Aut váltó - elvileg csütörtökig még meggondolhatnám magam, de sajnos plusz 400 ropi, plusz 1,2 lityi, plusz 200e km után csere. Bár ez utóbbi Soma szerint két darab kéttömegű lendkerék cseréjével egyensúlyba hozható, merthogy az újban is az van és azért 100 ezrenként szét is megy. Plusz eladáskor is negatívum (jelenleg).
Szal nem tudtam még megyőzni magam, biztos frankó és kényelmes lenne, de ebben a kicentizett gazdasági válságban már számít ez a tétel is, hiába csábít a később fizeted ki. Ráadásul még most fog becsókolni egy olajválság - ezt ugye tudjátok?
A kompromisszum oltárán inkább áldozom fel az aut váltót, mint a xenont. Te hogy tennél?
"bár azt mondták a rozsda miatt lehet érdemes lenne cserélni azt is"
Persze hogy a zsebüknek jót tenne ha cserélnéd.
Tipp, kipuf dobot én gyártatnám egy kipufogóssal saválló anyagból, mert amit venni tudsz rá (utángyártott) seperc megint lerohad és drágább is, a kipufogósom (Mezőtúr) 12ért csinál egy alap dobot, erre jön még ha spéci vég is igény, és tetszés szerint hangolja. Egy 2literes benyás azért tud igényesen nemhangosan de szépen szólni egy jó dobbal, ami nem mellesleg örök élet.
Ja és egyvalami fura, mégpedig a 8000km-es első fék, azért fura mert 90ezerig nem nagyon megy el az első, viszont 45ezrenként meg túl sűrűn van a csere. Miután megvolt a vezérlés csere azért nézd végig a vezérlés csapágyait, mikori dátumot találsz bennük.
Háát úgyis jön a versenyszezon, így marad a bringa, busz és a feleségem 1.4-es Toyotája amikor itthon van. Ez utóbbinál nem fogjátok elhinni, de 300e km van mindjárt benne és hozzá sem kellett nyúlni szinte, se fap se eolys se vezérműszíj csere megy úgy mint az én régi két lityis verdám és csak 4,5-öt eszik. Persze a nagyság, szépség, kényelem, üvegtető oltárán némi kívánnivalót hagy maga után, de tökéletes munkaverda területi vezetőknek.
Kérdezted korábban az árkialakítás szempontjait. Egyrészt ennél a kocsinál az elméleti maximum az 1.5M. De azért ebben az árban bőven kapsz 200e extrát és egy kiglancolt feltankolt tipp-topp verdát. Nem fogjátok elhinni, de a vevőm egyetlen negatív megjegyzést sem tett az autóra. Öröm volt eladni neki! Ráadásul egy 65 lovas '94-es dízel Corsából ült át, hát látni kellett volna az arcát, egy másik világ nyílt ki előtte :-)
Másrészt emlékszel még a Kelly Hőseiből a csodabogárra? Hát bennem (és bennetek) is van belőle jócskán - egyszerűen lásd magad előtt azt, hogy ott lesz a híd. És akkor ott lesz :-D
A 100e km egyébként nem igényel mást, csak a szokásosakat. Azért fékhatást meg lengéscsillapítót méress, futómű geometriát beállítani, gumikat alaposan megnézni, nincs-e szálszakadás, ilyesmi.
A másik topikra szerintem nyugodtan menjél, a lényeg, hogy itt is legyél :) Nem gáz, ha az ottaniakat is elkezded kikupálni :)
Mivel jártok a 12 hétben? Milyen volt (lesz?) a könnyes búcsú a piroskától? Milyen szíű lesz az új? Egy képet tolhatnál róla, milyen lesz, meg extralistát, ilyesmit :) Hadd gyönyörködjünk mi is :)
Mitől megy az egyik annyival rosszabbul, mint a másik? Ez a kérdés szerintem, mert ha egy 10.000 Ft-os cuccot kell benne cserélni, és nem szörnyen van összetörve, akkor én tutira a fiatalabbra mennék. Persze az is kérdés, mennyi időre akarod megtartani.
Én még mindig nem hirdettem meg az enyémet, jövő héten csináltatok egy állapotfelmérést még rá, viszont már várom, hogy valaki szénnéfikázza ennek ellenére :((
Más, csak ennek kapcsán: ma a másik SW-vel mentem, elég sokat, reggel az öreggel délelőtt az újjal. Az öreg sokkal jobban "ugrik", mint az új. Viszont a kettő között majdnem 100 ezer km van. Picit jobban érezni a zörgést, picit más.
Az újabbik 2007-es, most áprilisban kell majd műszakira vinni. Van benne 56 ezer km, igazi második (harmadik) autóként tengeti napjait. Viszont, egyszer megnyomták a bal hátulját + küszöböt, egyszer meg a jobb oldalát (ajtók, lökhárító)... Akkor most melyiknek kéne maradnia? A 150 ezres, törésmentes, megkímélt öregnek, ami még jobban is lép, mint a 2007-es, 56 ezer km-es, törött volt újabb? :)) Mindkettő 1.6B, az öreg teleszórva extrákkal, az új még tekerős ablakos is hátul, a kétzónás digit klímán kívül más nincs benne....
Én is gratulálok, és egyben részvétem a kézi váltó miatt, de sz@r lesz nyomkodni a kuplungot egy árából ítélve luxus autón, bár te sportos embör vagy :) de akkor is, és még a 6-os váltóba bele sem gondoltam, egy 90es utazóhoz 6kuplung pfuuu.
"másik topicra nem megyek mert ott nincs élet. Jena is itt van otthon"
Ez így van, én itt vagyok otthon, ott vagyok a passat fórumon is de tanulás miatt csak, ott a csapat nagyon híg, és nagyon sznob, erről már akartam nektek írni. Én falusi parasztgyerek vagyok nem bírom az újgazdag sznobokat, akik kiröhögnek mert a 4,5mm es téli gumit nem dobom már el, és jönnek a szlogenek hogy mindenki olyan autót vegyen ami el tud tartani, nekem aki autóbuzi és fontosabb a verda a mindennapi betevőnél. Mondanak ilyet azok akiknek a passatja fele annyi ér mint egy átlag jóképű 307, szóval valami felsőbbrendű autónak érzik, pedig egy lelketlen vasdarab ami teszi a dolgát de másra nem képes mint pl. a francia/olasz autók vagy a bömi :)
Itt egy piszok jó csapat van, jó emberek, és remélem nem kopsz ki mint Monof, és remélem nem lesz csalódás az új, és nem fogsz visszavágyni a verdához mint én :(
Semmi gond, másik topicra nem megyek mert ott nincs élet. Jena is itt van otthon. Egyébként az 5008-as 2.0HDi kéziváltós 150 pacis, gyári xenonosként fog megérkezni.
Annak örülök, hogy sikerült eladnod. Annak is, hogy jobbat, újabbat és szebbet veszel. Annak is, hogy jössz a talira. Ilyen nick hogy fog illeni a másik topikra?:-) Ha kiutálnak, gyere vissza mesélni:-) Írtad már, hogy konkrétan milyen lesz? Mert nem emléxem, de kíváncsian várom...
Örömmel és egyben sajnálattal is jelentem, hogy fél órája már csak tiszteletbeli Peugeot 307 tulaj vagyok. Gondolom néhányan ismeritek ezt az érzést, amikor nagyon szerettetek egy verdát, de egyszer csak új tulajhoz kerül...
Köszönöm a vásárlást és nagyon sok örömteli kilométert kívánok hozzá a vevőmnek!
Az első vevő elvitte, aki lejött megnézni - alku után 1.48M a leütés.
Nyolc év - köszönöm, hogy a listával és veletek lehettem - nagyon sokat számított, hogy annyi mindent meg tudtunk beszélni közösen.
Befejezésül csak annyit, remélem hogy a topictalira már megérkezik az 5008-as (12 hét).
Én csak rendes ablakpucolót használok + papírtörlőt.
Kívül kezdem, egyenletes spriccelés, majd egy adag papírtörlővel egyenletes elkenés. Amikor már nagyon vékonyan van a vegyszer, akkor egy újabb adag papírtörlő (teljesen száraz!), s azzal addig törlöm az ablakot, míg el nem tűnik az összes vegyszer. Nem szabad, hogy a vegyszer vagától felszáradjon, mert akkor a rákénes mintájában csíkos lessz! Az a lényeg, hogy folyamtos törölgetés mellett egyre vékonyabb legyen a vegyszerrét, majd szépen eltűnik a kosszal együtt.
(sajna) jó sok papír kell hozzá, mert ugyan az a két kupac max 2 ablakhoz használható, + 1-1 kupac az első szélvédőhőz + 1-1 kupac a tetőablakhoz.
Majd ugyan ez belülről.
Na és persze én ezt nappal csináltam, amikor min. +5 fok volt.
Ez lenne a legkevesebb. Még az alaktrészeket se tudm megrendelni mert azt se tudom mi micsida. :) Kapcsolási rajzot tusz olvasni? Mert akkor átküldöm! :P
Nekem is feladhatád... :) Mármint ami nekem kell. :P Azóta sem haladt előre a történet. Most úgy állok hogy vettem forrasztópákát meg nyáklapot. Hobbielektronikán meg lesem hogy kell nyákot csinálni. :P
Attól, hogy a mienk nem FAP-os, még eheti az olajat, és gondolom, pótolhatja gázolajból is. Legalábbis mikor az APF hibával voltam a szervizbe, a faszi, miután már kérdezte, van-e FAP, kihúzta a pálcát, és jól megszagolta. Nyilván "gazol"-szagot keresett.
Nos, 1,6 HDi-nél 20e km a csereperiódus, de nálam a 120e km alatt 11-szer cseréltünk olajat.
Két csere között a max jelzés közeléből kb 5-6 mm-t szokott lemenni, szóval nem éri el az 1 centit sem a fogyás. Van olyan periódusom, amikor 1-2 mm-sikerül csak megenni. Gondolom, ez attól függ, hogy sok-e benne a hidegindítás, vagy szinte csak pálya van benne. De hogy melyik esetben melyik, azt nem tudom. (lehet, hogy pont nem városi használatban eszi, hanem 150-nél?...)