Nem ültem még egyikben sem, amint látszik, nem csak kapásból nem tudom megkülönböztetni őket, de van egy megfelelő villany motorom(azért tudom hogy az, mert vki már villanyosított ilyennel mopedautót) és vizionizálok magamnak egy olcsó, városban szaladgálnivaló járgányt. Kérdésem: a 190cm-el melyikben férek el viszonylag "kényelmesen?"Melyik típust egyszerűbb (technikailag) átalakítani?
Megköszönöm ha minél többen megosztanák a technikai tapasztalatukat és a "zsibbadásuk"mértékét.:)
Az Ambránál az jelenti a fő problémát , hogy gyakorta olyan rész törik el , ami műanyaggal érintkezik . Arról levenni persze nem lehet , amiatt nem lehet rendesen körbevarrni .
Kis hazánkban az NKH ( vagy minek hívják most őket) szakértői belevesztek az L7e és M1 járműkategóriák elhatárolásába . Azt hittem ezen már túljutottak ...
Az Aixam váz nagy része alu, még nem hallottam olyat, hogy valahol eltört volna. Mondjuk jóval nagyobb keresztmetszetű profilokból van, mint a Ligiernek. Az a kevés vas, ami a motortérben van, az viszont tényleg kritikán aluli korrózióvédelemmel van ellátva.
Az 500-asnál én szétszedtem a vázat, a vas alkatrészeket lesöréteztettem, és kaptak 2 réteg műanyag porfestést. Lehetett volna tűzihorganyoztatni is, de féltem, hogy elhúzza a meleg. A szinterezett vázat azóta sem kezdte ki a rozsda.
Nem tudom a gyárban milyen festéket használnak, mert a 3 évesen vásárolt 500.4-esnek is tiszta rozsda volt a motortartó kerete és a gólyaláb tartó csövek. Azt akkor lusta voltam szétszedni, csak lecsiszoltuk a rozsdát, amennyire tudtuk, és Hammerite festékkel lefestettük. Már így is sokkal jobb lett, mint a gyári festés, mert az azóta eltelt 10 év alatt közel se lett olyan rozsdás, mint 3 éves korában volt.
A JDM alvázak is hírhedten el tudnak rohadni, de azt meg könnyű újra legyártani. Akár még rozsdamentes acélból is meg lehet csinálni, és akkor az is örökös lesz. Az 500.4-es Aixam zárhíd/lámpatartóját is saválló csőből gyártattam le, és még így is olcsóbb volt, mint ha egy eredeti gyárit vettem volna, ami pár év után megint elrohad.
Az meg csak nem általános, hogy eltörik a váz, és kiszakad a futómű...
Én nem vagyok ennyire borúlátó . Bár én is találkoztam már törött Ligier vázzal , de az a három Ambra ami itt várja , hogy nekilássak és piacképessé tegyem , azoknak a fő vázelemük rendeben van . Köztük van a sajátom , amit 2005 óta nyúzok . Az utóbbi években nem lett mozgatva , de előtte nem túl kímélő üzemmódban volt használva . Annak is ép , a másik két kocsinak nem ismerem az előéletét . Viszont asszem mind a háromnak javított a motortartó lába . Úgy tudom a váztörési hajlam a Nova esetében kiküszöbölték , ahogy a Novámat nézegettem (van az is ) azon másmilyen a konstrukciót .
A bátyám potom áron vett kislámpás Aixamje hazaúton összecsuklott , mert el volt rohadva a ökörszarvnak nevezett elülső vázelem . Ugyanez a vázelem egyik passzív olvtársunknak is problémás az 500-asában , most karja cseréltetni .
Ma délután is járt nálam az a nagylámpás kék 400-as , aminek annak idején Érden cserélték az alsó bölcsőjét , mert ilyen volt :
A barátom Aixamjében ennyire volt elrohadva a lámpatartó -- bár az az enyémben is szörnyen néz ki :
Az a JDM , ami tavaly szilveszterkor nekizúgott a partfalnak eléggé korrodált alvázzal tette . Ilyen a váza hátul , illetve elől az alváz szemből : belül kirohadt , és a zártszelvény alján VÍZ LÖTYÖGÖTT .
A javításhoz beszerzett donorkocsi hátsó váznyúlványa ilyen :
Ma délután azzal a dévaványai mopedessel beszéltem , aki a Jófogáson hirdeti a Kubota motort . Sok minden szóba került , mondta a barátja Casalinit vett , azon is teljesen el van rohadva a hátsó váznyúlvány, most szervezik a javítását .
Sajnos a váztörés az Amránál általános. A mienkkel 8000 Km.-t mentünk aszfaltos úton, és ezalatt 3 alkalommal kellett hegeszteni . Szegény hegesztő elég sokat tökölődött vele, mert a kerék mögött , közvetlen ajtó előtt szokott eltörni . Elég rohadt hozzáférni , nagyon útban van a műanyag héjszerkezet és emiatt nem lehet körbe hegeszteni . Minden alkalom 5000 forint volt és ez még baráti ár , több mint egy órája rá szokott menni. Szerencsére a törést észre lehetett venni, másképpen reagált a kormánymozdulatokra.
A háromkerekűekkel nincs is baj , azt a legtöbb biztosító egybemossa a kétkerekű "rendes" segédmotorral . A gondok akkor kezdődnek , ha egy segédmotoros kerékpárnak ki van a négy kereke ...
Ha nem volt MO-n forgalomba helyezve, hanem pl Japánból konténeres 125ccm robogó, az itt semmiféle adatbázisban nem szerepel, hiába kéred le a NYT-ból.
A fékpad kijátszására pedig ki lehetne találni valami állítást a karburátoron, vagy elektromos kapcsolót, vagy valami trükköt, mire megállsz, mérhet amit akar :)