keskeny és nagyon nem látom csak a végére szerelt szélesség jelzőt, tolatni meg maga a halál mire előbúj a tükörből már kalap kabát, és mind ezt néha egy 150le Renault után. Álom szép....
Intim kérdés hogy állunk fizetések terén, kis autó bel/külföld nagy autón bel/külföld???
poiuzf, Oktatóm is ugyanezt mondta, a tandemmal viszont könnyebb tolatgatni.
Lajos, Remélem olvasod még a fórumot. Régebben raktál be egy Albrecht rádiót. Ha megvan még és nem túl nagy kérés, körbe tudnád méregetni? A szélessége, magassága, mélysége érdekelne. Köszi. (sajna a számod nem találom, meg nem is tudom mikor leszek megint itthon)
Azt jó vezetni, stabil, a tengelyhez a lehető legközelebb van a terhelés, így nem tudja komolyan meglengetni függőleges irányban a vonót. Amennyivel biztonságosabb, annyival nem nem fordul nehezebben.
KODI, Fájlcserélőkön tuti, hogy fent van (torrent, dc).
poiuzf, Jaja, mint egy utánfutó. Mondjuk én azon tanultam, igy nem is lenne nagyon idegen. De ez még a jövő zenéje (ha addig át nem ülök normális kamion méretű kamionra :)) A Cargonak nem a difinél van a fej hanem az alváz véginél.
Gasolin, Kérdezted a winchestert, hogy mennyire birja. Ettől én is féltem, de az enyém még teljesen jól birja. Formatáláskor még nem irt hibát, pedig sima "fejes" winchester van benne. Egyedül a windows amit újra kell néha rakni, mert egy idő után eléggé belassul.
soonó, Tetszett ez a szervizes sztori, persze csak igy leirva. Mondjuk szerintem mind ilyen, engem pl. személyautónál egy komplett kuplunggal nyúltak le. Na azóta inkább magam szerelem az autót, van hozzá szerelési könyv és igy csakis magamat hibáztathatom ha elcseszek valamit.