Egy olyan problémám van a kocsimmal hogy gyenge a fűtés. Van egy csapszerű a fűtés csövön(termosztát előtti cső) az mire szolgál? Sajna nem tudom kipróbálni mert le van törve.
Hameg felpörgetem olyan hangot ad ki mintha levegős lenne. Pedig a tartály nem volt sosem üres.
A 8v is jó kis moci, de sokkal egyenletesebben megy, meg nem szeret annyira pörögni. Volt olyanom is Loganben. Abban meg azt szerettem, hogy sokkal hosszabb volt az 5.
Vezettem azóta sok hasonló ccm autót, meg volt 1,4 103 lovas Rover, most meg 1,5 88 lovas Mazda, de sehol sincsenek az 1,4 Rönó motorhoz képest!
Lehet 6750, nem mértem pontosan, csak 1x 3.ban meghúzattam, hogy mennyit bír, 6500 fölött (nem néztem pontosan mennyi volt) elkezdett köhögni, prüszkölni, mintha az ECU visszavette volna a benzint. Országúton az is sok volt :-)
A 8V se rossz, de jóval gyengébb. Azt 2-esbe sikerült meghúzatni. "Mi van ezzel a motorral, miért nem gyorsul?) Na gyorsul az is rendesen, csak kell neki jó egy másodperc mire észreveszi az ECU, hogy benzin kell. Mivel váltva vezetem ezeket, elég gyakran lefulladok a 8V-vel induláskor emiatt a késleltetés miatt. Kuplung ki, gázra rá a lábam, aztán indíthatom újra :-) A 16V inkább kipörög, de nincs akkora késés.
Az első mondatot nem értem, a többi pontosan így van. Annyi, hogy az 6750-nél szabályzott(2001.04 forgalomba helyezés). 1-50, 2-90, 3-130, 4-185, 5-210.
Szerintem a valaha gyártott talán kegjobb 1,4 16v motor volt.
Hú bakker akkor ezt a szerelőt kerüld el messzire.Én minap cseréltem ki a termosztátot,de annyi eszem volt hogy leengedtem a vizet,mivel pont a termosztát alatt a váltó,meg a kuplung villa ahova be tud folyni!
Hát nem engedték le a vizet alul, hanem kivették a termosztátot és kész aztán vissza az újat és feltöltés. egyébként nem gondolnám én sem hogy belefolyhat a víz a kuplungra, de a a harangon a motor felöl két nyílás van felül ( de egy biztos) ami nem törés szerintem valami műanyag tető hiányozhat onnan. Nekem csak az tűnt fel hogy ott forog valami kívülről látom és hát az bizony a lendkerék.
Mielőtt kicseréltem a termosztátot, a hűtő aljáról lehúztam a csövet, leengedtem a fagyállót, csak utána cseréltem termosztátot. Persze a nagyvízkörben marad hűtőfolyadék, de akkor sem tudom felfogni, hogy ezt milyen módon tudták így megoldani?!
Jó hír :tegnap előtt kicserélték a termosztátot a thaliába, így most beáll középre a mutató a fűtés is jobb.
Rossz hír: a fagyálló befolyt a kuplung harangba, a kuplung tönkre ment. Azóta nem lehet csúsztatni ugrál az autó elinduláskor. Plussz valami csörgés jön onnan bentről
megoldódott ez a rejtély is. hozzácsavaroztam a motorblokkhoz azt a lógó vezetéket, és már működik is a műszerfalon a kilométer és a vízhőfok mérés:). Kíváncsi vagyok, hogy a régebben írt mutató ugrálás vajon elmúlik. Ugyanis a szerelő azt mondta, hogy nem ő csavarozta le a helyéről. Ezek szerint csak valami csoda miatt érintkezhetett.
Úgy látszik végre "teljes" lett az autó. Működik, indul hidegen rendesen, gyönyörű tiszta a mostani motorolaj, már csak egy szűrő csere van hátra egy hét múlva.