Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nálunk a padláson van a nyílt tágulási, be van bugyolálva üveggyapottal, de ha a szezonnak vége, szerelek be biztonsági szelepet. Egy ismerősömnek szétnyílt a lapradiátor mert elfagyott a tartály, jobb erre is felkészülni :-O
Nem tudom itt olvastam-e egy kis táblázatot a különböző nedvességtartalmú tüzifák fűtőértékéről, a gázzal összehasonlítva ill. a hozzájuk tartozó költségekről.
Szerintem a melléképületet befűti annyira a kazán, hogy ott nem fog semmi szétfagyni estétől reggelig. Feltéve, hogy vannak falak ugye:) A csövet meg jó lenne földbe tenni, legalább 40-50cm mélyre...
Szerintem. Ezt nem fogja tudni megmondani senki. A neten adatot nem találtam erről a csőhéjról.
Én még tennék rá valamit. Akkor azért egy éjszakát ki fog bírni.
Nekem 2 réteg PUR csőhéj van rajta egy 5/4 és azon egy 2". Ez van betekerve 5cm-es üveggyapottal, majd rá van tekerve egy adag alufólia. És csak 2,5 méter van a falon kívül kültérben.
Reggelre van úgy hogy 7 fokos a víz a csövekben. Én mostanában úgy időzítem a fűtést, hogy éjszaka a nagy hidegben lehetőleg valamennyit menjen a fűtés.
Sőt a legutóbbi -23 foknál a kazán szivattyút bekapcsolva hagytam, így a puffer vizét keringette a csövekben, valamivel kevesebb ideig volt elég a pufer energiája, de a csövek biztonságban voltak. Ez csak az ilyen extrém hidegeknél lényeg.
Ja ezt nekem is beolvastad már és totál igaz. Vagy nem te voltál? Mindegy. Engem egy dolog vígasztal. A tágulási a legmelegebb helységben van picivel a kandalló felső pontja felett. Talán nem fog elfagyni:)))
Egyébként igen. Ha vkinek hidegben (padlás pl.) van, az mindenképpen tegyen a kimenőre is nyomásra nyitót. Hőre nyitó nem biztos, hogy kell. Bár lehet egy hőre+nyomásra nyitó és kész az öröm.
Regulus DBV1 termosztatikus visszahűtő szelep lenne erre a feladatra jó, de szerintem is túlzás költeni rá nyitott rendszerbe. Szerintem elég egy biztonsági szelep és jól le kell szigetelni fent a tartályt meg a csöveket.
a hőfokcsökkentéshez csak annyi, végig kell gondolni ha csökkentek mondjuk 12 órát lehűlnek a lakásban található dolgok, amikor visszaadod azt az elvett több fokot ami lehült az ugye most hidegebb és hideget fog árasztani magából amíg el nem éri a levegő hőfokát , felmelegszik, persze ezt a hőt leadta amikor csökkentettél.
Mivel kezdő vagyok e téren (decemberben álltunk át fatüzelésre), naponta olvasom e fórumot. A melléképületben van a Concept 28-as kazánunk, mivel ott volt épített tégla kéményünk és a tüzelő.. 5/4 -es csövek Consig ALS 42/30-as csőhéjjal szigetelve egy 6 m-es szakaszon szabadban vannak (tető alatt).Aggódok, hogy fenyegeti-e a befagyás veszéje? Két napja - 12 volt, ekkor éjfél előtt leengedtem a vizet a melléképületben, nehogy befagyjon.( A Junkers biztonsági hőcserélő miatt kell a víz.) Ma éjjel inkább felkeltünk rárakni.Mennyit bír a hideg ellen ez a csőhéj az 5/4-es csővel?
Na most az a gőzvezeték, biztonsági vezeték a kölekedő edények elve alapján addig van vízzel mint a tágulási (+- a szivattyú nyomásából eredő vízszintváltozás) Tehát ebből a meggondolásból célszerű biztonsági szelepet beépíteni.
Ha jól levan szigetelve és rendszeresen fűtünk nehezen fagy el. De ha nem rendszeres a fűtés nincs az a szigetelés amely elöbb utob nem ereszti át a hideget, ebből lett a tragédia.
Zárt redszernél mivel lentvan minden jobban védve van de ot is lehűlhet minden ha szüneteltetjük a fűtést. Ha valakinek ilyen az élet ritmusa ot gondoskodni kell a fagyvédelemről, a jég iszonyatos erőt tud kifejteni, motor blokokat szét tud nyomni. (fagydugók ellenére)
A napokig azt gondoltam elég a tágulásit jól megcsinálni. A tél kezdetén + szigetelőt raktam a tágulási tartály köré, egy laza mozdulattal a felszálló vezetéken levő 15 cm-es oldalcsonkról meg lepöcköltem, a vége érintkezett a külső hideg levegővel. Szerencsére az OPOP H424-en van nyomásmérő, így az asszony, aki részletes oktatást kapott fűtéstechnikából, egyből érzékelte a begyújtás utáni 0,5 barról 1,5 barra emelkedő kazánnyomást, vészjelzése nyomán a tágulási forróvizes csere kiolvasztotta a fagydugót.
Nyitott rendszerben, jól védett tágulási tartály esetén a kazán kilépőnél egy nyomásmérő és egy ~ 2 baros biztonsági szelep már eléggé növeli a megbízhatóságot.
Fagyott már el valaha a tágulási tartály, vagy a vezetéke?
szia lehet hogy már irtál nekem választ de nemtok eligazodni ezen a forumon ha megtenéd hogy elküldöd a email cimemre megköszöném demetergyula@citromail.hu
Igen az van. Nem tapasztalok erőlködést pedig volt már -17°is. De azért ez lakástól függ. Azt tapasztalom, hogy egy rakat most nem megy 3-4 órát inkább 2 öt. Ilyenkor a fenti csipi megszólal és még útána rárakok egy kb. 5kg fát, persze ez már alulról ég. Majd este megint begyujtók. Sokat változott a helyzet az új fűtési stratégiával. Régen mikor reggel átkapcsolt a termosztát +1°ot rövid idő alatt kiürült a puffer. Tehát még 1°emelés is sok energiát igényel sokan még 4°os difit állitanak be. Most 22-07ig 20,5° majd 7-10 ig 21° ezt a fél fok emelést hamar eléri nem sok megy el a pufferból köben begyujtok, 10-órától 22 -ig 21,5°. Vlahól olvastam a butorok is befolyásolják a hő ingadozást, tehát nem csak a levegőt kell felmelegiteni.