Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Zárt rendszernél puffer esetében ésszerű lehet hogy bekapcsolva hagyd a szivattyút. (én is ezt tettem a -23 fokban, a HMV szivattyúja volt úgy hagyva legkisebb fordulaton a puffer-kazán-HMV körben keringetett).
De ezt csak extrém hidegnél teszem, a paranoiditásom okán. Persze nagy hőveszetséggel kell számolni.
Nekem van egy 5C fokos klixon a csövemen (ahol a legveszélyeseb szakasz van) és szirénát kapcsol, ha fagyveszély van. A pincémben a leghidegebb az 4C fok volt több napi nem fűtés után.
Nyitott rendszernél, ahogy a kolléga írta a tágulási vezeték el fog fagyni, ha akarod ha nem, ha nem fűtessz. Erre találták ki a biztonsági vezetéket (ami szintén elfagyhat :-) )
Hogy mit kéne tenni a fagy ellen annyira specifikus és hely függő, hogy innen nem lehet megmondani. Lehet hogy beteszel egy elektromos radiátort majd 2m-rel odébb elfagy egy cső (a meleg felfele száll, a cső meg lent van pl.).
Olvasom ezt a forumot . Szeretném a segitségeteket kérni ! Tudtok e ajánlani a fütésrendszerem bővitéséhez egy olyan fütésszerelőt aki itt a forumban leirtak alapján megcsinálja a renszert. Sopron környékén. Köszönöm!
Úgy nem próbáltad hogy valamilyen szögből megvilágítani egy kisteljesítményű lámpával? És a kamerát sem teljesen szemből ráirányítani így nem verődik vissza a lámpa fénye. Infrát kikapcsolni. Csak egy tipp.
Az jó kaland ha minden fontosabb hőfokot külön-külön felvisz az ember. 1-2-sok sör ára. :)
Sokat beszéltük már a hogyan ellenőrizzük a fűtéshelyiségben lévő műszereket és vele együtt a kazánt a lakásból.
Ma összeraktam az infrakamerámat és beizzítottam egy PID-et, hogy megnézzem, mennyire lehet látni a sötétben a műszer fényét.
Sajnos elméleti szinten tök jó volt az 5let, de a gyakorlatban több probléma is felmerül.
Fényben sem lehet jól látni, már egy méterről ezek a kamerák nem jó képet adnak. Sötétben meg az infra fénye visszaverődik a PID-ről, nem látni semmit.
ON
Fel kell vinni a műszert (vagy a jelét) a lakásba.
A z igaz hogy olaj nélkülis müködik.de az nem tudom,hogy nem tünik el egy idő után a levegő"réteg"a tartályból ,föleg ha nyomás is van rajta.Lástd wc ferbok tartályokat,néha le kell engedni a vizet,hogy ujra nyomja erővel az öblitést.
Ez így egy hidrofor, teljesen mindegy, hogy olajjal, vagy anélkül, egy tűszeleppel és nyomásmérővel beállíthatod pl 1,5 barra. Kisebb térfogathoz alkalmasabb a membrános tágulási tartály.
A véleményeteket kérném! Van egy vegyes tüzelésü kazán pufferrel.Az összes viz a rendszerben:1800liter! 1m3 a puffer!Most nyitott a rendszer,80 literes tágulási tartály van rajta.Szeretném zárttá tenni.De nem gumis tartállal,hanem egy 120literes bolyler tartállyal.
a kérdésem:ha a bojlerbe elöször olajat töltők kb5 litert,és utána engedek rá vizet.Egy idő után akkor is kifogy-e belőle a,levegő /bele difundál-e/a vizbe. A tartály természetesen ugy kötve,hogy a viz alulról töltödik,emelve az olajat.a másik cső értelem szerüen lezárva.Az olaj nem megy vissza a rendszerbe!A rendszer jól müködik,csak tetönél elfagy a tartály és ezt szeretném elkerülni.
Kérném a véleményeteket,vagy esetleg a tapasztalatot ha van.Elöre is köszi!
szia nekem egy 10x 9 es házam van 7 darab radiátorral lapradiátoral 84 négyzetméter a tisztán lakható alapterület 3 m magas a belmagaság szerinted mekkora kazán kell vegyek kw ban? vagy hogyan számitsam ki?
Kazán vásárlaá előtt állok. Olavstam itt a fórumon hogy neked a Celsius 16kw kazánod van, ez a legkisebb ebben a celsius családban ?
Milyen kéményed van hozzá ? /milyen magas, belső átmérő vagy hány téglás/
Én is ilyen kazánt szeretnék vagy az egyel nagyobbat de félek hogy az már sok lenne.
Nekem is 75nm-es házam 55cm vályog fal emelt nincs. Jeleneleg 2db 600X2000 és 2db 600X1500 lapradiátor van a renszerben. Ha lesz vegyeskazán még be lesz kötve 3db radiátor.
Nállad mennyi radiétor van rendzsrben ? Most a hidegekben hogy szuperál a kazán. Mondták hogy nagyobb kazán az étmeneti időszakokban szenvedni fog.
Szeretnék jól választani. Néztem ezt a 16kw-ost élőben és majdnem akkora mint egy kályha. egy kicsit tartok tőlle de lehet hogy ez alaptalan.
Tudjuk hogy a legtöbb probléma/baj a nem megfelelően szerelt zárt rendszereknél van.
Puffertartályos üzem esetén nem értelmezhető a gyorsabb felfűtés, mindemellett a kazánban lévő vízet úgyis lehűti a rendszerben lévő (adott esetben) hideg víz.
Nálam pl. több víz van a kazánban mint a rendszerben 120L/80L így 2 löketből megvan az 50 fok feletti keringetés, ha 30 liter lenne a kazánban akkor többször kellene indulni-leállni a szivattyúnak míg az összes víz 50 fok fölé kerülne. Tudom ezt kiküszöböli egy ESBE szelep, de amíg nincs pufferem nem akarok +1 hibalehetőséget a rendszerbe tenni, utána meg már muszáj lesz :)
Teljesen lehűlt radiátorok és rendszer esetén kb. 30 perc alatt lesz 60 fokos a rendszerem, azaz ennyi fokos a kb. 200L víz. Nekem ez elég gyors.
A régi és eddig az új kazánnal is 2 db esemény történt közel 30 év alatt, nem tragikus, de tény. A nyílt rendszerben egy felforrás látványos, de nem jóvátehetetlen, a tágulási tartály házon belüli elhelyezése korrigálja az elfagyásveszélyt, a kisebb kazánvíztérfogat gyorsabb felfűtést eredményez, a puffer az másként működik, szerintem.
Jobb. 120 liter víznek nagyobb a hőtehetetlensége, ez felfűtésnél hátrány, de azonkívül véleményem szerint csak előny. Az rajtam múlik meddig keringetem ki belőle, ha leég a tűz még az 50 fokos vizet is keringetem.
30 liter vízzel/gőzzel mennyivel kisebb a gebasz mint 120 literrel?
Egyébként én nem is értem a 30-40 literes vízterű 25-30-40 kW-os vegyestüzelésű kazán gyártóit. Ennyi víz egy dübörgő kazánban percek alatt felforr ha baj van, a biztonsági berendezések megléte fokozottan szükséges, szinte semmire sincs idő a manuális beavatkozáshoz. Én pl. minden begyújtás előtt kézi üzemben megpörgetem az 1 sz. szivattyút és az áramlásérzékelőn látom ha minden rendben. Szándékosan nem is csináltam olyan kapcsolási lehetőséget hogy ki tudjam kapcsolni a szivattyút. Vagy manuális vagy automata, és 1-es vagy 2-es szivattyú. Persze ettől még menet közben bekrepálhat, de akkor ott a 2 sz. szivattyú és persze szünetmentes betáppal. És nekem nem 30 liter víz van a kazánban...
Ki lehet belőle keringetni. Nekem mondjuk jó, hogy benne marad, mert a nappaliban van:)
Nagyobb eséllyel lesz gondod 30-al a 130 helyett. 130l vizet forrás közeli állapotban tartani lényegesen több energiaelvonással jár, mint 30-at. Nehezebben tud felforrni.