A hétvégén USA autósfesztivál volt Komáromban,az Erődben.Fényképeztem egy VOLGA BIG FUT-ot.Sajnos nagy a kép mérete,le kell kicsinyítenem.Küzdjek vele,vagy nem lényeges?
Holnap megint retros kedd, ezúttal a Trabant P50 Limousine lessz benne. Sok szerencsét mindenkinek és képeket, infókat minnél előbb a fórumra. Most legalább az mi, az előfizetősök sem maradunk le a jóról, ha minden jól megy még a héten megkapjuk a Dacia-Trabant duót.
Azt olvastam, hogy a háború után nálunk is voltak amcsi autók civil tulajdonban egészen '56-ig amikor államositották őket, egy darabig a magasrangu seggeket cipelték aztán persze a nagytezsvér Csajkáit kezdték használni.
Valaki ide a fórumba linkelt egy ilyen amerikai autót ami megmaradt és eladó volt a használtauto.hu-n. Sajna a tipusára már nem emlészem.
De szó mi szó elég messzire kanyarodnak ezekkel az autókkal, (Mazda 323 is legfeljebb a Japánban dolgozó onnan azt valahogyan hazahozó magas rangu emberkének lehetett.)
Valóban szerencsésebb lenne a Flakvierling álltal emlitett Wartburgok és egyéb tipusok kiadása.
Kár, hogy nem adják ki, csak egy ügyes átalakítás. De azért nagyon jól mutatna a vitrinben, főleg, hogy egyre több II. János Pál-vonatkozású modell lát napvilágot.
Ez a lista elképesztően jó. Főleg az első része. A lengyel autók, illetve a 2 hiánypótló Nysa az, aminek nagyon örülök, és érzem, hogy lengyelországi tartózkodásom alatt sok modellautót kell majd beszereznem kényszeresen. :D A nyugati vonatkozásúak viszont annyira nem jönnek be, ezer más típust rakhattak volna még be a keleti blokkból, csak Wartburgból:
-első szériás púpos (Wartburg 900)
-kiskerekű púpos (Wartburg 1000)
-311 Eckheckkombi (W311. 311)
-311 pickup
-Wartburg 311 Bellevue
-Wartburg 312 kübelwagen
-353 Kübelwagen
-Wartburg 353 első szériás lim.
-Wartburg 1.3
-Wartburg 1.3 tourist
-Wartburg 1.3 trans
-Wartburg elölhűtős 353 tourist
Ez "csak" 12 típus és így tisztán fél évnyi megjelenés tartalma lehetne. Garantáltan jó téma mind, persze nem így egyben, hanem szépen elosztva, más modellek közé keverve. A többi márka berkeiből is legalább ennyi kiadatlan típust elő lehetne húzni, ha nem többet.A sorozat szociautós sorozatként lenne hiánypótló igazán, persze nekem nem gond a "nyugati kocsik" megjelentetése sem, csak ne vesszen ki a KGST-ág sem, mert kár lenne érte.
Csoda történt ugyanis, ez volt az első modell, amit rajtam kívül más is megfoghatott.
Annyira szépen nézte és kérte kis Bogyóm, hogy a kezébe adtam elsőként a családtagok közül.
Büszke is volt magára a Pöttöm!!!
Elvenni, visszakérni viszont lehetetlen volt, ezért cselhez folyamodtam:
Mutattam neki egy üres helyet az egyik vitrinben, oda hajlandó volt (segítséggel) betenni. Azóta ott pihen egy átfestett piros Warszawa kombi mögött. :-)))
Szóval kép esetleg holnap.
Amúgy nem kerekecske van rajta, hanem egy lenyúló, talpacskában végződő izé(cske), amit az eredetin fel lehet hajtani.