Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem pl Belgiumban történt, mert akkor nem sokat hezitáltam volna, rágyújtok, égő gyufa a tankba, és elsétálok világgá... :-)
Az alany egy 1998as Pögott 306 1.4 XN, motorszáma VF37AKFXT32570770. Az autóban 488e km van, egytulajos volt, világ életében autópályázott, tehát be lett indítva reggelente, fel a pályára, felváltva 5.be és ment 2-300 km-t egyhuzamban 110-120as tempóval. A sok futott km ellenére (amit üzemmeleg motorral tett meg) nem egy leharcolt példány, minden kapcsoló feszesen kattan, nem összetévesztendő a leharcolt napi 60szor beindított, bemelegedni sosem fogó futár verdákkal! Városi használat minimális volt életében. Olajfogyasztása nulla volt mindig is, semmennyi nem fogyott 10e km alatt olajcserék között. A rokonom új autót vett, ide adta, szűrők-szíjak-folyadékok-gyertyák cseréjét elvégeztem,és elindultam egy 2000 km-es útra.... A magyar osztrák határon még a magyar oldalon amikor begurultam osztrák pályamatricát venni, háromhengerezett. Gyújtásmodul ugrott be rögtön, kerestem egy Pözsó-Citroen szervízt Mosonmagyaróváron (SIG Kft, csak ajánlani tudom őket, korrekt emberek, nem lehúzós, max pont), visszafordultam, elvergődtem odáig, két másik modullal is produkálta. Gyertyák ki, a lendkerék felől a második (ha jól tévedek a francia a másik irányból számozza) vagyis a harmadik hengernél gyertyaelektróda elcsöppenve. Kompressziómérés: ebben a hengerben nulla a kompresszió, nem mutatott semmi értéket a mérés, a másik három hengerben egyenletesen 12 bar.
Számla megvan a gyertyavásárlásról (Bárdiból vett NGK). A szervíz azt mondta, hogy nem tudni mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás, hibás is lehetett a gyertya, vagy pedig belső hibából adódóan felgyűlhetett a motorolaj ami berobbant és ez olvasztotta le a gyertyát amiről a fémolvadék bekerülhetett a szelepekhez és az egyik vagy mindkettő nem tud megfelelően zárni. Szervízszámla is megvan, de soha nem fogom bebizonyítani, mert nem műhely cserélte ki a gyertyát, hanem én. Hazahozott pestre szép nyugiban három hengerrel jó sok cuccal megpakolva.
Kérdéseim:
Anyagi szempontból érdemes egyáltalán foglalkozni vele, vagy lökjem a bontóba?
Fűzött blokk 70e, csak hengerfej 40e bontva, számlásan külföldről hozott kevés km-es kocsiból az ecseri francia bontóból, de itt járulékos költségek vannak, vagyis bruttó 214e az egész móka új szűrők szíjak folyadékok gyertyák vízpumpa munkadíj.
Kár, hogy nincs endoszkópom, szívesen belesnék a szelepfészkekhez...
Ha leveszem a hengerfejet akkor érdemes felújítani, vagy inkább egy bontottat? olajat egyáltalán nem ette az autó
Hengerfejcsavarokból újakat kell beszerelni?
Akár olajlehúzó gyűrűtörés is előfordulhat? Mert akkor újra el fogja követni ugyanezt, hiába hengerfejezem meg.
Hallottam horror sztorikat NGK gyertyákról, hogy elvétve belekerülhet hamisítvány a dobozba....
Ti mit tennétek, mit csináljak vele? Amúgy klímás a kocsi és mindene tök jól működik, a kopó dolgokon kívül semmi baja nem volt soha, kipuff, futómű mind felújítva, friss műszaki van rajta szóval nagy dilemma.
caravan ==> nagyon fontos motor köruli hiba eseten, ugyanannyira erdekes, mint mondjuk a motorkod. (vagy legalabb h benzin vagy diesel? ccm? LE?; mondjuk az igaz, h az f astrak eseten a dizelekben nincs MAP szenzor)
A P0105 hibakód konkrétan áramköri hibát jelent. Ezért is írja azonnal vissza. Meg kell keresni, kimérni, hogy hol a hiba. Lehet maga a szenzor, vezetékek, csatlakozók, ECU.
1996 opel astra f caravan tulajdonosa vagyok ami elindulásnál berángatott kinyulladt az olaj nyomás lámpa. Olaj szint rendben , de azóta van hogy a negyedig inditásra indul csak eggyenletlen a járás és dobja a hibakódot.
Hibakód : P0105 (2) Szívócsonk abszolút nyomás (MAP) érzékelő feszültség alacsony - Jelen van!
Diagnosztikával állómotornál nem lehet törölni a hibát.
Továbbra is azt mondom, az első a jó irány. Nézd meg azt a lambdafűtést a kezdetektől. Multiméter, és türelem. Rajzod van elvileg tudod melyik derót melyik végén minek kell lennie. Csatlakozón mérted már?
Kb egy hónapja lett éhes, a vezérléshez nyáron nyúltam. De ettől pl még akár meg is csúszhatott a szivótengelynél a vezérműkerék, bár rendesen nyomatékra le lett húzva, de láttam én már falon pókot...
Az ellenőrzés 5-6 percnél több, mert szelepfedél le... kint meg hideg van.
Csak hogy kimásszon a bogár. Azon gondolkozz el, mióta falánk, és mikor nyúltál utoljára a vezérléshez. Amúgy leellenőrizned kb 5-6 perc nem? Az idomokat megvetted nem bérelted.