Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BY-75-98 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 30816

Az autó eladása után megmaradt 4 db felni nyári gumival! Punto II - 165/70 R14  (a gumik 3 évesek tehát nem sokat ér )

 

Gondoltam eladnám ha kell valakinek, valamennyiért...

BY-75-98 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 30815

Szia!

A tengelykapcsoló témához egy gondolat: Nekem is csinált hasonlót, sőt kis idő múlva előfordult,hogy a pedál is beragadt váltások alkalmával. Én is kentem zsírt a munkahengerbe, de ez nem sokat segít,feltéve, ha a munkahenger a rossz. Legegyszerűbb a csere, és nincs vele több gond. Pár ezer forintos tétel.

Előzmény: lac-01 (30807)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.21 0 0 30814

Akkor te ott laksz ahol én!

Megbízható szerelőket ahova én is járok csak a volt kispesti textilgyár területén tudok!(Fáy utca 2.)

Előzmény: langelaszlo (30812)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 30813

Van egy utángyártott kulcsom amit kíváncsiságból vettem, és kártya alapján fel is tudom tanítani. Néha járok Tatán is, ha nem sürgős.

Előzmény: w.lacika (30811)
langelaszlo Creative Commons License 2014.02.20 0 0 30812

Sziasztok!

Tudtok esetleg megbízható és nem túl drága szervizt Bp Árpád híd pesti hídfője tájékán, vagy közel hozzá, Fiat Punto számára (1995-ös)?

Köszönöm előre is.

w.lacika Creative Commons License 2014.02.20 0 0 30811

sziasztok

 

punto 2  kulcsban tudna valaki segíteni Tata környékén?

1 kulcs megvan ,kódkártya megvan.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.19 0 0 30810

Szia, a megoldások:

1, wédé40 a forgáspontra, vagy munkahenger/pedál csere.

2 szintén csere, lefogazott  ez alapján.

3 ez is.

 

Előzmény: lac-01 (30807)
R!ck4 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 30809

Sok sok éve én is autóhifiztem, de a valódi hifihez a nagy hangerőnek semmi köze sincs, ez egy jó kis hype, de azon túl, hogy vesét masszíroz, sok értelme nincsen. Mostmár elég az is, ha egy gyári rendszer hangszóróit jobbra cserélem, és egy kisebb mélyládával kiegészítem, ( a Multiplában is egy Blaupunkt lapos aktív mélynyomó van a sofőrülés alatt, elég szépen szól, nem hangos, de több nem is kell)  inkább beszélgetek az utasokkal, vagy telefonálok, mert dolog van. Híreket hallgatni elég 4X15W is. :-))))

Előzmény: BluElefantino (30803)
R!ck4 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 30808

Mint írtam, indítóakkumulátorokról beszélünk, amik arra szolgálnak, hogy beindítsd az autót. Mivel az akkufesz úgyse lesz 14.4V, akármilyen hifid lehet az autóban, nem ad le akkora teljesítményt, mint ha járatod a motort, az meg elég szürreális, hogy beülsz az autóba, és 3 órán keresztül döngetsz, gondolom Te se hiszed, hogy 5x-ös árért egy hiperszuper akksi 5x annyi ideig fog döngetni? :-))  Arra, amire való, hogy beindítsd az autót,  tökéletes lesz egy 12 ezresbe kerülő 55Ah-s is, illetve ha az én változatomat választaná bárki is, vagyis az 55Ah-s mellé betesz hátra egy 70Ah-s, szerintem 5 km-t el tud menni önindítóval. Asszem ennyi. Akinek valóban normális hifije van az autóban, az addig be se kapcsolja, míg be nem indította a motort, onnantól már mehet a dübögtetés ezerrel. Minden más tévhit, önámítás, vagy szimplán hazugság.

Előzmény: PeeWee33 (30804)
lac-01 Creative Commons License 2014.02.18 0 0 30807

Hello,

 

3 kisebb probléma lehetséges megoldásait várom, hátha valaki ad ötletet a javításra.

Fiat Punto 2. 1.2 8V

 

1. A tengelykapcsoló munkahenger nyikorog nyomáskor. Ha bemelegszik az autó akkor jobban.

Lehet ezt valahogy javítani, megzsírozni pl.?

 

2. Elektromos ablakemelő akadozva megy és a felső végállásnál nyomásra kattogó zakatoló hangot at.

 

3. Tanksapka nem zár be a kulccsal. Racsnizik, de a kulcs elfordítása és kivétel után is kézzel (kulcs nélkül) nyitható.

 

Bármelyikre ötletet szívesen fogadok.

 

Kösz,

ritmoabarth Creative Commons License 2014.02.18 0 0 30806

Az lesz a következő felvonás, mert másik punton ki lett próbálva mind a két motor és hibátlan!

Szóval másban lesz a hiba forrása! Majd a laptopnak elmeséli! :D

Előzmény: Törölt nick (30800)
-peter Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30805

igy van, vesz egy Exide Classicot vagy Excelliumot ami még befér a tálcára és kész.

vagy ha a Banner/Bosch vonal szimpatikusabb akkor azt.

15-20 közt talál magának belőle, 2-3 évig jó lesz...

Előzmény: R!ck4 (30801)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30804

És az álló helyzeti energiaellátással mi újság?

 

   B.

Előzmény: R!ck4 (30801)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30803

Nem kell lebeszélni róla mert ennyit én sem adok ki érte! Az igazi HIFI őrültek hidd el hogy megveszik mert ott nem 600Watt szól hanem 25000Watt! Nekik szól az ajánlat és nem neked vagy nekünk! ;)

Előzmény: R!ck4 (30801)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30802

A hsz-em utolsó során ütöttem fel a fejem, csak ezért másoltam be a szöveget.

 

   B.

Előzmény: BluElefantino (30799)
R!ck4 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30801

Ha meg nem vagyok hifiőrült, csak logikusan gondolkodom egy picit, akkor a 60K-s vételárú Exide  helyett veszek egy 15 ezresbe kerülő 55Ah-s  normál akksit, plusz  veszek a csomagtartóba egy 70AH-sat 20-ért, és veszek egy 1farad-os kondit. Elköltöttem 55 ezrest, a maradékból bekábelezem a másik akksit, még pénz is marad,  és akármit csinál az 55-ös Exide, a két akksi meg a kondi megeszi reggelire, ha zenét akarok hallgatni, ha -30-ban akarok indítózni, akkor is.  Mivel az akkumulátor az autókban csak és kizárólag a motor beindítására szolgál, sok jelentősége nincs, hogy 800A, vagy 500A indítóáramú-e az akksi, amikor meg a generátor megy, simán kapacitorként működik az akksi. Kb ennyi, amennyi szót érdemelt egy 4x-es árú akksi. Oké, hogy csúcstechnika, de ne én fizessem már meg, ha a sima akksiban gondolkodom, megveszem 15-ért,  2 évente a gari lejártával kidobom, és 8 év alatt jutok el oda pénzben, mintha elsőre egy exide-t vettem volna. Viszont az exide már 2 év egy hónaposan gari nélkül van, 6 évesen meg már 6 éves, én akkor veszem bele a negyedik zsírúj akksit. Semmi nem szól mellette, a józan ész főleg nem. Talán ha 20-25%-kal drágább lenne, oké, de 400%-os áron? Vicc.

Előzmény: BluElefantino (30799)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30800

Ha már így meg lettem szólítva, rá kellene dugni laptopra, bármi móka előtt...

Pest/Újpesten tudok segíteni.

Előzmény: ritmoabarth (30779)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30799

A Maxxima akkut kimondottan HIFI őrülteknek ajánlják mert mindenféle szempontból jó! Kivéve az árát! :D

Mondjuk én is keresgéltem mire megtaláltam a számomra ideális akkut mivel van egy kis zene a kocsimban, és én is Exide márkánál ragadtam le de a Premium sorozatnál! ;)

Előzmény: PeeWee33 (30798)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30798

Teljes érdekesség:

 

Az EXIDE legújabb fejlesztése a MAXXIMA nevű spirálcellás akkumulátor, amely szintén folyadékmentes, gázrekombinációs szerkezet. Az 55Ah-s méretű akkumulátor -18C-on 800A hidegindító áramra képes /EN/.

Mindent tud, amit egy mai korszerű indító akkumulátornak tudnia kell.

Az EXIDE által diktált fejlődési ütemet a konkurens gyártók nem, vagy csak lassan tudják követni, hiszen a fejlesztések óriási összegeket emésztenek fel. Az igazsághoz az is hozzátartozik hogy 2013-ban csődeljárás alá helyezték a vállalatot a nagyarányú hitelállománya miatt.

 

   ! ! !

kolcsar Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30797

Tessék kérem tudodmásul venni,Magyarországon a lakoság 95%-a két dologhoz nagyon ért. Az egyikk a Foci másik az Autószerelés:))

 

Még régebben BMW szervizbe voltam,bejött kedves ügyfél,hozta szervizelni,az E-28,525E kocsiját,legépelve mit szeretne csináltatni,és az utasitásokat,MERT Ő ÉRT HOZZÁ, gépészmérnök a végzetsége,és utána érdeklödött.

 

1)Pont. Motorbol,váltóbol,diferenciálmüböl,az olajat le ereszteni,megvárni mig teljesen kicsöpög.FELTÖLTENI A MOTORT,VÁLTÓT,DIFERENCIÁLMŰT,a feltöltési mennyiségü BENZINEL,beinditani az autót,és menni vele legalább 30 percet,hogy az összes olaj járatot meg minden belsö részt kimossa,utána le ereszteni,megvárni amig kicsöpög,és a szervizkönyv szerinti olajakkal feltölteni.

 

Többit nem irom mert vagy 10 pontba irta mit kell a kocsin csinálni.Ez volt a legdurvább de sok hasonló volt-van mert a szomszéd ezt mondta a,a kollega is hasonlót mondott.

Sok mindent lehetne irni a tudáslékos ügyfelekröl,igaz sajnos sok hozzá nem értö szerelö is van aki nem tanul,nem fejlödik tovább de mindent válal(gányol) elég sok ilyen került hozzánk,sok márkaszervizbe gányolt,ügyfelet csak lehúzták.

-peter Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30796

szia

akksitálca méretére ami belefér legnagyobb aksit vennék

Banner és Exide kínálatából.

és ennyi :))

Előzmény: zsebdömperr (30793)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30795

Ha ennyire értesz mindenhez akkor egy klikk és ott a google de ha nem találnád akkor itt egy lehetőség:

http://www.akkumax.hu/akkumulator-auto

Előzmény: zsebdömperr (30793)
ZoliC220 Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30794

Szerintem kevered a max 7nditó áramot (A) a kapacitással (Ah)

Nincs 50A-es aksi. A karbantartás mentes nem "zselés" aksit jelent. 

Neked egy 45Ah -s kb 400A-es inditó áramú aksi kell.

 

http://www.argep.hu/trend/AKKU/Akkumulator-punto.html

 

Előzmény: zsebdömperr (30793)
zsebdömperr Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30793

El....csak a lényeget nem. Bemásoltál ide egy szöveget. Oké, de nem tudom te villamosságis vagy-e?

 

Korábban körbemagyarázás nélkül megértették mikor ez az akksi téma volt, egy nyamvadt akksit keresek, ami a leírt méretben kapható és az a hagyományos, amibe ha úgy van vizet kell önteni stb.stb. típusú, nem gondozás menteset, meg "zseléset", mert ezek nem jók. 3-4 év után ki lehet dobni a kukába.

 

Nekem most ilyen típusú van benne, csak más paraméterekkel (41A csak,indítóáram 360 csak) és ez is egy f@s japán gyártmány, amit Fiatba nem is ajánlott, ezért nem kell még japán gyártmányú sem,még nagyobb teljesítményűből sem.

 

http://image.arukereso.hu/full/48916773.berga-basic-block-12v-52ah-jobb.jpg

 

Szóval ebben kérek segítséget, de ha nem tudsz akkor írd meg, nincs abból gond, nem offolni kell itt.

A múltkori fórumozók ezerszer jobb fejek voltak nálad :P :P És értik a dolgukat,mert volt köztük villamosságis.

Előzmény: BluElefantino (30792)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30792

Nem arról volt szó hogy kell a kocsiba ekkora teljesítményű akku!

Még1szer leírom:

"A köznyelvben zselés akkumulatoroknak nevezett akkumulátorok az ólomakkumulátorok egy speciális fajtáját képviselik. Ezek a légmentesen lezárt ólom-sav akkumulátorok, amelyek többségében az elektrolit (sav) egy üvegszál-szövetbe felitatva kerül az ólomlemezek közé, s csak igen kis százalékukban található valóban gél állagú elektrolit, amelyben a savat szilícium-dioxid hozzáadásával zselésítik. Mindkét eljárás azt hivatott megakadályozni, hogy az elektrolit „lötyögjön” az akkumulátor belsejében, s a légmentes lezárásnak köszönhetően kifolyni sem tud. Ennek az eljárásnak az eredménye, hogy a zárt ólom-sav akkumulátorok bármilyen pozícióban beszerelhetők a felhasználás helyén."

 

A téma nálam már OFF, mert mindent elmondtam! ;)

Előzmény: zsebdömperr (30791)
zsebdömperr Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30791

50Amperhez mi a fenének egy kocsihoz 800-as indítóáram???? Nem teherautóba kell.

Előzmény: BluElefantino (30789)
zsebdömperr Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30790

Olcsó húsnak híg a leve :P

Mivel nem sajnáltam a 96-os évjáratú Fiacskám alvázát úgy,ahogy van, szó szerint újjá építtetni,mert olyan rozsdás volt, így az akkura is azért több pénzt szánok.

 

Erre szoktam mondani: lehet venni régi Fiatot 150ért,de az olyan is.....láttam is olyat. Vezérműszíj doboz rögzítés dróttal, körbetekerve a fél autón, cellux ragasztó a motortérben mindenhol, sárvédők eltörve mind a 4 keréknél, alvázvédelmet meg életében nem látott az autó és stb.stb.

 

Neked is megsúgom: LÁNY vagyok :)))

Előzmény: BluElefantino (30784)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30789

Na akkor itt a te általad említett "zselés" akkumulátor! Mondom hogy rosszul beszéltétek meg itt.....

http://akkumulatorbolt.hu/?akksi=Exide_Spir%C3%A1lcell%C3%A1s_akkumul%C3%A1tor

Előzmény: zsebdömperr (30787)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30788

Látom még mindig nem érted, akkor álmodj tovább!

Előzmény: zsebdömperr (30787)
zsebdömperr Creative Commons License 2014.02.16 0 0 30787

http://akkumulator.bolthely.hu/

 

Itt nézz szét mennyibe kerül egy akksi, nem tudom ezt az 50-60ezret te hol álmodtad.

A zselést értsd jól, azért van idézőjelben, tudom,hogy van benne sav, de én úm. leegyszerűsítve így hívom, úgyis értik miről van szó.

 

Azt lenne jó tudni hol vannak a fiúk,akik korábban segítettek itt nekem.

Elvileg holnap jön hozzám a villamosságis csávó, ha meg minden kötél szakad és méretre nem találunk ilyet, akkor marad a barkácsmunka.

Előzmény: BluElefantino (30784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!