"474" műszakizik.. Én már a EVL-475 nek is örülnék mert 13km egy helyilyáratos busszal (nincs hely mert alig van benne ülés a GTU-882be ) végig álni nem annyira jó ráadásul a Magyartési kiváló úton ..
Nem tudom mi jött ma Szegedről Egerbe, de visszafelé a HAU-436 csinálta a 14.30-ast. Nem tudom hol cseréltek a Tiszással, de Hevesig biztosan az Agriás kocsi ment.
Nem házilag, hanem gyárilag Mátyásföldön. Ha házilag lett volna átalakítva az már típusváltoztatás lenne egyébként is, s ahhoz külön engedély kell(a gyári képeket nézegetve az elrendezés ugyanaz mint most, tehát kizárt a változtatás). Ezek így gurultak ki a gyárból, úgyanúgy mint a Detroitos E95-ösök. Nem kivételek ezalól még a 2003. júniusában a Volvo Hungáriától vásárolt elővárosi IRZ-k sem.
Azt, hogy egy kaptafára készültek, azt nem igazán mondanám. Ugyan számos altípusnál, az 95-ösnél a padló hasonló, de csak egy bizonyos pontig. Ez a pont a hátsó szekció kezdete. Más a helyigénye a különféle gépészeteknek, s az Egyedinél, nem kaptafára gyártották a felépítményeket, hanem az adott motorhoz, alvázhoz igazítva. Ebből kifolyólag eltérések megfigyelhetők a padlózatokban.
Vegyük például a .41-egyest. Ott nincs az úgymond dobogó, itt a járóköz, s az ülések(Komárom II) egy síkban vannak az autóbusz teljes hosszában, noha az is B7R. A .42-nél igazából az ülések a meghatározók. Más a Vögel(HRE), s más az Imag(HXG) helyigénye, ebből kifolyólag máshogy vannak elrendezve az utas ülések. Itt nincs a padlózatban különbség. A Nemzetvédelmis .42-esek üléselrendezése megint más. Előfordul azonban, hogy egy altípuson belül sem egyforma a padlózat az autóbusz hátsó szekciójában. Nézzük pl a .52-eset(.55). Ott a Rábának teljesen más a helyigénye, mint a Detroitnak, s ez az autóbusz belsejében szemmel látható.
Más a helyszükséglete a Scania gépészetnek(.04, .12, .16 etc.), s ez is feltűnő, ha olyan E95-ösbe szállunk.
E95.23-igaz újrakarosszált, de a padlómotor nagyban befolyásolja a belső elrendezést, ugyanúgy mint a .08-nál(Hautamaki oy, Savolinja oy). Ez a. 26, .27-re is igaz. Bár ezek nagyon kilógnak a sorból.
Vagy ott a .24 es DAF gépészettel. Ott is vannak érdekes megoldások.
S vannak különbséges Faceliftes és nem Faceliftes autók padlózása között is, bár azok nem mindig észrevehetőek és meghatározóak.
Lehet, hogy átestem a ló túloldalára, de elég csak körbenézni a Tiszánál, s láthatóak a különbségek a padlózásban.
Ezek egy kaptafára készültek. Az Egyedi mint nevében is benne van sok opciót kínált, igyekeztek úgy kialakítani a teret a hajtásláncnak, hogy oda szinte bármi beférjen.
Hoztam nektek némi információt az új hosszú járataitokról:nem a MANok kerültek rájuk. :(
Ma Zalaegerszegre a HHY-796 ment(Pécsről jó 20perces késéssel indult tovább),míg Békéscsaba felé a HXG-925 ment. Ez is jelentős,kb. 25perces késéssel indult tovább+az utasoknak nehéz volt megtalálni,mert nem az indulására kijelölt kocsiállásra állt a sofőr.
Én valamikor régebben ezt hallottam(Volvo gépészet nagyobb helyigénye miatt került a Volvo alvázas E95-kben a hátsó ötös előrébb),de akkor ezek szerint ez nem igaz.Köszi a pontosítást. :)
Fussunk neki újra. A Volvo gépészetnek nincs nagyobb helyigénye mint a többinek. Tehet én ezt úgy értettem hogy semmi változás nincs az utastér padlózatában mint a többi E95 vagy 395ön. Az ülések elrendezése teljesen független ettől. Az hogy kispóroltak egy ülésnyi helyet a lábtérrel nem jelenti azt, hogy a gépészet több helyet foglalna.
"semmivel sincs kevesebb hely a Volvo gépészet miatt"
Nem kötekedésképpen:lehet,hogy szám szerint ugyanannyi hely van bennük,mint a nem Volvosokban,de akkor valószínűleg sűrűbben vannak székezve.Mert a Volvo alvázas E95-ben a hátsó 5ös sor ott helyezkedik el, ahol pl. a Scaniásban még az utolsó előtti sor van.
Jajj de megy a vita a tényleg semmiről, most akkor igyekszem összefoglalni mindent, ha valamit kihagynék szóljatok. :) -a HXGs kocsik tényleg nem ilyen hosszú távra vannak tervezve... -semmivel sincs kevesebb hely a Volvo gépészet miatt -Igen még csak lemezelik, mellső felfüggesztést Pénteken noszogatták a helyére.Az elektronikát reménykedjünk hogy nem úgy bontották mint a 417eseknél! :)