Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jena307 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56157

Planet sem kell hozzá, csak nyomva tartod a műszerfal közepén a zár gombot ameddig nem csilingel egyet, ezt tudja alapból az autó, viszont kikapcsolni már elfelejtettem hogy hogy kell.

Előzmény: naveed (56156)
naveed Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56156

Tényleg, ha már gombnyomogatásról és titkos menüről beszéltek, eszembe jutott amit sokszor meg akartam kérdezni.

Nem lehet PP2000-el bakapcsolni azt, hogy az ajtó lezárjon automatikusan mondjuk 40 km/h felett?

Jó, tudom, nem nagy dolog megnyomni a gombot, de hátha tud ilyet és csak aktiválni kellene.

Előzmény: Jena307 (56147)
Smíró Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56155

OBD-n amikor a sebesség kallibrációt néztem még pár éve, álló helyzetben 2, vagy 3 Km/h sebességet mutatott. Magyarul annyit csal az órám pluszban. Kérdeztem, hogy ezt nem lehet-e nullázni, válasz: nem. Ennyit csal az óra. Más is rá tud nézni tehát. A GPS alapján is 2-3Km/h az eltérésem.

Előzmény: Ambree (56148)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56154

Ez ennyi, utána számolok, minden alkalommal. Ugyanott tankolok, én tankolom, literre - kilométerre megvan, mikor mennyi volt. Utánfutózással szoktam felmenni 9L-re, de az ritkán van (és nehéz, 750kg). Lehet vele spórolósan menni, mostanában megéri...

 

Ja volt szó trafizásról: Monoron a BAW rendszámos Toyota nagyon aktív, eddig minden nap kint volt a környéken. Lézereznek, lesből támadnak, ma pl a 4-est mérte délután, elbújva egy oszlop mögé, egy kereszteződésnél. Nincs esély rá, hogy kiszúrd, mire észreveszed, késő, ha gyorsabban jöttél. Viszont 68 km/h-tól büntentek (lakott területen belül).

Előzmény: BuNnY (56121)
Ambree Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56153

lesz abból április-május is

Simán. Április előtt nem is gondolok rá, lesz az május eleje, pluszminusz kéthét :-)

Előzmény: Smíró (56142)
Ambree Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56152

Tenksz :-)

Előzmény: ádibébi (56150)
ádibébi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56151

"a minap rátolattam egy betonkupacra, meg is látszik a nyoma, tegnap rádőlt az asszony bicója, és mosolyogva lesz@rom, de ha ez a 307-el történt volna, a legkevesebb hogy a betont összedarálom foggal, az asszony kettler bicóját meg felaprítottam volna flexel :)"

 

 

Kiábrándító ez, de egyben szabad vagy :)

Előzmény: Jena307 (56149)
ádibébi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56150

Velkám bekk :)

Előzmény: Ambree (56148)
Jena307 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56149

Már kérdezni akartam, hogy miért pont Passat? Annyival nagyobb, valóban kellett annyi plusz? Megérte??


Tudod elég képben vagyok dízel motorok terén, és a fent tarthatósága/tuningolhatóság miatt az AFN motorkódú autók voltak a szűrőben, ez az A6/A4/B5 Passat. A6-ot szerettem volna a legjobban, de nem volt jó, meg nem számolták be a pugot, így lett a paszuly. A hely kellett ez az egy jó van benne, amúgy már összeállt nincs vele baj, de nem tudom megszeretni, ez ilyen ész diktálta választás és ezért nem lesz kerek az összkép soha, de ennek is van egy jó oldala mégpedig:a minap rátolattam egy betonkupacra, meg is látszik a nyoma, tegnap rádőlt az asszony bicója, és mosolyogva lesz@rom, de ha ez a 307-el történt volna, a legkevesebb hogy a betont összedarálom foggal, az asszony kettler bicóját meg felaprítottam volna flexel :)

Előzmény: _Haszi_ (56105)
Ambree Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56148

A 307-es is tudja, az OBD-n keresztül, AT parancsokkal lekért sebesség is pontos, mint a GPS - érdekes nem? Sőt, az OBD még az 1-2-3 km/h-t is mutatja menet közben, míg a mutató még fekszik 4 km/h-ig... egyszer kipróbáltam :-) akkor tapasztaltam. Eléggé meglepődtem.

A pug digitklímáját hiába nyomkodnád rejtett menüért :-))) az tuti.

Előzmény: Jena307 (56147)
Jena307 Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56147

Ez egy érdekes dolog mert az autó pontosan tudja mennyi az annyi, aztán mást mutat a műszerfal.

Pl off autón ha megnyomok a digitklímán 3gombot egyszerre, előjön egy rejtett menű, és ott ha lapozok pontosan kiírja a sebességet, navival ellenőriztem. Általában 4km/h val mutatnak többet az autók.

Előzmény: ádibébi (56146)
ádibébi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56146

Spec ezt is lecsekkoltam, és (ellentétben a 308-cal, ami progresszíven csal!!) az enyém konzekvensen 3 km/h-val mutat többet, mint a gps (két külön kütyü, két különféle programmal), bármilyen tempónál, 50-nél és 150-nél is. Csak odébb kéne tekerni a skálázást, és pontos is lenne.

 

A "rohadék" 308-as ;) meg 50-nél még csak 3-4, 90-nél már 8-9, 130-nál meg konkrétan 13-at csal. (gps 130-nál az órája 144-et mutat!). Na ez azért túlzás... SZóval ott a skálázás is sűrűbbre van véve, mint a valóság.

Előzmény: _Haszi_ (56137)
ádibébi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56145

:)

Előzmény: _Haszi_ (56139)
ádibébi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56144

Én azt szűrtem le az eddigiekből, hogy a 307-es futóműve elsősorban az anyaghibás gumikat torolja meg.

 

Egyfelől a futómű tényleg érzékenyebb, mint más autóké.

 

De szerintem nem a hanyag centír, hanem főképp a gumi anyagában lévő egyenetlenség a ludas, annak a tömegétől és elhelyezkedésétől is függően jobban, vagy kevésbé.

 

Én azt vettem észre, hogy ha egy tökéletesen homogén gumit pár grammal félrecentíroznak, az még nem fog (nagyon) rázni. Mezei gumis, 5 grammokat is bennehagyva feltette az újabb pirelliket még tavaly, aztán mentem úgyis frédiékhez rendesen megcsináltatni, gondoltam, addig kibírom a rázást. És csodák csodája, már így sem rázott az új guma.

 

Ellenben ha maga a gumi anyaga egyenetlen, az max ideig-óráig menthető, vagy még annyira sem. Nekem pl az előző gumim volt olyan, hogy Frédiék sem tudták rendesen kihúzni, mert akkora anyagvastagság-egyenetlenség volt a gumiban, hogy a gép a maga pártíz km/h tempójával hiába pörgette, nem tudott annyi grammot hozzáadni, hogy azon a tempón is jó legyen, meg 130 fölött is. Végül ezeket a régieket kétszer csináltattam újra Frédiékkel, mert ahogy kopott, mindig máshová került a tömegközéppontja, és újból elkezdett rázni. Ugyanez a mostani téli gumikkal is: Frédiék tökéletesen megcsinálták az elején, de mondták, hogy nem volt túl jó a gumi, magában is eléggé ütött. Aztán ahogy kopik le, egyre jobban ráz.

 

Horror sztori, de vegyész haver a Continental-nál autógumi-keverék minőségi ellenőrzést végez, és ő mondja, hogy ennek az az oka, hogy egyszerűen nem keverik elég ideig a keveréket, ezért az egyszerűen nem lesz homogén. Asszem két perc helyett 1 perc 40 mp-ig keverik, mert így spórolnak 16% időt töltésenként. És a minőségellenőrzésen persze átrugdalják, mert maximum sokkal több "hibás" tesztelést rögzítenek az ellenőrök...

 

 

Előzmény: Smíró (56130)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56143

Hali! Voltatok már ugy,hogy van egy autótok és nem tudtatok róla?Mintkiderült én már igen.Ugyebár most van az adakozás időszaka

másnéven GÉPJÁRMŰADÓ befizetések.

Kihozzák nekem a papirokat,tehergk,nagypoót,utánfutóó,A PUG,honda.Ahogy bontogatom van 1 kakukktojás is benne.

Komolyan mondom elolvastam vagy háromszor,ho 1 x megértsem.

Azt irja a hatósági jelzések alapján 2011 jan 1 től a CKH999 szgépjármű tulajdonosa,üzembentartója vagyok.

Ti mire gondoltok elsőre? Hogy lehet ilyesmit egy hivatalos papirra irni? Ez nem visszaélés? Vagy esetleg okirat hamisitás?

Mindenesetre visszavittem a papirt a polg.mesteri h ivatalba hogy ez nem az enyém és ki .@xta el.Azt mondják ők már igy kapják a központi adatnyilvántartóból vazze.

Nos ha valakinek van 5lete tegye közzé hátha valaki.................................:-(@)

Az eredményt meegosztom :-))

Smíró Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56142

"majd ha felteszem a nyári gumit 1 -2 hét múlva"

 

Kis naív:-)))  Vagy nálatok tartósan megszűntek a reggeli-esti 0 fok alatti hőmérsékletek? Itt (viharsasok) még hó van. Ahogy kinéz, lesz abból április-május is:-(((

Előzmény: karirobi (56135)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56141

Pláne, hogy sok esetben semmi baja nincs annak a felninek, hanem a kormányösszekötőt is meg kéne sasolni, csak hát sok szerelőnek eszébe se jut, hogy más is lehet hibaforrás.

Előzmény: Smíró (56138)
naveed Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56140

Na akkor, ha szombaton visszakapom az autót, akkor megfigyelem jobban ezt a dolgot és megkövetlek Titeket. :)

Előzmény: ádibébi (56134)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56139

Szorri vagyok, de néha így beszélünk, csakúgy poénból:) Ha jól megfigyeled köll-t is írtam és az sem azért volt úgy, mert nem tudok beszélni meg írni ;-))

Szóval nincs harag, néha mondogatjuk, ha égbekiáltó hibát látunk, hallunk, hogy "ez nem csak báncsa, roncsa, de még hasogassa is a fülem":D

Előzmény: ádibébi (56126)
Smíró Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56138

Nos, ahová én hordom és ahol elpanaszoltam az "5 gr" históriát, totál kiakadtak azzal, hogy ilyen nincs. Náluk csak a 0 az elfogadható, ahogy én is elvárom. Lehet, hogy akkor azért nem rázott soha? :-))

 

Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy akiknél volt rázás, a dinamikus centír sem hozott minden esetben eredményt, pedig nem kis pénzt költöttek rá. Évente mindig előjön a téma, ezért nem emléxem, hogy ki szívott közülünk nagyot ezzel. Talán SAS barátunk autóján is túlóráztak Frédiék...

Előzmény: Totyasrác (56133)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56137

Jah, meg azt ne is mondjuk, hogy csal a km óra...

Nézegettem múltkor 100nál speciel 94 volt a valóság.

Előzmény: _Haszi_ (56136)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56136

egen, fogalmazzunk úgy, hogy a friss tuning azonnal ki lett próbálva, elméletileg:D

Amúgy nem mennek annyit,.

Előzmény: ádibébi (56131)
karirobi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56135

egy kis rázás nálam is bejátszott, de még anem jutottam el a gumishoz, majd ha felteszem a nyári gumit 1 -2 hét múlva akkor majd meglátom

bár nem volt feltűnő, de enyhén érztem

 

ádibébi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56134

Az alapjárathoz nem tartozik kerék-fordulat. Az természetesen feljebb megy, mivel a nagyobb terhelést az üresen éppenhogy életben maradó motor a befecskendezés növelésével küzdi le. De ettől még ha zárod a kuplungot, akkor (nekem) egyesben alapjáraton 8-at, kettesben 17-et, hármasban 27-et, négyesben 38-at, ötösben meg 46ot megy a kocsi, mert a csapágyak a váltóban ekkorák, és az x motorfordulatot mindig ugyanúgy, fixen közvetítik a kerekek felé.

 

Gondolj bele, mit kéne csinálnia a kuplungnak ahhoz, hogy a mondjuk 3000-es motorfordulatnak megfelelő mértéket forduló féltengelyek által képviselt kerék-oldalt (merthogy annyival mész, pl 110-zel ötösben) egy 3200-at forgó motor-oldallal kilométerek tízezrei során is ki tudjon szolgálni (azért több tehát a hipotézis szerint, mert ugye megy a klíma). Mi maradna abból a tárcsából? Semmi. Ez nem így van.

 

A tárcsa fixen zár, ergo amennyi a motor fordulata, annyi lesz (nyilván az áttételezés alapján kiszámolt értékű) a féltengelyek fordulata is, mivel mechanikailag zártan, fixen, kényszerűen megy át a motor forgása a kerekekre. Ha a kuplung jól zár.

Előzmény: naveed (56129)
Totyasrác Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56133

Nem így működik a dolog. A legtöbb autó futóműve 'kiegyensúlyozza' az 1-2-3 grammot, a 307-esé nem tolerálja.

A legtöbb helyen, minthogy ez nem probléma az autók 99%-ánál, 5gr-os pontossággal mennek a gépek, tehát ha 2 "bennemarad", azt a gép 0.0-ként jelzi a kijelzőjén, az autós meg boldog, mert nem ráz.

Nekem sem volt még olyan autóm, ahol annál a gumisnál centíroztatva rázott volna. Ezt, mikor visszavittem, és az ominózus duma megvolt, bocsánatot kértek, nem fogadtak_el/kértek pénzt, és mégegyszer bocsánatot kértek...

 

Szóval nem váltok gumist, mert speckó a helyzet, amit kulturáltan rendeztek. De ez bármely gumisnál így történik (mármint a gép pontossága), szóval a 307 kormánya emiatt ráz. Tudom, mert nekem azóta nem ráz, előtte meg igen :D

Előzmény: Smíró (56130)
Totyasrác Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56132

ÜRESBEN, álló helyzetben megemeli az alapjáratot, hogy többet töltsön a generátor. Nade fixen zárt váltónál fix az áttétetl, nem tud kevesebbet forogni a főtengely!

(Kivéve, ahogy tanult kollégám leírta: ha csúszik a kuplung :D De azt megéreznéd pályán az orroddal igen hamar :D)

Előzmény: naveed (56129)
ádibébi Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56131

Meg főleg ha menne annyit :)

 

Legalábbis a gyár 177-et mond rá... Vagy rosszul emlékszem?

 

Az biztos, hogy mikor friss volt a csipsz, most ősszel, véletlenül (tényleg! :)) beleszaladtam a 175-be egyszer, és tényleg csak véletlenül. Beszélgettünk, közben felhajtottam a tök üres pályára, és miközben dumáltunk valami intenzív dologról, nagy átéléssel, próbáltam egy relatíve gyors utazótempót felvenni. És a párom szólt, hogy mivan, most akkor felszállunk? És akkor néztem, ahogy az óra már a 170 fölötti részt nyaldossa :)) Nos, ezek után már el tudnám képzelni, hogy menne a kis bestia 200 körül... :)

 

De most 190-es (H-s) gumik vannak fent, úgyhogy eszem ágában sincs kipróbálni. Különben is, ez a 175 volt az abszolút sebességteszt a kocsi életében, előtte is csak egyszer hajtottam fel 167-re :)

Előzmény: _Haszi_ (56124)
Smíró Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56130

"(Az én gumisom mondta, hogy jó, akkor nem 5, hanem 1 grammos pontosságú gépen kapja a ventyrt. Azóta nem ráz :D)"

 

Na akkor én a Te gumisodat is elküldeném az anyjába... Ezt nálam is megjátszotta egy, azóta még az utcát is elkerülöm. Nehogy már ebben az agyoncomputerizált világban ne tudják 0,0-ra kihozni! Ilyen felnikkel, ilyen gumikkal szerintem NEM MEGENGEDHETŐ a 0,0 értéken kívül semmi. Én átviszem a pöjót a megyeszékhelyre (~20 Km) és ott csináltatom, ahová még messzebbről is hozzák a luxus verdákat. A rázás meg nem emiatt van - akinél van -, sajnos annak a megoldása nem ennyire egyszerű probléma (5g csökkentése). Némi visszaolvasással meg lehet találni, mennyire nem az. Szerencsére nekem egyik verda sem rázott, de ültem olyanban, aminek a kormánya rendesen rázta a karomon az órát. Nem egy leányálom.

Előzmény: Totyasrác (56123)
naveed Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56129

Ennek ellentmond, hogy a klímakompresszor bekapcsolásakor megnő az alapjárati fordulatszám. Elvileg akkor ott sem kellene változni, nem?

Előzmény: ádibébi (56127)
naveed Creative Commons License 2011.03.02 0 0 56128

Gratula az autóhoz!

Ha eddig vezetve volt a szervízkönyv, akkor jó eséllyel rendben lesz az autód. De ugye gond bármikor lehet akkor is, ha gondos gazdája volt eddig. Szerintem jó vétel egy Pug, én tökéletesen elégedett vagyok és a következő is Pug lesz.

Előzmény: karirobi (56117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!