Nana az én autóm sötétkék vagy királykék vagy micsoda a színe,még nem volt fehér autóm,se fekete,a legvilágosabb egy törtfehérnek írt bilikék trabi volt.
Nagyon szépek a Wartburgjaitok, mostanra már nekem is nagyon tetszik a kocka, főleg az eredeti változatban krómos orrésszel.
Az autókon látható színkavalkád valóban jellegzetes volt régen, de azt mondanám hogy csak a 70-es években.
Előtte inkább a fehér-piros-kék-zöld-fekete voltak a jellegzetes színek, azaz úgy a 70-es évek elejéig. A 80-as években pedig már ontani kezdték a gyárak a szürke-halványsárga-különböző barna árnyalatokat. Gondoljunk csak az Alekók, 4 ütemű wartburgok vagy Tavriák egyhangú, ronda színeire.
Szóval leginkább a 70-es években volt nagyszerű a színek egyvelege. Azt a kort emiatt visszasírom. Manapság ezüst meg fekete autón kívül nem is látni mást, csak fehéret. Az meg céges.
Arra számítottam, mikor írtátok, hogy másnak is rossz (volt), hogy hátha felteszik az új, MOTOROS-PANNÓNIÁS sorozatot, de sajnos nem emiatt vacakoltak. :-(((
Na, hazajöttem és nagyon fáj a szívem, mert Baján voltam edzőtáborba, és 8 napig csodáltam egy Zastava 750-est, de mire a 9. nap le akartam fotózni, már elment. Hát igen, gyorsnak kell lenni. Ott Baján minden reggel van piac, ami annyit takar, hogy rengeteg Trabant, Wartburg, Lada és Skoda látogat el oda. Sőt, Még egy gyönyörű szép fehér Yugo-t is láttam, de meg nem mondom mien volt, mert siettem. Egyedül azt sajnálom, hogy nem hoztam fényképeket.
Tegnap én is ott voltam a 10. KGST-partyn és készítettem pár képet. Ezekből párat találomra kiválasztottam és most a nyakatokba zúdítom. :) Elöljáróban megjegyezném, hogy több fórumtárssal is összefutottam, pl. tomtommal és ziz kollégával, akivel nagyon jól elbeszélgettünk és egy nagyon rendes, tiszteletre méltó embert ismerhettem meg benne. :) Emellett végre lett egy platós fiat125p-m is, a magyar sorból (ezt annak idején valamiért kihagytam). A találkozón egyébként több száz autó vett részt (talán 300 körül volt a számuk), ennek egy tekintélyes része Trabant volt (a legtöbb tuningolva), aztán nagyon sok volt a Skoda (mivel ez Skoda-találkozó is volt), illetve a Lada. Ez a képeken is látszik, de igyekeztem mást is lefotózgatni. :) Igazából mindenkinek ajánlanám, hogy ne hagyja ki a KGST-partyt, de már nem tehetem sajnos: a szervezők a végén bejelentették, hogy a csúcson kell abbahagyni és jövőre ilyen formában már biztos nem lesz találkozó. Ezt nagyon sajnálom, mert ez a találkozó volt Magyarország legjobb "szoci" veterános rendezvénye, a balatoni találkozók is elbújhatnak mögötte, illetve teljesen más jellegűek. Mindenki örülne szerintem, ha a szervezők mégis meggondolnák magukat és lenne jövőre is, de ha nem, akkor is örülök, hogy 3 ilyen rendezvényen is részt vehettem az autómmal. :) Na de következzenek a képek:
Néhány kép, amihez pár szót fűznék:
Ez, ha jól sejtem, egy fórumtársunk autója. Vele nem volt szerencsém találkozni, de már pár héttel ezelőtt is találkoztunk vele az úton, akkor épp Kecskeméten, a kurultájról hazafelé jövet álltunk mögötte a piros lámpánál tesóm okkersárgás barna Wartburgjával. :) Kicsi a világ.
Ez egy egy példányban létezett Skoda prototípus másolata (az eredeti ki tudja, hová lett). Sokat beszélgettem a gazdájával, aki igazi fanatikus és nagyon sokat megtudtam a Skodákról. :)
Szintén örömmel mutatta be autóját ennek a Lada Nivának a tulajdonosa is. Ez az autó egy roncsból lett újjáépítve, és habár rendesen használják terepen is, úgy néz ki, mintha most jött volna le a szalagról. Persze ez csak az állapotára igaz, ugyanis több extra is van benne, pl. bőr Jaguár-ülések. :) Nagyon szép munka, én talán nem is mernék vele terepre menni.
A szememnek a legnagyobb élményt a pasztellszínek tobzódása jelentette. Néhány metálszínű autó kivételével ugyanis a vidám, illetve mára már kiveszett színek voltak a jellemzőek. A mai "nagy színválaszték" eredménye, hogy a sok fantáziátlan döntés és célszerű színek (fehér furgon pl.) miatt a régi utcakép jóval színesebb volt és ez talán már soha nem lesz így.
Ez az idős hölgy igazi Kispolszki-fanatikus. :) Ha már készítettem fotót a kocsiról, nem engedett el addig, amíg rendesen körbe nem fotóztam, közben büszkén mesélte az autó történetét. Nagyon jó volt látni, hogy nem csak fiatalok jöttek el, de idősebbek is. Egyébként ez az autó a néni 2. autója és az első is egy Kispolski volt. :) És a kalaptartón egy nagy retróautók gyűjtemény utazik vele találkozóról találkozóra.
Gergő és Tamás barátaim díjnyertes Wartburgja. :) Sok érdeklődőt vonzott és igazi különlegesség volt a Wartburgok között.
Végül pedig a mi két Wartburgunk, a rendezvény hivatalos zárása után, a sóstói múzeumfaluban. Nagyon sok érdeklődőt vonzottak a rendezvény során. :)
105L és 120L is volt ilyen első lámpával,a hátsó lámpája valóban "vasalós".Mivel,ha jól látom cseh rendszámos,ilymódon bármelyik lehet a kettő közül.Magyarországra csak 120L jött ilyen külsővel.
A 7-es képen lévő Skodát szinte minden nap látom. Szegény már tucatnyi fényezésen-lakatoláspn van túl, mert a gazdája nem igazán tudja kordában tartani a ménest. Más már feladta volna, de ő mindig és mindig feljavítja, és a motor is mindig kap erősítést.
Végre haza jöttem és itt várt a Jelcz,nem tudom kinek mi baja vele az enyém tökéletes.Az olaj fátyolon kívül ami rajta van,de a szélvédő pont olyan mint ha párás lenne,ezen kívül szép.Lehet belőle Csepel fabrikálni.