Hááát a környékünkön köszönőviszonyban sincs a valósággal. A mi telephelyünkön egy ismeretlen nevű cég szerepel, és rajtunk kívül itt nincs autójavító.
Köszi. Hogy érted, hogy "ezt az F15 biztositek kivetel gyorsan eldontheti." ? Mi kell, hogy változzon? Elektronikához nem értek, de ha megsúgod, csak megoldom. :)
Szép jó estét mindenkinek! Peugeot 206 SW 2.0 HDI RHY
Nem indul, AC pumpa nem megy. Direktre kötve megy, tehát pumpa jó. Alap állapotban 7 Volt körül van a csatlakozóban, gyújtást ráadva lemegy 4,6 körülre. Kérdésem az volna, tudja-e valaki konkrétan hol van a szivattyú reléje, (használati szerinti biztosíték jó) vagy hol keresgéljek? Lehet immo hiba is? Ezt elvileg kiírná a fedcomp, volt már rá precedens, hogy nem indult immo hiba miatt, de azt eddig mindig kiírta, és gyújtás ráad, a kulcson bezár gomb megnyomása után rendbe jött mindig.
- Figyelembe veszi, azért írja elő a gyertyacserét.
- 800 Ft-os gyertyával ne autózzon 100.000 km-t "véletlenül"
- 0,3 mm hézag :)
- a gyújtókábelhez nem kell nagy keresztmetszetű vezető mivel nincs nagy áram. Vastag (minimum 2 mm) szigetelő kell mivel nagy feszültség (15 - 25 kVolt) van.
Kevés az olajnyomás,és a vezérmű tengelyek berágódnak.és a hidrótőkék sem kapnak megfelelő olajnyomást.Sűrűn előforduló probléma.De a dugattyúk is tudnak lötyögni a hengerbe.
Üdv! Golf IV 1.4 benzin motoroknál van az a jellegzetes csattogás, főleg terhelésnél, mintha hidrotőke, de mégse az. Valaki tudna segiteni h mi adja? ezeknél a motroknál már többször is hallottam.
Van benne egy kis hidro, meg szelep csattogás is, de ami nem annyira jön át az sokkal mélyebb, durvább kolompolás. (olyan, mint egy kéttömegű, ha már elszabadult.Persze itt nem az.)
Vízpumpa jó, vagyis nem találtam benne hibát, mikor hengerfejeztem, kivettem, megtekergettem, nem forog rajta a kerék, nincs sérülése, belevaló...stb. Termosztát új.
Új vez.szíjat is kapott, feszes (gondolom). Azt hiszem a légzsákok miatt nem forog a víz, és mikor kidolgozza nagyobb fordulaton, akkor indul el. Beleköpüli a gázt a vízbe, habosodik. Videón nem látszik, de ettől lesz világosabb a hűtőfolyadék.
Meleg pontokat azzal zártam ki, hogy szép lassan melegítettem, és már relatív hideg motornál is furán viselkedik.
Kösz!
Találgass csak mert, ha nem találjuk ki, akkor motorcsere.
A másfél napi melót és az anyagot meg nem tudom ki fizeti ki. :)
Már csak azért is érdekes, amit mondasz ,mert igazából nem fújja fel a vízteret, csak egyszerűen gázosodik. Később a venti többszöri bekapcsolásáig melegítettem, de a söntcsőből úgy sem jött semmi, gyakorlatilag ugyan ez volt a helyzet, mint ami látszik.
Szerintem még mindig belefújja a gázt, nem csak forgatja, termeli is. Nem lehet lelégteleníteni.
A söntcsövön nem jön hűtőfolyadék.
Jellemző ezekre hogy átreped a hengertérből a víztérbe ?
Megbontáskor nem tűnt rossznak a HF tömítés, és repedést sem láttam, pedig ez után már kerestem.
Ötlet ?
Más, hogy a motornak terhelésváltáskor durva kopogó hangja van, amit szerintema forgattyús mechanizmus ad. Főtengely csapágyak, csapszeg (dugattyú) kopás miatti mechanikus ütés...
Tulaj szerint ez nagyon régen ilyen...
Egyébként nem forralja a vizet, gondolom ezekkel a bubikkal is elfogadható a hűtés, a fűtés is akkor szűnik meg, mikor eltűnik a víz. Jól megy, gyertyaképek azonosak, nem látok lerakódást egyiken sem.
Mintha a már rég üzem meleg, és folyamatosan nyaggatott motor is gőzölne a kipufogón folyamatosan, de ilyen párás időben ez bármi lehet...
Aki tervezi ezeket a gyújtórendszereket, az figyelembe vehetné, hogy a gyertyahézag az idő elteltével egyre nagyobb lesz, a nagyfesz részek átütési szilárdsága meg egyre kisebb, és ahol a két érték metszi egymást, az lesz a trafócsere időpontja.
Namost lehet, hogy papíron a hézag fix, a szilárdság szintén, csak a valóság ezt leszarja.
Így aztán minél több ilyen kifeküdt rendszer akadt a kezembe, annál inkább ütögettem összébb a hézagot, és a végére maradt a jól bevált 0,7, mert ha azzal 100000(százezer) km-t autóznak véletlen, akkor se nagyon megy 1,1-1,2 fölé.
De adtam vissza autót 0,3-as hézaggal is, mert épp nem volt pénz trafócserére.
Aztán a másik véglet, amikor 1300-as B+G ladára raktunk fel CPI trafót, Bosch W7DC gyertyával, alapból 1mm hézaggal, rendes anyagokból megépített(ebbe a 2,5mm2-es bóti "bikakábel"-ből csinált gyertyakábel is beletartozik, ami járó motornál világít a sötétben) szekunder körrel, annyi karbantartási igénnyel, hogy 30 ezrenként vissza kell ütni a hézagot 1,2-ről 1-re:-), mert az 1,2-vel gázzal hidegen 3 helyett 6 fordulatra indul...kérdezem a srácot, "jó lett?, hát, talán, hármasban a 7500-at leforogja", elmész a picsába, azt nem mondtad, hogy versenyezni köll:-)), százvalahányezret ment ua. gyertyával, azért dobta ki, mert elfogyott a középelektróda.
Mese vége, rég volt, tán igaz se volt, megyek fröccsöt inni, meg szétverem a BH ajtót:-D