Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gguszti Creative Commons License 2001.01.23 0 0 111
Szia!

Az eredetvizsgálat természetesen nálunk is megvolt, és nagyon meg kellett lepődnöm az eredményen, de főleg azon, amivel indokolták. C-t kapott, ami -ha jól tudom- a legutolsó kategória az előtt, hogy már ne adják vissza a kezedbe a kocsit. Először csak néztünk, hogy miért (hiszen direkt ismerőstől vettük, aki asszem szintén ellenőrzött úton jutott hozzá), azután megmondták: azért, mert a forgalmiban 1460 cm3 szerepelt, míg ők 1461-et mértek. Tehát 1!!! cm3 miatt kapott kettővel rosszabb besorolást. Elhiszem, hogy így szól a szabályozás, nadehát szerintem nem az ilyen hibákon kéne rágódni...

A fogyasztással kapcsolatban megnyugtattál, féltem, hogy csak a miénknél ennyire magas.

Előzmény: yoggi (110)
yoggi Creative Commons License 2001.01.23 0 0 110
hello

városban én is 10 körül mértem,vedd figyelembe a következöt

1500 cm3 86 - 90 lóerö ikertorkú WEBER karburátor , 17- 18 éves konstrukció ,a motor alapjai még régebbiek.
közel 20 évig volt 1500 polski a családban ismerös a motorméret és akéttorkú karburátor ,hidd el ez afogyasztás elég jó.
én gondolkozom rajta ,hogy az SXI injektorát rávarázsolno ,de egyenlöre csk elméletben, de visszatart az az érzés amikor a második torok nyit, olyan kicsit mint egy turbó,na csak egy kicsit de olyan.
szóval hosszútávon 100 -as tempó körül 7 ami viszont nagyon nem rossz.

ja és nem automata szivatós ami plussz 3 pont.

udv yoggi
motor nyomaték 119 Nm
és 190000 km -rel még mindig fürge. megnénék egy két uj fejlesztésü 16 szelepest ami átlag 30 %-kal többet pörög ,hogy néz majd ki 200000 km után.

mellesleg az átiratásnál a törzskönyvbe az került ,hogy ez egy SXI másnál is igy van ez????
egyébként nagy A -t kapott ami ugy tudom minden ok.t jelent.
a hölgy azt mondta a gépük nem ismer ilyet ,hogy 1.5 GLX

Előzmény: gguszti (109)
gguszti Creative Commons License 2001.01.22 0 0 109
A fogyasztással szimplán annyi a gond, hogy nagy, ill. valószínűleg a mérőműszerrel -is- lehet a gond, kevesebbet mutat, mint amennyi valójában a tankban van. Mindezek ellenére szerintem a kb. 10-11 liter körüli fogyasztás (nagyrészt városban, most, télen) azért elék sok. Vagy én gondolom rosszul?

A vizsgáról a következő: a műszaki járt volna le, de mivel a zöldkártya is csak olyan két hónapig lett volna még érvényes, úgy gondoltuk, egy füst alatt azt is megcsináljuk (MAK). Hát rosszul tettük, merthogy ilyenkor azt kell elsőnek venni, és minket rögtön ki is vágtak róla, mert -ha jól emlékszem- a CO kibocsátás az emberke szerint nagyon magas volt (persze előttünk egy Skoda, mögöttünk egy Dacia simán átment). Tudni kell még a dologhoz, hogy a kocsiban egy utólag beszerelt katalizátor van (mivel Svájcban is futott, és ott kötelező), vszínűleg az ment tropára. Ekkor mondta apám, hogy OK, ő nem fog sz*rozni vele, írány a Seat szervíz, ahonann ő addig nem fogja elhozni, amíg nem lesz jó.
Ott viszont sehogy nem tudták beállítani, úgyhogy "ahelyett, hogy kibogozták volna, elvágták a csomót": azóta nincs katalizátor -papíron- a kocsiban. :) Lehet, hogy csak én vagyok tapasztalatlan, de ilyenről még nem hallottam. (Remélem persze azt is, hogy ez nem szabálytalan :))

Egyébként ezzel az 1,5-ös motorral tényleg hihetetlenül jól megy ez a pici autó. Lámpánál -bár nem ilyen stílusban vezetek- könnyedén hagyja ott a legtöbb autót.

Bocs, amiért kicsit hosszú voltam.

Előzmény: Törölt nick (108)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.22 0 0 108
A vizsgáztatásról pl. mesélhetnél :-) Meg arról is, hogy mit jelent a "gond a fogyasztással"?

Macibb

Előzmény: gguszti (106)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.22 0 0 107
200.000 km! Itt tartok/tartunk! :-)

Macibb

gguszti Creative Commons License 2001.01.22 0 0 106
Sziasztok!

Mindenekelőtt nagyon örülök, hogy ráakadtam erre a topicra!

Én is egy 1986-os darabot nyűvök, 1,5-ös motorral, GLX felszereltséggel, háromajtós, piros, gyönyörű. Remélem nem fog érte senki megkövezni, de bevallom, még csak 18 vagyok, a kocsi apám nevén van, de 90%-ban én használom, és nagyon szeretem! Kb. fél éve vettük, nagyjából 190000 km-rel, mégis minden elég jó állapotban van rajta, mivel az előző tulaj imádta, és szinte minden új a kocsin. Rozsda sehol (kiv. az ablaktörlő lapátjánál, mivel a motorháztető felnyitáskor rendszeresen karcolja), nagyon jól is megy, szerintem kényelmes, gond talán csak a fogyasztással van (ahogy olvastam, másnál is), ill. -bármennyire is hülyén hangzik is ez- az elektromos ablakemelővel, mivel nagyon gyenge a motorja, és kb. fél perc, mire felér az ablak.

Röviden ennyit tudnék írni, nincs most sajnos több időm, de legközelebb megpróbálok több infót adni (persze csak ha mást is érdekel), pl. most nemrég volt egy elég izgalmas vizsgáztatásunk.

Tomthumb Creative Commons License 2001.01.22 0 0 105
OK, tényleg igazad lehet, mert nem tűnik rossznak a termosztát, nincs nagy vízkör hidegen (hideg marad az alső cső) + még a dízelnél lényegesen kevesebb a veszteséghő.
Előzmény: yoggi (103)
Szigi Creative Commons License 2001.01.21 0 0 104
Éppen most készülünk kocsit venni és úgy tűnik a Seat Ibiza Select mellett fogunk kikötni. Írjatok róla néhány tudnivalót!

yoggi Creative Commons License 2001.01.18 0 0 103
hello

nekem is egy regi 1986-os 1.5 glx-em van nemrég vettem 190000 van benne .
az alacsony hfoku üzemelés ez adott nálam is ,de ahogy más autokkalhasonlitgattam azért a magas fordulatszám semjellemzö.
2000 fordulaton 5-ben 95-100 ,a hétvégén mentem m7 -tartosan 140 -t családdal pakkal 2500-2700 ez azért nem egy mai 16 szelepes fordulatszáma.ennek ellenére az autó nagyon megy ,trabival jártam elötte és nagy a talpam kevés olyan négyütemü autót ismertem ami a trabimat megverte egy lámpás rajtnál 50-ig hát utána persze agyhalott volt a dolog .hát az IBIZA kenterbe veri a trabimat.(persze mivel havertol vettem elötte versenyeztünk vele is és tudtam hogy nagyonjó).szóval a melegedésbe szerintem belejátszik az alacsony fordulaton huzó nyomatékos motor, fel kell lökni a fütést teljesen és fujatni kell a ventivel.
mellesleg egész nyáron araszoltam vele pesten és a balcsin talán ha kétszer indult el a hütöventi és ez azért nem egy hátrány..

üdv yoggi

Előzmény: Törölt nick (92)
Tomthumb Creative Commons License 2001.01.12 0 0 102
A lámpakapcsoló OK, a váltókar-burkolattal pont arra az öntvényre céloztam: a néha ragad jelentkezik nálam abban, hogy melegben gyurmaszerűen mállik, hidegben porlik.

A minap fedeztem fel, hogy van hátsó ablakmosóm: eddig a lyukra a csomagtér ajtaján aszittem, hogy antenna helye, de amikor pucoválás céljából kivettem a tartályt, akkor láttam meg a két szivattyút & a csövet, ami hátra mén. Mivel az első ablakspricnim kapcsolója hibás, kicseréltem a két szivattyú mazzagját és most a hátsó kapcsolóval spriccelem a szélvédőt - a megoldás hátránya, hogy ablakmosás közben megy a hátsó ablaktörlőm.

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.10 0 0 101
Mi az a váltókar-borítás? Nálam a fogantyút + a rúd kiálló csonkját fekete műanyag öntvény borítja, ezen nincs semmi bevonat. Néha ragad, de szerintem csak csokitól vagy hasonlótól.
A belső világítás a lámpatest billentésével kapcsolható. Alapállapotban nyitott ajtóval világít, előre/hátra billetve folyamatosan. Kifejezett kikapcsolt állása nincs, legfeljebb ha szándékosan vagy véletlenül "fél állásban" marad.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (100)
Tomthumb Creative Commons License 2001.01.10 0 0 100
Gratula százér'!

Kérdés: a régi Ibizák mindegyikének mállik a váltókar-borítása? Apró foszlányokban ragad a kezemre.

Másik kérdés: tényleg nincs lekapcsolt állapotja a beltér-világításnak?

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 99
100 :-)

Macibb

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.09 0 0 98
OFF

Hova tűnt a tegnapi hozzászólásom?

Szóval megoldódott a fedélkérdés, pont egy százassal olcsóbbért :-) Megtaláltam a földön ott, ahol kb. 10 napja utántöltöttem az ablakmosót és leejthettem.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (96)
Attilavagyok Creative Commons License 2001.01.08 0 0 97
Elfolyt a valtobol az olaj, ugyhogy valoszinuleg cserelni kell. Az 1992-es 1.2-es benzines Ibiza valtoja megegyezik-e valamelyik Fiat valtojaval?
Tomthumb Creative Commons License 2001.01.02 0 0 96
Boldog új ezredévet!

Macibb, nekem minden eltűnt sapkám (olaj, ablakmosó, tank, víz, meg ami létezik) bontóból lett százé'. Az Ibizáé nagy valószínűséggel = Fiat, javaslom bármely Pest környki bontót, van egy Fityó-specifikus a 4-esen kifelé valahol Monoron tán.

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.31 0 0 95
Ha már karácsonyra nem is, most azért kívánok topicgazdaként boldog, sikeres, eredményes új évet és évezredet a SEAT-tulajdonosoknak és mindenkinek az utakon, az országban és a Földön.

Macibb

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.28 0 0 94
Termosztátot először Budapesten, a TLX Kft-nél kerestem, telefonon 1100 vagy 1400 vagy ilyesmi árat mondtak, csak nem volt alkalmam bemenni érte. Pécsen vettem végül (Láng) 1500 Ft körül. Eszerint a dízelhez drágább lenne? Egyébként nagyon sok utángyártó és beszállító cég van, ebből adódhatnak jelentős áreltérések.

Az alacsony üzemi hőfok gondolom azzal függ össze, hogy a kis drágák mediterrán lelkek :-) és nem szeretik a telet. Júliusban Olaszországban 4 személlyel elemében volt.

Csomagtartó-teleszkópra (meg bármi más alkatrészre) ajánlom a TLX Kft-t.
1117 Budapest
Budafoki út 93/C
9-17 h
Tel 2042902, Fax 2042920

Az én kérdésem: hol lehet pótolni az ablakmosótartály elveszett fedelét?

Macibb

Előzmény: Tomthumb (93)
Tomthumb Creative Commons License 2000.12.28 0 0 93
Háháá, visszatért!

Nos, van szelephézag és hézagolólapkákkal kell belőni azt. Ez állítólag piti pénz, majd meglátjuk. (az Ibiza-könyv bőven ír róla, csak az a bibi, hogy két Seat - xxxx célszarszámot is igényel. Lehet, hogy menne csavarhúzóval-balta fokával?)

A termosztát érdekelne, nekem 5-6 ezret mondtak rá, de nem is hittem el elsőre! Hol olyan olcsó? A hidraulikus ketyerékről sajna semmit nem tudok.

Az alacsony üzemi hőfok népbetegségnek tűnik a kis drágáknál, de bízom benne, hogy tényleg termosztát.

Új kérdés: csomagtartó-kitámasztó teleszkóp. Hol vegyek olyant? És mi pénzért?

És a fék. Tök érdekes, mert hideg állapotban simán fel tudom pumpálni, de ez csak azt jelenti, hogy gyorsabb vagyok a rásegítőnél: pár pillanat alatt visszapuhítja, ha hagyom. Nem lehet levegős, asszem, de megér a dolog egy légtelenítést azért, ha viszem szervízbe úgyis.

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.28 0 0 92
Ibizán járok, hol máshol ... :-)

Az enyémet nemrég írattam át a saját nevemre, ennek a részleteit - gondolom - nem kell elmesélnem. Műszakin is volt meg zöldkártyán.
Cserélték a gumi fékcsöveket meg a bal első fékhengert, mert bele volt törve a légtelenítő csavar.
Végre működik a kézifékem! A megvásárlás után nem sokkal bowdent cseréltem rajta, de nem sikerült jól beállítani. A megfejtés: az utángyártott bowden valamivel rövidebb mint a gyári, ezért a fékdobokon lévő karokat meg kellett toldani.
A motor lelkivilágával volt némi eseménysorozatom:
- Hűlt az idő, elégedetlen voltam a fogyasztással meg a vonóerővel. A szerelő valamit dolgozott a porlasztón, légszűrőcsere stb., utána nehezen indult újra állás után és még mindig nem volt az igazi.
- Egyszer nem indult újra 2 nap után sehogy sem. Az úszó a házban elakadt az alsó állásában, így túlfolyt a benzin és túldúsított.
- Jellegzetes volt az alacsony üzemi hőmérséklet és az, hogy a terhelés elvételekor könnyen leállt a motor.
- Termosztátcsere, ismételt porlasztóbeállítás.
- A hűtő egy illesztésnél szivárgott, töltöttem bele tömítőfolyadékot (zöldes izé). Remélem, használt neki.

Közben túl vagyok a 199000 km-en. Most egészen jól működik, ha bemelegedett.

Új felfedezés még, hogy a (kisebb méretű) téli gumikkal a km-számláló csal, az útszámozás szerint 10 km-t megtéve 10,6-ot fordul. A nyári gumikkal 60 km-en csalt 1 km-t (már nem tudom, melyik irányba).

Tomthumb,

a tiédben van szelephézag? Nem hidraulikus szelepemelők vannak ebben? Az enyémben ezek kopottasak. Mennyibe kerül a cseréjük? Termosztátot kb. 1500 Ft-ért vettem. Hogy a féked miért fog lent, azt nem tudom.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (91)
Tomthumb Creative Commons License 2000.12.28 0 0 91
1, fölhozom
2, a lelkem-virágszálam nem ád meleget, biztos termosztát. Januárban ahogy fizetés, tűz szelephézagállíttatni-termosztátcserélni. Most egy fél hullámpapírdoboz van a hűtőrácson, ha valaki lát ilyet, az én vagyok.
3, a fék minden Ibizán ilyen baromira lent fog? Nem lehet állítani valamiképp?

Írjon valaki, macibb, merre jársz?

NeO Creative Commons License 2000.12.19 0 0 90
Háj!!
Arra gondoltam, hogy lehet hogy azért nagy
a fogyasztás mert gyakran, vagy sokáig lehet
bekapcsolva az automata szivató !?
Lehet ez ??
IKSZ Creative Commons License 2000.12.18 0 0 89
Hi!
Nem rég behorpasztották a '94-es 1,4i Ibizám sárhányóját. A károkozó biztosítására szakszervízben megcsináltattam, és egész tuti lett. Új sárhányó került a régi helyére! A kocsit lemosták és a kitakarították belülről. És ráadásul a szervíz mindent rendzett a biztosítóval.
Szóval most happy vagyok! Az autó meg 92e km-rel még mindig tuti.

NeO!
Nekem soknak tűnik az a 9L. Persze télen, hideg motorral, csúcsforgalomban ki tudja...

Tomthumb Creative Commons License 2000.12.18 0 0 88
Üdv!

Kerüljön fel a topic, valamint a lelkem otthagyott az Anker közben, minden szufla kiment az akkuból valahová. Ki tud jó, olcsó villamos embert?

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.13 0 0 87
Sziasztok!

Van négy eladó 14-es gyári SEAT dísztárcsám.
Ha kell valakinek, akkor dobjon mailt!

ocema Creative Commons License 2000.12.13 0 0 86
Szia NeO!

Városban lehet, hogy reális a 9 liter, az én 7 körüli fogyasztásom vegyes használatnál áll fenn - sőt többet megyek vele országúton. Az sem mindegy, milyen városban (Pl Pesten csúscforgalomban araszolgatva biztosan több, mint ahol én lakom - kisváros, mindössze két villanyrendőrrel...:-))
Egyébként gratulálok a kocsihoz - tényleg jó kis autó. Kár, hogy az enyémmel már megint gondok vannak, rajta és rajtam kívülálló okokból kifolyólag - vasárnap belénkjött egy citroen. A bal hátsó ajtót nyomta meg. Szerencsére közlekedni lehet vele, a biztosító meg majd fizet. Csak hát majd pár napig biztosan kocsi nélkül maradok, amíg javítják

Előzmény: NeO (84)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.29 0 0 85
Nem sok a 9 lityi, a négyütemű Warnyú is annyit eszik városban ugyanazzal a motorral 8-)
NeO Creative Commons License 2000.11.28 0 0 84
Üdv Ibizások!!! Háj Ocema!!

Nemrég vettem meg álmaim autóját egy Ocemáéhoz hasonló '93-as 1.3i Seat Ibizát
Nagyon meg vagyok elégedve vele
50.000 Km van benne ,és gyönyörű állapotban van.

CSAK VAN EGY PRÓBLÉMÁM::
9l fogyasztást mértem vele városban.
A tiéd úgy olvastam kevesebb.
Nem tudtok valamit tanácsolni ????
Szerintem ez túl sok egy ilyen kis autóhoz

Előzmény: ocema (43)
Tomthumb Creative Commons License 2000.11.28 0 0 83
És hány magyar forintok? (hátha arra járok akkor)

Másegyéb: átírattam, új forgalmi, most már '85-ös lett a gép 8-)

Átíratom 90-ig még párszor, aztán eladom dufláér'!

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.28 0 0 82
Ja, a lényeg, az ERŐ :-) nálam 62 LE, azaz kb. 45 kW könyv szerint.

Macibb

Előzmény: Tomthumb (80)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!