Csak az van, hogy nekem az Elf olaja kellene bele. Na és ahhoz képest sajnos lényegesen eltér a viszkozitása. Igaz nincs -25, de ilyen hőmérsékletnél látható jobban szemmel a különbség.
Látom a különbséget, de mifelénk ritkán van -10 C alatt.
Ha télen akadozó, keményebb lesz, vagy esetleg üzemmelegen akad, reccsen, vagy nem, az lenne az igazi info.
Nem vagyok Castrol imádó, de én is ezt vettem az Octaviába, csak még egyszerűen nem jutottam odáig, hogy kicseréljem. Gyárilag abba is 75W-80 van, de a gyári olaja horror áron van.
Mindenhol elérhető az ELF NFJ és NFP, elvisszük neked :)
Ne rakj bele mást, az összes szavahihető renaultos szerelő ismerősöm állítja, hogy nagyon nem lesz jó a 75W-90-es olaj.
Sőt, a váltó sem mindegy, a címkén listázza mindkét féle olaj, hogy melyiket melyik váltóba ajánlja az Elf (és a Renault).
Az Elf NFJ 75W-80 a Jxx, TL4, NDx váltókhoz javasolt, az Elf NFP 75W-80 pedig a PKx, PFx, VNx, NGx, NOx, UNx váltókhoz (ahol az x helyén valamilyen szám áll).
Mindkettő API GL4+, tehát a bronz szinkront elvileg nem bántja.
Amiben eltérnek:
A castrol full szintetikus, az elf csak fél szintetikus.
A castrol melegen vastagabb , az elf hígabb.
Persze biztos más nem publikált dologban is eltér azért.
Próbálom itt bizonygatni,hogy beletölthetem, de nem vagyok benne biztos :-D
Tudom nehéz ezt így megmondani, de nem értem miért ragaszkodik a Renault a 75w80 olajhoz. Olyan híg lötty, amitől csak zörög a váltója szinte mindnek... Nem az olajat akarom leírni, csak jó lenne,ha valaki meg tudná mondani, hogy pl: azért kell bele 75w80 mert egy tűgörgős csapágyba csak akkor jut kenés ha ilyen híg az olaj, vagy valami ilyesmi...
" ... az Elf 75w80 nálunk nem elérhető. .. A Castrol ajánlása szerint Syntrans Transaxle 75w90 jó bele. ... "
A Renault-osoktól azt hallottam hogy ezek a váltók elég érzékenyek az olaj minőségre, a 75W-90-es olajjal nem működnek olyan simán (kicsit akadozóbb a váltás) mint a gyárilag előírt 75W-80-as olajjal.
Nekem a belinkelt Eneos van benne. Készre keverve árulják csak, most akciós 950 Ft/L. Ja, nem, úgy látom nem is lehet most kapni. Nem tudom az összetételét, csak az van ráírva, hogy "a Japan autógyártók igényeinek megfelelően". Mondhatjuk, hogy ettől meg is nyugodtam.
" .... Csak azt nem értem miért különböznek ennyire a gyártók folyadékai és miért ennyire egyformák az utángyártott piac folyadékai? ... "
Ennek az az egyszerű oka hogy a kedves autógyártók (a hűtőfolyadékok körében is) a lehető legkülönbözőbb követelményeket támasztják. Azt nem tudom hogy az "utángyártott" piacon lévő folyadékok miért egyformák, lelkük rajta ha nem követik az autógyártók előírásait.
Hogy bonyolítsam a dolgot, POAT az (vagy más néven p-HOAT) nem, sima HOAT!! :-) Nekem is Toyotám van. A p-HOAT foszfort is tartalmaz. Ahogy olvastam a Volvo, a BMW, Honda Kia, Hyundai folyadékai is ilyenek. A Merci is mostanában váltott erről OAT-ra. Az érdekesség, az, hogy itthon nem nagyon találtam megfelelő folyadékot, a gyáriakon kívül. A Castrol NF elvileg jó, mert az hibrid. De sok infó nincs róla. Elvileg van több gyártónak is ilyen, de kapni nem lehet sehol. Nekem most piros Eneos bekevert van benne. https://www.szakalmetal.hu/hu/termekeink/termekismertetok/1244-eneos-antifreeze-fagyallo-folyadek
Ezért kezdtem el én is keresgetni és megtudni, hogy mehet-e OAT a p-HOAT helyett? A Fiát is más utat és receptet követ. Szóval van itt kavarás. Csak azt nem értem miért különböznek ennyire a gyártók folyadékai és miért ennyire egyformák az utángyártott piac folyadékai? Gyakorlatilag a régi "zöld" (IAT, bár tudjuk, hogy a szín szinte semmit nem mond) a G12 és a G13 vagy +-os vagy sima hűtőfolyadékok vannak a polcokon. Csak nem lehet annyira rossz, mert a szerelők, lehet, hogy tudatlanul, de minden autóba ezeket teszik. A Volvonkba még a márkaszervizben valami utángyártott folyadékot akartak rakni, nem gyárit. Szóval az a sejtésem, hogy vagy nagy a tudatlanság, vagy nem is kell vele ennyire foglalkozni, mert nem számít. :-)
Közben ismét elolvastam a kézikönyvet, ami az általad is írtak mellet azt mondja, hogy hibrid, szerves... ezért gondoltam, hogy HOAT. Igy is áll, amit írtál?
" ... Honda CRV 2.2 dieselbe keresnêk motorolajat de keresoben nem talaltam milyen minősitésű kell ... "
A rendelkezésemre álló infók szerint a Honda ehhez a modellhez ACEA B3 minősítésű (SAE 0W-40-es, 5W-30-as, 5W-40-es vagy 10W-40-es) motorolaj használatát írja elő. Alternatívaként az ACEA B1-es SAE 0W-30-as olaj is szerepel.
" ... Lexus IS 200-hoz (2003-as) gyári Toyota Long Life fagyálló az előírás. Mivel váltható ez ki? Jól gondolom, hogy ez HOAT? ... "
A rendelkezésemre álló infók szerint a Toyota (Super) Longlife Coolant (az amin, nitrit és borát mellett) szilikátot sem tartalmaz, ez pedig inkább OAT típust jelent.
A Castrol választékából ehhez a követelményhez a Radicool SF áll legközelebb (a Radicool NF tartalmaz valamennyi szilikátot így nem a legjobb megoldás).
Lexus IS 200-hoz (2003-as) gyári Toyota Long Life fagyálló az előírás. Mivel váltható ez ki? Jól gondolom, hogy ez HOAT?
A neten bogarászva a Castrol Radicool NF talán jó hozzá.
Jó lehet-e a Febi valamelyik fagyállója? Én a lila tetejűre gondolok, ami VW nyelven G12+-os, de egyéb, főleg nem Toyotás adat nincs róla (Febi katalógus beajánlja az autóhoz).