Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A víz jéggé alakulásához apró, szilárd szennyezőanyagoknak kell a vízben lenniük, amik körül a jéggé alakulás megindulhat. Ez átlagosan -12 °C körül következik be.
A mindenféle szennyeződéstől mentes (szupertiszta) vizet - 48 °C-ig is le lehet hűteni anélkül, hogy jéggé fagyna [8]. - 48 °C-on azonban a víz szerkezete hirtelen jéggé alakul, melyet hangjelenség kísér. Ez a legtisztább víznél is bekövetkezik.
A kialakult anyag tovább hűthető. -120 °C alatt a víz sűrűn folyóvá válik. -135 °C-nál üvegesen áttetsző lesz, kristályszerkezet kialakulása nélkül.
Elektromos töltés hatására a víz fagyáspontja megváltozik. Az egyébként szokásos -12 °C helyett ha a felszín pozitív elektromos töltésű, akkor fagyáspontja -7 °C lesz, míg negatív töltés jelenléte esetén -18 °C-ig hűthető.[9]
Ma nagyon érdekes fizikai jelenséget tapasztaltam. A melléképületemben a hőmérséklet -10C fok körül van. Van bent pár liter nyári szélvédőmosó, meg desztillált víz, meg sima PET palackos csapvíz. És víz halmazállapotúak. Miután hozzányúltam és megráztam a palackot azonnal jégkása lett belőlük.
Ez azért érdekes, mert a deszt víznél hallottam erről a jelenségről, de a csapvíznél nem.
Csak a mostanság "divatos " kazánszétfagyások miatt érdekes volt számomra.
Van egy berregőm, ami végül is egy sínre szerelhető (ABB 2CSK1322CH) csak sajnos lepottyant és most nem csinál semmit. Szétszedtem és ha jól látom az is csak egy EM tekercs, ami rángat egy darab fémlapkát. Lehet meg tudom csinálni, de az is lehet, hogy veszek egy másikat.
Még nem vettem meg, de inkább 220V. A Rexi a szivattyú, a venti 220, úgyhogy ez is az lesz. Meg a relé is. Mennyiből jön ki egy ilyen szett? (relé-led-csengő-nyomógomb)
Ide nem kell biztonsági hőcserélő. Bizttonságiszelep itt is van csak az 4bar os. Gond nincs ha megszünt a hőelvétel mert a gáz nemtud csepfolyosodni mivel nem tud lehülni. Este lehül vissza alakul folyadékra és másnap minden indul elöről. A 2m3 puffer az nagyon sok, tehát prioritást kell felálitani, első a HMV és utána jöhet a puffer. És ha útána esős idő van egy darabig vissza tudod termelni a pufferból a HMVbe.
Ezt nem panelban hanem csővek számában mérik, persze vannak sik kolektorok is de azok már elavultak. A csővesek dupla falú vákum csővek és sp. gázzal vannak feltőltve, már szort fény hatására halmazállapot változás megy végbe és a felső hőátadó felybe szál fel a forró gáz, ot átadja a keringető folyadéknak a hőt és közben lehül lecsorog alulra és kezdödik minden előről. 1db cső kb.70-90W ad le. Nálam 80db van.
Nem ismerem a Lenyel kazán szenet viszont a Lengyel fekete dió iszonyúan jó. Ha ezzel kiprobálod a kazánod és nem megy fel jóbban akor valószinű kicsi a kazánod teljesitménye mert ílyen hidegben a java a lakásfütésre megy el és nem sok jut a puffernak.
Tehát ha egy panelt rakok fel akkor elvileg folyamatosan ellát engem melegvízzel napos időben? A 2,5 m3 tartály meg biztos elnyeli a keletkező meleget? Még ha 1 hétig szikrázó is a napsütés? Ha nem akkor mi történik? Ugyanúgy kell egy biztonsági hőcserélő mint a kazánba?
Ismerni kellene a keverő szelepedet, meg hogyvan bekötve. A legtöbb keverőnél ha nagyobb fokozatra állitod több meleget ereszt a mix. kimenőbe az-az előre menőbe. (ha jólvan bekötve) Tehát tipus kellene és bekőtési vázlat. A 65°kazán lakótérben való jelzését meglehet óldani: termosztát / jelző berendezés (csengő/ lámpa stb.) nálam egy kibuherált játék kacsa csipog de csak ha 90°os a kazán v. a füst hőfok 160°alá megy. Utóbi azért kell mert ha szükséges ilyenkor még rátudok tenni a kazánra begyujtás nélkül.
Én is hasonló problémákkal küzdök..... a 2000 literes pufferomat az istenért sem tudom 60 fok felé küldeni, az induló midig 40 fok.... a kazán 60-80 fok között játszik..... igaz, én még csak 10 napja bűvészkedem napi 15-20 kg 6100 kcal-os lengyel kazánszénnel.....
Szénbrikettet nem, csak fabrikettett használtam, kezdetben jónak tűnt, a napokban egy egész napig teszteltem. A gond az, hogy a teljes töltettel hajlamos a hő miatt úgy meguzzadni, befeszülni, hogy a felső rész már nem hullik rá a rostélyra, így lecsökken a fűtési teljesítmény. Olyan kazánban, amiben ez nem fordulhat elő, a teljes töltet egyenletes végigégése esetén a nagyobb fűtőértéknek ellensúlyozni kellene a magas árat.
Egyszer majd megpróbálok én is egy korrekt mérést végezni, de szerintem majd csak akkor, ha víztartalom szempontjából egyforma lesz a fám. A bálványfa egyébként fűtőérték szempontjából a középmezőnyben van, elég jól lehet vele fűteni. Viszont nagyon olcsó volt.
Igazán majd akkor lehet mérleget vonni, ha tavasszal leállunk a fűtéssel, és kiderül, hogy mennyi fa fogyott el. :))
A nem egészen 2 m3, az elmúlt kellemes meleg időszakban elég volt kettő napig, ha jól felnyomtam a puffert. Most a -21 fokban, (ennyi volt az éjszaka) tegnap este 19 órától, ma 10.00-10-30 ig lett volna elég, de begyújtottam közben. Tehát kb. 13 órát hidalt volna át.
Alap esetben 100 m2-t fűtők ezzel, hétvégén +60 m2-t, ami az emelet. A húgom lakik fent és ő csak hétvégente van itthon. Na ilyenkor kb. a 2/3-át bírja ki időben a puffer.
A ház, három szintes, szuterén-földszint-emelet. 30 éves B30-s, az É-i falon van egyenlőre 8 cm hungarocell, de az egész házat akarom majd 10 cm-re szigetelni. A földszinten a nyílászárók cserélve lettek 1.0-1.1 hőszigetelt fa nyílászárók.
Gerébtokos-redőnytok............:)) Amit már kicsit szigetelgettem. A házban betonkefnis betonfödémek vannak. Kiválóan viszik a hőt.
A tetőtérben 12-17 cm üveggyapot, közetgyapot található. Tehát ez sem a legjobb. Van még mit fejlesztenem.
Azt hozzáteszem, hogy az enyhe időben 21-21.5 C fokot tartottunk nap közben, éjszaka 20 C fokot, most kicsit lejebb vittem, nap közben 20.5 C fokot, éjszaka 19.5 C fokot. Viszont ha szépen süt a nap, mint most is, akkor az sokat segít a hőtartásban, a viszonylag nagy felületű nyílászárók miatt.
Radiátoros fűtésem van, direktben a pufferről, egy VTA 522-vel szabályozva kb. 70 C fokos előremenővel. (Ha lehet hinni a csőhőmérőnek)
4 éve mikor felszereltük már televolt minden 80°al(500L puffer+ 300L HMV) azota sem vólt ilyen. Igaz most van még + 1000L puffer de ez csak másodlagos. Tavaj vólt egy hét 1X2X be kellet gyujtani a HMV miatt. Előző években nem kellet nyáron és átmeneti időben sem. Télen a hó miat semit sem csinál, eső ben sem, fátyolfelhősnél valamenyit termel. Régen havonta 10-12e.Ft elment havonta gázra csak HMV re.
Ismerősömnél a zöld mezőgazdasági hálóval árnyékoltuk több rétegben, mert gőzt gyártott. Nem tudom, milyen gyártmány, meg ki rakta fel, én csak a kitolható létrám okán mentem, aztán persze segítettem is takarni.
Az maga a relé. A téglalap a tekercs, a másik az un. morzeérintkező. Csak nem egy konkrét relé lábkiosztását rajzoltam, hanem az általános elektronikai rajzjeleket.
Nem ide tartozik de ha már írtad rákérdezek: Azt mondod hogy a napkollektor egy szép téli napsütéses napon (mostanában sűrűn van ilyen a hideg ellenére) is 65 fokos vizet gyárt?
Nyáron akkor mit csinál??? Pl egy forró júliusi napon mennyi vizet melegít fel hány fokra?
Egy kollektor elég egy 4 fős családnak nyáron és tavasszal / ősszel?