Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Semmilyen elzárószerelvény nincs alul sem és felül sem? Nem kell annak tekergethetőnek lennie. Te beállítod egyszer (imbusszal pl.), oszt ne piszkálja senki.
Attól függ van-e keringetés. Ha forrani akar, de nem amiatt, hogy a szivattyú nem kergeti, akkor keveredni fog a kb 70-80 fokos visszatérővel, így az eredő nem fogja sokkolni a kazánt. Átmérők és a víz nyomása is számít persze. Mennyi lesz a térfogatáram? Ha nagy a nyomás a csapvíz rendszerben, egyébként is kell bele nyomáscsökkentő. Lehet, hogy ebből az okból is.
Nagyobb a gond, ha nincs keringetés. Akkor óvatosabban kell csinálni. Lehet távolabb is a "feltöltő", a biztonsági beengedő. A visszatérő beáramlása a kazánba már hűteni fog, hiszen 70-80 fokosan megy be és 97 fokosan megy ki (ha a rendszer legtávolabbi pontján engeded be a hideget). Ha még keveredik is bele hideg, szuper (ha a kazán és a legtávolabbi pont között van valahol a bemenet).
Szóval összegezve: ha nem közvetlenül a kazánnál van a hideg bemenet, akkor nem fogja szétdobni. Szerintem.
Még elméleti síkon vagyok, sajnos nem láttam ilyen kazánt élőben, egyenlőre gyűjtöm az infót (32000 hsz megvolt).
A lesüllyesztést meg tudom oldani, mert egy földes padlójú kamra a leendő kazánház. Le kell betonozni, mindegy, hogy ások bele még egy 1,5 m mély gödröt is.
Egyébként falfűtés-hűtést tervezek, padlófűtéssel/temperálással kombinálva. A mester felhívta a figyelmemet, hogy egyes helyiségekben nem biztos, hogy elég lesz a falfelület:(
Esetleg a 11,5 kW hőigényre valami? Azt észrevettem, hogy a WinWattban számolva brutális eltéréseket okoz az eredményben a légcsereszám változtatása. Egy átlagos családi házban, gépi szellőztetés nélkül (3 fő) mekkora légcsereszámmal kell számolni? Én az alapból beállított 0,8-cal számoltam.
Kezdve attól, hogy gondolom, nem tudod, mit építettek be és milyen biztonsági berendezéseid vannak.
Lásd: hogy a gázkazánt le kell zárni, és begyújtani. A többi megy automatikusan.
Ha takarékosan akarsz tűzelni, akkor a kazánt a teljesítmény maximumán érdemes járatni, ezért is építik be a puffert. Ha egy megpakolásból eléred, hogy a puffer tele van akkor időnként érdemes begyújtanod. Ha a kazán képes folyamatosan működni, mert a puffer az energiát felveszi, a ház meg elfogyasztja akkor mehet folyamatosan a pakolás a tűzre. A lényeg, hogy a kazán ne legyen lefojtva.
Egy kis szaktanácsadásra lenne szükségem. Mivel az elmúlt 10 évben panelpatkány voltam, előtte meg szinte gyerek, nem volt még dolgom vegyes tüzelésű kazánnal. Van egy 230 négyzetméteres házunk, amibe gáz és vegyes tüzelésű kazán is be lett építve. 1500 literes puffertartállyal. A közös használatú helységekben padlófűtés üzemel, a hálószobákban radiátor. A vegyes tüzelésű kazánunk egy Hőterm Carbon M típusú, ha minden igaz 28 kW-os kazán.
Sajnos a szerelő gárda nem magyarázta el, hogyan kell hatékonyan fűteni a vegyes tüzelésű kazánnal. A magyarázat kimerült abban, hogy a gázkazánt le kell zárni, és begyújtani. A többi megy automatikusan. Köszi!!! Mivel a férjem munkája miatt heti 1-2 éjszakát van csak itthon, az üzemeltetés rám marad. Nincs is ezzel semmi gond, de fogalmam sincs, hogy egész nap folyamatosan pakoljam, vagy inkább időszakosan. Érdemes-e teljesen felfűteni a puffert vagy sem. Ha igen, hány fokosra? stb.
Mivel 3 kisgyerekkel vagyok itthon (az egyik még csak 4 hónapos) nem bánnám, ha állandó lenne a hőmérséklet a lakásban. Egyik reggelre már csak 18 fok volt abban a szobában, amiben velem aludta a kicsi, annak ellenére, hogy éjfélkor még megraktam fával.
Most vettünk brikettet, hogy azt is kipróbáljuk, de szívesen vennék egy kis segítséget.
Megnézted már közelebbről mind a kettőt? Az pld. sokat segítene. Én amikor kiválasztottam a jelenlegi kazánomat, azért megnéztem "élőben" is. Szerintem helyetted nem fogja senki sem eldönteni, hogy melyiket vedd meg.
Én az egyiket preferálom, míg más, akinek a másik típus van, azt.
Azt meg, hogy melyik fogyaszt kevesebb fát, és melyiknek lesz hosszabb az élettartama, szerintem senki sem fogja megmondani, hiszen nincsen objektív összehasonlítási alap.
Nemrég volt itt egy Josi93 nevű fórumozó, akinek az utolsó hozzászólásai elég keserűek voltak. Neki lehetett-e az a problémája, hogy a kazán visszahűtötte a pufferét a tűz leégése után? Ezért mehetett el a sok fája potyára.
Nekem az a tervem, hogy lesüllyesztem a kazánt úgy, hogy a teteje a puffer aljának szintje alá essen és ne gravitáljon vissza. Ez OK lenne így?
Most a közeljövőben fogjuk kialakítani a központi fűtést a házunkban, ehhez szeretnék pár infót.
A házunk egy régi parasztház, 140 m2. Ebből 90m2 60-as vályog, 50 m2 Porotherm 38+10 cm kőzetgyapot. Padlóban 5 cm EPS100, deszkafödémen 15 cm kőzetgyapot. Nyílászárók 1,1-esek.
WinWattal kiszámoltam a hőigényt, 11,5 kW jött ki neki. Nem kevés ez egy kicsit?
Kinéztem egy kazánt: Celsius CR-25, v. CR-35. Ez egy hosszú tűzterű, ún. rönkégető kazán. Ilyen hosszú tűztérrel más kazánok min 50 kW teljesítményűek. Ez miért "csak" 25/35? Ilyen rossz lehet a hatásfoka, vagy Celsiusék kitaláltak valami extracsúcsszupertuti megoldást, és így is OK a gép. Van valakinek (szomszédjának, ismerősének) tapasztalata evvel a kazánnal?
szia te mit mondasz a 2 vegyestüzelésű kazánrol döntés elött vagyok de nemtom eldönteni egyedül Hajdú hvk-30 vagy a totya s-33 szerinted melyik a jobb idötálóbb és fütés szempontbol kevesebet fogyasztó fából?
A kazán füstcső hossza kb 1méter aztán a 90 Fokos könyök jön egyből bele a kéménybe.
Most reggel -22C fok volt 5kor, a lakásban 18C ,esete 10-30kor pakoltam még utoljára tele. Reggelre volt még parázs. A kazánban lévő víz pedig 45C volt, nem volt nehéz újra meleget csiholni a lakásban. 65-70 C előremenővel használom, a visszatérő 55-60 körül van.Tavaly Ledvicei barnaszénnel toltam 4200Kcal, egy megrakással 5-6 órát elment.