Szia!
Ha jól emlékszem, a régi Camping biciklimen volt Super Granat feliratú hátsóagy. A biciklit a '80-as években kaptam. Valószínű, hogy egy régebbi kontrás hátsó agy típus egyébként.
Róbert
Szerdán boldog tulajdonosai lettünk kedvesemmel egy szovjet gyártmányú kb. 20-30 éves tandem kerékpárnak. Majd teszek fel róla képet is. A kérdésem azlenne, hogy milyenek egy ilyen gép restaurálási esélyei? Mennyire van hozzá alkatrész(bár még egyenlőre beazonosítani se sikerült 100%-osan)?
Egyszer láttam egy hasonló feliratos első lánckereket (az valami német márka volt), ez az igazi unikum. Sajnos a fogak reménytelenül le voltak kopva, és a tulajdonosa egy kocsma előtt úgy gondolta, hogy az ő bringája 30.000 -et ér. Én nem így gondoltam, szóval azóta sincs hasonló lánckerekem.
Pár napja beszéltem egy salgótarjáni emberrel akinek kb.30 db régi felújitás elötti biciklije van, ő mondta hogy egy barátjának kb.100 db különféle bicikli táblája van és egyben 100000 Ft-ért eladó.
Menyiért adnád azt a dupla rugós ülést amit a multkor kérdeztem?
Esetleg lenne cserébe Styria hiányos dobfékes első kerekem gumi alcos felnivel v. hiányos hátsó kerekem szintén gumi falcos peremmel v. komplett dobfékes első agy.
Nekem egy Papp biciklim van, ami meg lehetősen lestrapált. Amit tudok róla. Háború előtt készűlt Békéscsabán, Papp és Fia műhelyében, szép réztábla van rajta , kormány szoritója van, gumi falcos kerekei. Ha valaki tud több információt, esetleg fényképet azt szivesen fogadnám. A réztáblájáról teszek majd fel képet, de valahova elraktam és hirtelen nem találtam meg.
Zeman eladó alkatrészeid közütt látok egy dupla rugós üllést, ez érdekelne ha olyan amilyen a Weiss Manfréd bicikliken és kismotorokon is volt.
Én 3 éve vettem 20.000 Ft-ért egy eredeti fényezésű német férfivázas háború előtti bringát. Márkája nem mond sokat (most hirtelen eszembe sem jut:)), viszont gyönyörű a gép. Torpedo hátsó agy, Bosch világítás (kapcsolható, hogy laposelemről, vagy a dinamóról megy). Időközben tuningoltam, kapott egy olyan -meghúzom a kart, kis excenter kerék a gumihoz ér, és berregtetni kezdi a harangot, mint egy villamos - csengőt, plussz egy szép mélynyomott feliratos csomagtartót.
Majd lefotózom, és kiteszek képet.
Egy időben mindannapos használatban volt, és remek érzés 70 évnyi történelmen karikázni munkába.
Az régi bicajokhoz érteni kell, hogy kimondjuk sok-e vagy kevés. LEhet hogy semmit nem ér, lehet, hogy felújítva több százezret! Persze nem feltétlen nálunk, mert itt nincs nagyon piaca. És a felújítás is művészet, mint a restaurálás, meg vadászat is, mert azért nem lehet rátenni Shimano hajtóművet egy 60 éves járgányra.
Bár én azért jobban szeretem, ha nem nekem kell tekerni. ---> Motorkerékpár !
De azért rendszeresen bicajozom, hivatalból is.
Szóval amiért írtam, az egy Wanderer kerékpár, rettenetesen rozsdás, de felújítható állapotban. Csillaghegyen van egy régi kollégámnál. A baj, hogy kereskedő a koma és rengeteg pénzt szeretne érte kapni. Szerinte a háborúban katonai bringa volt, ezt el is hiszem, masszív szerkezet. De a lényeg: kétfokozatú sebességváltó is van rajta, mely a pedáltengelybe van beépítve ! Igazi különlegesség. Sajnos képet nem tudok mutatni róla, mert elég messzire kerültem onnét már több mint egy éve.