Számítógép szakértő hölgyek-urak!
Segítségeteket szeretném kérni!
Egy kedves nyugdíjas hölgynek - négy évig dolgozott a Szerencsi GV-n - kellene a Fentrol.hu-ról kivágni egy felvételt a kisvasút szerencsi állomásáról.
Az ő nevében is köszönöm!
A Szerencsi Gazdasági Vasútról
A Szerencsi Cukorgyár 1889-ben épült, és XII.10.-én kezdte meg működését. 1928/1930-ban nagy rekonstrukció, talán ekkor épült a kisvasút, lásd háború előtti mozdonyok:
Magyar Cukoripar Rt. – Szerencs - mozdonyok
típusa
gyártva
műtanrendőri próba
1 pályaszám
benzin motoros mozdony
1927. O&K. Bp. 2600 gysz.
1928.IX.19.>1937.IX.15.
2 pályaszám
benzin motoros mozdony
1928. O&K. Bp. 3083 gysz.
1928.IX.19.>1937.IX.15.
3 pályaszám
benzin motoros mozdony
1928. O&K. Bp. 3084 gysz.
1928.IX.19.>1937.IX.15.
D1 pályaszám
személy szállító motoros hajtány
1929. Austro-Daimler 21 825 gysz.
1937.IX.15.
Két GV gőzmozdony Szerencsen
GV 18 pályaszámú gőzmozdony Szerencsen: 1951.IV.12.-1952.II.7. között
GV 57 pályaszámú gőzmozdony Szerencsen: 1955.VI.-VII. hóban
Adatok a menetrend függelékből, érvényes 1958.VI.30.-tól
Gazdasági Vasutak Igazgatósága. 35 számú Szerencs-Prügy-Dohányos vonal
Vonatok számozása: - Szerencs-Prügy 5801-5899
- Prügy-Dohányos 5901-5999
Szerencs>Prügy, legnagyobb emelkedés 9 ezrelék, legnagyobb esés 23 ezrelék
Prügy>Szerencs, legnagyobb emelkedés 23 ezrelék, legnagyobb esés 9 ezrelék
Elágazás>Dohányos, legnagyobb emelkedés 10 ezrelék, legnagyobb esés 7 ezrelék
Dohányos>Elágazás, legnagyobb emelkedés 7 ezrelék, legnagyobb esés 10 ezrelék
Megengedett tengelynyomás 2-2.7 tonna
Megengedett sebesség 10-12 km/h
1959.IV.3.-án Szerencsi GV-től Állami Gazdaságnak:
- GV R 30208, 30550 és 30897 fékes lóré
- GV R 35082, 35417, 35428, 35450, 35590, 35845 és 37417 pályaszámú fék nélküli lóré
1960.I.5.-én 17:45 órakor Szerencs – Prügy között a 17/18 szelvényközben, a nagyvasúti keresztezés után, a 2214/II. számú szerelvényvonat és a 2257/II. számú tehervonat szembe ütközött. A GV 4507 pályaszámú motormozdony kisebb mértékben, a GV 5714 pályaszámú motormozdony súlyosabban megrongálódott. Oka helytelen forgalomszervezés, és a 2214/II. számú vonat személyzetének utasításellenes munkavégzése. (Bárdos Imre gyűjtése)
1964-ben Szerencsen selejtezve GV Ubn 40030 fékes csille
Szerencsen selejtezve 1971.III.2.-án:
- MÁV GV Bak 54146 (önsúly 6 800 kg, gyártva 1958-ban)
- MÁV G 1392 (önsúly 3 270 kg, gyártva 1921-ben Magyar-Belga Fémipargyár Rt. - BkGV 5xx)
- MÁV G 1417 (önsúly 3 810 kg, gyártva 1921-ben Magyar-Belga Fémipargyár Rt. - BkGV 5xx)
- GV G 15009 (önsúly 3 800 kg, gyártva 1940-ben)
- GV G 17034 (önsúly 3 300 kg, gyártva 1944-ben)
- GV Ja 22331 (önsúly 3 350 kg, gyártva 1910-ben)
- GV Ja 22335 (önsúly 2 900 kg, gyártva 1910-ben)
- GV Ja 22336 (önsúly 3 670 kg, gyártva 1910-ben)
A kisvasút a ’60-as évek derekán:
- 21 538 vfm fővágány
- 3 650 vfm mellékvágány
- 7 darab C50 motormozdony
- 79 darab vontatott jármű
- 7 darab egyéb jármű
Fényképfelvételen:
- MÁV B 488
- MÁV GV Bak 54110
Szerencs-Prügy-Dohányos megszűnt 1975.XI.7.-én…
"Nosztalgiázni szerettem volna! 1962 évben kezdtem a vasúti pályámat 16 évesen Szerencs állomáson. 1963 évben áthelyeztek a Szerencs - Prügy Gazdasági vasút szerencsi állomására fiatalkorú 6 órás dolgozóként. Ott lettem felnőtt és össz-szakvizsgával rendelkező forgalom irányító. Számomra nagyon kedves emlék, reméltem, hogy itt találok fotókat. Az épület hasonlított egy sima őrházra , volt a GV-nek benne Bp. felől három helyisége, Sr. felé egy kettő szobás vezetői lakás. Kutatói tevékenységem sikertelen, volt kollégáim sajnos már nincsenek közöttünk. A vonalon és a végállomáson épület nem volt . A szerencsi állomáson kívül volt mozdony és kocsijavító műhely mely 25 fővel és egy pályafenntartási épület 15 fő. A forgalmi részleg 1 vezető, 4 forgalomirányító, 16 mozdonyvezető és 22 jegykiadó és vonat kísérő. Egy 24 órában 5 pár személyvonat volt. A teherforgalom nagyobb részét a cukorrépa szállítás, illetve gabona , kukorica, burgonya , répaszelet . Az átrakó forgalom is jelentős volt nagy vasútra. Mind ez nyomtalanul eltűnt."