Valóban a VW 009 300 olajat írja a katalógus. Ha jól tudom az sárgás színű. ( Lehet, hogy tévedek ) Mi Febi 6161 olajat rakjuk bele, ez az olaj nem nem tartalmazza a 009 300 előírást viszont jól működnek vele a az autók. Kb 20 craftert javítunk rendszeresen és meglepően jól bírják a gyűrődést ezzel az olajjal.
Dynaudionak annyi javaslatom lenne, hogy a Crafter ékszíjhajtást komplexen kezelje. Ez alatt azt értem, hogy akkor működik jól ha minden jó. A gumiágyas ékszíjtárcsa nem szakadt, a generátor szabadonfutó tárcsa nincs beállva, az ékszíjfeszítő himba nincs berohadva, és a műanyag perselyei nincsenek rommá kopva. A feszítő teleszkóp is rendesen működik.
Talán ronthat a szervokormány működésén a berohadtt, befeszült talpas gömbfej(ek).
Udv urak. Ket problemam van ket kulonbozo szerelogardaval, de eggyikkel sem az elso alkalommal, aztan megint az en kákámon keresik a csomot. Fontolgatom, hogy fekete listara teszem oket.
-Elso problema: Bmw X5, 3liter diesel. Az ember ugy vette, hogy fogyasztotta a hutovizet. 1200-1300 fordulat alatt nem is ment kereken a motor. Szetboritottak es 2 hengernel is tisztabbak voltak a szelepek. Hengerfej nyomasproba es sikolas utan javasoltam a parasztnak a szelepek ujrailleszteset is, de lemondta mert sokalta az arat, igy mindegyik visszakerult a helyere uj szelepszarszimeringekkel es viszlat. Felhivnak, hogy nagyon keken fustol, amit eddig nem csinalt.
-Masik problema VW 1.4 16V szijszakadas utan hengerfej kapott 16 uj szelepet, 8 szelepvezetot a kipufogohoz es 16 szimeringet. Szivo szelep 0,04-0,05mm log a vezetoben, nem lattam ertelmet cserelni es bele kellett ferni a keretbe. Javasoltam a gyurucseret, mert tul van ez a szar a 150ezres futason, de nem kapta meg, mert sokba kerult. Motor megy szepen, de 5L/1000km olajfogyasztasa van es fustol. Tulaj vett egy bontott motort, aminek a blokkjat ugyanezzel a felujitott hengerfejjel szereltek be, de megmaradt a problema. A szivotorok olajos. Szerelo allitja, hogy a gyuruk jok a vasarolt motorban es csakis a hengerfej lehet a hibas, mert megismetlodott a problema, meg meg azert is mert tobb mas szerelo is ugyanezt allitja, tobbek kozott a markaszerviz is. Nem bizom a velemenyuk, mert volt mar hasonlo szopas egy Daihatsuval az elozo brigadnal es a gyuruzes utan nyomtalanul megszunt a problema, masfelol meg azert sem, mert amikor szobakerult a gyuruzes rakerdezett, hogy a standard meretu huvelybe beleteheti-e a javitomeretes gyurut, mert neki az van a fiokban.
van egy öreg uazom sok elektomos problémával, ebben szeretnék segitséget kérni. nem meggy az öninditó, reléjére gyanakodtam, újra cseréltem de nem javult a helyzet. egyébként ha kozvetlenul az aksirol inditom csavarhúzóval müködik. aztán a generátoron még meg van a 14V töltés de az aksiig már csak 13.5V jut el. külső fesszabályzója van kicseréltem de a hiba továbra is megmaradt. az akksi új. valamint a gyújtást a régi próbalámpa a trafóra és a testre módszerrel tudom álitani mert nics hozzá semmilyen diagnosztikai müszer. itt akkor kéne felgyuladjon a lámpa mikor nyit a megszakitó, de csukott állapotban is ég halványan. új megszakitó van benne. nekem már nincs ötletem megörit
" ... Eredetileg zöld színű szokott lenni. DEX 3 olaj való bele. .... a zöld az Pentosin vagy Febi CHF11S ... mostakkor melyik kell bele? ... "
A rendelkezésemre álló információk szerint a VW a Crafterek kományszervójához VW 009 300 jóváhagyású folyadékot ír elő. Úgy tűnik hogy ez se nem Dexron III se nem CHF 11S hanem egy különálló követelmény (A CHF 11S-nek megfelelő VW jóváhagyások száma VW G 002 000 vagy VW G 004 000).
1. a tegnapi polémia miatt reggeltél, hogy bele trollkodj, akkor lószerszám a hátsódba.
2. Megpróbálod leírni érthetően a gondodat, de nem valószínű, hogy ebben leírás alapján lehet segíteni. (amit írtál, az alapján biztosan nem) A hangokat hallani kell a helyszínen, ergo jobb megmutatni valakinek, aki ért hozzá.
Sziasztok. Nekem van egy peugeot 307 benzines autóm.egyenletes surlodásos hangot hallok rajta ha motor felel haladok akor lehet hallani a hangot.balra kanyarodva eröteljeseb a hang.valaki tudna segiteni?
A Bakonyban lakom Csesznektől pár kilométerre,ha legközelebb erre jársz mutatok olyan helyet ami maga a csoda,meglehet még az autószerelést is abbahagyod ;)
Igen,,csak mikor egyértelműen elmegy a szervó alapjáraton gurúlva/kanyarodva,próbaltuk pörgetni,megemelni bőven a fordulatot és arra nem jön vissza,inkább kormány vagy kerék mozdulatra.
Utóbbi nem teljesen egyértelmű de,hogy fordulat emelésre nem jön vissza a kormányrásegítés az már biztos(korábban azt hittük pedig)
egyébként ha jobban figyelem lelassítás utáni kanyarodásokkor megy el legtöbbször,majd visszajön megint elmegy,és olyan darabos az egész.
Innen kéne kiindulni, ha alapjáraton jön elő a hiba, ott a legkisebb a szivattyú fordulatszáma, vagy nincs rendes hajtása, főtengelyékszíjtárcsa csúszik mittomén, vagy szivattyún belül van baj.
Emelt fordulaton ha jó, akkor a rendszer többi része futómű, kormánymű, annak hidraulikus része is nagy eséllyel jó.
Hát ...a tárcsák nem lettek cserélve mert nem látta a szerelő kopottak,és semmi más hangja/jele nincs abban a pill mikor megszünik a szervóhatás,simán csendben szíj rángatás nélkűl egyszer csak nem tekerhető a kormány majd ugyancsak semmi jel-hang nélkűl megindúl.
sajnos nem is figyelték a szíjat álló helyzetben tekerve mert akkor még egyértelműen sokkal rosszabbra gondoltak->kormánymű mert ugye nem volt megváltozott szíj visítás-nyikorgás csak a megszokott alap hangja ha ment a szervo ha nem
na majd holnap megmutatom a tippeket
hőbörögni meg nem szoktam indokolatlanúl,és nem is szeretnék
az a fura,hogy az előző első tulaj elmondása szerint olajcserén kívűl csak a hosszbordás szíjat cserélte 2-szer is mert tipushibája a ciripelés,először egy gates-re majd dyco-ra, és ugyanúgy ciripelt párezer után megint.
Nagyon szépen fut minden tárcsa.
ma este kész volt a vezérlés+olajcsere+új continental hosszbordás,,
holnap du. lesz összepakolva teljesen,majd beírom milyen lett.
már kezdem azt hinni tényleg azért adta el a bácsi mert belefáradt az egészbe..
én meg nem vettem észre mikor próbáltam mert nem mindig hagy ki és akkor is csak lassan fordúlva ,de akkor szinte képtelenség elfordítani a kormányt,muszáj megindúlni és utána vissza is jön-majd megint elmegy.....egyenesen-gyorsan haladva semmi nem tűnik fel
Győri márkaszervizben korábban megtörtént eset, ott dolgozó barátom mondta. Hölgy bement, és elmondta, hogy a Cseszneki kanyarokban (szerviztől kb. 45km-re) de csak ott ,,csisszen-csosszan" az autója. Szegény munkafelvevőnek több problémája is akadt. Ne, értette mit jelent a ,,csisszen-csosszan". Persze a hölgy másképp nem tudta elmondani, csak ebben a formátumban, egyre hangosabban. ,,hát, hogy lehet valaki ilyen hülye, hogy nem érti?"
Ezt követően a következő felháborodás azon volt, hogy most rögtön de azonnal, és pont oda, nem akarják elvinni próba útra az autót. Rázópadról, egyéb futómű vizsgáló, állító eszközökről ő még nem hallott, de nem is érdekli, mert az autója csak Cseszneken ,,csisszen-csosszan". Sajnos az autó hibája nem derült ki, mert érzékeny búcsút vettek egymástól. Majd egy egész cég röhögött rajta még kb. fél évig.