Keresés

Részletes keresés

l.vigh Creative Commons License 2005.08.25 0 0 273

Na, neki ugrok még egyszer. Egyszer már megpróbáltam írni, de "elszállt".

 

Én hajdan nagyon sokat kerékpároztam.. Pld. délután unatkoztam, nekvágtam egy Bp. - Ráckeve - Bp. túrának (több, mint 100 km!) Bringázni a telkem és a falu között mind a mai napig szoktam.

 

14 éves alig alig múltam, amikor megvettem az első motorkerékpáromat. Azóta égetem a benzint.

 

A légi jármúvekhez visszatérve, a haonlatot úgy élem át, mint kerkpár - mopef - motorkerékpár - autó - autóbusz/kamion. Az utóbbiak közül a kedvencem az autóbusz - bár utasokkal megtömve kb. 18 éve nem volt részem benne.

 

Légi járműveknél a mopednél lejjebb nem szívesen adnám - ez kb. a mopedet jelenti. Nagyon megszoktam, hogy a bal kezem alatt van egy markolat, amivel gázt lehet adni.

 

Hello:

 

V.Laci

 

Előzmény: kAos (272)
kAos Creative Commons License 2005.08.25 0 0 272
En vitorlaztam boldogult fiatal koromban, es mostanaban is befiettem 1-2 leckere, ugy tunik eleg hamar bele tudnek jonni, azon nem gondolkodtal? Az is baromi jo buli, es olcsobb mint a motoros. Movitot meg altalaban vitorlas klubbok uzemeltetnek. Probald a vitorlas topikot, talan.
Előzmény: l.vigh (271)
l.vigh Creative Commons License 2005.08.25 0 0 271
Annyit írogattam mostanában a "Pilóta" fórum topicjaiba, hogy megint feltámadt bennem a vágy, hogy repüljek. Szívem szerint Zlin-re gondolnék, de sajnos még a Cesna-nál is elérhetőbb megoldást kell hogy keressek. Hallottam olyan ultra light kisgépről, ami Diesel motoros - íly módon üzemeltetési költsége sokkal alacsonyabb -, tököli telephellyel. Akitől hallottam, sajnos nem tudom utolérni. Másik, amire gondolni merek movit gép. Erről még kevesebbet tudok. Ha tudtok valami Pest környéki lehetőséget, kérlek jelezzétek. További szép napot! l.vigh
l.vigh Creative Commons License 2005.08.25 0 0 270
Szia kAos, örömmel olvasom, hogy a nyári programból még maradt. Amikor konkrétizálódik, kérlek jelezd, valahogy jó lenne, ha össze tudnánk jönni! Szia: l.vigh
Előzmény: kAos (269)
kAos Creative Commons License 2005.08.24 0 0 269
Hello l.vigh!
Most keszulok (ha minden igaz szept 5-tol vagy kornyeketol 1-2 hetre). Meg csak most szervezem, es biztatoak a hirek, csak az ido engedje meg (ugy hallom mostanaban sokat esik, van ket hete megjavulni).
Előzmény: l.vigh (268)
l.vigh Creative Commons License 2005.08.24 0 0 268
Hello kAos, mi van Veled? Jártál Mo.-n? Terveidet sikerül megvalósítani? Szia! Vígh L.
Előzmény: kAos (265)
l.vigh Creative Commons License 2005.08.24 0 0 267
Meggyőztetek!
Előzmény: imc1 (266)
imc1 Creative Commons License 2005.08.24 0 0 266

A fizetésekről:

 

Ryanair

http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?sec=careers&ref=10002

UK</P>

Eurozone

Captains

Up to £100,000

Up to €130,000

First Officers (1,500 hrs)

Up to £70,000

Up to €80,000

 

 

Tehát gyakorlatilag 1-1,5 év alatt megkeresik a kiképzés árát.

Előzmény: kAos (265)
kAos Creative Commons License 2005.08.24 0 0 265
Csak mert az anyagi kerdes mar oly' soxor felmerult itt, most olvastam egy masik repulos forumban:

> Out of interest, what do pilots earn these days? I gather a FO
> starting pay can be as low as 25k, especially on cargo.
More like 18k on turbo props.
£25k on 737... if you've got a type rating.
Oh, and £8-£12k as a flying instructor. If the weather is good.


Ahhoz kepest, hogy a 20mFt (a kepzes osszege amig valaki 737-es FO szintre jut) kb egyenlo £56k-val. A fenti adatok mind angol fontban ertendoek.
l.vigh Creative Commons License 2005.08.24 0 0 264

A '80-as években ez is másképp volt. Aki Nyíregyet befejezte, a diploma mellé tálcán kapta az állását is. Igazából a második év végére eldőlt, hogy hova fog kerülni. Más képzést kaptak harmadik évben az mg-sek, és megint mást akik a MALÉV-hez készültek (műszeres szakszó). Más kérdés, hogy volt évfolyamtársaim között is vannak munkanélküliek, vannak akik a suli után még annyit sem repültek mint pld. én.

 

A diák hitel intézményéről mi is hallottunk, de idegenkedek tőle. Valahogy majd csak kinyögjük.

 

A 20 millát akkor is sokallom. Ennyi pénzből rengeteget lehet repülni! Volt évfolyamtársaim - akik Tupoljeven nevelkedtek - visszasírják a régi szép időket. Most beülnek a cpt. székbe, a robot vezet, ők pedig - saját elmondásuk szerint - operátori feladatokat látnak el. A kisgép ennél többet nyújt!

 

 

Előzmény: imc1 (263)
imc1 Creative Commons License 2005.08.24 0 0 263

Sajnálom, hogy Nyíregyháza nem jöt össze. Lehet, hogy nem vígasztal, de még az sem jelentett automatikus belépőt a Malévhez vagy biztos állást.

Én meg sem próbáltam a felvételit, mert akikkel beszéltem, mind kibuktak a pszichológián(pedig mind vitorla szakszóval ment), kivéve néhány protekcióst. De ez csak pletyka, nem tudom, mi igaz belőle.

 

Hidd el, ez a tandíj még baráti, ha a külföldi jogi karokhoz hasonlítjuk. Történetesen én is jogi karra jártam és volt  nem Budapesti évfolyamtársam is. Az egyik elárulta, hogy a szülei vettek neki egy kis garzont az egyetem mellett, mégpedig úgy, hogy a vidéki otthonra jelzálogkölcsönt vettek fel(az egész vételárra). A szülei kezdték a törlesztést, az egyik szobát kiadták egy másik egyetemistának, miután pedig végzett a gyerek és elkezdett dolgozni,  ő  törlesztette a hitel nagyobbik részét.

De a kölcsönből albérletet is fizethetett volna, meg a tandíját;  nem a vásárlás a lényeg, hanem hogy pénz nélkül, hitelből végül is az lett, ami szeretett volna lenni és ráadásként még egy Bp-i lakása is van. Mostmár persze nevet az egészen.

Persze nem mondom, hogy nem kockázatos a dolog. Nem kis elszántság kell hozzá. 

 

Ez a 20 millió külföldön  is rengeteg pénz, ezért ott sem fizetik zsebből, hanem 20-30 évre kölcsönt vesznek fel és aztán a fizetésből törlesztik. De ez más szakmáknál is így van: jogász, orvos, stb.

Rengeteg amerikai pilóta önéletrajzát átfutottam és a többség azt tanácsolta, hogy először legyen egy biztos civil szakmánk és utána lehet részben  hitelből kiképzést csinálni. Ha aztán mégsem tudunk rögtön elhelyezkedni pilótaként, akkor a legrosszabb esetben a civil állásból visszatudjuk még mindig fizetni a kiképzés árát.

Kár, hogy Magyarországon nem így működik a dolog.

 

Előzmény: l.vigh (262)
l.vigh Creative Commons License 2005.08.23 0 0 262

Valamit félre olvastatok. Én hajdan -'81-ben - Nyíregyi növendék voltam. Az Iskola Állami és Párt Vezetése - szó szerint idézem Őket - úgy döntött, hogy én - mint csupa kis betűs nemecsek - nem vagyok méltó arra, hogy Repülőgépvezető Növendék lehessek. Ezt szó szerint meg is mondták. Azóta sem repülhetek.

 

Más kérdés, hogy a 20 éves nagyobbik fiamat felvették ugyan a 122 pontjával ÁJK karra, de nem látom át, hogy "fizetős " formában hogy hozzuk össze a félévenkénti 120.000 Ft., tandíját + albérlet, rezsi, i tak dalse.... .

 

 

Ezek után nehezen tudom átlátni, hogy valaki 20 millás képzésben gondolkodik.

 

Belátom, ez az én prózai gondom. Szívemből kívánok Nektek sok sikert!

 

Sziasztok!

 

V.L.

Előzmény: imc1 (261)
imc1 Creative Commons License 2005.08.23 0 0 261

Kár azon ironizálgatni, hogy ennyibe meg annyiba kerül. Ez az egész világon ennyibe kerül.

A kevés szerencsésnek egy légitársaság kifizeti a felét, a kevésbé szerencsések bankhitelből fizetik a felét, akinek pedig nincs szerencséje, az kifizeti a CPL-re a 10 milliót, majd reménykedik, végül belenyugszik abba, hogy ebből már nem esz semmi.

Ez van.

 

I.Vigh, gondolom te sem azért repülsz, hogy elmondhasd magadról, tudsz repülőt vezetni, hanem mert élvezed a repülést és szeretnéd, hogy egyszer ez legyen a szakmád. Nem?

 

Ez a 20 millió elég relatív, mert ha azt nézem, hogy ez 2évnyi fizetése egy első tisztnek,akkor nem sok. De ha azt, hogy jelenleg egy csóró egyetemista vagyok, akkor sokk.

Előzmény: l.vigh (259)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.23 0 0 260
Ezt most mé' nekem mondod? Én csak ironizáltam!
Előzmény: l.vigh (259)
l.vigh Creative Commons License 2005.08.23 0 0 259
Lányok! Csak az érdekesség kedvéért, úgymond változatosságból. Egy grammost gyertek már vissza a földre! 20 milla? Kinek van ennyi pénze?! És csak azért, hogy elmondhassa magáról, hogy egy nagy vasat "tud" vezetni? Háát.... Ti tudjátok... . Aki oktat Titeket biztos jól jár, No és Ti?
Előzmény: Jazzman (258)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.22 0 0 258
Csak 20 mila? Ennyiért a hülyének is megéri! :o)
Asszem, én egyből kettőt veszek! :o)
Előzmény: charlie11 (256)
pulaizs Creative Commons License 2005.08.22 0 0 257

Ugy tudsz idot gyujteni konnyen, hogy megcsinalod a PPL-t, CPL-t, es a CFII-t es utana nekiallsz oktatni valami repiskolanal es igy meg penzt is csinalsz plusz gyulik a repidod. En is igy csinalom jelenleg... Kozben keszulok az ATPL vizsgara.... Ido... Ido... Ido.... es kitartas... de elobbutobb osszejon!

 

charlie11 Creative Commons License 2005.08.18 0 0 256

Sziasztok!

 

Elég kezdő vagyok a témában, de egyszer én is szeretnék (jet)pilóta lenni.

 

Kicsit kutakodtam és ezt találtam

http://www.flysfc.com/courses/astraeus.htm

 

Vélemény? Tudom, hogy az ára elérhetetlen, de ha jól értem, miután egy ilyen tanfolymaot végigvisz az ember x hónap alatt, utána F/O 737-esen (?). Hazajön az illető és mondjuk jelentkezik a SKYEUROPE-hoz first officernek 737-esre?

(Bocs, ha hülyeséget kérdezek.)

 

És lenne még egy kérdés, ami izgat. Ha az ember nem ezt az utat választja, hanem külön-külön csinál PPl-t, CPL-t, stb, hogyan és hol lehet összeszedni az ATPL-hez szükséges 1500 órát? 

Sanko55 Creative Commons License 2005.07.18 0 0 255

Értem ! Már kezdtem azt hinni, hogy van egy kiskapu. Voltam kint egy évet, de pont ilyen problémákkal kűzködtem.

Azért köszi az infot !

 

Üdv.

kék

Előzmény: pulaizs (254)
pulaizs Creative Commons License 2005.07.18 0 0 254

Munkavallalasit nehez kapni ugy, ha kulfoldrol probalkozol. Ugyanis azert nem ad egy legitarsasag neked munkavallalasi vizumot, hogy te ide kigyere es dolgozz nekik, ugyanis van itt is sok, aki dolgozik neki.

 

Viszont ha van zoldkartyad, akkor ugyanolyan eselyekkel indulsz naluk, mint egy "hazai". Zoldkartyat intezni pedig meg nehezebb, mint munkavallalasit. MO-rol szinte lehetetlen, ki kell jonni ide turistakent, aztan keresni egy ugyvedet aki elintezi itt. (persze ez sem olyan egyszeru, de konnyebb, mint MO-rol).

 

Aztan ha ez megvan, akkor mar csak egy kis penz kell, meg egy kicsike gyakorlat (250-300 ora), es utana mar "sinen a palyad".

 

Ha egyszer bejutsz egy ilyen akademiara, akkor 90% eselyed van ra, hogy kapsz airline munkat.

 

Sok sikert!

 

Előzmény: Sanko55 (253)
Sanko55 Creative Commons License 2005.07.18 0 0 253

 

        Szia Pulaizs !!

 

        És munkavállalási engedély kell hozzá ?

 

         Üdv.

         kék

Előzmény: pulaizs (252)
pulaizs Creative Commons License 2005.07.18 0 0 252

MO-on mennyi most egy multiengine gepet berelni "nyersen" es oktatoval? Mert en most azon munkalkodom eppen itt. Ezutan meg csinalom a jet transition-t, azaz Citiation-on a tipuskepzest. Ehhez mar meg is vettem minden elmeleti tananyagot, konyvet, DVD-t, stb. Beleneztem a DVD-kbe, eleg erdekesek :-)

 

Az igaz, hogy pl. Floridaban vagy Arizonaban 90%-ban az evnek jo az ido. (mondjuk pont most nem, en is voltam lent FLban mult honapban, ki se lehetett birni annyira meleg van es paras a levego, de repulni lehetett szinte egyfolytaban). Itt NJ-ben meg pont az a rossz, hogy allandoan paras a levego, igy a latas nagyon lecsokken a para miatt, alig varom az oszt e szempontbol.

 

Ha minden osszejon, akkor a Delta Connection Airline fogja a kikepzesem csinalni CRJ-200-ason, remelem az osz vegen elkezdhetem, de addig meg be kell fejeznem a ME-t es az IFR-t. Ez az airline egybol utana munkat is ad, sot ha szerzodessel csinalod a sulit (ahogy en is), akkor utana 4 evig garantalt elsotiszti CRJ-200-as munkad van naluk, ami gyakorlatnak nem rossz (es fizetesileg sem).

 

En annakidejen fokent azert jottem ki ide, mert MO-on a repulos szakmaban elhelyezkedni (akar Malev akar mas) eleg nehez, itt meg tele van kisebb legitarsasaggal es felveszik az embert kevesebb gyakorlattal is. Itt hamarabb teljesulni latszik az almom, mint MO-on. Persze van sok "arnyoldala" is a dolognak...

 

Előzmény: kAos (251)
kAos Creative Commons License 2005.07.17 0 0 251
En holnap megyek orvosit ujitani, nekem 2 evente kell (30 eves kor folott). Raadasul masodosztalyu, itt nincs harom osztaly. De ki akarom nyomozni, hogy menne-e az elos osztalyu, jatszadozom egy CPL gondolataval. Itt ha valakinek FAA orvosira van szuksege, annak kulon kell orvoshoz mennie, nem minden CAA orvos csinalhat FAA vizsgalatot es vica verza.

En is jatszottam a gondolataval, hogy az USA-ba menjek tovabb kepzodni (az altalad idezett ar miatt, meg hogy pl. Floridaban, Californiaban mindig repulo ido van (szinte)), el is dumaltam erol egy-ket emberrel maganban es pl a Pilota forumban. De egyre kevesbe vonz a dolog, az altalad emlitett okok (2 x biztonsagi hater vizsgalat, vizum, konzulatuson interju, $200 admin koltsegeknek, CAA engedelyeztetes, 6 honapos atfutasi ido es ket het szabadsag miatt). Igy ha kulfold, akkor vagy Kanada vagy Del Afrika, amin mostanaban gondolkodom, IR vagy ME kepzesre (bar meg nincs meg a megfelelo oraszamom), esetleg ido gyujtesre. Vagy Mao. :-)
Előzmény: pulaizs (250)
pulaizs Creative Commons License 2005.07.17 0 0 250

Persze hogyha valahol berelek egy repulot, a klub vagy a tulajdonos eloszor megnezi "mit tudok" mielott odaadja a gepet. Ez itt is igy van, ahol eloszor berelsz repulot valami repteren, ott elso alkalommal a repterrol egy oktato feljon veled es leellenoriz, aztan nyitnak neked egy mappat az adott cegnel hogy milyen gepeken vagy leellenorizve es utana mar legkozelebb mesz, megkapod a gepet/gepeket.

 

Amugy a magyar szakszot az usaban konnyeden elfogadjak, 8710-1 nyomtatvanyt ki kell tolteni, aztan TSA vizsgalat (ez abbol all, hogy leveszik az ujlenyomatod, meg megnezik a hattered, hogy nem vagy e valami veszelyes alak), aztan kuldik az FAA papirjaid par heten belul (de ha szemelyesen elmesz erte, gyorsabb). Ha van kulfoldi orvosid, akkor semmit nem kell csinalnod, ha mar lejart netan, akkor itt is megcsinalhatod 75$-ert kevesebb mint egy ora alatt! (PPL papirokhoz harmadosztalyu orvosi kell legalabb, ez HAROM evre ervenyes es kevesebb mint egy ora alatt megcsinalja az orvos es a reptereken altalaban van reporvos minden honap valamelyik szombatjan!). Nem maceras tehat atvaltani a szakszot, a repteren ahol repulok van egy szlovak srac, neki ezek alapjan konnyen ment. Itt egy oldal errol: http://www.faa.gov/avr/afs/flightinstruction/index.cfm?CFID=4406913&CFTOKEN=57052805

 

Eddig konnyebben ment az is, hogy valaki idejott kulfoldrol, kiment egy repterre, beiratkozott, megtanult repulni, megkapta az FAA licenset aztan hazament es honositotta. Sokan meg most is megcsinaljak ezt, hiszen itt SOKKAL olcsobb repulot berelni, mint MO-on. (C172 gepberlet IFR $76, ami kb. 15E Ft, C152 $59 stb). Most jott ki egy uj rendelet tavaly osz vegen, miszerint minden "idegennek" mar hattervizsgalaton att kell esnie, szoval ez kicsit megbonyolitja a dolgokat, de ez is megoldhato. Errol is itt egy oldal: http://www.aopa.org/tsa_rule/

 

Jo repulest!

 

Előzmény: kAos (249)
kAos Creative Commons License 2005.07.17 0 0 249
En decemberben voltam Maon, es februar/marcius korul kaptam meg a betetlapot. Nem tudom mi tartott ennyi ideig (karacsonyi szunet, hatosagi eljaras, klub postazas, stb.), viszont nekem nem volt surgos. Nem tudom milyen a magyar szakszo, de az enyem egy kis konyvecske, amibe be lehet lapokat (kepesiteseket, orvosit, stb.) szurni. A magyar honositas csak egy lap. Ha jol tudom, az USA nem tagja a JAA-nak, mig Mao es Anglia az, igy a ket europai orszag engedelyezesi strukturaja -elvileg- kozellebb kell legyen egymashoz, mint az USA rendszerhez (ugytudom, JAA szakszot elfogadtatni az USA-ban eleg fajdalmas eljaras, el tudom kepzelni, hogy a forditott eljaras is hasonloan bonyolult (pl. elvileg a ket orvosi nem valtja ki egymast, amennyire en tudom). Megfelelo idojaras, es engedely (flight plan) eseten szerintem Maon is lehet B osztalyu legterbe repulni. Mivel ez kontrolalt, gondolom ott is vektort kell repulni, ha az iranyitas azt akarja. Angliaban nincs B (illetve csak magasan) meg C osztaly. A-ban nem lehet VFR-t repulni, igy nalunk a D az elso kategoria ami szoba johet, en meg mar szinten repultem at ilyen legteren (nyilvan, az ATC elozetes engedelyevel). A masodik idezetedbol ugy tunik, hogy ugy honositjak a szakszodat, amilyen kepesitesek szerepelnek benne. Ha az FAA szakszoban benne foglaltatik az ejszakai kepesites, gondolom az itt is kulno megadjak arra. Legjobb szerintem ilyen dolgokat a hatosaggal lelevelezni, nem egy klubbal (ok honnan tudnak, ha nem fordult meg naluk ilyen elo). Szrintem amerikai lajstromjelu repulot (ha talalsz valakit ilyennel aki odaadja neked), repulhetsz amerikai szakszoval. De a legjobb ezeket a dolgokat a hatosagtol megkerdezni.

Vegulis a gepkolcsonzes ket dologtol fugg: a jogi szabalyozastol (hatosag, engedelyek, stb.), es hogy az adott klub mit csinal. Az utobbi meg nyilvan attol fugg, hogy altalaban ok hogy allnak ehhez hozza, de szerintem a minimum, hogy megnezik hogy repulsz. Latatlanban elhiszem, hogy nem akarjak csak ugy odaigerni a gepuket.
Előzmény: pulaizs (247)
pulaizs Creative Commons License 2005.07.17 0 0 248
Kozben talaltam egy ilyent, de ez meg mindig nem ad "kielegito" valaszt a kerdesemre:

 

 

Külföldi hatóság által kiadott szakszolgálati engedély

13. § (1) Külföldi szakszolgálati engedély elfogadása:

a) a külföldi szakszolgálati engedéllyel rendelkezőnek a külföldi szakszolgálati engedély elfogadását a légiközlekedési hatóságtól kell kérnie;

b) a légiközlekedési hatóság a külföldi hatóság által kiadott szakszolgálati engedélyt - a nemzetközi szerződésekkel és a külföldi légiközlekedési hatóságokkal kötött megállapodásaival összhangban - magyar szakszolgálati engedély kiadása nélkül az e rendeletben foglalt feltételek teljesítése esetén a magyar szakszolgálati engedéllyel egyenértékűnek fogadhatja el.

(2) Külföldi szakszolgálati engedély honosítása:

a) a légiközlekedési hatóság - kérelemre - külföldi szakszolgálati engedély alapján magyar szakszolgálati engedélyt adhat ki (honosíthat);

b) a légiközlekedési hatóság abban az esetben honosítja a külföldi szakszolgálati engedélyt, ha a külföldi szakszolgálati engedély kiadásának feltételei megfelelnek e rendelet előírásainak;

c) ha e rendelet bármely előírása nem teljesül vagy kétség merül fel a kérelmező alkalmasságával kapcsolatban, abban az esetben az előírás teljesülése után, illetve a légiközlekedési hatóság által előírt különbözeti (elméleti, gyakorlati) vizsga sikeres teljesítése esetén honosítja a légiközlekedési hatóság a külföldi szakszolgálati engedélyt;

d) a légiközlekedési hatóság a honosítás alapján kiadott magyar szakszolgálati engedély érvényességét a külföldi szakszolgálati engedély érvényessége alapján állapítja meg.

(3) A légiközlekedési hatóság a külföldi szakszolgálati engedély elfogadása és a külföldi szakszolgálati engedély honosítása esetén a külföldi szakszolgálati engedéllyel egyenértékűnek tekinti a külföldi hatóság által kiállított helyettesítő okiratot vagy jogosító igazolást.

Előzmény: kAos (246)
pulaizs Creative Commons License 2005.07.17 0 0 247

Koszi a valaszt! Nekem mert nem irtak akkor? Kb. 4-5 helyre is elkuldtem a kerdesem, de semmi valasz. Gondoltam ennyire jol megy MO-on a biznisz, hogy meg egy gepberlo mar nem is kell nekik vagy mi?

 

Te telen setaltal be hozzajuk es marciusra lett meg minden papir? Nem hosszu ez egy kicsit? Szoval en ha szeptemberben hazalatogatok, akkor mar most kuldjem el minden papirom masolatat es jelentkezzek egy ilyen betetlapert? (amugy ez mibe betetlap? nekem egy kis kartyam van, mint a creditkartya, ez az FAA pilot licence. nem olyan konyvszeru, mint MO-on). es az amerikai orvosim jo MO-on is? mi ujsag az ejszaki repulessel? mivel ugyebar itt az alap "szakszo" azt is tartalmazza sokminden egyeb mason kivul (pl berepultem Philadelphia International repterre C172SP-vel, Class B Airspace, vektoralas, stb. ilyent lehet MO-on is csinalni sima VFR?)

 

ja, es mi van ha MO-on amerikai lajstromjelu gepet repulok?

 

Előzmény: kAos (246)
kAos Creative Commons License 2005.07.16 0 0 246
Sziasztok,
Maon csak magyar szakszoval lehet magyar felsegjelu gepet repulni, oktato nelkul. A kulfoldit (legalabbis JAA tipusut, igy az amit nem tudom) nem nagy ugy honosittatni. En a telen besetaltam a CentroPlane-hez, megkerdeztem hogy mukodik, aszontak kitoltok egy papirt, lefanymasolom a szakszom meg az orvosit (meg talan a logbookot?), aztan el kell kuldeni a magyar hatosaghoz nemi penzmaggal (mar nem emlekszem mennyie', talan kb 10k?) aztan majd ok kuldnek egy betetlapot. En masnap voltam elutazoban onnan, kerdeztem, ha hagyok penzt meg masolatot, meg kitoltom a nyomtatvanyt elinteznek-e nekem (ismetlem, akkor voltam ott eloszor tok ismeretlenul). Aszontak oke. Marciusban meg is jott a papir. Meg vegigvezettek a budaorsi hangarban (ultem AN-2-esben, LI-2 esben meg megneztem a Cessnaikat es egy Bulldogot, amit akkor lattam eloszor, pedig a Buldog hazajaban elek), szoval nekem baromi jo tapasztalataim vannak ugyan nem repultem veluk. En is tervezem nyar vegen hazamenni repulni, nekem Zalakaros utan ok vannak a listamon (1-2 masik klubbal egy csoportban).
Előzmény: pulaizs (245)
pulaizs Creative Commons License 2005.07.15 0 0 245

Szia!

 

En is irtam ezzel kapcsolatban tobb repulosiskolanak is emailt, de semmi valaszt nem kaptam toluk! Valaszra sem meltattak! Pedig most nyar vegen en is hazalatogatok es berelnek repulot, de nem tudom, hogy az FAA papirjaimmal ez siman menni fog-e. Ha megtudsz valamit ezzel kapcsolatban, kerlek ertesits. Koszonom!

 

Udv:
Zsolt

pulaizs@freemail.hu

 

Galfi Gergo Creative Commons License 2005.07.14 0 0 244
Sziasztok!

Az volna itt a nagy kerdes, ha valaki az USA-ban csinalja meg a muszerkikepzest, meg a tobbmocist, akkor abbol vajon mit lehet otthon honositani? Az itt lerepult orakat bele lehet szamitani az otthoni kikepzesbe? Ne adj' Isten, minden kulonosebb macera megkapom az otthoni szakszomba a megfelelo pecseteket?

Udv, jo leszallast,
GG

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!