Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Még elméleti síkon vagyok, sajnos nem láttam ilyen kazánt élőben, egyenlőre gyűjtöm az infót (32000 hsz megvolt).
A lesüllyesztést meg tudom oldani, mert egy földes padlójú kamra a leendő kazánház. Le kell betonozni, mindegy, hogy ások bele még egy 1,5 m mély gödröt is.
Egyébként falfűtés-hűtést tervezek, padlófűtéssel/temperálással kombinálva. A mester felhívta a figyelmemet, hogy egyes helyiségekben nem biztos, hogy elég lesz a falfelület:(
Esetleg a 11,5 kW hőigényre valami? Azt észrevettem, hogy a WinWattban számolva brutális eltéréseket okoz az eredményben a légcsereszám változtatása. Egy átlagos családi házban, gépi szellőztetés nélkül (3 fő) mekkora légcsereszámmal kell számolni? Én az alapból beállított 0,8-cal számoltam.
Kezdve attól, hogy gondolom, nem tudod, mit építettek be és milyen biztonsági berendezéseid vannak.
Lásd: hogy a gázkazánt le kell zárni, és begyújtani. A többi megy automatikusan.
Ha takarékosan akarsz tűzelni, akkor a kazánt a teljesítmény maximumán érdemes járatni, ezért is építik be a puffert. Ha egy megpakolásból eléred, hogy a puffer tele van akkor időnként érdemes begyújtanod. Ha a kazán képes folyamatosan működni, mert a puffer az energiát felveszi, a ház meg elfogyasztja akkor mehet folyamatosan a pakolás a tűzre. A lényeg, hogy a kazán ne legyen lefojtva.
Egy kis szaktanácsadásra lenne szükségem. Mivel az elmúlt 10 évben panelpatkány voltam, előtte meg szinte gyerek, nem volt még dolgom vegyes tüzelésű kazánnal. Van egy 230 négyzetméteres házunk, amibe gáz és vegyes tüzelésű kazán is be lett építve. 1500 literes puffertartállyal. A közös használatú helységekben padlófűtés üzemel, a hálószobákban radiátor. A vegyes tüzelésű kazánunk egy Hőterm Carbon M típusú, ha minden igaz 28 kW-os kazán.
Sajnos a szerelő gárda nem magyarázta el, hogyan kell hatékonyan fűteni a vegyes tüzelésű kazánnal. A magyarázat kimerült abban, hogy a gázkazánt le kell zárni, és begyújtani. A többi megy automatikusan. Köszi!!! Mivel a férjem munkája miatt heti 1-2 éjszakát van csak itthon, az üzemeltetés rám marad. Nincs is ezzel semmi gond, de fogalmam sincs, hogy egész nap folyamatosan pakoljam, vagy inkább időszakosan. Érdemes-e teljesen felfűteni a puffert vagy sem. Ha igen, hány fokosra? stb.
Mivel 3 kisgyerekkel vagyok itthon (az egyik még csak 4 hónapos) nem bánnám, ha állandó lenne a hőmérséklet a lakásban. Egyik reggelre már csak 18 fok volt abban a szobában, amiben velem aludta a kicsi, annak ellenére, hogy éjfélkor még megraktam fával.
Most vettünk brikettet, hogy azt is kipróbáljuk, de szívesen vennék egy kis segítséget.
Megnézted már közelebbről mind a kettőt? Az pld. sokat segítene. Én amikor kiválasztottam a jelenlegi kazánomat, azért megnéztem "élőben" is. Szerintem helyetted nem fogja senki sem eldönteni, hogy melyiket vedd meg.
Én az egyiket preferálom, míg más, akinek a másik típus van, azt.
Azt meg, hogy melyik fogyaszt kevesebb fát, és melyiknek lesz hosszabb az élettartama, szerintem senki sem fogja megmondani, hiszen nincsen objektív összehasonlítási alap.
Nemrég volt itt egy Josi93 nevű fórumozó, akinek az utolsó hozzászólásai elég keserűek voltak. Neki lehetett-e az a problémája, hogy a kazán visszahűtötte a pufferét a tűz leégése után? Ezért mehetett el a sok fája potyára.
Nekem az a tervem, hogy lesüllyesztem a kazánt úgy, hogy a teteje a puffer aljának szintje alá essen és ne gravitáljon vissza. Ez OK lenne így?
Most a közeljövőben fogjuk kialakítani a központi fűtést a házunkban, ehhez szeretnék pár infót.
A házunk egy régi parasztház, 140 m2. Ebből 90m2 60-as vályog, 50 m2 Porotherm 38+10 cm kőzetgyapot. Padlóban 5 cm EPS100, deszkafödémen 15 cm kőzetgyapot. Nyílászárók 1,1-esek.
WinWattal kiszámoltam a hőigényt, 11,5 kW jött ki neki. Nem kevés ez egy kicsit?
Kinéztem egy kazánt: Celsius CR-25, v. CR-35. Ez egy hosszú tűzterű, ún. rönkégető kazán. Ilyen hosszú tűztérrel más kazánok min 50 kW teljesítményűek. Ez miért "csak" 25/35? Ilyen rossz lehet a hatásfoka, vagy Celsiusék kitaláltak valami extracsúcsszupertuti megoldást, és így is OK a gép. Van valakinek (szomszédjának, ismerősének) tapasztalata evvel a kazánnal?
szia te mit mondasz a 2 vegyestüzelésű kazánrol döntés elött vagyok de nemtom eldönteni egyedül Hajdú hvk-30 vagy a totya s-33 szerinted melyik a jobb idötálóbb és fütés szempontbol kevesebet fogyasztó fából?
A kazán füstcső hossza kb 1méter aztán a 90 Fokos könyök jön egyből bele a kéménybe.
Most reggel -22C fok volt 5kor, a lakásban 18C ,esete 10-30kor pakoltam még utoljára tele. Reggelre volt még parázs. A kazánban lévő víz pedig 45C volt, nem volt nehéz újra meleget csiholni a lakásban. 65-70 C előremenővel használom, a visszatérő 55-60 körül van.Tavaly Ledvicei barnaszénnel toltam 4200Kcal, egy megrakással 5-6 órát elment.
Régebben volt itt arról szó hogy bírószelep helyett (ami zörög) megfelel a 2 "-os nyelves visszacsapó is ( persze 2"os csőről beszélek). Én elkönyveltem hogy így fogom átalakítani a csapos zárás helyett. Rosszul gondolom ? Az nem ugyanolyan jó?
Most, hogy igen csak hideg van át álok a napi 3X os begyujtásra. Idáig volt, hogy rákellet teni, most hagyom le égni kb. 2-3 óra. Tehát igy mindig felső begyujtás van. Reggel - délben- majd este de csak módjával. Nem pakolom teli (22kg) hanem csak az ajtó vonaláig igy 18-20kg fa és gyujtos fér be de a napi fogyasztás igy sem éri el a 60kg ot.
Pedig nem csak a multiknak van létjogósulsága. Tömités: hoszú útánjárás útán találtam egy tömitő készitő kisiparost (régen Pesten volt legalább 20 most 1van) a lényeg ő klingeritett használ (aszbeszt tartamú) és vékony rézlemez-el vonja be azelőtt a hengerfely pakolást is igy csinálták. Hála égnek van munkája fő megrendelője a MÁV. Főleg a solárhoz kelletek ezek a pakolások, de mivel elég sokat rendeltem a fűtésnél is ezeket használtam.
A kéményt hol csináltattad ? A kazántól a kéményig a bekötés egy 90 fokos könyök és annyi egyenes amenyi kell vagy a könyök előtt is van némi egyenesz szakasz?