OK, akkor a viledáról még egy kérdés. Én tegnap lemostam a kocsit, s utáne egyből elkezdtem egy viledával törölgetni. Még csak a felső üveget töröltem le, de a rongy máris elég vizes volt ahhoz, hogy a többi részen már inkább csak zizezett, mint törölt. Hogy használod a kendőt?
Csak akkor kezdesz törölni, ha már a nagyja felszáradt, vagy ha a vizes kendővel törlöd végig, az sem gond?
Egyébként én egy vízműnél dolgoztam, s nem mindenhol vasas a víz. Nálunk volt olyan kút, ami két patak között volt, s annyiból állt, hogy egy 500m-es agyagcső ment végig kb. 2 m mélyen a földben, s ami abba beszivárgott, az befolyt egy kútba (parti szűrésű csápos kút). Ezen az egy helyen volt klórozás, de már itt is kiváltották UV fertőtlenítéssel. A működési területen (51 település) nem alkalmaztak semilyen víztechnológiát. Ahogy kijött a kútból, úgy került a csapba. Egy gond van csak, hogy iszonyat kemény a víz, viszont nem nagyon lehet ekkora teljesítményű vízlágyítót telepíteni.
Illetve az egyik helyen volt még egy vastalanító, de az kb. egy 2.000 lelkes falu volt csak egyetlen kúttal + hidroglóbusszal. Ott mondjuk tényleg keményen vasas volt. Ahol csöpögött a csap, ott az elfolyó vízből kiült a vas, s szép kis barna csíkot hagyott maga után...
De visszatérve a kendőre: hogy is kell "szakszerűen" használni :)
-Nálunk nem olyan mély a kút max 5m,közel van a velencei tó,csatorna ki van építve így elég tiszta a víz.Bár az előző kocsim fekete volt gyorsan le kellett törölni hogy ne legyen vízpöttyös.Tavasszal és ősszel egy gyenge viaszozást azért megcsinálok.
-Merész leszek holnap felrakom a nyárikereket, a lemezt napról napra csúnyábbnak látom.
Te beteg vagy vagy csak megint a casco-ra gyúrsz? Te kis biztosítási csaló, mire gyúrsz 508?
Ha nem ült volna pénteken mellettem a terhes asszony, már elköszöntem volna a passáttól egy bolgár nyerges segítségével, és jöhetett volna az sw project vagy a 320D tourning :)
Hány méteres az a fúrt kút, mert ha nem mély piszkosul megszívatod magad. Itt a kárpát medencében nagyon vasas a víz, és ha az kiül az autóra le nem szeded csak ipari políral. Políroztam már ilyen fúrt kúttal locsolt (az öntöző elérte) fehér boxert, látványos volt a munkám és jól is fizetett :) Felénk kb. 70-80méteres kutak a jók, az udvaromban lévő 16méteres egy éjszaka alatt beszinezte a kerítés lábazatot de dúrván ám.
-Nekem olyan szerencsém van hogy szüleim kertes házban laknak és van fúrt kút meg van magasnyomású mosóm.Először slag+kefe kombóval leszedem a nagyobb szennyeződéseket és utána mosószeres vízzel és szivaccsal lemosom és végül öblítem.Minden évben veszek új vileda törlőt(990Ft Baumaxban).4 részre hajtva a tetejéről lefelé letörlöm a vizet.
-RD3 rádión cd text megjelenítés bekapcsolható vagy létezik ilyen funkció?
Én nagynyomású+ kefét használok, de ha nem áll mögöttem senki akkor előkerül a mosókesztyű.
Én ezt használom és karcmentes az autó. A téli szutyok után viszont érdemesebb egy hosszú slagos+kesztűs mostás autósamponnal meg polírpasztával. Sokkal szebb lesz tőle az autó
Légy szi' valaki hozzáértő tegye már a fejembe rendbe a dolgokat!
Nekem fekete metál szinezés van az SW-men, ami tudtommal a legérzékenyebb a karcokra. Hogy érdemes mosni? (hol, mivel igen, és mivel nem?)
Tudtommal az autómosókat kerülni kell (vagy legalábbis érdemes), de szerintem a kézi mosásnál a kefe se tesz neki jót. Nekem nincs kertem, úgyhogy csak a gépi mosó, vagy a benzinkutak nagynyomásúja + kefe vagy szivacs jöhet szóba. Melyiket válasszam?
Az autómosókból is létezik valami kímélő, ami a VILEDA kendős csíkokat használja a műanyag szálú kefe helyett. Adjatok tanácsot :)
Eddig nem túl gyakran mostam, de akkor mindig nagynyomású + kefével.
Hogy kell megoldani, hogy mosás után ne legyen cseppnyomos? Nekem ajánlották a viledás kendőt, de azt hogy kell használni?
Azt hiszem nagyon analfabéta vagyok ebben a témakörban...
Én magánban vettem meg a cuccost és szerelővel tetettem bele. A vezérlés vízpumpa illetve az első féktárcsa+fékbetét együtt 70.000 ft volt + szerelés. Mivel nekem sürgős volt és kellett délutánra 25.000 ft volt a szerelés.
Kipufogórol nem tudok semmit sajnos.
Indexkar javítását a szervíz nem vállalja, újat kapsz az minimum 50.000ft viszont ha csak átesik azt otthon házilag is javítható. Segédlet itt.
Igen, az a gomb a bűnös. Egyik nap még ment, utána már nem, igaz közben volt az RT3 beállítása is. Visszamentem ahhoz aki csinálta, rátette a műszert és a hiba alapján annyit mondott, ilyen hibaüzenet akkor van, ha vagy kontakthibás valamilyen csatlakozó vagy a gomb mechanikusan hibás. Állítása szerint azt a gombot nem lehet kikapcsolni, így nem lehetett véletlenül kikapcsolni a beállításnál.
"képes arra, hogy ha 1100 körüli gáz adok, és úgy csúsztatok egyesben, akkor berázza saját magát, és jól berángatja az egész hajtásláncot."
Szervizben kérdeztem, mert a mienk is csinálja, az volt rá a válasz, hogy a kettős tömegű miatt van, ahogy elfordul egymáson a két rész, a rugók remegtetik, de állítólag nem okoz gondot.. Persze nekem is jobb lenne egy benzines finomságú. :)
Tud valaki egy kis fordítást adni a Peugeot Servicebox? Nekem franciául jelenik meg, s nem igazán vagyok otthon benne. Hol lehet alkatrészeket keresni (robbantott ábra alapján)?
Pár hónapja szó volt a kormányremegésről. Nekem is volt egy nagyon kicsi 130 környékén. A tegnapi szervíz után viszont ma semmit nem éreztem a pályán. Sőt az autó motorhangja is hallkabb lett.