szelepszár szimmering (ha gyűrű lenne, folyamatosan füstölne, de csak állás után indítva füstöl, nekem is)
csere állítólag 400Ft/db ellenben le kell venni a felső vezértengelyt, az összes himbát, szóval vezérlés csere, hengerfej, stb, munkadíj 50-től indul :(
A VVT motorossal jobban járnál, azokkal nincs ilyen gond. Igaz, talán drágábbak is némileg. De ha a szervizköltséget hozzávesszük, akkor talán tényleg jobban jössz ki vele.
Voltam megnézni a Wagont kedden.Szép, tetszik, nincs lelakva belül.Egy gond van vele: indításnál hidegen füstöl mint egy tank amikor "ködösít". De el is hagyja egy rövid idő után.Viszont amikor üzem meleg állapotban pörgetve lett a motor akkor is lehetett látni némi kék füstöt. Ez mennyire gáz? Viszont megy mint a golyó, fürge, szóval tetszik, 200000km van benne. Érdeklődtem szervizbe, szerelőnél erről az olaj égetésről. Vegyes volt a kérdésemre a válasz. Ami így szólt: Ha így füstöl a motor az szelepszár szimering cserével megoldható avagy gyűrűzni is kell a motort? Ugye anyagilag nem mindegy a dolog. Az autószerelő még valamilyen adalékot is említett ami némileg helyre teszi a motort de én nem hiszek az ilyen adalékokban. Szerintetek lehet az olaj égéstérbe kerülés annak az oka,hogy a kocsi sokat állt? A kereskedő ezt mondja,hogy ezért, ezt sem hiszem,hogy így lenne. 16 szelepes motorról van szó egyébként. Az autó tetszik de ez a fránya olaj égetés ne lenne legalább melegen ne csinálná. Nem merem így bevállalni. Nem tudok elég okos lenni, most kellenének a tapasztalt Wagon R-es Kollégák segítsége, tanácsa. A szelepszár szimering cseréhez le kell venni a hengerfejet?
Holnap megyek megnézni egy 2003-as WagonR-t. 16 szelepes motorral szerelt. Képen jól néz ki. A hirdetés elég szűkszavú, nem tudom miért. Megnéztem a kínálatot van is elég sok és még jó áron is de nem itt Baranyában hanem jobbára az ország másik felében.
Köszönöm az infókat. De a kiszemelt kocsiról lemaradtam. Most tovább keresgélek és érdeklődöm.Találtam is egy másikat, az is 2000-es évjáratú, a belseje kicsit lelakott,(ülés huzatok szakadtak illetve levált a támláról a kapcsozás, a vezető ülésből némi szivacs is hiányzik) A motorban 272000km van, hengerfej alól némi olaj szivárog. A belső műanyagok karcosak, az elektromos ablakemelő a jobb oldali ablakot nem működteti a bal ajtón levő kapcsolóról, digitális óra nem jó a műszerfalon középen (nem mutat semmit) Kívül némi esztétikai hiba van rajt, karcok, és a csomagtér ajtó zárja körül utólagos festés ecsettel, a jobb első sárvédőn kb 10 cm hosszú mély karc van a szó szoros értelmében, ez is ecsettel javítva. Szerintetek így mennyit szabad adni érte. Az üléseket cserélném ( találtam 8e-ért komplett szettet) Meg persze az elektromos részek is átnézésre illetve javításra kerülnének. Műszaki 2016.08 hóig van. Így ebben az állapotában 400000 ft-ot kérnek érte. Véleményem szerint ez így ebben az állapotában sok érte, nem?
Kollégámnak volt egyszerre a 76 és a 93 lovas Wagon R-je is, ha nem is eget verő, de azért érezhető volt a különbség a két motor között, de ebbe nyilván a váltó méretezése is beleszámít azért.
Az Ignis motoros Wagon például jobban gyorsul, mint az Ignis, mert a váltójában rövidebbek a fokozatok, bár végsebességben persze nem gyorsabb nála.
Ha most kellene venni, azért én mégis a 93 lovast választanám, egyrészt a motor, másrészt az évjárat, harmadrészt pedig a felszereltség miatt is.
Az Ignis persze dizájnosabb kívül / belül, viszont egyáltalán nem praktikusabb a Wagonnál, tehát én a kettő közül is a Wagonra szavaznék.
Van 93 LE Ignisünk is, az sem erősebb a Wagonnál. Sőt szerintem nem gyorsul annyira! Nem kell bedőlni a papírnak, 1,3-as motor mindkettő, nagyjából ugyanannyit tudnak.
Nekem 76 lovas 2002 jun. van 117.000 km-rel . 3 hónapja lett cserélve a bal oldali lengőkar. Ezen kívül csak olajok és szűrők cserélve. Mai napig nagyon megvagyok elégedve A wagonommal
A kivétel csak erősíti a szabályt, azért nem az általad említett hibalista a jellemző a Suzukikra, főleg nem a 92.000 Km-t futottakra.
Sanyooo1 :
Például azt, hogy a 10 év / 100.000 Km alatt nem okozott meglepetést, pláne nem hagyott cserben sehol és erre utaló jeleket sem venni észre a működése közben. Nem mondtam, hogy a 76 lovas rossz lenne, de én ha most kellene venni, inkább az erősebb motorra szavaznék.
t.lantos :
Azért nem általános, hogy egy 10 éves autóban a klíma nyomása rendben lenne, nekem 0,2 bar csökkenés volt, viszont így is kapott egy cserét, mert előtte a kompresszorra is töltöttek így olajat, legalább az is kapott egy kis "törődést".
Nem tudom mit nevezel "örökkévalóságnak", de nálam a 76 lovas is megy 13 éve hiba nélkül. Mercis haver már kétszer cserélte a kocsiját ennyi idő alatt, és nem flancból! :(
Megerősítem. (toronytartó gumibak, a váltóban a bordástengely szimmering és a kifolyt olajtól a kuplung kompletten, most van benne a 4. - negyedik!!!- sebességváltó) csak a kopó/fogyó dolgokat említettem. 2004-es GS verzió, jelenleg 92ezer valós km.!!!
valamilyen oknál fogva mégsem ajánlottam föl a filmgyárnak robbantásra.
A 76 lovas verziónak hátul van a tetőantennája, az Ignis motorosnak pedig elöl, így ismerhető meg távolról.
Az Ignis motoros az örökkévalóságnak készült, csak a szükséges kopó/fogyó dolgokat kell cserélni, azon kívül egy nagyon megbízható szerkezet. A miénk egy 10 éves full extrás, még a klíma nyomás sem ment el benne a 10 év alatt.