Szia, hát olyan szempontból jó helyzetben vagy, hogy teljes a biciklid. Na jó, kerék nincs benne, de ha urambocsá' nem sikerül eredetit szerezned hozzá, sztem az sem olyan gáz, mert azt észre se veszi senki.
Amúgy csak annyit tudok mondani, hogy szép lesz eza bringa, ha megcsinálod, meg külön jó, hogy még a sárvédőszobrocska, vagy hogyishijják is rajta van. Az én puchomról elveszett sajna, ilyen elhetett rajta eredetileg:
Csodaszép ez a keró!!!! Ha nem lenne nekem kicsi a 26"-os bringa, és az utcán meglátnálak vele, akkor lehet, hogy én is meg akarnám venni:)) Fél-OFF, a múltkor láttam az utcán egy gyönyörű Simson Star mocit, akkor is megkérdeztem a tulajt, mennyiért adja, és kábé ugyanazt a választ kaptam tőle, amit vszleg tőled is kapnék:)))
Nicsak! Mit látok viszont! Ifjúkorom kedvenc "versenybiciklijét"! Nekem is ilyen volt, de piros.Én viszont nem kíméltem. A pedálját párszáz kilométer alatt letapostam, letört. Pár éve dobtam ki a vázat. Talán a fogaskoszorú emlékben még megvan. Na és a középtengely! Amikor szétszedtem, csodálkozva láttam, szinte új! Hát rendesen megcsinálták anno.
Üdvözlet Mindenkinek! Hát akkor én is bejelentkezek. Ez egy SR-26-os, 1972-ben kaptam, azóta használom. Felújítva nem volt, végig így nézett ki. Néha meg akarják venni...:o)
Na szóval....el vagyok gondolkozva! Egyfelől köszi a szakszerű és pontos adatokat! Másfelől ez többlépcsős lesz, egybe most nem tudnám bevállalni, mégha könnyek szöknéknek az eredeti gazdi szemébe is, bár ő spórolós ember...
Szia, én egy 1938 puch ffi kerékpárt újítottam fel,a költségekhez annyit tudok mondani, hogy:
- krómozás (kis alkatrészek is, vázzon a muffok, villa felső része): 19.000 Ft
- festés (villa, váz, sárvédők, felnik): 10.000 Ft
- kerékfűzés, új küllők, gumik(belső+külső) összesen: 11.000 Ft
- egyéb, kis fogyóeszközök: 5-6e Ft
Nagyapám egykori biciklije volt ez, de sajnos elég hiányos volt, sok utólag ráaggatott cucc volt rajta, így vettem 5000 Ft-ért egy hasonló, teljes nőit is, abból pótoltam ki.
Szóval mindent egybevetve: ha azt akarod, hogy szép legyen, meg használható is, akkor 50e körül számolhatsz.
Sziasztok! kaptam egy kedves idős rokonomtól - úgy döntött 85 évesen, hogy már nem bringázik - Victoria női kerékpárt 1935-ös gyártmány. Szeretném felujittatni, érdekelne milyen variációk vannak és mennyiért!? Gondolok itt nikkelezésre és újrafényezésre is! köszönettel várom a lehetőségeket!Victoria 1935
Hát szépnek éppen nem nevezném a fotót, de remélem látszik rajta amiről írni akartam.
A devecseri bicókról én még nem hallottam, de miért kéne Ausztriából importálni a kontrás bicikliket amikor Mo-n is rengeteg rozsdásodik mindenfele? Vagy azok különleges biciklik?
Ja, elnézést, a bemutatkozás lemaradt! Szóval sziasztok, én is szeretem a régi bicikliket, nekem magamnak egy orosz HVZ "versenybiciklim" van, az utolérhetetlenül csúnya, csak az oroszok által kikeverhető zöld színben, középhúzós fékkel, 2x5 sebességgel. De az itt bemutatott biciklik sokkalta szebbek:)
Hallottam valamit a Devecser faluban dívó bicikliforgalmazásról, amiket Ausztriából hoznak át. Tekintve, hogy nyáron úgyis tervezek arrafelé kirándulni, ha érdemes, beszerzek egy ilyen hagyományos kontrás régi biciklit, és felújítom. Ti mit tudtok erről?
Szia, Csak megerősíteni tudom extekergo véleményét, mindkét famarkolatú bringámon a fémgyűrű a fa markolatra van erősítve és az a feldadta, hogy ne repedjen szét a fa, magához a kormányhoz semmi köze. Enélkül az esztergás (akivel beszéltem) csak úgy vállalta volna az új markolat esztergálását (egy másik bicóhoz), hogy beszerzek egy megfelelő méretű fémgyűrűt előbb, mondván hogy ha nincs rajta a fémgyűrű szétrepedne a fa amikor a lyukat marják bele a kormányrúdhoz. Úgyhogy előbb kéne fémgyűrűt szerezni, aztán fogantyút esztergáltatni. Majd mikor az egész megvan , ha jó a méretezés rászorul a kormányra magától... (kivéve ha nagyon kiszárad a fa és esetleg nagyobb lesz a belsó lyuk ettől, a bal oldali fogantyúm ilyen, jó időben kissé lötyög, esős időben megduzzad és nem lötyög) Nálam a fémgyűrűn belül semmi sincs, csak a fa, és a fémgyűrű úgy van rögzítve a fára hogy, miután ráhúzták, beleütöttek mélyedéseket, lásd fotó:
Na én sem tudom pontosan már "gyárilag" hogy van rögzítve, de én azt hiszem az a kis szeg, csak a fémgyűrű rögzítésére szolgál, magán a famarkolaton. A fémgyűrű funkciója csak a famarkolat berepedés elleni védelme. Maga a famarkolat "tapad" a kormányon. Na persze, hogyan. A magam részéről azt gondolom, ha másképpen nem lehet, egy papírbetét, talán vászon, talán csiszolópapír közbeiktatása stabilan rögzíti a markolatot.
Nem tudom most megnézni, mert a telken van, de emlékeim szerint egy merőlegesen beütött kis szeggel? Kábé a gyűrű közepénél. De ez nagyon halavány emlékkép. (Szerintem a menetes kötés egyébként valószínűtlen, mert annak úgy lenne értelme, ha kicsit kúpos és bevágott lenne, és összenyomná a markolatot, hogy felszoruljon a kormányra. Na de fát összenyomni?!)
Egy kérdésem lenne: szerintetek a markolat előtt lévő gyűrűt hogy' rögzíteték a kormányhoz? Az a baj, hogy nincs ilyenem, boltban meg gondolom már nem lehet ilyent kapni, persze azért megkérdem. De azt még akkor se tudom, hogy rögzítették.
Az a gáz, hogy már csak ez hiányzik az összeszereléshez, famarkolatot tudok csináltatni.