Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2024.03.23 0 0 238034

pedig nálunk is működik, pont most láttam fotókat egész hosszú bicibuszról.

Előzmény: SzeZo (238028)
dhpage Creative Commons License 2024.03.23 0 0 238033

na pech, én meg most csak a városival tudok menni. :)

Előzmény: Fishtax (238024)
ujszela Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238032

A puding próbája az evés. Az első hosszabb út majd eldönti.

Előzmény: RadiX (238031)
RadiX Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238031

A kanál forgáspontja és a felső görgő tengelye között elég nagy a távolság, talán 2-3 centiméter körül, ezért drasztikusan közelebb kerül a görgő a sorhoz, amikor a kanál hátra hajlik (és távolabb amikor előre). Ez gondolom kell a nagy fokozatátfogáshoz, amit mi még csak nem is használunk ki teljesen, hiszen ez a váltó 10-51-es kazettát is elbír a gyártó szerint. 

 

Lehet hogy jobb lett volna, ha kettővel kevesebb láncszemet veszel ki, akkor a hátrahajó kanál miatt közelebb lenne a görgő a sorhoz a 36/11 fokozatban.

Előzmény: ujszela (238029)
ujszela Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238030

Javítás

ez a leghosszabb áttétel. Látszik, hogy kissé messze van a görgő, de ez egy ilyen konstrukció.

ujszela Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238029

Itt vannak a tegnap ígért képek.

Teljes lánchosszal nagy a naggyal:

Láncvonal:

4 láncszem kivétele után:

nagy a naggyal, jól látszik, hogy ennél több láncszemet nem lehet kivenni

a legrövidebb áttétel

és a leghosszabb

Következtetés:

A lánc lerövidítésével a görgőkosár forgáspontját közelebb tudtam hozni a fogassorhoz, ami jó hatással van a váltásra. Bár még mindig elég messze van a görgő a kis lánckerekektől, emiatt a hosszú áttételeknél kissé lomha a váltás, az ESP után szokni kell még, de határozottan jobb, mint előtte. Túrázásra tökéletes.

Előzmény: RadiX (238025)
SzeZo Creative Commons License 2024.03.22 -1 0 238028

https://bikemag.hu/magazin/egyre-nepszerubb-a-kerekparos-konvoj-a-bicibus-becsben/

 

Azt hiszem, ez Budapesten elképzelhetetlen. Nem azért, mert tiltanák, hanem, mert az autóhoz ragadt seggű papa biztosan nem ül bringára azért, hogy időre a találkozási ponthoz érjenek a csemetével.

altenberger Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238027

"Holnap szurkoljatok Ati-nak és Eriknek,végre az Eurosport 2-n:)))"

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9254830

Előzmény: __Csuzli__ (237974)
Vilard1 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238026

Halas koszonet Pinyo san!

 

Ott a helyem! :- ))

Előzmény: Pinyo (238021)
RadiX Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238025

A motor végáttétele miatt a hajtó lánckerék kint van a hatodik lánckerék vonalában (kilencből), de nem nagy gond, mert  99%-ban az 5/6/7 fokozatokat használom itt az Alföldön.

Előzmény: Pinyo (238023)
Fishtax Creative Commons License 2024.03.22 0 2 238024

Jelenleg úgy áll, hogy én is tudok menni. A 7VGn ránézek a montira, és ha úgy ítélem meg, menetképes, akkor kivételesen most azzal jelenek meg.

 

robi

Előzmény: Pinyo (238021)
Pinyo Creative Commons License 2024.03.22 0 0 238023

Ilyen szép képet keresztbe álló láncvonalról még nem láttam :)

Előzmény: RadiX (238016)
vizus Creative Commons License 2024.03.22 0 1 238022

Kisegítene valaki egy edzéstervvel? A Covid óta nem mentem nagyobb távokat ( Előtte túrákon igen 250-300 között ), maradt a napi, kétnapi kétszer vagy négyszer 10 km, 25-30 közti tempóban (Vastag kerekű monti) a kertbe.  Most megint mennék Kecskemétre a szép kihívásra (200 km.), outival. Van egy minimális edzéstervem. (Sor végén huszonöttel IQ-ból is kell, hogy menjen. Már ha lesz sor, mert ezt azért a többség túrázásnak fogja fel, nem csak a bélyegzés erejéig állnak meg. ) De azért lehet, hogy áprilisban el kellene kezdeni kerülővel kijárni? Mondjuk három naponta menni egyre nagyobb távokat? 60 - 90 - 150?  Eddig még nem nagyon zseléztem, talán el kellene kezdeni. Mennyit rakjak zsebre?

Pinyo Creative Commons License 2024.03.22 0 1 238021

Köszi Robi! Vilard fog kapni egy szép új :) 2008-ban vásárolt 22000 km-es, sok mtb maraton látott XTR pedált.

Előzmény: Fishtax (238018)
RadiX Creative Commons License 2024.03.21 0 0 238020

Igen, azon a kis görgőn körbemegy a bowden. Egy fél éve használom, működik rendesen, mondjuk én nem járok vele igazán durva helyeken.

 

A görgőket mondjuk kicseréltem benne a télen rendes csapágyasokra (SP857 és SP858), amikor az egyik eredeti siklócsapágyasba beakadt egy ág és eltörte még a télen. Azt hiszem, a bowdenházat hagyhattam volna fél centivel hosszabbra, és akkor nem feszülne neki a gyorszár kupakjának, de igázából ez sem zavarja a működését.

 

Szerintem a SunRace gyakorlatilag ugyanezt a váltót árulja 9/10/11/12 sebességesként, csak a felirat különbözik rajta, meg esetleg a bowdenhúzás áttétele, elvileg mindegyik kompatibilis az ugyanannyi fokozatú Shimanoval:

- 9s->  https://sunrace.com/product/rdm900-md/

- 10s-> https://sunrace.com/product/rdms100-md/

- 11s-> https://sunrace.com/product/rdmx600-md/ 

- 12s-> https://sunrace.com/product/rdmz600-md/

 

Előzmény: orygabor (238019)
orygabor Creative Commons License 2024.03.21 0 0 238019

Jól látom, hogy a bowdent egy görgő vezeti? Gondolom, hogy ne legyen 180 fokos kanyar. Mi a tapasztalat vele?

Előzmény: RadiX (238016)
Fishtax Creative Commons License 2024.03.21 0 1 238018

281. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2024. március 25. (hétfő)

Időpont: 18:30

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

243. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2024. március 25. (hétfő)

Időpont: 18:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2024-ben:

január 25. (csütörtök) 18:30

február 24. (szombat) 18:30

március 25. (hétfő) 18:30

április 23. (kedd) 20:00

május 23. (csütörtök) 20:30

június 21. (péntek) 21:00

július 21. (vasárnap) 20:30

augusztus 19. (hétfő) 20:00

szeptember 17. (kedd) 19:00

október 17. (csütörtök) 18:30

november 15. (péntek) 18:30

december 15. (vasárnap) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (237915)
ujszela Creative Commons License 2024.03.21 0 0 238017

Nekem is az van. Lehet, hogy kicsit hosszú a lánc, nálam egészen másképp áll a váltó. Holnap küldök róla képet. A keresztbe váltás nálam nem akkora probléma, mert a nagyobbik tányérról a külső 6, a kisebbikről a belső 6 fokozatot használom. Ha hátulról belenézek, akkor a hajtómű szinte pontosan középen van. Amikor felrakattam 52 mm-re kértem a láncvonalat. Az valószínűleg sokat fog javítani a helyzeten, ha kiveszek 4-6 szemet a láncból és úgy állítom be a váltót.

Előzmény: RadiX (238015)
RadiX Creative Commons License 2024.03.21 0 0 238016

Így néz ki a váltó a 40-es lánckerékre váltva, szerencsére ez ritkán használt fokozat nálam, erősen keresztbe fut a lánc ilyenkor:

Előzmény: RadiX (238015)
RadiX Creative Commons License 2024.03.20 0 0 238015

Milyen SunRace váltót tettél fel? Nekem M9 (RDM900) van ugyanezzel a sorral, és 1x 42 fogas tányérral elől, a görgő távolság beállításával  (B tension screw) sokat kellett vacakolni, de ahogy megtaláltam a jó beállítást, jó lett a váltás.

Előzmény: ujszela (238014)
ujszela Creative Commons License 2024.03.20 0 0 238014

Ma megvolt a próbaút. Kicsit fura, hogy a SunRace váltó görgője lényegesen nagyobb és sokkal messzebb is van a lánckerekektől, emiatt közel sem olyan kemény és határozott a váltás, mint a régi ESP 7.0-val, szokni kell, de működik. Kipróbáltam egy olyan utcát, ahol régebben gyakran elakadtam felfelé. Most ahhoz képest egész könnyen felmentem. A hajtómű még nyiszorog egy kicsit, de ettől eltekintve elégedett vagyok az eredménnyel.

ujszela Creative Commons License 2024.03.17 0 0 238013

Ez igaz, a tetején csak 1%-ot, az alján pedig egy fokozatot nyertem. Az idő múlik és ujszela sem lesz fiatalabb. Durva terepen tényleg nagyobb ugrások kellenek. Egy túra sornál a 20% ugrás nem számít túl nagynak, bár középtájon tényleg nincs a legjobb helyen. Választhattam volna 10-es sort is, de ragaszkodom a kényelmes és megbízható GripShift markolatváltóhoz, abból viszont nincs 9-esnél több fokozatú. Még nem mentem vele, de úgy gondolom, nagyon is élhető lesz az új sor. A régi soron kb. ugyanannyit használtam a 17-es és a 19-es lánckereket, szerintem az a két fokozat túl közel volt egymáshoz. Igazából a gyakorlatban használható fokozatok egy-két kivétellel nagyjából ugyanott vannak, mint a régi sorban, és a váltási szisztéma is egyszerűbb lett. Elég sokat agyaltam rajta, szerintem ez egy elég jó túra kiosztás. A felső három sorban a régi áttételsor, az alsó kettőben pedig az új kiosztása látható. A vízszintes skála logaritmikus, mert azon látszik jól, mennyire egyenletes egy kiosztás. Az értékek az egyenértékű kerékátmérőt jelölik collban. Ez egy olyan méretű kerék, melynek egy körülfordulása egyenlő az egy pedálfordulatra eső úttal. Úgy volt, hogy az ünnep alatt elkészülök, de túl rövid a bovdenhüvely az új váltószektorokhoz, ezért a bekötés a jövő hétre marad. Már nagyon várom a próbautat...

Előzmény: RadiX (238011)
orygabor Creative Commons License 2024.03.17 0 0 238012

Plusz egy fokozattal csak plusz egy fokozatot lehet nyerni.:)

 

Kinek mi a célja: Amikor átálltam a 7-esről 9-esre, az áttételszélesség maradt, tehát csak finomodott a skála.

Előzmény: RadiX (238011)
RadiX Creative Commons License 2024.03.17 0 0 238011

És az alábbiak alapján a 3x8 rendszerrel 1.29 métertől 6.36 méterig voltak fokozatai, szóval az átállással egy fokozatot nyert a skála alján, és mondjuk egy felet a tetején :)

Előzmény: RadiX (238010)
RadiX Creative Commons License 2024.03.16 0 0 238010

"régi acélvázas, nehéz csomagos túrákra épített gép", szóval  miért is ne legyen rajta extrém rövid áttétel (1.14 méter, ha jól számolom, a másik vége meg 6.76m).

Előzmény: orygabor (238009)
orygabor Creative Commons License 2024.03.16 0 0 238009

A 22/40 egy kicsit durvának tűnik, ahol ezzel kell menni, ott én már hanyatt esek. Egyébként elsőre nincs tökéletes áttételsor, a tapasztalat majd kialakítja.

Amit én írtam a sajátomról, az sem szentírás, enyhe terepen kell a sűrűbb áttétel, lehet, hogy kemény terepen nagyobb ugrások kellenek.

Előzmény: ujszela (238007)
xrami Creative Commons License 2024.03.15 0 0 238008

Engem teljesen hidegen hagy ez az újkori marhaság. Kínlódjanak csak a jó drága lánccal, a jó drága fogaskeréksorral a jó drága és könnyen oldalbalökhető váltóval. Egészségükre.

Előzmény: Pinyo (238003)
ujszela Creative Commons License 2024.03.15 0 0 238007

Jól látod. Annyi a különbség, hogy én CSM 980 fogassorral, aminek 11-13-15-18-21-24-28-34-40 a fogkiosztása és FC-MT 210-B2 Altus hajtóművel, minek fogkiosztása 36-22, építem a hajtást, a kerék 26" monti kerék.

Korábban hátul 8-as racsni volt 13-15-17-19-21-24-28-32 fogkiosztással és 42-32-20 fogkiosztású MicroDrive rendszerű hajtóművel. Az utóbbi évek óta beszerezhetetlen.

A váz közel 40 éves darab, közönséges acél váz vízszintes felső csővel és tökéletes túra geometriával. Amíg tönkre nem megy, addig biztosan nem cserélem le. Teleszkóp nincs és nem is lesz. A műszaki korlátok figyelembe vételével nekem ez a fenti párosítás tűnik optimális megoldásnak.

 

A tolásról kicsit másképp gondolkodom, mint orygabor kolléga, ahol én leszállok, ott már inkább vinni kell bringát, de ez legyen az én bajom.

 

Minden esetre a váltással nem lesz sok gond, mert ha bedurvul a terep, egyszerűen leváltok kistányérra. A nagytányérról nem használom a belső három fokozatot, a kicsiről pedig a külső hármat.

Előzmény: RadiX (237993)
RadiX Creative Commons License 2024.03.12 0 0 238006

A kanál nem szabadon mozog (rugó ellenében) a váltó alsó testéhez képest, hanem egy súrlódásos lengéscsillapító ellenében, amit be és ki lehet kapcsolni (szereléshez muszáj kikapcsolni) illetve drágább váltókon az ereje is állítható.

 

 

Előzmény: rezgaras (238005)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.12 0 0 238005

"kuplung a lánccsapkodás csökkentésére"

 

Az mi?

Előzmény: RadiX (238001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!