Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_smasszer_ Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148733

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem pl Belgiumban történt, mert akkor nem sokat hezitáltam volna, rágyújtok, égő gyufa a tankba, és elsétálok világgá... :-)

Előzmény: _smasszer_ (148732)
_smasszer_ Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148732

Sziasztok!

 

Az alany egy 1998as Pögott 306 1.4 XN, motorszáma VF37AKFXT32570770. Az autóban 488e km van, egytulajos volt, világ életében autópályázott, tehát be lett indítva reggelente, fel a pályára, felváltva 5.be és ment 2-300 km-t egyhuzamban 110-120as tempóval. A sok futott km ellenére (amit üzemmeleg motorral tett meg) nem egy leharcolt példány, minden kapcsoló feszesen kattan, nem összetévesztendő a leharcolt napi 60szor beindított, bemelegedni sosem fogó futár verdákkal! Városi használat minimális volt életében. Olajfogyasztása nulla volt mindig is, semmennyi nem fogyott 10e km alatt olajcserék között. A rokonom új autót vett, ide adta, szűrők-szíjak-folyadékok-gyertyák cseréjét elvégeztem,és elindultam egy 2000 km-es útra.... A magyar osztrák határon még a magyar oldalon amikor begurultam osztrák pályamatricát venni, háromhengerezett. Gyújtásmodul ugrott be rögtön, kerestem egy Pözsó-Citroen szervízt Mosonmagyaróváron (SIG Kft, csak ajánlani tudom őket, korrekt emberek, nem lehúzós, max pont), visszafordultam, elvergődtem odáig, két másik modullal is produkálta. Gyertyák ki, a lendkerék felől a második (ha jól tévedek a francia a másik irányból számozza) vagyis a harmadik hengernél gyertyaelektróda elcsöppenve. Kompressziómérés: ebben a hengerben nulla a kompresszió, nem mutatott semmi értéket a mérés, a másik három hengerben egyenletesen 12 bar.  

 

Számla megvan a gyertyavásárlásról (Bárdiból vett NGK). A szervíz azt mondta, hogy nem tudni mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás, hibás is lehetett a gyertya, vagy pedig belső hibából adódóan felgyűlhetett a motorolaj ami berobbant és ez olvasztotta le a gyertyát amiről a fémolvadék bekerülhetett a szelepekhez és az egyik vagy mindkettő nem tud megfelelően zárni. Szervízszámla is megvan, de soha nem fogom bebizonyítani, mert nem műhely cserélte ki a gyertyát, hanem én. Hazahozott pestre szép nyugiban három hengerrel jó sok cuccal megpakolva.

 

Kérdéseim:

 

Anyagi szempontból érdemes egyáltalán foglalkozni vele, vagy lökjem a bontóba?

 

Fűzött blokk 70e, csak hengerfej 40e bontva, számlásan külföldről hozott kevés km-es kocsiból az ecseri francia bontóból, de itt járulékos költségek vannak, vagyis bruttó 214e az egész móka új szűrők szíjak folyadékok gyertyák vízpumpa munkadíj.

Kár, hogy nincs endoszkópom, szívesen belesnék a szelepfészkekhez... 

 

Ha leveszem a hengerfejet akkor érdemes felújítani, vagy inkább egy bontottat? olajat egyáltalán nem ette az autó

 

Hengerfejcsavarokból újakat kell beszerelni?

 

Akár olajlehúzó gyűrűtörés is előfordulhat? Mert akkor újra el fogja követni ugyanezt, hiába hengerfejezem meg.

 

Hallottam horror sztorikat NGK gyertyákról, hogy elvétve belekerülhet hamisítvány a dobozba....

 

Ti mit tennétek, mit csináljak vele? Amúgy klímás a kocsi és mindene tök jól működik, a kopó dolgokon kívül semmi baja nem volt soha, kipuff, futómű mind felújítva, friss műszaki van rajta szóval nagy dilemma.

petyarider Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148731

Ertem. Es mennyit kell beleontenem a 7 liter viz melle?

Egyszer eleg lehet felmelegiteni vagy tobbszor erdemes megismetelni?

Előzmény: 409 (148730)
409 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148730

Azért kell folyékony gépi mosogatószer. Az nem habzik. Trisót csak akkor, ha hűtőt és fűtőtestet is szeretnél cserélni.

Előzmény: petyarider (148729)
petyarider Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148729

Nem fog gondot okozni hogy habzas lesz megha minimalis is a tobsszori atmosas utan?

Előzmény: dstr (148728)
dstr Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148728

Egyik sem túl jó zsíroldó, ezek vízkő eltávolítására valók.

Mosogatószer.

Előzmény: petyarider (148727)
petyarider Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148727

Sziasztok 

Hutorendszerbol mivel lehet kimosni a motorolajat

? Normal hutotisztito hatastalan. Hallottam a trisorol es ecetrol. Alu blokkrol van szo

Mit erdemes szerintetek?

Koszonom 

Petya

matkoimre Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148726

Köszönöm a válaszodat!

Küldők egy fotót az alsó hibának van e jelentősége ?

Előzmény: 409 (148724)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148725

"1996 opel astra f caravan"

caravan ==> nagyon fontos motor köruli hiba eseten, ugyanannyira erdekes, mint mondjuk a motorkod. (vagy legalabb h benzin vagy diesel? ccm? LE?; mondjuk az igaz, h az f astrak eseten a dizelekben nincs MAP szenzor)

 

Előzmény: matkoimre (148722)
409 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148724

A P0105 hibakód konkrétan áramköri hibát jelent. Ezért is írja azonnal vissza. Meg kell keresni, kimérni, hogy hol a hiba. Lehet maga a szenzor, vezetékek, csatlakozók, ECU.

Előzmény: matkoimre (148722)
409 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148723

Vonóhorgos vészvillogókapcsoló és egy szál drót a műszercsoportba. (ha már ott van benne a visszajelző....)

Előzmény: sasi1 (148719)
matkoimre Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148722

Szevasztok!

1996 opel astra f caravan tulajdonosa vagyok ami elindulásnál berángatott kinyulladt az olaj nyomás lámpa. Olaj szint rendben , de azóta van hogy a negyedig inditásra indul csak eggyenletlen a járás és dobja a hibakódot.

Hibakód : P0105 (2) Szívócsonk abszolút nyomás (MAP) érzékelő feszültség alacsony - Jelen van!

Diagnosztikával állómotornál nem lehet törölni a hibát.

Segítségetek köszönöm!

 

Előzmény: Laci (-)
Adm Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148721

Szerintem meg ez a lambda dolog csak elvisz az erdőbe. Hiszen:

- indításnál rögtön bedobja az FRA hibát, pedig akkor még nem nézi a lambda jelét

- lehúzott lambdánál ugyanúgy bedobja, pedig pár hónapja simán közlekedtem lehúzott lambdával, amíg nem jött meg az új, és akkor nem volt FRA hibakód.

 

Egyébként a fűtés megkapja a feszültséget, max holnap nézek egy áramot is.

Előzmény: Paco155 (148720)
Paco155 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148720

Továbbra is azt mondom, az első a jó irány.  Nézd meg azt a lambdafűtést a kezdetektől. Multiméter, és türelem. Rajzod van elvileg tudod melyik derót melyik végén minek kell lennie. Csatlakozón mérted már?

Előzmény: Adm (148718)
sasi1 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148719

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy 4-es golfhoz (nem canbusos) 1 körös, vagy 2 körös visszajelző kell vonóhoroghoz?

 

   KÖszönöm.

Adm Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148718

Nem tudtam nyugton maradni, na meg ha már összekoszoltam magam, megnéztem.

 

Vezérlés rendben.

Ledugóztam a fékszervót is, nem változott semmi.

Fasztudja...

Előzmény: Paco155 (148715)
Adm Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148717

Kb egy hónapja lett éhes, a vezérléshez nyáron nyúltam. De ettől pl még akár meg is csúszhatott a szivótengelynél a vezérműkerék, bár rendesen nyomatékra le lett húzva, de láttam én már falon pókot...

 

Az ellenőrzés 5-6 percnél több, mert szelepfedél le... kint meg hideg van.

Előzmény: Paco155 (148715)
Aladár Horváth Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148716

Sziasztok!

 

Szeretnek egy kis segitseget kerni.

Audi a4 avant, b5 110LE Diesel '98 az auto.

 

Ablaktorlo problemam van mar jo ideje. Minden fokozatban szakaszos gyors torlesnel tokeletesen mukodik

viszont, ha le akarom allitani torol meg 5-10et majd 

megall valahol a lapat. Ha csak egyet toroltetnek vele ugyanez a problema.

 

Bajuszkapcsolot, relet, ablaktorlo motort csereltem mar. Nincs sajnos azota valtozas...

 

Koszonom a segitseget!

Udv.:Aladar

Paco155 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148715

Csak hogy kimásszon a bogár.   Azon gondolkozz el, mióta falánk, és mikor nyúltál utoljára a vezérléshez.  Amúgy leellenőrizned kb 5-6 perc nem? Az idomokat megvetted nem bérelted.

Előzmény: Adm (148714)
Adm Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148714

Bakker, ezzel a vezérlés dologgal elültetted a bogarat a fülemben...

Előzmény: novothauto (148698)
Adm Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148713

Igen, mint kiderült, a szelepfedélnél eresztett egy picit az olaj, ez felkenődött a szíjra és ez volt rajta ez az elkenődés. Ez azóta rendben van.

Előzmény: cam aro (148706)
Adm Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148712

Köszi, egyelőre hagyd nyugodtan, ma tuti nem megyek ki a műhelybe, legközelebb max jövő hétvégén.

Előzmény: Paco155 (148704)
Adm Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148711

Igen, Bosch Motronic M2.10.4.

Előzmény: novothauto (148699)
novothauto Creative Commons License 2016.01.24 0 0 148710

Nem is a gumiharang volt a vita tárgya, te alapból lenullázol valakit

szakmailag, akiről én tudom, hogy nem az.

Előzmény: cam aro (148709)
cam aro Creative Commons License 2016.01.23 0 0 148709

ja, hatha el sem olvastad a cikket, de azert beveded..

...akkor az bizony csorda szellem, mar megbocsass. :P

 

 

ez nem egy univerzalis szar.. ez egy celszerszam. 

semmi masra nem jo, csak pont oda, amire specializaltak. 

 

ember viszont az orrom előtt mér főtengely csapàgyhézagot, sperrdiffit

hézagol, karosszériàt hegeszt.."" 

 

...ujjunk seggre. meg a vegen kenyeret is tud sutni.. 

meddo volt ez igy Tibor. :( 

===================================

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: novothauto (148708)
novothauto Creative Commons License 2016.01.23 0 0 148708

A cikket el sem olvastam, mert nem érdekelnek ezek az univerzàlis szarok.

Az ember viszont az orrom előtt mér főtengely csapàgyhézagot, sperrdiffit

hézagol, karosszériàt hegeszt... 

Nincs ebben a témàban több, megyek puncit simogatni.

Előzmény: cam aro (148705)
Paco155 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 148707

Oké, Mléxem már.  Cserélt valamit és elmúlt. :)

Előzmény: cam aro (148706)
cam aro Creative Commons License 2016.01.23 0 0 148706

tiedre emlekszem, ,de mintha neki is lett volna nyuge a vezerlesel. 

 

...keres... 

 

ja.. 

juliusban. (144137. indul ) 

szvsz akkor lehet vakvagany. 

..lehet nem. :) 

Előzmény: Paco155 (148703)
cam aro Creative Commons License 2016.01.23 0 0 148705

nem all toled tavol a szarkazmus, ugyhogy most nem ertem ez is az, vagy komolyan irtad ? 

 

minden szavat szet lehet szedni az emlitett cikkben, az altala leirtak szinte mindegyike nem hogy hibas, hanem konkretan nem igaz.  

 

 

tegyuk helyere a dolgokat. 

igazad van. 

nem ismerem, tehat visszavonom a pek gyereket. 

lehet jo szakember. ez esetben csak valami publicitas okan irt egy felrevezeto iromanyt. 

tehat a cikkrol kozolt nezopontomat  megtartom. 

a szemelyeskedest viszont visszavonom, es azert elnezest kerek. 

 

 

Előzmény: novothauto (148702)
Paco155 Creative Commons License 2016.01.23 0 0 148704

Szóval vigyem ki holnap neki a kompressziómérőt.  Értettem. :P

Előzmény: novothauto (148698)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!