Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yoggi Creative Commons License 2001.01.18 0 0 103
hello

nekem is egy regi 1986-os 1.5 glx-em van nemrég vettem 190000 van benne .
az alacsony hfoku üzemelés ez adott nálam is ,de ahogy más autokkalhasonlitgattam azért a magas fordulatszám semjellemzö.
2000 fordulaton 5-ben 95-100 ,a hétvégén mentem m7 -tartosan 140 -t családdal pakkal 2500-2700 ez azért nem egy mai 16 szelepes fordulatszáma.ennek ellenére az autó nagyon megy ,trabival jártam elötte és nagy a talpam kevés olyan négyütemü autót ismertem ami a trabimat megverte egy lámpás rajtnál 50-ig hát utána persze agyhalott volt a dolog .hát az IBIZA kenterbe veri a trabimat.(persze mivel havertol vettem elötte versenyeztünk vele is és tudtam hogy nagyonjó).szóval a melegedésbe szerintem belejátszik az alacsony fordulaton huzó nyomatékos motor, fel kell lökni a fütést teljesen és fujatni kell a ventivel.
mellesleg egész nyáron araszoltam vele pesten és a balcsin talán ha kétszer indult el a hütöventi és ez azért nem egy hátrány..

üdv yoggi

Előzmény: Törölt nick (92)
Tomthumb Creative Commons License 2001.01.12 0 0 102
A lámpakapcsoló OK, a váltókar-burkolattal pont arra az öntvényre céloztam: a néha ragad jelentkezik nálam abban, hogy melegben gyurmaszerűen mállik, hidegben porlik.

A minap fedeztem fel, hogy van hátsó ablakmosóm: eddig a lyukra a csomagtér ajtaján aszittem, hogy antenna helye, de amikor pucoválás céljából kivettem a tartályt, akkor láttam meg a két szivattyút & a csövet, ami hátra mén. Mivel az első ablakspricnim kapcsolója hibás, kicseréltem a két szivattyú mazzagját és most a hátsó kapcsolóval spriccelem a szélvédőt - a megoldás hátránya, hogy ablakmosás közben megy a hátsó ablaktörlőm.

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.10 0 0 101
Mi az a váltókar-borítás? Nálam a fogantyút + a rúd kiálló csonkját fekete műanyag öntvény borítja, ezen nincs semmi bevonat. Néha ragad, de szerintem csak csokitól vagy hasonlótól.
A belső világítás a lámpatest billentésével kapcsolható. Alapállapotban nyitott ajtóval világít, előre/hátra billetve folyamatosan. Kifejezett kikapcsolt állása nincs, legfeljebb ha szándékosan vagy véletlenül "fél állásban" marad.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (100)
Tomthumb Creative Commons License 2001.01.10 0 0 100
Gratula százér'!

Kérdés: a régi Ibizák mindegyikének mállik a váltókar-borítása? Apró foszlányokban ragad a kezemre.

Másik kérdés: tényleg nincs lekapcsolt állapotja a beltér-világításnak?

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 99
100 :-)

Macibb

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 98
OFF

Hova tűnt a tegnapi hozzászólásom?

Szóval megoldódott a fedélkérdés, pont egy százassal olcsóbbért :-) Megtaláltam a földön ott, ahol kb. 10 napja utántöltöttem az ablakmosót és leejthettem.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (96)
Attilavagyok Creative Commons License 2001.01.08 0 0 97
Elfolyt a valtobol az olaj, ugyhogy valoszinuleg cserelni kell. Az 1992-es 1.2-es benzines Ibiza valtoja megegyezik-e valamelyik Fiat valtojaval?
Tomthumb Creative Commons License 2001.01.02 0 0 96
Boldog új ezredévet!

Macibb, nekem minden eltűnt sapkám (olaj, ablakmosó, tank, víz, meg ami létezik) bontóból lett százé'. Az Ibizáé nagy valószínűséggel = Fiat, javaslom bármely Pest környki bontót, van egy Fityó-specifikus a 4-esen kifelé valahol Monoron tán.

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.31 0 0 95
Ha már karácsonyra nem is, most azért kívánok topicgazdaként boldog, sikeres, eredményes új évet és évezredet a SEAT-tulajdonosoknak és mindenkinek az utakon, az országban és a Földön.

Macibb

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.28 0 0 94
Termosztátot először Budapesten, a TLX Kft-nél kerestem, telefonon 1100 vagy 1400 vagy ilyesmi árat mondtak, csak nem volt alkalmam bemenni érte. Pécsen vettem végül (Láng) 1500 Ft körül. Eszerint a dízelhez drágább lenne? Egyébként nagyon sok utángyártó és beszállító cég van, ebből adódhatnak jelentős áreltérések.

Az alacsony üzemi hőfok gondolom azzal függ össze, hogy a kis drágák mediterrán lelkek :-) és nem szeretik a telet. Júliusban Olaszországban 4 személlyel elemében volt.

Csomagtartó-teleszkópra (meg bármi más alkatrészre) ajánlom a TLX Kft-t.
1117 Budapest
Budafoki út 93/C
9-17 h
Tel 2042902, Fax 2042920

Az én kérdésem: hol lehet pótolni az ablakmosótartály elveszett fedelét?

Macibb

Előzmény: Tomthumb (93)
Tomthumb Creative Commons License 2000.12.28 0 0 93
Háháá, visszatért!

Nos, van szelephézag és hézagolólapkákkal kell belőni azt. Ez állítólag piti pénz, majd meglátjuk. (az Ibiza-könyv bőven ír róla, csak az a bibi, hogy két Seat - xxxx célszarszámot is igényel. Lehet, hogy menne csavarhúzóval-balta fokával?)

A termosztát érdekelne, nekem 5-6 ezret mondtak rá, de nem is hittem el elsőre! Hol olyan olcsó? A hidraulikus ketyerékről sajna semmit nem tudok.

Az alacsony üzemi hőfok népbetegségnek tűnik a kis drágáknál, de bízom benne, hogy tényleg termosztát.

Új kérdés: csomagtartó-kitámasztó teleszkóp. Hol vegyek olyant? És mi pénzért?

És a fék. Tök érdekes, mert hideg állapotban simán fel tudom pumpálni, de ez csak azt jelenti, hogy gyorsabb vagyok a rásegítőnél: pár pillanat alatt visszapuhítja, ha hagyom. Nem lehet levegős, asszem, de megér a dolog egy légtelenítést azért, ha viszem szervízbe úgyis.

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.28 0 0 92
Ibizán járok, hol máshol ... :-)

Az enyémet nemrég írattam át a saját nevemre, ennek a részleteit - gondolom - nem kell elmesélnem. Műszakin is volt meg zöldkártyán.
Cserélték a gumi fékcsöveket meg a bal első fékhengert, mert bele volt törve a légtelenítő csavar.
Végre működik a kézifékem! A megvásárlás után nem sokkal bowdent cseréltem rajta, de nem sikerült jól beállítani. A megfejtés: az utángyártott bowden valamivel rövidebb mint a gyári, ezért a fékdobokon lévő karokat meg kellett toldani.
A motor lelkivilágával volt némi eseménysorozatom:
- Hűlt az idő, elégedetlen voltam a fogyasztással meg a vonóerővel. A szerelő valamit dolgozott a porlasztón, légszűrőcsere stb., utána nehezen indult újra állás után és még mindig nem volt az igazi.
- Egyszer nem indult újra 2 nap után sehogy sem. Az úszó a házban elakadt az alsó állásában, így túlfolyt a benzin és túldúsított.
- Jellegzetes volt az alacsony üzemi hőmérséklet és az, hogy a terhelés elvételekor könnyen leállt a motor.
- Termosztátcsere, ismételt porlasztóbeállítás.
- A hűtő egy illesztésnél szivárgott, töltöttem bele tömítőfolyadékot (zöldes izé). Remélem, használt neki.

Közben túl vagyok a 199000 km-en. Most egészen jól működik, ha bemelegedett.

Új felfedezés még, hogy a (kisebb méretű) téli gumikkal a km-számláló csal, az útszámozás szerint 10 km-t megtéve 10,6-ot fordul. A nyári gumikkal 60 km-en csalt 1 km-t (már nem tudom, melyik irányba).

Tomthumb,

a tiédben van szelephézag? Nem hidraulikus szelepemelők vannak ebben? Az enyémben ezek kopottasak. Mennyibe kerül a cseréjük? Termosztátot kb. 1500 Ft-ért vettem. Hogy a féked miért fog lent, azt nem tudom.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (91)
Tomthumb Creative Commons License 2000.12.28 0 0 91
1, fölhozom
2, a lelkem-virágszálam nem ád meleget, biztos termosztát. Januárban ahogy fizetés, tűz szelephézagállíttatni-termosztátcserélni. Most egy fél hullámpapírdoboz van a hűtőrácson, ha valaki lát ilyet, az én vagyok.
3, a fék minden Ibizán ilyen baromira lent fog? Nem lehet állítani valamiképp?

Írjon valaki, macibb, merre jársz?

NeO Creative Commons License 2000.12.19 0 0 90
Háj!!
Arra gondoltam, hogy lehet hogy azért nagy
a fogyasztás mert gyakran, vagy sokáig lehet
bekapcsolva az automata szivató !?
Lehet ez ??
IKSZ Creative Commons License 2000.12.18 0 0 89
Hi!
Nem rég behorpasztották a '94-es 1,4i Ibizám sárhányóját. A károkozó biztosítására szakszervízben megcsináltattam, és egész tuti lett. Új sárhányó került a régi helyére! A kocsit lemosták és a kitakarították belülről. És ráadásul a szervíz mindent rendzett a biztosítóval.
Szóval most happy vagyok! Az autó meg 92e km-rel még mindig tuti.

NeO!
Nekem soknak tűnik az a 9L. Persze télen, hideg motorral, csúcsforgalomban ki tudja...

Tomthumb Creative Commons License 2000.12.18 0 0 88
Üdv!

Kerüljön fel a topic, valamint a lelkem otthagyott az Anker közben, minden szufla kiment az akkuból valahová. Ki tud jó, olcsó villamos embert?

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.13 0 0 87
Sziasztok!

Van négy eladó 14-es gyári SEAT dísztárcsám.
Ha kell valakinek, akkor dobjon mailt!

ocema Creative Commons License 2000.12.13 0 0 86
Szia NeO!

Városban lehet, hogy reális a 9 liter, az én 7 körüli fogyasztásom vegyes használatnál áll fenn - sőt többet megyek vele országúton. Az sem mindegy, milyen városban (Pl Pesten csúscforgalomban araszolgatva biztosan több, mint ahol én lakom - kisváros, mindössze két villanyrendőrrel...:-))
Egyébként gratulálok a kocsihoz - tényleg jó kis autó. Kár, hogy az enyémmel már megint gondok vannak, rajta és rajtam kívülálló okokból kifolyólag - vasárnap belénkjött egy citroen. A bal hátsó ajtót nyomta meg. Szerencsére közlekedni lehet vele, a biztosító meg majd fizet. Csak hát majd pár napig biztosan kocsi nélkül maradok, amíg javítják

Előzmény: NeO (84)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.29 0 0 85
Nem sok a 9 lityi, a négyütemű Warnyú is annyit eszik városban ugyanazzal a motorral 8-)
NeO Creative Commons License 2000.11.28 0 0 84
Üdv Ibizások!!! Háj Ocema!!

Nemrég vettem meg álmaim autóját egy Ocemáéhoz hasonló '93-as 1.3i Seat Ibizát
Nagyon meg vagyok elégedve vele
50.000 Km van benne ,és gyönyörű állapotban van.

CSAK VAN EGY PRÓBLÉMÁM::
9l fogyasztást mértem vele városban.
A tiéd úgy olvastam kevesebb.
Nem tudtok valamit tanácsolni ????
Szerintem ez túl sok egy ilyen kis autóhoz

Előzmény: ocema (43)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.28 0 0 83
És hány magyar forintok? (hátha arra járok akkor)

Másegyéb: átírattam, új forgalmi, most már '85-ös lett a gép 8-)

Átíratom 90-ig még párszor, aztán eladom dufláér'!

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.28 0 0 82
Ja, a lényeg, az ERŐ :-) nálam 62 LE, azaz kb. 45 kW könyv szerint.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (80)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.28 0 0 81
A benzinmotorban hidraulikus szelepemelők vannak, amelyek olajjal feltöltődve hézag nélkül biztosítják a működést. Az első néhány percben csattognak, amíg fel nem töltődnek. Meg nálam néha később is, mert néhányuk kopott és csereérett lehet. Hogy a dízel szelepei is így működnek-e, nem tudom. A karbantartási kézikönyv lenn van a kocsiban. Tényleg, neked megvan? Hasznos olvasmány, a WestEndben és a Pólusban kapható.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (80)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.28 0 0 80
Hát, Macibb, az Erő a forgalmi szerint sincs több 40 kW-nál, újkorában . . . Nagy fordulaton (>2000, szerintem) meg iszonyatos hangok jönnek ki belőle, + két szelepnél dupla mnéretű a hézag, most csettintek, apropó: hol állítják be a szelephézagot megbízhatóan? (nem a csavarom-meghúzom-miszar, hanem hézagolólapkás megoldása van neki) Attól félek, hogy rám néz a Mester és ráébred arra, hogy nekem mondhat akármit, aztán meg nem állok a motorcseréig. Mibe kerül egy ilyen manőver?

De imádom azért, jópofa kis autó.

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.20 0 0 79
"Kéne egy -két apróság; a szokásos kilincspöcök a jobb ajtóra, díszbigyók ide-oda a jobb összeszedettség érzetének megteremtése végett"
Kilincspöcöknek azt nevezed, ami a kilincs mögött van és meghúzva nyílik az ajtó kívülről? Az ajtózár kompatibilis a GolfI, GolfII típusokkal. Ezt a zárdarabot én kb. 1100 Ft-ért vettem egy autósboltban (több hasonló alakút kínáltak, választani kell a jót). Balos-jobbos egyre ment, a két gömbcsukló közül a nemkívántat le kellett vágni beépítés előtt. Díszbigyóval mire gondolsz? Ha belebotlasz egy bontandó Ibizába, gondolj rám is és súgd meg, mit lehet belőle használni :-)

"A párom nem kedvelte meg túlzottan, nem mer vele előzni."
Kedves nejed vezetési stílusának és az autónak a kritikáját célszerű szétválasztani.

Szerintem az 1,7D az 1,2 benzinhez képest lóerőben nagyjából ugyanannyi, nyomatékban valamivel több lehet. Mennie kell annak, ha nem is úgy, mintha 150 lóerős lenne, de lehet azzal előzgetni. A fogyasztás hogy néz ki?

Macibb

Előzmény: Tomthumb (78)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.20 0 0 78
Élménygazdag hétvégém volt, elvittem Torrentét, a rettenetest (ill. ő vitt minket) Baranyába. Kárász községbe.

Ilyen kicsi autónak ekkora hangja! Elképesztő. Mondjuk műxött a gép, szó se róla, egyszer nem szart be, de a hangja iszonyú. Ki tud ennyi idős bontott Ibizát? Kéne egy -két apróság; a szokásos kilincspöcök a jobb ajtóra, díszbigyók ide-oda a jobb összeszedettség érzetének megteremtése végett, csomagtartó-teleszkópok (a mostani rögzítés a legnagyobb extra a gépben: fabetét, natúr, hengeres, valaha egy idős hölgyek körében népszerű közlekedési eszköz váza volt), ilyesmi.

A párom nem kedvelte meg túlzottan, nem mer vele előzni. A szokásos női hozzáállás: akkor indulok neki az Ifa elhagyásának, amikor belátható az út olyan hosszan, amibe belefér a visszaváltás, tükörbe pillantás, az addig szigorúan megtartott követési távolság felszámolása, az indexkapcsoló megkeresése, még egy tükörellenőrzés, végül a követési távolság ellenirányú felépítése a szembejövő sávban a visszasorolás (előtte indexkeresés) előtt. Ez ritkán kevesebb két kilométernél, Torrenténél 3. A manőver megfigyelése a jobb egyből az ellenkező nem képviselőiből a legkülönbözőbb reakciókat válthatja ki, én csendes mosallyal, néha erős "mennyémár!"-ral tolerálom.

Szóval kicsit gyenge a lelkem, de az enyém! Ha lemértem a gyorsulását, majd megírom, most olyan 40 mp-re saccolom.

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.15 0 0 77
Nem veszem el az első helyed, de azért tapadok rád a 85-ös 1,2 benzines géppel.

Elvileg a topicgazdi is én volnék, csak nem mindig van alkalmam erre járni.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (76)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.15 0 0 76
Köszi a hozzászólást, bár nem villanyozódtam fel túlnan, szívtam már eleget hidegben dízellel, bár ez frissebb, mint a Mernyó volt.

Más? Senki Ibizásban nincs közösségi szellem? Itt a helyetek, mondom én, a korelnök! Vgy van valakinek öregebb gépe?

mrwolf Creative Commons License 2000.11.15 0 0 75
Hello Tomthumb!

Nekem meg '86-os 1.9 TD Ritmom volt, es asszem
ezekben Seatokban ugyanaz az 1.7-es D motor van mint a Fiatokban. Szoval az 1.9-es az nagyon jo volt, de telen! Szoval latin volt a lelke a draganak, es nem birta a hideget. Nemtom az 1.7-es dizel milyen, de lehet, hogy nem viseli sokkal jobban a telet.

mrwolf

Előzmény: Tomthumb (74)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.14 0 0 74
Affene, tegnap leírtam mindent, elküldtem, most meg látom, hogy elvesztődött. No, a lényeg:

84, Seat Ibiza 1.7 diesel, 3 ajtó, ezüstszürke a piros csíkkal, ahogy kell; gyári dobostortaszerű alufelni, ződ üveg, valóságos Nokiton rádió Audioton kárpithangszórókkal, úgy szól, mint tíz Szokol, 30 %-os gumik, szar akksi, 2002 májusig vizsga, egy évre ződkártya, eredetiségvizsga az orrom előtt á 280.000 HUF.

Egyik szelep csattog, kasztnin gyári fény még, nem rozsdállik, jobb kilincs letörve, rugótorony tökkélettesss, küszöb alig vékonyodik. Km az órában 129000, de akkor röhögtem a legnagyobbat, amikor láttam, hogy az egész müszerfal oda rakható, ahova akarom: elfelejtették a visszapörgetés után a helyére csavarozni.

Szerintem korrekt az ár, ennyiért volt kockaKadett meg egyesGolf/Jetta istentudjahányadik motorral-kasztnival. japán csodák qrva drága alkatrészekkel majdan.

Most drága jó unokatesóm Isten álgya meg cégénél van, kipofozzák teljesen (lötyik, szíjak, akku csere, generátor-indítómotor renova, meg ami még eszükbe jut, ja, a szelep is persze kijavít), jövő héten enyém a világ!!, 9 hónapja nincs autóm, már a falat kapartam.

Szlovákiában mennyi a gázolaj?

Ibizában találkozunk!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!