Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bleszka Creative Commons License 2015.07.22 0 0 28895

Köszönöm.

 

t.lantos Creative Commons License 2015.07.22 0 2 28894

Nagyjabol mint a teologus meg a geologus kozott.

A GL a fapad. (kicsit evjarattol is fugg, mert az elejen volt 1.3 GL is, annak fenyezett lokharitoja volt), de amugy ezres motor, fekete lokharito, tekerheto kormany, abs+2 legzsak, es nagyjabol ennyi.

A GLX-ben meg volt elso villanyablak, tukor, kozponti zar, disztarcsa, ora, fordulatszammero, allithato magassagu ules, kromozott hutoracs, oldaldiszlec, tetosin, es mintha a GL-ben az uveg se lenne szinezett, de kopnak az emlekek :)

Előzmény: bleszka (28893)
bleszka Creative Commons License 2015.07.21 0 0 28893

Tisztelt Wagon R szakértők !

Érdekelne, mi a különbség a GL és a GLX közt ?

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.16 0 0 28892

Sziasztok.

 

Van egy 2004-es automata váltos wagonom. A kérdésem az lenne,hogy milyen olaj kell a váltoba? Tudom,hogy dex III. de gyárilag milyet tettek bele vajon. Shell, Castrol ......vagy?

Löszi a segitséget.

ladawagon Creative Commons License 2015.07.14 0 0 28891

Sziasztok!

 

Éppen kapóra jön ez a váltó téma, de nekem nem szorulásom van :-)

Ellenkezőleg, annyira lötyög a váltó kar, hogy már attól félek cserben hagy valahol.

Ha sebességbe teszem akkor is akkora lógása van a váltókarnak majdnem mintha üresben lenne.

Megnéztük, nem a bowden kapcsolódási pontjai vannak kikopva, ott is van pici kottyanás,

de az elenyésző. A váltóba bemenő tengelynek van forgásirányba plusz játéka.

Valakinek nem-e volt hasonló problémája, hogyan oldotta meg?

Egyébként a váltónak semmi baja nincsen.

Fontos lenne megoldanom mert hosszabb út előtt állok, nem lenne jó ha útközben romolna el teljesen, felújított váltót most nem tudok venni...

 

ugyörgy Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28890

    

Előzmény: ugyörgy (28889)
ugyörgy Creative Commons License 2015.07.13 0 1 28889

A történet röviden:

Öregebb (2001-es, 97 ezer km) Wagonunkban diagnosztizáltam a váltó működésének hibáját. A váltókar elég (nagyon) nehezen mozgott, különösen a szektor választáskor. Nem akartam nekiállni a szerelésnek és konzultáltam szerelőkkel. Ekkor, a váltóbowden kiszőrösödésétől kezdve minden féle variációt mondtak.

Mégis nekiálltam. A G13 BB motor mellől nagyon könnyű kivenni a bowdeneket, a tűzfalon levő két csavar fenntről is elérhető.

1. meglepetés: mivel a bowdenek ívben hajlítottak - már gyárilag - és így a szektor választó (kék fejű) bowden nagyon szorult. Ha kiegyenesítettem, akkor elég könnyedén mozgott.

2. meglepetés: sem rozsda, sem szálszakadás, semmi ilyesmi nem volt (és szerintem nem is fordulhat elő).

3. meglepetés: a bowden külső nem spirális, hanem a képen látható acél szálakból áll és benne egy műanyag cső fut, ez a bicikliről már ismerős.

4. meglepetés: azt hittem, hogy sikerült pár éve a kenőanyagot  a megfelelő helyre juttatnom, de tévedtem, a rögzítőfejben levő műanyag cső tövéhez benyomott olaj nem tud eljutni a bowdenhez (a képen látszik, hogy miért), csak közvetlenül mellé, célszerszámmal végzett művelet a megfelelő.

A kenéshez minden esetben célszerű kiszerelni az autóból a bowdeneket és annyi kenőanyagot bejuttatni, hogy keresztül hatoljon a szerkezeten.

5. meglepetés: a gyári új bowden is kenetlen, kis idő múlva a műanyag persely ismét elkezd kopni, szorulás következhet.

 

Bowden csere esetén célszerű a gyári újat olajozás  után beszerelni.

A meglevő bowden javítása esetén szerintem csak kiszerelt állapotban történő olajozás lehet megfelelő hatékonyságú.

M13A motor mellől már bonyolultabb a kiszerelés (klima is van) itt már alá kellett feküdnöm, de végül kijött.

 

sanyooo1 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28888

Köszönöm! :)

Szeretem, de túlsúlyos vagyok! :(

Előzmény: ugyörgy (28885)
doki64 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28887

Köszi.

 

Előzmény: ugyörgy (28885)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28886

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

Gyuri!

Milyen bőkezű vagy!!!

:-DDDDDDDDDDDDDDDD

Előzmény: ugyörgy (28885)
ugyörgy Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28885

Előzmény: sanyooo1 (28883)
ugyörgy Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28884

Előzmény: doki64 (28882)
sanyooo1 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28883

Vagy az! :)

Előzmény: doki64 (28882)
doki64 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28882

SEBVÁLTÓ KAPCSOLÓ BOWDEN

Előzmény: ugyörgy (28878)
sanyooo1 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28881

Akkor kézifék kötél. :)

Előzmény: ugyörgy (28880)
ugyörgy Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28880

nem

Előzmény: sanyooo1 (28879)
sanyooo1 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 28879

Kuplungbovden? 

Előzmény: ugyörgy (28878)
ugyörgy Creative Commons License 2015.07.12 0 0 28878

Heti rejtvény egy Tibi csokiért :)

 

Minek a mije látható a képen?

UNicum Creative Commons License 2015.07.05 0 0 28877

Szia!

 

én is ez EGR szeleppel kínlódtamvagy másfél évig, vettem másikat is de nem javult, míg egy szakértő Kolléga tanácsolta itt a fórumon, hogy nem elég a szelepet tisztítani, hanem a rá csatlakozó csöveket is kell. ez megtörtént ( van egy 8as forma cső, amibe egy gombostűt lehetett csak beleszúrni úgy eltömődött) és azóta tökéletesen működik semmi hibakód! próbáld ki és ha ez sem segít nekem megvan a gyári EGR szelepem topiktársi áron megalkudhatunk rá.

 

Unicum

Előzmény: nannau (28875)
ugyörgy Creative Commons License 2015.07.05 0 0 28876

Szia. pl. itt: https://www.suzuminn.hu/Suzuki-Wagon-R-kodlampa-gyari/35500-74F50-W

és a műszerfalra építhető be óra is, de akár Opel TID is (középkonzol kijelző) hőmérséklet, dátum, pillanatnyi fogyasztás....

olvass vissza itt a topicban,

Előzmény: nannau (28875)
nannau Creative Commons License 2015.07.05 0 0 28875

Sziasztok.

 

Minap valahol azt olvastam, hogy van olyan Wagon r, amibe utólag is be lehet szerelni az első ködlámpát. No, gyorsan alá is néztem az én 1.3 as GL (?) (azt hiszem) kocsimnak, és láttam is a vezetékeket, amik vissza vannak hajtva. Leszedtem a lámpakapcsoló takaróját is, ott is láttam, hogy az kapcsoló előkészítés ott van, vagyis, csak rá kellene dugnom a kapcsolót. Erről ki mit tud? Mennyibe kerül egy ködlámpaszett?

Van más is, amit utólag be lehet szerelni? (elektromos ablakemelő, vagy az óra pl? ) inkább az utóbbi érdekelne még.

Valamint azt szeretném megkérdezni, hogy az EGR szelepemet mindig kijelzi a hibakód. Kétszer kitisztították már. Eleinte ki is bírt 1500 km míg újra felgyulladt a kis szervízlámpa. Újabban már csak 500 km ert.  Az elektronikájával lehet a baj? Gondolom teljes csere... Utána érdeklödtem már, és csak gyári van. Kb 70ezerért.  Mivel szeptemberben tudom csak megvenni, a kérdésem az lenne (mivel számításaim szerint addig még vagy 2x felgyullad) hogy ha leveszem a sarút az akksiról nem teszek kárt valami másban? Hiszen ha "kiütik" a kódót sem csinálnak vele semmit. Szepig még kb 1000-1500 km megyek.

Köszi a válaszokat előre is! Szép napot!

almaata66 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 28874

Köszi úgy lesz!

Előzmény: h.c.s (28873)
h.c.s Creative Commons License 2015.07.01 0 0 28873

Szia!

 

Nyugodtan vegyél márkásabb szíjat. pl Gates.

Ezen kívül csak feszítőcsapágy kell.

Előzmény: almaata66 (28872)
almaata66 Creative Commons License 2015.06.28 0 0 28872

Üdv. Van a családban egy 2003-as g13bb motorkódú benzines 1.3 wagon r+. Cserélni kell a vezérmüszíjat, de egy kicsit elakadtam a netes keresgéléssel. Arra kértek, hogy gyárit szerezzek hozzá de a neten gyárit 24ezerért /MAR/, gyárinak hirdetettet 12ezerért, márkás conti vagy gates szíjat meg 7ezer körül kínálnak. Ti melyiket preferáljátok? Ja és szíjfeszítőn kívül kell-e más? /pl.: vízpumpa/ előre is kösz a választ.

Előzmény: tasi2 (28871)
tasi2 Creative Commons License 2015.06.27 0 0 28871

Az a jobbik eset, ha otthon nem indul: nekem menet közben állt le, 30 km-t kellet hazáig vontatni, keresztül Bp-n. Nem szeretném, ha ez az ország másik végében, vagy külföldön következne be... Egyébként félórás munka lenne akár út közben is, ha a hátsó ülés alatt lenne egy kb. 150 mm átmérőjű szerelőnyílás. Gondolkoztam, hogy ki is vágnám a nyílást, de pont ott megy keresztbe a bal hátsó kerékhez vezető fém fékcső.

Előzmény: tomi2107 (28870)
tomi2107 Creative Commons License 2015.06.25 0 0 28870

Hali remélem menni fog még egy darabig átmeneti megoldás volt nekem is mert hirtelen kellet arról nem beszélve kb 1 hét alatt minden ment tönkre leégett a vizművem bedöglött a hűtő és pont reggel akartaunk orvoshoz rohanni mikor megált a kocsi na de nem csak a szivattyú halt meg benne hanem nemsokkal később az önindító is hogy érdekes legyen a dolog  :D

Előzmény: tasi2 (28865)
LT74 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 28869

OK !

Előzmény: GeriSoft07 (28866)
ugyörgy Creative Commons License 2015.06.24 0 0 28868

Szia.

Elég sok roncsolódást látok, ilyen mértékben talán több, mint 10 km/óra volt a sebesség. Az autó piaci értékét nézve, én nem javítanám meg. Nem is a bontott alkatrészek, hanem a munkadíj lenne szerintem sok. A bal nyúlvány is elmozdult, úgy látom. Esetleg alkatrésznek kiárulni és egy másik törés mentes autót venni, lenne érdemes.

Hegesztések, cserék, beállítások, festés, alsó hangon ......- ezer körül.

(nem írok konkrét számot, mert biztos van, aki feléből is megcsinálni, legalábbis hozzászólás szinten :)))  )

Előzmény: Remol (28864)
GeriSoft07 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 28867

Ez kb totálkár, és inkább 30km/h

futómű elment, hűtő, klímahűtő, lámpák, lökös, motorháztető, két ajtó, küszöb, atyagatya :(

Előzmény: Remol (28864)
GeriSoft07 Creative Commons License 2015.06.24 0 0 28866

Hogy vidd el utána azonnal futómű állításra :)

Előzmény: LT74 (28863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!