Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vecserom Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55947

Üdv mindenkinek.

Az ablaktörlő-mosó kar végén lévő nyomógomb szétszedésével kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Úgy tűnik, hogy nem működik.

szucsati Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55946

Szia,

egy ilyen MP3-as rádiót hogyan lehet kezelni? Nekem 307-es ráncfelvarrottban a sárga kijelző van, azt hiszem B típusúnak hívják próbáltam visszakeresni, korábban volt itt egy bejegyzés, hogy melyik típus melyik). Ezen megjelenik bármilyen MP3 adat? Lehet vele könyvtárakba lépkedni vagy csak a főkönyvtárban lehetnek file-ok és azok között lehet lépkedni?

 

Köszi

Előzmény: BuNnY (55942)
SilverFlash Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55945

Akkor húzzuk, ahogy mondtátok. :)

Max kijön az egész autó. :))

Előzmény: ádibébi (55932)
SilverFlash Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55944

Nem volt ellenőrízve. A nagyrésze ezeknek a gondozásmentes akksiknak nem "szedhető" szét. Régen akksiknál kupak le és megmérted/nézted és utántöltöttél, ha kellett. Ezeknél az újaknál meg hozzá sem férsz, esélyed sincs utántölteni. Előző Pugban 5 évig elment. Ebben 2 évet sem bírt. :(

Előzmény: Frankofil (55931)
BuNnY Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55943
Előzmény: BuNnY (55942)
BuNnY Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55942

Vagyok, csak a LOTRO nagyon elviszi az időmet.

 

pps-ben amiket kapcsoltattam a cd-text, radio-text (vagy ilyesmi, 2 text van, mindkettő inaktív volt), megnéztük a aux-ot de az be volt, kikapcsoltattam az ülések csipogását, kiolvastuk a hibakódokat, állítottunk a tolató radar hangerőn, asszem kb. ennyi volt. Sajna a nyavajás program hiába van meg el sem indul az interface nélkül, így nem tudtam itthon összeírni mit akarok és hol, csak nagyjából végignéztük a lehetőségeket. És persze nem akartam a srácot sem szívatni, mert munkaidő végén voltunk már.

 

matiz: srác is először a wd40-re gondoltolt, de amikor látta a surlódás nyomot és azt, hogy elcseszték előzőleg a felrakást tudtuk az lesz. Azért a wd40-ezés is megvolt természetesen. Nagyon korrekten dolgozott, tényleg! Általábban a sárkányhoz megyek, mert talán az van leg"közelebb" de még nem volt velük bajom igazából. Persze az olajcsere stb-t a maszekkal csináltatom, de nagyobb munkákat inkább a pug-ban, legyen csak garis.

 

MP3: Leírtam nektek a tipusát, ne kelljen totózgatnotok, meg tudjátok rendelni net-en is bátran: 

Peugeot, Citroen autórádió RD4 T6 N1 MP3 KML1   13.020 HUF

kód: 7 645 127 693

Weblapjuk most épp nem is megy :-/

 

Futóműhöz a kérdésem: nem kéne anna szimmetrikusnak lennie? (fogalmam sincs, tényleg kérdezem.) Ha igen, nem gáz, hogy ennyire el van mászva valami, kb 1,5 centit jobbra?...

De így a logikus, szimmetrikusan. Nagyon gáz, főleg, hogy tudom az öreg mindig pug szervízbe hordta akié előzőleg volt, egyértelműen elcseszték amikor hozzányúltak valamikor a futóműhöz.

 

XE3: 

Neked melyik kijelző van a kocsiban? A két soros, vagy a "grafikus"? Csak a CDText és az MP3 IDE3 tag miatt kérdezem.

Grafikus. Ráncfelvarrot supreme gépem van.

 

Na remélem mindenkinek válaszoltam. Ha emelitek a gépet nézzetek rá arra a vasra imho, főleg ha van az a hiba amit írtam.

 

Sas-307 Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55941

Az Opel megpróbálta leutánozni az a Peugeot 5008-as feelingjét! Sokat küzdöttek az üvegtetővel, de még mindig csak 2+2 személyben gondolkodnak... (németek)

 

http://www.autonavigator.hu/galeria/opel_zafira_tourer_concept-3340

 

 

 

ádibébi Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55940
Tulképp nem kéne szívni vele, mert minden úgy műkszik ahogy kell neki, bekötés is viszonylag sima ügy (ha már egyszer tudod, hogy 100 drótból neked melyik 3 kell).

A gond az, hogy vmiért a doboz nem viseli jól vagy azt, amennyi a feszültség a töltés alatt, vagy generátor által szolgáltatott jelleggörbét.

Ezt is le fogom tesztelni, felviszem az akksit a lakásba, rákötöm a tronic töltőt, és ha úgy is villog a rákötött DRL áramkör, akkor a doboz egyszerűen nem bírja, amire gyártva lett, valszeg túl nagy a feszültség (ha ilyen van egyáltalán, lévén, hogy a doboz mikrocsipes, és a feszültségcsökkentést állítható idejű megszakításokkal csinálja. Voilà, nekem ez is újdonság volt, és kerestem benne a jó öreg trafót, és álmélkodtam, hogy lehet ilyen könnyű a doboz... LOL! :)).

Ha viszont a generátorral azonos töltőfeszültség mellett a tronic töltős bekötés esetén nem villog, akkor a generátor csinál vmi olyat, amit nem kéne. Nos, akkor vmit ki kell találnom a doboz elé, valami simító elektronikát (és itt kezdek mások tudására számítani, mert ehhez nekem egyelőre lövésem sincs).
Előzmény: Martinka. (55938)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55939
Egyszer de jó lenne tisztán látni ebben az ügyben is... Nincs kedved leírni, összeszedni egységes formába, amit tudsz? Lehetne egy tuto belőle, fel is kerülhetne a honlapunkra. Melyik akksiról mit kell tudni, hogyan ismerszik meg, mit kell betaetani a kezelésével kapcsolatban, mire kell ügyelni, ha töltöd, vagy ha nagy hideg van pl, ilyesmi... Többiek kiegészíthetik, szóval nem egyszemélyes meló.

(ha lesz időm, én példul le fogom fjordítni, amit egy franc fórumban találtam, a limiteres tempomatról...)
Előzmény: Frankofil (55937)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55938

Bááázeg pedig tudtam, hogy van rajta potméter, mégse jutott eszembe hogy tekergesd. Toyota fórumon sokat beépítettek azok írták hogy állítható. Tetszett a megoldás, de látva hogy mennyit szívsz vele, talán mégiscsak jobb volt külsőt venni.

 

Bár én meg a külsővel szívok. :)

Előzmény: ádibébi (55925)
Frankofil Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55937

A karbantartás mentes,hivatalosan csökkentett gondozásigényű,mint a neve is mutatja,csak csökkentett.Nem azonos a zárt rendszerűvel,(ami nem azonos a "zseléssel")a legtöbben keverik ezzel.Jó lenne ha ezzel minél többen tisztában lennének.Bármekkorát tölthetsz,de ugysem fér be,nekem a Exide Premium 77Ah 760A van benn

278x175x190mm,ez már necces méret,burkolat természetesen felejtős.Ennél minek nagyobb.A 308-ast nem tudom mivel szerelik,nem hiszem hogy zárt rendszerűvel,vagy igen?

 

 

 

Előzmény: ádibébi (55933)
Xe3 Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55936

Neked melyik kijelző van a kocsiban? A két soros, vagy a "grafikus"?

Csak a CDText és az MP3 IDE3 tag miatt kérdezem.

Előzmény: BuNnY (55922)
bambipug Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55935

Úgy néz ki, hogy márc. 11.-én meg is lesz a 308-as, persze nem nekem, hanem faternak, de kíváncsian várom Én is!

Én a héten vittem műszakira, egész pontosan hétfőn! Bár később is vihettem volna, de jobb volt túl lenni rajta! 20900ft  volt itt tatabányán, ez csak a vizsgadíj, szerencsére más nem volt vele! 66000km van benne egész pontosan, de ha jól emlékszem a tiedben is hasonló lehet a km óra állás!

 

Üdv.

Előzmény: Smíró (55906)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55934
Ha már akksi-téma megint:

A generátorunk elvileg mekkora akksit tud maximum tölteni? Láttam jóféle 120/1100-as akksit, szélessége stimmel, a hossza mondjuk másfélszeres :D de van hely hátrafelé :DDD

Csak kérdés, hogy a generátor tud-e ekkorát tölteni. Meg hogy jó-e valamire a plusz 70% teljesítmény...
ádibébi Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55933
Nem ezt jelenti, hogy karbantartás-mentes az akksi? Hogy addig, amíg jó, szarok rá? :D
Előzmény: Frankofil (55931)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.26 0 0 55932
Ahogy Sas is mondja, húzni, igazgatni kell, hogy kijöjjön. Mármint a 307-en, ami egyébkén tök úgy néz ki, mint a képeiden. Én spec már vissza sem tettem... Aztán az akksi meg a bal oldalán (ha szembeállsz a kocsival) le van csavarozva. Harmadik kép. Óvatosan a csavarral meg a kulccsal, ne essen be a motortérbe... :)
Előzmény: SilverFlash (55928)
Frankofil Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55931

Ez egyben azt is jelenti,hogy két éve nem volt elektrolitszint ellenőrizve?csak kiváncsi

Előzmény: SilverFlash (55928)
SilverFlash Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55930

hasonló felépítésű az akksi burlkolatod, mint ami képet linkeltem?

206-oson 2 bekattanó fül volt.

308-ason nem akar lejönni. :(

Előzmény: Sas-307 (55929)
Sas-307 Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55929

Én is küzdöttem rendesen, de legalább nekem nem volt még külön biztitábla rajta. Elvileg pusztán húzni kell - legalábbis én nem találtam bekattanó füleket, de lehet hogy van.

Előzmény: SilverFlash (55928)
SilverFlash Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55928

Kérdés: 2éves 308 Break-en akksi kimerült. (én se vagyok mozgásképes egy ideje)

Szal, h lehet kivenni az akksit? A külön bizti táblát levettem az akksiról (ott is van pár bizti), de nem tom levenni az akksi burkolatot. :(

A képen ott a burkolat-akksi és az alja. Hogy a bánatba jön le a burkolat???

SilverFlash Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55927

Azta. Futómű: nekem a vadiúj gépem csinálta. Mostmár tudom mi lehet a bibi. :) Nem ugrott be, h vízszintes úton sose csinálta, csak ha emelkedőn indultam és fordultam (útkereszteződés).

Előzmény: BuNnY (55922)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55926

Futóműhöz a kérdésem: nem kéne anna szimmetrikusnak lennie? (fogalmam sincs, tényleg kérdezem.) Ha igen, nem gáz, hogy ennyire el van mászva valami, kb 1,5 centit jobbra?...

Előzmény: BuNnY (55922)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55925

Srácok, újabb fejlemény DRL-ügyben.

 

 

Nos, mindeféle kerülőúton, kábelek helyettesítésén, és végül (pedig ezzel kellett volna kezdenem... szintén nó komment...) próbaáramkör-próbalámpa alkalmazásával rájöttünk, hogy a dobozon a potmétert csavarva három tartomány van:

 

Járó motor mellett, 14 és 11V között a doboz rendeltetésszerűen üzemel (azaz dimmel annyira, amennyire tekerem, kapcsolgatja le-föl, amikor a tompit vagy a ködöt ráadom, egyszóval rendben van, úgy teszi a dolgát, ahogy kell).

 

Kb 11V alatt azonban a kimeneti szálon ingadozni kezd a feszültség, a rákötött égők meg heves vibrálásba, villogásba kezdenek.

 

Kb 9V alatt pedig a fesz hirtelen nullára esik a kimeneti szálon, az égők elalszanak (nekem ebbe a tartományba volt tekerve a potméter, ezért nem jöttem rá egész idő alatt, hogy mi a pálya, miért nem égnek az égők.)

 

 

Álló motor mellett bemértem, hogy kb 7V körülre kell tekerni a potit ahhoz, hogy pont annyit világítson, amennyi még nem vakít, de már jól látszik. De ugye ez már bőven alatta van annak, ahol a doboz még működik. 11 Volttal meg nincs értelme küldeni az égőket, mert kiégeti mindenki szemét...

 

 

 

Kérdés: én úgy sejtem, hogy a dobozban rossz valami. De lehet esetleg a generátorom/töltésem hibás valahol? Létezik az, hogy a doboz áramköre valami hibát reagál le ezzel a villogással? (gyors vibrálást képzeljetek el, egyszerűen "remeg" az izzó fénye. De elég nagy amplitúdóval, szóval nem csak olyan kis finom vibrálás, hanem durván remeg.)

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55924

Hé, a nyekegés volt nekem is, szerintem írtam is. WD40 és elmúlt.

Az Mp3 mennyibe fájt, ha lehet tudni? Szeretnék én is....

Előzmény: BuNnY (55922)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55923

Grat, jó sztori! Az tetszik benne a legjobban, hogy úgy mentél oda, hogy tudtad, hogy mit akarsz, és nem tántorítottak el a felmerülő gikszerek! Az, hogy ilyen logisztikai gondok merülnek fel, hogy nem lehet vásárolni, met már a termék ott van, de a program még nincs kész, na arra nó komment :|

 

Mit kellett a pps-ben bekapcsolni, beállítani? csak a paramétereket, vagy engedélyezni is kellett valamit?

 

 

Előzmény: BuNnY (55922)
BuNnY Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55922

Elmesélem köztanulságra tegnapi peugeot sárkányos és az előző napomat. Mint tudjátok mp3-mas gyári fejet akartam a verdába a kecsói bosch -os forrásból beszerezve. Mivel 2 tipus is látszólag jó volt, ezért megbeszéltem velük pestre jövet útbaesnek bemegyek, kipróbáljuk, ami jó megveszem, aztán a sárkánynál aktiváltatom mert közben lett ott más dolgom is. A sárkányosok azt mondták aktiváláshoz kell kódkártya, pótkulcs, és fél óra munkadíj a móka.

 

Szerda, kecskemét. Egyezetett időpontban érkezem, srác hoz egy próba mp3 lejátszót (nevezzük most így), berakjuk, felismeri, kezel mindent, mp3 lejátszik, szuper. Közben beesett egy srác C4-est épp akkor vette amiben magnó (LOL) volt, hasonló miatt, próba, ott is megy.

Mondja a srác kb. 10p kínlódás és telefonálgatás után, bajság van az új programban nincs lehetőség helyszíni vásárlásra, csak neten. Választhatunk, megrendeljük, és kiszállítják, vagy megrendeljük, kifizetjük a 2 rugós GLS-t és átvesszük, vagy visszamegyünk pár nap múlva amikor belerakják a rendszerbe a helyszíni vásárlást. Jó kis üzlet, mi? Mindegy, úgy döntöttünk egye kánya, 2 rugót benyeljük és elvisszük, naná. Regisztráljunk, de az internetük csak belső oldalakat nyit, tehát nem férünk hozzá a postaládánkhoz ahová viszont küldenek egy linket a regisztráció majd a rendelés véglegesítéshez. Köszi. C4 srác mobilról küzd, én meg haverom emailjére regisztrálok, persze felhívva tudja mi az.

Reg sikerül, leadom a rendelést utánvét, gls, telefon havernak kattints erre a linkre is, köszi, nincsmit. C4-es srácnak nem jön az email. Fél órát várunk, nincs email. Végül feladott még egy rendelést, az azonnal befutott, másikat majd nem véglegesíti, reménykedik nem lesz 2 lejátszója.

Eladó közben eltűnt vagy fél órára, aki tudná hozni a raktárból, addig bemegyünk a műhelybe, intézzük a fizetést, számlát. Jól felszerelt műhely egyébként! Na gyerek elő, újabb 10p végre megjön a két dobozzal, C4 srác lelép mert csaja már ideg, és egész nap nem ettek én azért berakattam mielőtt eljöttem, próbáljuk csak ki, minden frankó-e. Az volt szerencsére.

f2-re mentem oda, f4-kor jöttem el. 2 órámba került megvenni egy lejátszót!

 

Másnap irány sárkány. Beállok, jön a szerelő srác, ismerős program, imb gyári francia laptop brutál kábel. Nem látja a kábelt. Kikapcs, bekapcs, kábel mozgat, húzogat, semmi. Én már csak röhögök, ez az mp3-mas cucc ad nekem storyt, de nem gond, ráérek. Mondom neki, csigalom a hosszú élet ritka, hozza a másik laptopot. Az meg lemerült. No problem, szerezzük egy hosszabbítót. Végre megy, látja az autót, párosítás némi döccenővel (elütötte a számot így elsőre nem ment), mondom neki még miket aktiváljon, csodálkozik honnan tudom, de csinálja, jó fej volt. CD text be, ülés csipogás meg ki, hibakódok lekérve, semmi szuper. Öröm és bódogság, kiírja az mp3 számok címét, cd text-es audiót, végre, ez pipa.

 

Mondom a másikat neki, futómű.

Hiba: ha az autóval felmegyek magasabb területre és közben kanyarodok (útról dombon kapubeállóba pl) fura nyikkanó hang jobbról. Eddig 3 szerelő nézte meg, plusz itt a fórumon is felraktam, senki nem tudott segíteni. Mondja srác, szerinte a kormányösszekötő rúdnál (ha jól emlékszem a nevére, lásd képen az U alakú nagyvas) a betét mozdulhatott el vagy az nyikorog befújja wd40-nel. Szedi le nézi, aszongya figyi már. Bal oldalon 2 ujjnyi a hézag a rúd és a kasztni között, jobb oldalon meg 2mm, és egyértelmű súrlódás nyom! Mondom B+ ez lesz az, tutira, mert ott a nyom, és csak akkor tud hozzáérni, ha a kerék nagyot mozdul felfele. Szétkap, befúj, beállít, és azóta lekopogom NINCS MEG AZ A HANG!

 

Szóval p.sárkány rulez, ja és a futóműért nem kértek pénzt, a computeres állítás meg 3600 volt, 4 év felett kedvezményes óradíjjal. Úgyhogy most örülök, van mp3, nincs nyikorgás.

 

ateszx20xev Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55921

Azért ez nem teljesen így működik. Ha a hibás alkatrészről a bevizsgálást követően bizonyíthatóan kiderül, hogy az okozta a hibát - ebből kifolyólag a kárt -, akkor a dealer cég köteles a kárt megtéríteni. Aztán persze a dealer bevasalja a beszállítón. Persze ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a kár 100%-át megtérítik, hanem az okozott kár általuk szabványban foglalt értékét térítik meg. Jelen példa szerint lehet hogy egy motorgenerál 500k forint, ha azt szerintük 200k-ból meg lehet csinálni, akkor annyit fognak kifizetni. Ha ez nem így történik, akkor joggal lehet menni a fogyasztóvédelemhez.

Előzmény: citromheja (55918)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55920

Jah.. nekem meg 5e ért márt vinnyognak hogy hogyan van gar meg stb....

Előzmény: citromheja (55918)
szrxx Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55919

Alapjáraton is és alacsony fordulaton rángatás közelében(csak ha hideg a motor).

Előzmény: Zolysys (55917)
citromheja Creative Commons License 2011.02.25 0 0 55918

Az csak mese, hogy a szakszervíz bármi garanciát is vállal!

Amit vállal, az annyi, hogy jól rakja be a megfelelő cuccot. Ha leesik, akkor újra felrakja. Ennyi a garancia.

Ha az alkatrész gyári hibás és ennek következménye több tízezres/százezres kár, akkor csak vállat von, hogy ő jól dolgozott, de az alkatrész hibás volt:pech. 

Volt ismerős, aki ford vezműszíj szakadásos motorfelújítását sok hónapos fenyegetőzéssel végül felesben állta a márkaszervízzel. Persze ez az egész majdnem fél év alatt zajlott le.

 

Csodák pedig nincsenek! :(

Előzmény: Totyasrác (55896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!