A tengelykapcsoló témához egy gondolat: Nekem is csinált hasonlót, sőt kis idő múlva előfordult,hogy a pedál is beragadt váltások alkalmával. Én is kentem zsírt a munkahengerbe, de ez nem sokat segít,feltéve, ha a munkahenger a rossz. Legegyszerűbb a csere, és nincs vele több gond. Pár ezer forintos tétel.
Sok sok éve én is autóhifiztem, de a valódi hifihez a nagy hangerőnek semmi köze sincs, ez egy jó kis hype, de azon túl, hogy vesét masszíroz, sok értelme nincsen. Mostmár elég az is, ha egy gyári rendszer hangszóróit jobbra cserélem, és egy kisebb mélyládával kiegészítem, ( a Multiplában is egy Blaupunkt lapos aktív mélynyomó van a sofőrülés alatt, elég szépen szól, nem hangos, de több nem is kell) inkább beszélgetek az utasokkal, vagy telefonálok, mert dolog van. Híreket hallgatni elég 4X15W is. :-))))
Mint írtam, indítóakkumulátorokról beszélünk, amik arra szolgálnak, hogy beindítsd az autót. Mivel az akkufesz úgyse lesz 14.4V, akármilyen hifid lehet az autóban, nem ad le akkora teljesítményt, mint ha járatod a motort, az meg elég szürreális, hogy beülsz az autóba, és 3 órán keresztül döngetsz, gondolom Te se hiszed, hogy 5x-ös árért egy hiperszuper akksi 5x annyi ideig fog döngetni? :-)) Arra, amire való, hogy beindítsd az autót, tökéletes lesz egy 12 ezresbe kerülő 55Ah-s is, illetve ha az én változatomat választaná bárki is, vagyis az 55Ah-s mellé betesz hátra egy 70Ah-s, szerintem 5 km-t el tud menni önindítóval. Asszem ennyi. Akinek valóban normális hifije van az autóban, az addig be se kapcsolja, míg be nem indította a motort, onnantól már mehet a dübögtetés ezerrel. Minden más tévhit, önámítás, vagy szimplán hazugság.
Nem kell lebeszélni róla mert ennyit én sem adok ki érte! Az igazi HIFI őrültek hidd el hogy megveszik mert ott nem 600Watt szól hanem 25000Watt! Nekik szól az ajánlat és nem neked vagy nekünk! ;)
Ha meg nem vagyok hifiőrült, csak logikusan gondolkodom egy picit, akkor a 60K-s vételárú Exide helyett veszek egy 15 ezresbe kerülő 55Ah-s normál akksit, plusz veszek a csomagtartóba egy 70AH-sat 20-ért, és veszek egy 1farad-os kondit. Elköltöttem 55 ezrest, a maradékból bekábelezem a másik akksit, még pénz is marad, és akármit csinál az 55-ös Exide, a két akksi meg a kondi megeszi reggelire, ha zenét akarok hallgatni, ha -30-ban akarok indítózni, akkor is. Mivel az akkumulátor az autókban csak és kizárólag a motor beindítására szolgál, sok jelentősége nincs, hogy 800A, vagy 500A indítóáramú-e az akksi, amikor meg a generátor megy, simán kapacitorként működik az akksi. Kb ennyi, amennyi szót érdemelt egy 4x-es árú akksi. Oké, hogy csúcstechnika, de ne én fizessem már meg, ha a sima akksiban gondolkodom, megveszem 15-ért, 2 évente a gari lejártával kidobom, és 8 év alatt jutok el oda pénzben, mintha elsőre egy exide-t vettem volna. Viszont az exide már 2 év egy hónaposan gari nélkül van, 6 évesen meg már 6 éves, én akkor veszem bele a negyedik zsírúj akksit. Semmi nem szól mellette, a józan ész főleg nem. Talán ha 20-25%-kal drágább lenne, oké, de 400%-os áron? Vicc.
A Maxxima akkut kimondottan HIFI őrülteknek ajánlják mert mindenféle szempontból jó! Kivéve az árát! :D
Mondjuk én is keresgéltem mire megtaláltam a számomra ideális akkut mivel van egy kis zene a kocsimban, és én is Exide márkánál ragadtam le de a Premium sorozatnál! ;)
Az EXIDE legújabb fejlesztése a MAXXIMA nevű spirálcellás akkumulátor, amely szintén folyadékmentes, gázrekombinációs szerkezet. Az 55Ah-s méretű akkumulátor -18C-on 800A hidegindító áramra képes /EN/.
Mindent tud, amit egy mai korszerű indító akkumulátornak tudnia kell.
Az EXIDE által diktált fejlődési ütemet a konkurens gyártók nem, vagy csak lassan tudják követni, hiszen a fejlesztések óriási összegeket emésztenek fel. Az igazsághoz az is hozzátartozik hogy 2013-ban csődeljárás alá helyezték a vállalatot a nagyarányú hitelállománya miatt.
Tessék kérem tudodmásul venni,Magyarországon a lakoság 95%-a két dologhoz nagyon ért. Az egyikk a Foci másik az Autószerelés:))
Még régebben BMW szervizbe voltam,bejött kedves ügyfél,hozta szervizelni,az E-28,525E kocsiját,legépelve mit szeretne csináltatni,és az utasitásokat,MERT Ő ÉRT HOZZÁ, gépészmérnök a végzetsége,és utána érdeklödött.
1)Pont. Motorbol,váltóbol,diferenciálmüböl,az olajat le ereszteni,megvárni mig teljesen kicsöpög.FELTÖLTENI A MOTORT,VÁLTÓT,DIFERENCIÁLMŰT,a feltöltési mennyiségü BENZINEL,beinditani az autót,és menni vele legalább 30 percet,hogy az összes olaj járatot meg minden belsö részt kimossa,utána le ereszteni,megvárni amig kicsöpög,és a szervizkönyv szerinti olajakkal feltölteni.
Többit nem irom mert vagy 10 pontba irta mit kell a kocsin csinálni.Ez volt a legdurvább de sok hasonló volt-van mert a szomszéd ezt mondta a,a kollega is hasonlót mondott.
Sok mindent lehetne irni a tudáslékos ügyfelekröl,igaz sajnos sok hozzá nem értö szerelö is van aki nem tanul,nem fejlödik tovább de mindent válal(gányol) elég sok ilyen került hozzánk,sok márkaszervizbe gányolt,ügyfelet csak lehúzták.
El....csak a lényeget nem. Bemásoltál ide egy szöveget. Oké, de nem tudom te villamosságis vagy-e?
Korábban körbemagyarázás nélkül megértették mikor ez az akksi téma volt, egy nyamvadt akksit keresek, ami a leírt méretben kapható és az a hagyományos, amibe ha úgy van vizet kell önteni stb.stb. típusú, nem gondozás menteset, meg "zseléset", mert ezek nem jók. 3-4 év után ki lehet dobni a kukába.
Nekem most ilyen típusú van benne, csak más paraméterekkel (41A csak,indítóáram 360 csak) és ez is egy f@s japán gyártmány, amit Fiatba nem is ajánlott, ezért nem kell még japán gyártmányú sem,még nagyobb teljesítményűből sem.
Nem arról volt szó hogy kell a kocsiba ekkora teljesítményű akku!
Még1szer leírom:
"A köznyelvben zselés akkumulatoroknak nevezett akkumulátorok az ólomakkumulátorok egy speciális fajtáját képviselik. Ezek a légmentesen lezárt ólom-sav akkumulátorok, amelyek többségében az elektrolit (sav) egy üvegszál-szövetbe felitatva kerül az ólomlemezek közé, s csak igen kis százalékukban található valóban gél állagú elektrolit, amelyben a savat szilícium-dioxid hozzáadásával zselésítik. Mindkét eljárás azt hivatott megakadályozni, hogy az elektrolit „lötyögjön” az akkumulátor belsejében, s a légmentes lezárásnak köszönhetően kifolyni sem tud. Ennek az eljárásnak az eredménye, hogy a zárt ólom-sav akkumulátorok bármilyen pozícióban beszerelhetők a felhasználás helyén."
Mivel nem sajnáltam a 96-os évjáratú Fiacskám alvázát úgy,ahogy van, szó szerint újjá építtetni,mert olyan rozsdás volt, így az akkura is azért több pénzt szánok.
Erre szoktam mondani: lehet venni régi Fiatot 150ért,de az olyan is.....láttam is olyat. Vezérműszíj doboz rögzítés dróttal, körbetekerve a fél autón, cellux ragasztó a motortérben mindenhol, sárvédők eltörve mind a 4 keréknél, alvázvédelmet meg életében nem látott az autó és stb.stb.