Keresés

Részletes keresés

ArtofNoizz Creative Commons License 2017.05.15 0 7 59709

No-no! Én nem akarok megbántani senkit! Ezért nem is írok ilyeneket! A kérdéseimben semmi sértő nem volt!

Előzmény: Bányatörp (59708)
Bányatörp Creative Commons License 2017.05.15 0 7 59708

Hagyjad, a száját jártatja és okoskodik, fogalma nincsen róla. Kár pazarolni rá a karaktereket.

Előzmény: ArtofNoizz (59694)
efemm Creative Commons License 2017.05.14 0 2 59706

Almamellék kisvasúti nap. 2017. május 13.

https://youtu.be/9WFnvCGxHjk

 

https://youtu.be/7M1zwYA1mDM

Tastam Creative Commons License 2017.05.14 -8 1 59705

 Nagyjából erre gondoltam én is.

Előzmény: Remete mh. (59703)
M63 010 Creative Commons License 2017.05.14 0 0 59704

Szerencse. :)

A nagyvasutat viszont durván megrongálta. (A 80-ast). Most olvastam az erről szóló híreket. :(

 

 

Előzmény: K.O. Lompos (59699)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.14 -7 3 59703

Én csak magamból tudok kiindulni: ha láttam volna a bicikliket, hogy útban vannak, megálltam volna.

Más még a babakocsit tolónak sem áll meg. Nem vagyunk egyformák.

Előzmény: benbe (59702)
benbe Creative Commons License 2017.05.14 -3 7 59702

A mozdonyvezetőnek - egy autóvezetővel szemben - nem kötelessége milliméterre méricskélni az űrszelvénybe lógó tárgyakat. Ha nincs egy fa, kamion, öngyilkos keresztbe a vágányon, akkor mehet.

Előzmény: Remete mh. (59701)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.14 -6 4 59701

   Feltételezem, hogy a mozdony vezetője vonalismerettel rendelkezett, azaz évekig járt a vonalon. Hozzászokhatott, hogy nincsenek biciklik az űrszelvényben. Esetleg épp a túloldalon kihajolva nem is észlelte a drótszamarak belógását. Vagy nyomta az okostelefont, rágyújtott, stb. Nem lehet egy esetet megítélni a részletek teljes körű ismerete nélkül. Igazából a vezér szavaira lennék kíváncsi.

   Másrészt ez prófétikus esemény volt, hiszen a települések önkormányzatai kerékpárutat szeretnének a kisvasút nyomvonalán: egy picit visszavágott a vonat... :-(

Előzmény: Sinbiciklis1 (59696)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.14 0 1 59700

Virágföld reklám, 1969/1970.

K.O. Lompos Creative Commons License 2017.05.14 0 0 59699

Nem.

Előzmény: M63 010 (59697)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.05.13 0 0 59698

Ha még nem volt. Kommandó régi képeslapokon: https://kepeslapok.wordpress.com/2017/02/

M63 010 Creative Commons License 2017.05.13 -9 0 59697

Durva jégeső volt Gyöngyösön. Okozott ez valamilyen kárt a kisvasútnál?

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2017.05.13 0 2 59696

Szándékosan ment a vágányon, ahelyett, hogy hagyta volna a francba a vonalat, had lopják a síneket és telehordják biciklivel meg minden ß@rr@l

Előzmény: ArtofNoizz (59694)
Pályaőr Creative Commons License 2017.05.13 0 1 59695
ArtofNoizz Creative Commons License 2017.05.13 0 11 59694

Meséljen nekünk mozdonyvezetői tapasztalatairól! Ha ennyire jurátus, akkor fejtse ki a szándékos károkozást mint véleményt és érveljen a bírói gyakorlatban előforduló hasonló esetekkel! Feltételezem ismeri a jegyzőkönyvet.

Előzmény: Tastam (59687)
JCSABA Creative Commons License 2017.05.12 0 1 59693

Néhány már rajta van az 1941-es katonai felmérésen > ld. mapire.eu

Előzmény: Remete mh. (59691)
FOMA Creative Commons License 2017.05.12 0 12 59692

"ez az eset szerintem akkor is kimeríti a szándékos károkozás fogalmát."

 

Egyik fél részéről sem meríti ki a szándékos károkozás fogalmát. Az eseményért felelős kerékpárosok is csak gondatlanul jártak el, nem szándékosan veszélyeztették a vasúti közlekedés biztonságát. Az eljárás is nyilván a Btk. 232. szakasz (1) bek.-be ütköző és a (4) bek. szerint minősülő vétség miatt indult.

Előzmény: Tastam (59687)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.12 0 8 59691

Szerencsi Gazdasági Vasutak Nemzeti Vállalat – 1949.

 

-          Ágoston tanya-Klementina kitérő

-          Baktalórántháza-Kovácsjánosi

-          Bojárhollós-Forrai major

-          Emőd-Szöllőskertek

-          Ezredestanya-Gyüre

-          Felsőzsolca-Alsózsolca-Gyömöri tanya

-          Folyás tanya-Szentmargita tanya

-          Gabriella major-Szabóhomok-Tiszaluc

-          Görögszállás-Malom

-          Görögszállás-Újtanya

-          Hajdúszoboszló-Nagyhegyes-Kistanya

-          Halmostanya-Tiborszállás

-          Harangod-Újvilág-Megyaszó-Taktaharkány

-          Hernádnémeti-Külsőböcs

-          Hortobágyi halastó-Zoltánfenék

-          Ilona tanya-Tiszadob

-          Kálmán major-Porcsalma-Tyukod

-          Kántorjánosi-Baktalórántháza

-          Kenyerespuszta-Szepes-Telgedi sósfürdő

-          Királytelek-Királytelekpuszta

-          Kisfástanya-Nagyfástanya

-          Kistanya-Nyírbogdány

-          Kónyatanya-Nagyhát

-          Macs-Macspuszta

-          Miskolc-Szirma

-          Nagyhomokos-Tokaj

-          Nyírbátor-gyümölcsös

-          Prügy-Szabóhomok-Szerencs

Tomika... Creative Commons License 2017.05.12 0 0 59690

Valaki itt korábban azt írta, hogy Nyíregyházán rég megszűntek a pályabejárások, de akkor szerencsére tévedett.

------------------------------------------

Amúgy Kecskeméten is vannak pályabejárások? Bár az rosszabb állapotúnak tűnik.

Remete mh. Creative Commons License 2017.05.12 0 0 59689

Mondjuk a 700 mm a K.u.K. hadi nyomtáv (Nyíregyházát is így kérte a KM, de végül 760 mm lett), épülhetett 1916 után is, vagy 1920 után a feleslegessé vált hadi készletből. Aztán 1928-ig csak lovacskáztak, majd akkor motorosítottak.

Előzmény: erdőszéli (59685)
zjakabfi Creative Commons License 2017.05.11 0 1 59688

Bujt írt az egyik cikk.

Előzmény: General Specific (59678)
Tastam Creative Commons License 2017.05.11 -10 1 59687

 Egy mozdonyvezetőnek azt is tudnia kell, mi van a gép mögött. Bár a törvény szerint minden bizonnyal a kerékpárok tulajdonosai a hibásak, ez az eset szerintem akkor is kimeríti a szándékos károkozás fogalmát.

Előzmény: C50 (59674)
montmartre Creative Commons License 2017.05.11 0 0 59686

Köszönöm a történeteket, édesapádé is, a mozdonyé is izgalmas nekem, főleg ilyen szívmelengető ill.. ironikusan kedves stílusban. Ezért van hát ma is Szilvásváradon a gép a felújítását követő gyöngyösi kiruccanás után?

Előzmény: erdőszéli (59675)
erdőszéli Creative Commons License 2017.05.11 0 0 59685

1928-hoz...

 

 

a térkép alján: helyszíni megújítás éve: 1925. és ekkor már vagy 60 km-nyi vasút kerül feltüntetésre.

Előzmény: Remete mh. (59681)
erdőszéli Creative Commons License 2017.05.11 0 0 59684

hétfőig nem tudok rákeresni. de próbáld meg tiszaluc néven, hátha. közös hálózat volt szerenccsel. 

Előzmény: Remete mh. (59681)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.11 0 0 59683

Mind a hölgy, mind mindannyiunk nevében köszönöm!

Előzmény: erdőszéli (59682)
erdőszéli Creative Commons License 2017.05.11 0 1 59682

hátha mást is érdekel, a képet feltöltöttem ide: http://vasutifilm.znet.hu/kutato/szerencs.jpg

 

a piros pötty jelöli a fűtőházat. figyelmes szemlélő 3 db c50-es mozdonyt is talál a felvételen.

Előzmény: erdőszéli (59680)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.11 0 0 59681

Érdekes, hogy a nagyon alapos 1914/1915 évi országos rovancs nem talált ott kisvasutat!

 

Pedig még olyanokat is összeírtak, hogy:

 

Czinfalvi Czukorgyár - Sopron-Iván - 300 vfm - 600 mm - 9 db kocsi - lóüzem

Czinfalvi Czukorgyár - Szilsopron-Szt.-németi - 248 vfm - 600 mm - 9 db kocsi - lóüzem

 

Én kitartok az 1928-as építés mellett. :-)

 

De csak amíg fény nem derül az igazságra!!!

Előzmény: erdőszéli (59680)
erdőszéli Creative Commons License 2017.05.11 0 0 59680

délután megoldom, és elküldöm mail-ban.

 

szerencsen a századfordulón kezdődött a kisvasút építése, a 30-as években csaknem 100 km vonalhosszon és 700 (hétszáz) mm-es nyomtávon üzemelt vasút.

Előzmény: Remete mh. (59679)
Remete mh. Creative Commons License 2017.05.11 0 3 59679

Számítógép szakértő hölgyek-urak!

 

Segítségeteket szeretném kérni!

 

Egy kedves nyugdíjas hölgynek - négy évig dolgozott a Szerencsi GV-n - kellene a Fentrol.hu-ról kivágni egy felvételt a kisvasút szerencsi állomásáról.

 

Az ő nevében is köszönöm!

 

A Szerencsi Gazdasági Vasútról

 

A Szerencsi Cukorgyár 1889-ben épült, és XII.10.-én kezdte meg működését. 1928/1930-ban nagy rekonstrukció, talán ekkor épült a kisvasút, lásd háború előtti mozdonyok:

 

Magyar Cukoripar Rt. – Szerencs - mozdonyok

 

típusa

gyártva

műtanrendőri próba

1 pályaszám

benzin motoros mozdony

1927. O&K. Bp. 2600 gysz.

1928.IX.19.>1937.IX.15.

2 pályaszám

benzin motoros mozdony

1928. O&K. Bp. 3083 gysz.

1928.IX.19.>1937.IX.15.

3 pályaszám

benzin motoros mozdony

1928. O&K. Bp. 3084 gysz.

1928.IX.19.>1937.IX.15.

D1 pályaszám

személy szállító motoros hajtány

1929. Austro-Daimler 21 825 gysz.

1937.IX.15.

 

Két GV gőzmozdony Szerencsen

 

GV 18 pályaszámú gőzmozdony Szerencsen: 1951.IV.12.-1952.II.7. között

GV 57 pályaszámú gőzmozdony Szerencsen: 1955.VI.-VII. hóban

 

Adatok a menetrend függelékből, érvényes 1958.VI.30.-tól

 

Gazdasági Vasutak Igazgatósága. 35 számú Szerencs-Prügy-Dohányos vonal

Vonatok számozása:   -      Szerencs-Prügy 5801-5899

                                    -      Prügy-Dohányos 5901-5999

Szerencs>Prügy, legnagyobb emelkedés 9 ezrelék, legnagyobb esés 23 ezrelék

Prügy>Szerencs, legnagyobb emelkedés 23 ezrelék, legnagyobb esés 9 ezrelék

Elágazás>Dohányos, legnagyobb emelkedés 10 ezrelék, legnagyobb esés 7 ezrelék

Dohányos>Elágazás, legnagyobb emelkedés 7 ezrelék, legnagyobb esés 10 ezrelék

Megengedett tengelynyomás 2-2.7 tonna

Megengedett sebesség 10-12 km/h

 

1959.IV.3.-án Szerencsi GV-től Állami Gazdaságnak:

- GV R 30208, 30550 és 30897 fékes lóré

- GV R 35082, 35417, 35428, 35450, 35590, 35845 és 37417 pályaszámú fék nélküli lóré

 

1960.I.5.-én 17:45 órakor Szerencs – Prügy között a 17/18 szelvényközben, a nagyvasúti keresztezés után, a 2214/II. számú szerelvényvonat és a 2257/II. számú tehervonat szembe ütközött. A GV 4507 pályaszámú motormozdony kisebb mértékben, a GV 5714 pályaszámú motormozdony súlyosabban megrongálódott. Oka helytelen forgalomszervezés, és a 2214/II. számú vonat személyzetének utasításellenes munkavégzése. (Bárdos Imre gyűjtése)

 

1964-ben Szerencsen selejtezve GV Ubn 40030 fékes csille

 

Szerencsen selejtezve 1971.III.2.-án:

 

-          MÁV GV Bak 54146 (önsúly 6 800 kg, gyártva 1958-ban)

-          MÁV G 1392 (önsúly 3 270 kg, gyártva 1921-ben Magyar-Belga Fémipargyár Rt. - BkGV 5xx)

-          MÁV G 1417 (önsúly 3 810 kg, gyártva 1921-ben Magyar-Belga Fémipargyár Rt. - BkGV 5xx)

-          GV G 15009 (önsúly 3 800 kg, gyártva 1940-ben)

-          GV G 17034 (önsúly 3 300 kg, gyártva 1944-ben)

-          GV Ja 22331 (önsúly 3 350 kg, gyártva 1910-ben)

-          GV Ja 22335 (önsúly 2 900 kg, gyártva 1910-ben)

-          GV Ja 22336 (önsúly 3 670 kg, gyártva 1910-ben)

 

A kisvasút a ’60-as évek derekán:

 

-          21 538 vfm fővágány

-            3 650 vfm mellékvágány

-           7 darab C50 motormozdony

-           79 darab vontatott jármű

-           7 darab egyéb jármű

 

Fényképfelvételen:

-          MÁV B 488

-          MÁV GV Bak 54110

 

Szerencs-Prügy-Dohányos megszűnt 1975.XI.7.-én…

 

"Nosztalgiázni szerettem volna! 1962 évben kezdtem a vasúti pályámat 16 évesen Szerencs állomáson. 1963 évben áthelyeztek a Szerencs - Prügy Gazdasági vasút szerencsi állomására fiatalkorú 6 órás dolgozóként. Ott lettem felnőtt és össz-szakvizsgával rendelkező forgalom irányító. Számomra nagyon kedves emlék, reméltem, hogy itt találok fotókat. Az épület hasonlított egy sima őrházra , volt a GV-nek benne Bp. felől három helyisége, Sr. felé egy kettő szobás vezetői lakás. Kutatói tevékenységem sikertelen, volt kollégáim sajnos már nincsenek közöttünk. A vonalon és a végállomáson épület nem volt . A szerencsi állomáson kívül volt mozdony és kocsijavító műhely mely 25 fővel és egy pályafenntartási épület 15 fő. A forgalmi részleg 1 vezető, 4 forgalomirányító, 16 mozdonyvezető és 22 jegykiadó és vonat kísérő. Egy 24 órában 5 pár személyvonat volt. A teherforgalom nagyobb részét a cukorrépa szállítás, illetve gabona , kukorica, burgonya , répaszelet . Az átrakó forgalom is jelentős volt nagy vasútra. Mind ez nyomtalanul eltűnt."

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!